За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 206
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
Здравейте колеги.
Пред дилема съм дали да премахна софтуерно горните Ламбда сонди на е46 - 325Ci - 2003 год.
Всякакви мнения и коментари ще ми бъдат полезни. И надявам се не само за мен.
Благодаря Ви !
Пред дилема съм дали да премахна софтуерно горните Ламбда сонди на е46 - 325Ci - 2003 год.
Всякакви мнения и коментари ще ми бъдат полезни. И надявам се не само за мен.
Благодаря Ви !
Последна промяна tiho_madjarov на 01 Окт 2020, 20:56, променена общо 1 път
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
Единственото което ще спестиш е 300лв. за нови сонди. Другото са минуси. Иначе е възможно двигателя да работи без по голямата част от ел. глезотийките по него, но винаги е за сметка на динамика/ефективност/разход.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
Тези за 300 не вършат особено работа.Не случайно оригиналните са около 3 пъти по-скъпи.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
Ами моите съм ги взимал преди повече от 3 години и затова направих справка сега- една горна сонда БОШ е на клиенстка цена 134лв\под 100лв сервизна\ с 2 години гаранция. Оригиналните и позлатени да са отвън, вътре елемента пак е същия, а и не са правени на луната че да е оправдана цената. Сега че има содни по 50лв. дето ако тръгнат е до утре, така е, но в никакъв случай не давам съвет да се купува най евтиното на пазара, не само авточасти а по принцип.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
stefan_suny написа:Ами моите съм ги взимал преди повече от 3 години и затова направих справка сега- една горна сонда БОШ е на клиенстка цена 134лв\под 100лв сервизна\ с 2 години гаранция. Оригиналните и позлатени да са отвън, вътре елемента пак е същия, а и не са правени на луната че да е оправдана цената. Сега че има содни по 50лв. дето ако тръгнат е до утре, така е, но в никакъв случай не давам съвет да се купува най евтиното на пазара, не само авточасти а по принцип.
Проверявал съм работата на нови сонди на Бош, закупени в България, с осцилоскоп- вместо напрежението да варира от 0.01В- 0.90В го прави от 0.38В- 0.58В
Тук може да видиш как сондата прави отрицателни стойности- в този момент, ако колата е закачена с диагностичен интерфейс се вижда, че ламбда контрола се изключва. Когато стойностите се нормализират отново се включва- или ту го има, ту го няма.
Ако горното те устройва, слагаш сонда от 100лв.
Оригиналните не са позлатени, но нямат подобно поведение. Пак се произвеждат от Бош, но са с изискванията на BMW.
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
При мен бошовските (не универсални) си шават 0.1-0.9 поне според Torque.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
m1sh0k написа:При мен бошовските (не универсални) си шават 0.1-0.9 поне според Torque.
Сигнала на ламбда сондата трябва да бъде стръмен. Плавно покачване и спадане се дължи на проблемна ламбда сонда и регулирането на горивната смес не се извършва в необходимият момент.
Осцилограма на неправилно работеща ламбда сонда:
След смяната и:
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
tiho_madjarov написа:Здравейте колеги.
Пред дилема съм дали да премахна софтуерно горните Ламбда сонди на е46 - 325Ci - 2003 год.
Всякакви мнения и коментари ще ми бъдат полезни. И надявам се не само за мен.
Благодаря Ви !
Щом германеца е направил такъв фабричен софтуер за някои пазари, значи няма никаква драма. Фабрично такива коли нямат и същински катализатори. Не е сериозно да се мисли че колите за тези пазари /без сонди/ вървят по-малко, харчат за страх а двигателите са готови да умират. Всичко опира до наличието на катализатори и екологията. Аз съм с такъв софт от години и съм много доволен откъм вървеж и поведение на двигателя.
За целта обаче трябва да се изпълнят някои условия - читав дебитомер и елиминиране на всякакъв паразитен въздух след него /вкл. премахване вентилацията на резервоара от колектора/.
П.П. Ако двг е работил дълго време с кофти регулиращи сонди, ще има осезаем прилив на динамика.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
Гаранция ще удря 0.5-1л отгоре. Няма начин да не са се застраховали германците мотора да не работи на бедна смес.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
Ами мен лично не ме удря. Приблизително същият разход се запази сравнен с "великото" Евро4. Като уточнявам че ламбдите работеха коректно до последно. Дори и така да е - предпочитам 0.5 отгоре, отколкото като загрее мотора в жегите да се превръща в спънат кон.
Все пак трябва да уточним, че въпросната процедура има смисъл при премахване на катализаторите.
Все пак трябва да уточним, че въпросната процедура има смисъл при премахване на катализаторите.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
tiho_madjarov написа:Здравейте колеги.
Пред дилема съм дали да премахна софтуерно горните Ламбда сонди на е46 - 325Ci - 2003 год.
Всякакви мнения и коментари ще ми бъдат полезни. И надявам се не само за мен.
Благодаря Ви !
Между другото, колега - при теб проблема беше че и двете рег.сонди са "забили" и дават грешки за подгрева, което е доста съмнително...Подгревът на сондите е през бушон - от зелените, №4 в кутията при компа, 30 ампера. Не е зле да провериш този бушон - да не е изгорял или направо липсващ. Нали били "елиминирани" по някакъв начин от предишния собственик...
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 206
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
The Heartlistener написа:tiho_madjarov написа:Здравейте колеги.
Пред дилема съм дали да премахна софтуерно горните Ламбда сонди на е46 - 325Ci - 2003 год.
Всякакви мнения и коментари ще ми бъдат полезни. И надявам се не само за мен.
Благодаря Ви !
Между другото, колега - при теб проблема беше че и двете рег.сонди са "забили" и дават грешки за подгрева, което е доста съмнително...Подгревът на сондите е през бушон - от зелените, №4 в кутията при компа, 30 ампера. Не е зле да провериш този бушон - да не е изгорял или направо липсващ. Нали били "елиминирани" по някакъв начин от предишния собственик...
Ако говорим за петте бушона които се намират заедно в една черна кутийка ,вътре в голямата кутия на компа,всички бушони са налични и са здрави,проверих ги днес.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: За и Против изключването на Горните Ламбда сонди 325i
В такъв случай решението е твое. Както ти казах в другата тема - фабричния софтуер на М54 за Евро2 и Евро0 е универсален и преминаването от един в друг става с добавяне/премахване на сонди и триене на адаптациите. А това което е инсталирано при теб не се знае какво е /с оглед проблема/.
С други думи - ако преинсталираш: спокойно можеш да изключиш всички ламбди преди преинсталацията и ще получиш 199 /Евро 0/. Ако нещо не ти хареса, включваш обратно регулиращите ламбди, триеш адаптациите и вече ще си с Евро 2.
Съветът ми е - отиди при човек който ще ти вкара точно фабричния софт, а не разни маперски алабалистики.
С други думи - ако преинсталираш: спокойно можеш да изключиш всички ламбди преди преинсталацията и ще получиш 199 /Евро 0/. Ако нещо не ти хареса, включваш обратно регулиращите ламбди, триеш адаптациите и вече ще си с Евро 2.
Съветът ми е - отиди при човек който ще ти вкара точно фабричния софт, а не разни маперски алабалистики.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани