M54B30 губи обороти при леко натоварване
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- g0dkratos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 14.08.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
- Мечтае да кара: BMW M3 CSL
M54B30 губи обороти при леко натоварване
Здравейте колеги,
проблема е доста особен и вече не знам какво да правя. Колата е е46 с мотор М54B30 ръчни скорости седан. При включване на първа скорост и леко подаване на газ колата понякога се чуди, все едно не и стига гориво или някъде прекъсва и гасне или рязко падат оборотите, с други думи на първа под 1200-1300 оборота (а понякога и повече) не тръгва мазно и плавно. Все си мисля, че на бензина трябва да върви доста мазно и с малко газ да се тръгва, а не всеки път да я режа до толкова. Бях при майстор на диагностика. Диагностиката не показа абсолютно никакви фрапатни отклонения. Мерихме и компресия (11). Погледнахме бобини - отново нищо. Човека си свърши доста добре работата според мен, но това забиване,гаснене понякога когато не и подадеш повече газ ме изнервя супер много. Най изразено е при заден ход - отново 1300 оборота минимум и супер бавно пускане на съединителя за да върви мазно.... Така ли трябва да е тази кола или има проблем?
Ремонтите които съм правил:
-смяна гарнитура на капака на клапанит
-смяна на свещи преди около 15000 км NJK
-стренд и рециклиране на горивни инжектори
-сменена картерна вентилация
Колата е с газова уредба, но от 2 месец насам я карам само на бензин, защото си мислех, че проблема е заради газта , а всъщност се оказва, че и на бензин е същото. Друго което съм тествал е да подам газ ненатоварена (изключена от скорост) и да държа около 1000-1100 оборота - колебае се малко, падат дигат се по малко. Без подаване на газ оборотите са бетон държи ги без колебания.
проблема е доста особен и вече не знам какво да правя. Колата е е46 с мотор М54B30 ръчни скорости седан. При включване на първа скорост и леко подаване на газ колата понякога се чуди, все едно не и стига гориво или някъде прекъсва и гасне или рязко падат оборотите, с други думи на първа под 1200-1300 оборота (а понякога и повече) не тръгва мазно и плавно. Все си мисля, че на бензина трябва да върви доста мазно и с малко газ да се тръгва, а не всеки път да я режа до толкова. Бях при майстор на диагностика. Диагностиката не показа абсолютно никакви фрапатни отклонения. Мерихме и компресия (11). Погледнахме бобини - отново нищо. Човека си свърши доста добре работата според мен, но това забиване,гаснене понякога когато не и подадеш повече газ ме изнервя супер много. Най изразено е при заден ход - отново 1300 оборота минимум и супер бавно пускане на съединителя за да върви мазно.... Така ли трябва да е тази кола или има проблем?
Ремонтите които съм правил:
-смяна гарнитура на капака на клапанит
-смяна на свещи преди около 15000 км NJK
-стренд и рециклиране на горивни инжектори
-сменена картерна вентилация
Колата е с газова уредба, но от 2 месец насам я карам само на бензин, защото си мислех, че проблема е заради газта , а всъщност се оказва, че и на бензин е същото. Друго което съм тествал е да подам газ ненатоварена (изключена от скорост) и да държа около 1000-1100 оборота - колебае се малко, падат дигат се по малко. Без подаване на газ оборотите са бетон държи ги без колебания.
- DoesNot
- младши ентусиаст
- Мнения: 700
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
Почисти дроселова клапа и стъпково моторче, ако не си го правил.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
С каква диагностика я гледахте? Ako e delfi или някаква универсална малко вероятно да я хванете на живи данни Трябва си бмв диагностика. Според мен или някой датчик не ти работи ок (а може и няколко) или по ваносите ти е проблема !
Мойто м54 докато живне и тръгне както трябва дадох над 1500лв за оригинални сонди,дебитомер, дат кол и разпределителен вал, ревизия на ваноси, диса клапа и картерна вент. Просто нищо не отчиташе в нормални стойности а я взех от 1ви собственик на 220хил! Доста капризен мотор е м54, малко да му бяга инфо от някой датчик и мотора умира тотално. А още по лошо е че с друго освен VDO електроника не сработва добре. НО пък един път съживиш ли го, кефа от карането е голям. Доста еластичен мотор с хубав въртящ момент още от 2 хил оборота
Мойто м54 докато живне и тръгне както трябва дадох над 1500лв за оригинални сонди,дебитомер, дат кол и разпределителен вал, ревизия на ваноси, диса клапа и картерна вент. Просто нищо не отчиташе в нормални стойности а я взех от 1ви собственик на 220хил! Доста капризен мотор е м54, малко да му бяга инфо от някой датчик и мотора умира тотално. А още по лошо е че с друго освен VDO електроника не сработва добре. НО пък един път съживиш ли го, кефа от карането е голям. Доста еластичен мотор с хубав въртящ момент още от 2 хил оборота
- Radeon
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
Колега провери датчика на всмукателния или изпускателния вал. Най добре я закачи със инпа или бмв скенер.
- g0dkratos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 14.08.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
- Мечтае да кара: BMW M3 CSL
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
Колата е четена с 2 програми (не мога да ви кажа като имена кои са точно). Едната със сигурност човека си плаща някакъв лиценз. На нито една от двете програми не излезе да има проблем с който и да е датчик. Вануси също са гледани и при тях няма проблем. Относно стъпковия мотор и дроселовата клапа, последно са чистени преди 2 години и половина. Ще ги погледна отново, но не мисля, че проблема е при тях, защото ако бяха замърсени, щях да има играене на оборотите и без да подавам газ. Относно вървежа също не мога да се оплача. Карам я от 5 години и си набира и върви приятно.
- Radeon
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
Колега понякога не излизат грешки на датчиците, те работят но дават грешни данни. Пробвай с работещ оригинален датчик на всмукателния вал.
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
Radeon написа:Колега понякога не излизат грешки на датчиците, те работят но дават грешни данни. Пробвай с работещ оригинален датчик на всмукателния вал.
Къде стои този датчик?
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
g0dkratos написа:Здравейте колеги,
проблема е доста особен и вече не знам какво да правя. Колата е е46 с мотор М54B30 ръчни скорости седан. При включване на първа скорост и леко подаване на газ колата понякога се чуди, все едно не и стига гориво или някъде прекъсва и гасне или рязко падат оборотите, с други думи на първа под 1200-1300 оборота (а понякога и повече) не тръгва мазно и плавно. Все си мисля, че на бензина трябва да върви доста мазно и с малко газ да се тръгва, а не всеки път да я режа до толкова. Бях при майстор на диагностика. Диагностиката не показа абсолютно никакви фрапатни отклонения. Мерихме и компресия (11). Погледнахме бобини - отново нищо. Човека си свърши доста добре работата според мен, но това забиване,гаснене понякога когато не и подадеш повече газ ме изнервя супер много. Най изразено е при заден ход - отново 1300 оборота минимум и супер бавно пускане на съединителя за да върви мазно.... Така ли трябва да е тази кола или има проблем?
Ремонтите които съм правил:
-смяна гарнитура на капака на клапанит
-смяна на свещи преди около 15000 км NJK
-стренд и рециклиране на горивни инжектори
-сменена картерна вентилация
Колата е с газова уредба, но от 2 месец насам я карам само на бензин, защото си мислех, че проблема е заради газта , а всъщност се оказва, че и на бензин е същото. Друго което съм тествал е да подам газ ненатоварена (изключена от скорост) и да държа около 1000-1100 оборота - колебае се малко, падат дигат се по малко. Без подаване на газ оборотите са бетон държи ги без колебания.
Имам абсолютно същия проблем с малка разлика, че на бензин не гасне. Има играене на оборотите и загуба, при тръгване, но не и гаснене. Гасненето е само на ГАЗ и най-вече на пуснат климатроник, тогава при всяко изключване от скорост и намаляване/спиране колата гасне! Ходих при 2 газаджии и единият ми каза, че ако сложа по-бързи дюзи (баракуди) мога да реша проблема с гасненето на ГАЗ, но проблема с оборотите си остава..
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
Колеги имам същия проблем!!! Някой да е открил какъв е проблема?
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
Един от най-често срещаните проблеми при М54 е паразитния въздух! Първо проверете за напукани маркучи, уплътнения, картерна вентилация и т.н и т.н. Вижте как се прави "smoke test" (правил съм го с поялник, парцал и бебешко олио). Другия проблем в България е, че масово хората под компютърна диагностика разбират- да се закачи там някакъв кабел и да се прочете дали има записани грешки... Това не е диагностика! Трябва да се прочетат живи данни и да се види какво точно се случва - бедна ли е сместа, богата ли е, сондите какво отчитат, дебитомер, датчици...
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
Тва е прекалено сложно за средностатистическия гаражен майстор. Пък и отнема време...izzzo написа:Един от най-често срещаните проблеми при М54 е паразитния въздух! Първо проверете за напукани маркучи, уплътнения, картерна вентилация и т.н и т.н. Вижте как се прави "smoke test" (правил съм го с поялник, парцал и бебешко олио). Другия проблем в България е, че масово хората под компютърна диагностика разбират- да се закачи там някакъв кабел и да се прочете дали има записани грешки... Това не е диагностика! Трябва да се прочетат живи данни и да се види какво точно се случва - бедна ли е сместа, богата ли е, сондите какво отчитат, дебитомер, датчици...
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
Здравейте колеги! И аз съм със същия проблем и няма оправия, някой открил ли е какъв е проблема?
- g0dkratos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 14.08.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
- Мечтае да кара: BMW M3 CSL
Re: M54B30 губи обороти при леко натоварване
Аз търся и правилния майстор, защото при който и да съм я карал отговора е бил един и същ - колата няма проблем (а видимо има такъв просто не гаси цилиндър винаги).
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани