Гасне в движение и губи цилиндри като загрее 325ci-Решено!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 31 Юли 2020, 9:30

Минах към 50 км с разкачени горни сонди. Резултата е -колата върви на убиване. Няма тресене ,няма замисляне.
Но по борд с тях 13 -14 на 100 показание. С откачени 25-27 по борд показание.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 31 Юли 2020, 12:43

...Очакваше се...С този софт DME влиза в авариен режим и започва да "налива" здраво. Точно това ще решиш с препрограмирането - колата да върви, но и да харчи нормално.
Има два варианта:
1. Купуваш нови сонди и се надяваш DME да ги чете. Но не се знае какъв миш-маш е направен преди теб, дали въобще това е коректно инсталиран софт Евро2. Подвариант - ако продължава да не ги чете, отиваш някъде пак да ти инсталират Евро2, пък белким стане както трябва.
2. Преинсталираш на Евро 0 /с предварително откачени сонди!/. Еку-то престава да ги търси и си прави сместа по маф-а. Тук обаче трябва да изведеш вентилацията на резервоара навън и да затапиш дупката на колектора - това вече се явява паразитен въздух, а след дебитомера вече нямаш корекция на такъв въздух. S199 предполага добре херметизирана всмукателна система след дебитомера. Освен това ако имаш система за вторичен въздух /SAI/също е желателно да се махне, защото софтуера не я поддържа.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 31 Юли 2020, 14:27

Забравих да кажа, че преди месец сложих нова работеща първа горна сонда и DME въобще не я отчете. Стояха си и двете забити на 0.42.
Не знам вече какво да си мисля...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 31 Юли 2020, 15:53

tiho_madjarov написа:Забравих да кажа, че преди месец сложих нова работеща първа горна сонда и DME въобще не я отчете. Стояха си и двете забити на 0.42.
Не знам вече какво да си мисля...

Е то няма какво толкова да го мислиш - какво е това Евро 2 дето не чете данни от рег.сонди, но ги търси за смесообразуването, дава грешки по тях и минава в авариен режим без тях... Нещо не е направено както трябва преди теб. То е като да са прерязани кабелите за подгрева на сондите.
Както и да е, мога да ти помогна с необходимия номер на софтуер. SMG ли е тази кутия?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 31 Юли 2020, 16:17

VIN: JX25169
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 31 Юли 2020, 16:58

За ръчка/автомат явно е едно и също - 7564452.
За SMG кутия - 7564446.
Както ти казах софтуерите на МS43 са универсални за Евро 3-2-0. Нещата зависят от това колко сонди ще ВИДИ еку-то при програмирането. Ако искаш 199 - изключваш всички! Непосредствено след края на инсталацията се трият всички възникнали грешки и ВСИЧКИ адаптации. Този който го прави би трябвало да го знае, ама все пак...Успех.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 02 Авг 2020, 13:43

Колеги в петък смених датчика на разпределителния вал ,също така и О-пръстена на Диса клапа.Махнах заводския силикон,който изглежда идва тънък и пропуска макар и минимално от там вакуум.Сложих О-пръстен с дебелина 2,65мм. Диса-та влезна много плътно и стабилно в отвора и като се стегна мисля,че стана много плътно и добре.
От тогава минах към 150 км изънградско с добри скорости и около 50 км само градко и колата си е перфектна-нито ми е претрисала на светофар,нито ми е гаснела,нито обороти ми е менила.Сондите ,горните 2 които ги бях откачил за проба си ги закачих отново и разхода на газ е 13 смесено.
Не знам на датчика ли се дължи или на О-пръсрена ,но колата се оправи и сега си е удоволствие да си я карам.
Въпреки това не съм се отказал от Евро 2 стандарта и тази седмица ще го нагласям и него. :bchug:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 07 Дек 2020, 18:41

Здравейте колеги. Малко да повдигна темата.
Все още не съм си решил проблема напълно.
След сменени дебитомер,диса,нови свещи,температурен датчик на колектора и на блока,Нови ламбда сонди 2 -горните,датчик разпределителен вал,датчик колянов вал,нови гофрета и проверени вакууми,физически премахната помпа за вторичен въздух,проблема все още го прави от време на време,по рядко но го прави.
Като е студена е супер-държи си обороти,върви,но загрее ли понякога губи цилиндри и това е.
На диагностиката излизат пак горните сонди-подгрева им ,въпреки че са чисто нови и мисфайъри на всички цилиндри.
Най-вече започва да прекъсва след лек престой след каране.Имам чувството че като включи перката да охлажда и нещо я товари това и веднага губи цилиндрите. Колата е с чисто нов газов инжекцион,но така или иначе го прави и на бензин и на газ-ЗАГРЯЛА ! Паля я и започва да тресе цялата и гасне.Изчаквам 30 сек ,паля и няма и помен от нищо,върви като луда.
Не знам вече какво да я правя тази кола,изпили ми нервите...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от v_p_m » 08 Дек 2020, 10:34

tiho_madjarov написа:Здравейте колеги. Малко да повдигна темата.
Все още не съм си решил проблема напълно.
След сменени дебитомер,диса,нови свещи,температурен датчик на колектора и на блока,Нови ламбда сонди 2 -горните,датчик разпределителен вал,датчик колянов вал,нови гофрета и проверени вакууми,физически премахната помпа за вторичен въздух,проблема все още го прави от време на време,по рядко но го прави.
Като е студена е супер-държи си обороти,върви,но загрее ли понякога губи цилиндри и това е.
На диагностиката излизат пак горните сонди-подгрева им ,въпреки че са чисто нови и мисфайъри на всички цилиндри.
Най-вече започва да прекъсва след лек престой след каране.Имам чувството че като включи перката да охлажда и нещо я товари това и веднага губи цилиндрите. Колата е с чисто нов газов инжекцион,но така или иначе го прави и на бензин и на газ-ЗАГРЯЛА ! Паля я и започва да тресе цялата и гасне.Изчаквам 30 сек ,паля и няма и помен от нищо,върви като луда.
Не знам вече какво да я правя тази кола,изпили ми нервите...


Колега , напиши какви части си слагал(кое е оригинално и кое не) , имаш 2 бр. датчици на разпределителните валове кой от 2-та смени ?
Не е зле да прегледаш лулите и бобините , вземи от някой за проба .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: '02 E46 325i
Детайли за колата: сива

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от empar » 09 Дек 2020, 14:49

tiho_madjarov написа:Сложих О-пръстен с дебелина 2,65мм. Диса-та влезна много плътно и стабилно в отвора и като се стегна мисля,че стана много плътно и добре.


Привет колега,
Удобно ли е да споделиш от къде закупи О-пръстена и с какъв вътрешен диаметър е?
До сега все удрям на камък с намирането на правилния силиконов пръстен, без да ми искат да купя поне 100бр. на единична цена от 3лв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 09 Дек 2020, 18:39

empar написа:
tiho_madjarov написа:Сложих О-пръстен с дебелина 2,65мм. Диса-та влезна много плътно и стабилно в отвора и като се стегна мисля,че стана много плътно и добре.


Привет колега,
Удобно ли е да споделиш от къде закупи О-пръстена и с какъв вътрешен диаметър е?
До сега все удрям на камък с намирането на правилния силиконов пръстен, без да ми искат да купя поне 100бр. на единична цена от 3лв.



Колега намерих го в специализиран магазин за О пръстени. Със свален стар и взех малко по дебел като милиметри сечение за да уплътни добре. Едвам я вкарах в отвора,толкова плътно влезна.Вътрешния диаметър на новия е като на стария О-пръстен,гледай само да е 2,65мм дебелината,другото не ти е толкова важно до мм точност.Успех !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от txl » 10 Дек 2020, 11:46

empar написа:
tiho_madjarov написа:Сложих О-пръстен с дебелина 2,65мм. Диса-та влезна много плътно и стабилно в отвора и като се стегна мисля,че стана много плътно и добре.


Привет колега,
Удобно ли е да споделиш от къде закупи О-пръстена и с какъв вътрешен диаметър е?
До сега все удрям на камък с намирането на правилния силиконов пръстен, без да ми искат да купя поне 100бр. на единична цена от 3лв.


Точният размер мисля, че е 58х2. Аз си купих 58х2.5 от витон от магазина на:
http://www.micromaxtrade.com/prod.php?l ... 3&subcat=2
Мисля, че пасна добре, макар и да се вкарва трудно диса-та в колектора.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: '02 E46 325i
Детайли за колата: сива

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от empar » 10 Дек 2020, 12:18

tiho_madjarov написа:Колега намерих го в специализиран магазин за О пръстени. Със свален стар и взех малко по дебел като милиметри сечение за да уплътни добре. Едвам я вкарах в отвора,толкова плътно влезна.Вътрешния диаметър на новия е като на стария О-пръстен,гледай само да е 2,65мм дебелината,другото не ти е толкова важно до мм точност.Успех !


Колега, всичките ми уважения, но може ли малко по-конкретно? Не съм очаквал да го намериш в сладкарница или магазин за дамско бельо. :mhihi: С диаметъра пък направо ме препарира! :mrgreen:


txl написа:


В e46fanatics има една тема, която горещо съветвам всички собственици на М54 да изчетат подробно!
Цитирам директно частта за о-пръстините, в която има даден цял диапазон на възможни диаметри, но само една допустима дебелина.

DISA O-rings for 325/330 engines have the following dimensions.

Some manufactures have an O-ring sizing chart. O-rings referenced as -136, -137, -138, -139 should all work. These sizes are 3/32" thick and range from 2" to 2 3/16" I.D.

Thickness - 3/32" (do not suggest anything thicker)
I.D. - 2" - 2 3/16"
O.D. - 2 3/16" - 2 3/8"
Preferred material - silicon, however, rubber may substitute

Thickness - 2.5 mm (do not suggest anything thicker)
I.D. - 51mm - 55 mm
O.D. - 55mm - 60 mm
Preferred material - silicon, however, rubber may substitute


Аз конректно опитах да си купя 53х2.5(вътрешен диаметър х дебелина) от тук, но минималното количество за поръчка е 100бр, което разбира се, не е изрично упоменато. :kuku:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 01 Фев 2021, 19:24

Здравейте колеги.
След много сменени части и наблюдаване върху работата на колата,вече на 99% съм сигурен кога и от какво прави проблема:
След включване на виското тогава се натоварва двигателя и губи цилиндрите и то не всеки път. Прави ми го в месеца веднъж ,а колата я карам постоянно.
Според вас възможно ли е виското чак толкова да натовари двигателя ,че чак да започне да губи цилиндрите и да прекъсва.
Сменени са свещи,ламбда сонди,лули,вакууми,тапички,датчик колянов и разпред. валове и още куп неща.
Единствено което не съм сменил е клапана на картерните газове и прилежащите му маркучи.
Другото което забелязах е ,че го прави след кратък престой след каране и когато колата е загряла.Студена ли е няма проблем.Но след престой 20-30 мин паля я и се започва с работата на 2-3 цилиндъра.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 02 Фев 2021, 14:20

Колега, закачи я на БМВ софтуер /Инпа примерно/ и кажи какви стойности дава дебитомера - напълно загрял двигател, празен ход, без пуснати консуматори.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook