Гасне в движение и губи цилиндри като загрее 325ci-Решено!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Гасне в движение и губи цилиндри като загрее 325ci-Решено!

Мнение от tiho_madjarov » 27 Юли 2020, 18:34

Добър ден колеги. Имам 325ci - 2003 год, Автомат !
Колата от известно време ми прави някои мизерии. Като е студена всичко е супер,обаче загрее ли се започват едни яки Мisfire-и на различни цилиндри всеки път. Вчера дори ми изгасна в движение като включих от директна на задна.След това от задна на директна пак изгасна.
Сменил съм следните неща:
Свещи преди 2 дни-Денсо Иридиум - 6бр.
Всички вакууми са прегледани и изрядни.Смених и двете тапи отзад на всмукателния колектор.
Смених преди 5 дни долното гофре на дросела.Готното е здраво.
Чисто нова диса клапа.
Чисто нов дебитомер.
Почистен стъпков мотор.
Картерните газове са в перфектно здраве-маркучи и клапан.
Прави си лек вакуум от капачката за маслото ,което трябва да бъде така.
Колата е чисто нов ГИ настроен перфектно.
Проблема го прави и на газ и на бензин и то само след яко каране като загрее много.Като е студена е перфектна.
На диагностиката излизат Мисфайърите,двете горни ламбда сонди,които са софтуерно премахнати от предишния собственик,не знам по какъв начион обаче.
И грешка Р0174 за вакуумите.
Моля някой колега който се е сблъсквал с този проблем да сподели.Предварително Ви благодаря.
Последна промяна tiho_madjarov на 21 Апр 2021, 19:23, променена общо 2 пъти
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 27 Юли 2020, 18:56

Щом сондите излизат като грешки, значи не са "софтуерно премахнати"...
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 27 Юли 2020, 19:06

Ламбдите излизат като Р0031 и Р0037.
Възможно ли е чак,толкова да бъркат работата. И като е студена пак казвам е перфектна колата.Като изчистя грешките също.Обаче покара ли се да загрее и ги натрупа се започват предърпванията особено тежко при спиране и леки маневри почти на място от директна на задна и обратно-направо изгасва колата.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 27 Юли 2020, 20:09

tiho_madjarov написа:Ламбдите излизат като Р0031 и Р0037.
Възможно ли е чак,толкова да бъркат работата. И като е студена пак казвам е перфектна колата.Като изчистя грешките също.Обаче покара ли се да загрее и ги натрупа се започват предърпванията особено тежко при спиране и леки маневри почти на място от директна на задна и обратно-направо изгасва колата.

...И още как ;). На студен мотор още не се включват в регулирането, затова е перфектна. Предишният собственик те е заблудил. Да са софтуерно елиминирани регулиращите /предните/ ламбди означава да е ползван фабричен софтуер s199 /има го за М54/, но тогава компа не ги отчита изобщо, камо ли да дава грешки по тях. Освен това чек-лампата изчезва завинаги, не трябва да я имаш на таблото. Другият вариант да е имало опит за чип-тунинг с евентуално премахване на сондите - явно неуспешен.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 27 Юли 2020, 20:17

EML ми светеше като я купих,но след смяна на дебитомера и ДИСА не е светкала никога досега. От Ламбдите не ми е светвало нищо по таблото.
Интересното е ,че преди месец сложих чисто нова на 1-2-3 цилиндър и въобще не я отчете да работи.
"Застопорени" са и двете на сойност 0,42 и не помръдват никога от нея.
Затова я карам така,вече 4 месеца и не ми се дават 200 лв за сонди,които според мен някак си са излекувани.
Колата е четена с Инпа и БМВ Скенер и все едно и също показва.
Разхода ми е 13 газ смесено,като не я жаля на моменти.
Само да спомена,че 2 пъти в продължение на това време ми е набивало грешка на датчика на разпределителния вал.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 27 Юли 2020, 20:26

tiho_madjarov написа:EML ми светеше като я купих,но след смяна на дебитомера и ДИСА не е светкала никога досега. От Ламбдите не ми е светвало нищо по таблото.
Интересното е ,че преди месец сложих чисто нова на 1-2-3 цилиндър и въобще не я отчете да работи.
"Застопорени" са и двете на сойност 0,42 и не помръдват никога от нея.
Затова я карам така,вече 4 месеца и не ми се дават 200 лв за сонди,които според мен някак си са излекувани.
Колата е четена с Инпа и БМВ Скенер и все едно и също показва.
Разхода ми е 13 газ смесено,като не я жаля на моменти.
Само да спомена,че 2 пъти в продължение на това време ми е набивало грешка на датчика на разпределителния вал.

Ясно, значи нямаш чек лампа. Има вариант да е инсталиран е софт s168 /Евро 2/, при който се елиминират ЗАДНИТЕ ламбди, но регулиращите остават и участват в смесообразуването. При Евро 2 също няма чек-лампа. Но пък тогава би трябвало да има отчет като стойности на живи данни...
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 27 Юли 2020, 20:44

Между другото,майсторчето което ми прави диагностиката и той това ми каза-че съм с Евро 2 .Задните сонди също не работят. Тях диагностиката въобще не ги вижда. За Чек-лампа не знам.

И извода какъв е в крайна сметка. Не знам вече какво да правя. Нови Ламбди 2 отгоре ли ?
Връщене на Евро 4 ли?
В задънена улица съм...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 27 Юли 2020, 21:02

tiho_madjarov написа:Между другото,майсторчето което ми прави диагностиката и той това ми каза-че съм с Евро 2 .Задните сонди също не работят. Тях диагностиката въобще не ги вижда. За Чек-лампа не знам.

И извода какъв е в крайна сметка. Не знам вече какво да правя. Нови Ламбди 2 отгоре ли ?
Връщене на Евро 4 ли?
В задънена улица съм...

:lol: Щом вече е Евро 2, значи са махнати катализаторите, какво Евро4... Между другото - тези грешки мисля бяха за изгорели подгревни елементи на сондите...нямам и друго обяснение за липсата на живи данни от тях.
Аз трета година карам с s199 /безкат, без сонди/-фабричен софт. Безкрайно съм доволен от поведението на мотора. Забравих що са ламбди и досадните проблеми свързани с тях. Всеки сам си решава обаче.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 28 Юли 2020, 8:12

Това е ,че карализаторите са си там и няма никакви намеси по тях. Май ще отивам да видят реално с какъв софт съм и евентуално да сложат този S199.
Не ми се занимава със сонди и тем подобни неща. Катализаторите засега не мисля да ги пипам ,за да не започне да дрънчи като москвич.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от v_p_m » 28 Юли 2020, 9:16

Колега така като чета какво си писал ми се струва че проблема ти е в датчика на разпределителния вал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от zvetiko » 28 Юли 2020, 10:18

v_p_m написа:Колега така като чета какво си писал ми се струва че проблема ти е в датчика на разпределителния вал.


Щом има грешка датчик разпределителен вал, защо се разсъждава и върху друго. Вижте го и на живи данни, когато колата е проблемна, за потвърждение. Сменя се само с оригинален. Друга възможна причина е бобина/ и. Сега вече, ако някой се е гаврил със софтуера на DME е тема за друг разговор. Вариант е да се започне от там.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 30 Юли 2020, 14:49

Колеги, някой в Стара Загора или околията може ли да ми качи въпросния софт Евро 2 -S199.?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 30 Юли 2020, 15:55

tiho_madjarov написа:Колеги, някой в Стара Загора или околията може ли да ми качи въпросния софт Евро 2 -S199.?


Първо обърни внимание на датчика на вала щом го дава като грешка, както те посъветваха - не съм обърнал внимание че си го написал. Може да решиш частично проблема, но с 2 неработещи регулиращи сонди и софтуер който ги чете, няма да се радваш на добре работещ топъл мотор.
S199 не е Евро2, а т.н. Евро0. Евро2 е S168. При М54 някои софтове извън Евро4 са "универсални"- в какъв режим ще работи DME зависи от това кои ламбди са включени/изключени по време на инсталацията. С 2-те регулиращи - Евро2, без нито една - Евро 0. Съответното изключване на сонди се прави ПРЕДИ инсталирането, иначе DME ги приема и пак ще си дава грешки по тях. Задните сонди също трябва да бъдат изключени. Казвам го защото масово се прави грешката да се преинсталира и заради мързел задните ламбди остават включени - екуто ще заработи пак като Евро3-4 и при последващо изключване ще си ги търси...След преинсталацията се трият всички адаптации.
Може да ти го направи всеки работещ с WinKFP или DIS. Но се изисква и добро боравене с ETK за установяване нужния номер на софтуера.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 30 Юли 2020, 19:02

Има ли смисъл да изключа от буксите горните две сонди и да покарам без тях известно време да видя какво ще прави без тях или като цяло идеята е безмислена ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 30 Юли 2020, 19:18

tiho_madjarov написа:Има ли смисъл да изключа от буксите горните две сонди и да покарам без тях известно време да видя какво ще прави без тях или като цяло идеята е безмислена ?

Направи го и кажи евентуално ако има резултат.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook