Проблеми с ГИ на 330 XI

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 11.10.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330 XI

Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от IndiFFer3nT » 07 Юни 2020, 18:17

Здравейте!

Реших да пиша и тук, за да видя какво е и Вашето мнение по даден казус.

Собственик съм на BMW E46 330 XI (170kW, 231к.с.) и наскоро ми сложиха газов инжекцион, от който съм изключително недоволен!
Първо ще Ви опиша какви са текущите компоненти на газовата система, която имам и после ще Ви обясня какви са проблемите.

Текущата конфигурация е както следва:
- Газовия компютър е на Reagas -> http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/produk ... c-712.html
- 3бр. инжекторни рейки на RAIL, всяка от които е за 2 дюзи (2 цилиндъра) -> http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/produk ... -1667.html
- Редукторът (изпарителят) е на Shark 1500 -> http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/produk ... 00-85.html
- Atiker бутилка (630/225/54ЛТ. Вътр.) -> http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/produk ... a-576.html

Изключително съм недоволен от резултата след полагането на тази газова система защото:
- Колата е значително и осезаемо по-мудна (по-бавна), отколкото, когато е на бензин!
- Колата гаснеше цилиндри и влизаше в авариен режим, при рязко изпреварване, тоест при навлизане във високите обороти (от 4000-4500 до към 5500-6000, макс.)! За момента този проблем е решен по изключително лош начин (по-долу е обяснено как).
- Започнаха да светват check-ове на таблото, придружени от грешка на ламбда сонда (D7 и 98 - кислороден датчик банка 1, след катализатора)!

Майстора в сервиза, в който се монтира уредбата многократно се опитва да я конфигурира и опита всичко, като:
- увеличаване на изходното налягане на изпарителя;
- коригиране, увеличаване Т.inj RPM на горивната карта във високите обороти;
- всякакви други настройки по газовия компютър, които мислише, че ще подобрят текущото състояние;
- обмисляше даже и да пробие дюзите повече от предвиденото, но го спрях до тук.

Единственото, което успя да измисли след 10 пъти настройвания и ходения при него е, да направи колата след 4500 оборота да минава на бензин. И най-накрая вече след като направи и това каза, че газовата не може да захрани мотора толкова много в тези високи обороти и, че просто много ми тежи крака, и също така как не трябва да се настъпва толкова, когато колата е на газ. Друг е въпроса, че тази кола, за да изпревари на магистралата плавно и безопасно, просто няма как да не влезе в тези обороти (4000-5000). Каза, че ако искам да я "храня" тази кола, на тези обороти и по начина по който я карам, ми трябват бързодействащи инжектори, които са по 60 лева на цилиндър, и каза, че всичко ще излезе много по-скъпо, защото колата е 6 цилиндрова.

След дълго и обстоятелно проучване (естествено, твърде късно, но по-добре късно, отколкото никога) се разбра, че този редуктор (изпарител) въобще не е за моята кола, която е 231 конски сили. Този редуктор (изпарител) е с максимални спецификации до 200 коня. Също така се оказа, че са ми поставени едни от най-евтините и бавни инжектори. В крайна сметка се разбра защо колата си гаси цилиндрите и влиза в авариен режим, като цяло се разбра, защо газовата не може да "храни" мотора.

Сега, ако искам колата да върви както на бензин, така и на газ, ми препоръчаха да сменя този изпарител и тези инжектори.

Затова Ви питам сега, дали според Вас ако заменя текущия ми редуктор (изпарител) и инжектори с тези по-долу, ще се оправят проблемите свързани с невъзможността газовата да "храни" мотора във високите обороти и проблема с мощноста (това, че колата сега е доста по-бавна на газ). Вие какво мислите?

Това е, което обмислям да използвам:
- РЕДУКТОР KME GOLD GT -> http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/produk ... t-295.html
- ИНЖЕКТОРНА РЕЙКА LPG TECH - YETI 2цил. (общо 3 ще ми трябват, според текущата конфигурация) - http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/produk ... l-646.html

Благодаря Ви за отделеното време и с нетърпение очаквам вашите отговори!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от Hip-hopotam » 08 Юни 2020, 8:06

Според мен ти трябва само изпарител.Аз съм с КМЕ изпарител само че не Голд и нямам проблеми на 2.8.Провери тръбата от бутилката до изпарителя дали е 8ца,защото щом си със слаб изпарител може и да си с 6ца тръба. След 200к.с. е желателно да си на 8мм тръба.
Тези дюзи колкото и да са глупави ако си сложиш правилния изпарител ще карат докато ти поотмине малко.
Друго важно нещо е все пак да се разгледа пътя на тръбата от бутилката до изпарителя, да не е пречупена някъде или да има запушване около филтъра и т. Н.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 11.10.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330 XI

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от IndiFFer3nT » 08 Юни 2020, 8:45

Hip-hopotam написа:Според мен ти трябва само изпарител.Аз съм с КМЕ изпарител само че не Голд и нямам проблеми на 2.8.Провери тръбата от бутилката до изпарителя дали е 8ца,защото щом си със слаб изпарител може и да си с 6ца тръба. След 200к.с. е желателно да си на 8мм тръба.
Тези дюзи колкото и да са глупави ако си сложиш правилния изпарител ще карат докато ти поотмине малко.
Друго важно нещо е все пак да се разгледа пътя на тръбата от бутилката до изпарителя, да не е пречупена някъде или да има запушване около филтъра и т. Н.


Ако това в маркуча от бутилката до изпарителя, следва да е DN6.

20200608_092300-min.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 23.03.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: E60
Детайли за колата: E46 Touring 320i
09.2001

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от ivakka » 08 Юни 2020, 8:58

Здравейте,аз също попаднах на такъв разбирач и една година след това му оправям нещата! На същото мнение съм като колегата 8мм тръба и KME S8 или следващия по мощност. Много важно е и да ти я настроят както трябва, а не на място автоматична настройка!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от izzzo » 08 Юни 2020, 11:39

Колега, първото и най-важно условие: смени майстора! Иначе колегата над мен го каза, въпреки че аз на всички мои 6-цилиндрови бмв-та съм слагал бързи единични инжектори, по-безпроблемни са, могат да се сложат с по-къс маркуч до колектора и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от barty » 08 Юни 2020, 12:27

"Майстора" да върне парите и да си демонтира ГИ, ако е възможно!
Оттам нататък се отива при други майстори, които знаят какво правят.
Преработка на сегашния ГИ може да доведе до едно нищо, освен излишно харчене на пари, време и нерви.
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от Hip-hopotam » 08 Юни 2020, 19:47

По снимката ми се струва че ти е 8мм тръбата,почти съм сигурен.
Трябва ти читав изпарител и малко настроика, като ти ппптмине от тея идиотии си купи читави дюзи, няма как имаш ли газово, ставаш половин газаджия :)

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 11.10.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330 XI

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от IndiFFer3nT » 08 Юни 2020, 19:51

Hip-hopotam написа:По снимката ми се струва че ти е 8мм тръбата,почти съм сигурен.
Трябва ти читав изпарител и малко настроика, като ти ппптмине от тея идиотии си купи читави дюзи, няма как имаш ли газово, ставаш половин газаджия :)

Колега, не пише ли тук DN 6?
Screenshot_1.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от AvoyzeN » 08 Юни 2020, 20:55

Проблема според мен и сигурно ще е от изпарителя, shark 1500 е до 200 коня, а твоята колата е 231 коня и като се купува изпарител се купува да има в запас, това значи че трябва изпарителя да е за 250-280 коня, shark изпарителите ги предлагат заедно с компютър optima и като питах за газовата на моята, казаха ми че shark нямат толкова мощен изпарител за 231 коня, затова ми предложиха на romano до 280 коня, общо взето аз като монтирам инжекцион ще съм с компютър optima, изпарител romano до 280 коня, бързи дюзи barracuda и сега имало нови hercules, двата модела били много хубави, но ще взема barracuda, за всеки цилиндър поотдено, идват с 20-30 лв по-скъпо и бг софтуер на компютъра който се самоадаптира, т.е колкото върви на бензин, толкова и на газ, явно майстора не е много в час, този изпарител които ти го е монтирал е за кола която е до към 170 коня.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от stefan_suny » 08 Юни 2020, 23:14

Няколко неща искам да кажа, като ако повторя някой е за добро :mhihi:

1во не наричайте човека монтирал газовото на колегата Майстор, това е обида за всички такива! Няма шанс да си майстор и да не знаеш че 200<231!!! Това се учи във втори клас сигурно...

2ро наистина най-големия проблем на колегата е изпарителя, или по скоро най-голямата спънка, защото ако беше само това, до момента в който му падне налягането на въпросния шарк и обърне на бензин, колата би следвало да върви съвсем нормално и в никакъв случай да гаси цилиндри. Shark 1500 е изпарител за до 200к.с. входа му е на фи8, така че тръбата от снимката по горе също е фи8

3то предвид казаното по горе и оплакването за неравномерно вървене и гасене на цилиндри то въпросния човек не може да настои газовото, от което следва че нито сега може нито за в бъдеще ще може, така че съветвам колегата си взима каквито пари може от него и да бяга далеч.

4то при всички положения на тази кола и трябват едни хубави газови инжектори за да върви мазно като на бензин. Barracuda са добри, но на този етап бих препоръчал Rail Dakota, и двете са с абсолютно сходни параметри, но рела може да се разглобява и сервизира, което с родната чиста газ е голям плюс. При мен баракудата изкарва около 80 000км преди необратимо да се затлачи.

5то малко общи положения:
- относно изпарителя е ясно - поне 20% запас над фабричната мощност, тръба 8мм, евентуално разпробиване на клапана на изпарителя и сондата защото на някои дупката им е 3мм, което обезмисля тръбата 8мм
- хубави газови инжектори - изплащат се във времето защото издържат повече, колата гори една идея по малко защото дозират по добре, защото дозират по добре двигателя работи като на бензин, плавно и с добра горивна смес.
- компютър - има две много важни неща за мен в еднин компютър- първото е автоматична корекция на газовото време според моментното налягане на газта и второто е аварийна функция за изпускане на газ ако налягането на газта стане високо. Последното решава проблема в ситуация с настъпана до долу газ и рязкото и пускане. Това рязко покачва налягането на газта при дюзите и те могат да блокират. ОБД е хубаво но не задължително за тази кола.
-другото са настройки, които трябва да прави майстор, който добре познава газовия компютър. Едни калпави настройки могат да съсипят впечатлението от целия газов комплект, колкото добър и скъп да е той.
-Нещо много важно щях да забравя. На всичките ми коли, а и на колите на всичките ми клиенти защото съм успял да ги убедя, е настроено над 5000оборота да работи на бензин. Защо? Ами не защото изпарителя не може или дюзите не могат. Причините са 2: 1во газта гори по бавно от бензина и при високи обороти в такта на изпускане през клапаните минава все още горяща смес, съответно на клапаните им се скъсява живота многократно при високи обороти и икономията която се пави от няколкото секунди над 5000оборота примерно после излиза солено. 2ро газта е с около 20% по нискокалорична от бензина, което трябва да е ясно че е 20% по малка максимална мощност на газ спрямо бензина. При непълно натоварване тази разлика я компенсираме с една идея повече натискане на газта и затова не се усеща разликата. При натисната до край газ обаче единствения вариант да имаме всичките си коне е двигателя да работи на бензин. И естествето това се налага когато ви е най-важно - я рисковано изпреварване, я остър завой или друго нещо от което пряко зависи живота ви. Така че тези стотинки които няма да се спестят в такива моменти, наистина си заслужава човек да ги е дал за бензин. И наистина ако някой започне с " ама аз под 5000 оборота рядко падам" еми няма здрава логика която да кара този човек да си слага газ на колата.


И накрая едно въпросче изненада към колегата с проблема : къде ти е вързан маркуча за вакуум на изпарителя?????

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 11.10.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330 XI

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от IndiFFer3nT » 08 Юни 2020, 23:31

stefan_suny написа:2ро наистина най-големия проблем на колегата е изпарителя, или по скоро най-голямата спънка, защото ако беше само това, до момента в който му падне налягането на въпросния шарк и обърне на бензин, колата би следвало да върви съвсем нормално и в никакъв случай да гаси цилиндри. Shark 1500 е изпарител за до 200к.с. входа му е на фи8, така че тръбата от снимката по горе също е фи8

И накрая едно въпросче изненада към колегата с проблема : къде ти е вързан маркуча за вакуум на изпарителя?????


Колега, колата гаснеше цилиндри и влизаше в аварийни режими, само когато беше първоначално настроена да върви САМО и единствено на газ (тоест нито да обогатява сместа, като добавя бензин, нито пък да минава изцяло на бензин при зор). После вече както всички се съгласихме, въпросния "майстор" я направи след 4000 оборота да минава директно на бензин и следователно спряха тези проблеми, като за сметка на това сега реша ли да изпреварвам някъде си гори яко бензин.

Общо взето от това, което до момента чувам от Вас, а и не само, дори и да сменя този изпарител с правилния, и евентуално също инжекторите, не е сигурно дали всичко ще е пак нормално. Особено с този ReaGas компютър. Разбрах, че това е много нисък клас.
А иначе друг е въпроса, че този маркуч, който захранва изпарителя и всички казвате, че уж бил фи8, колеги пише DN6 на него (zoom-нете на снимката), което е още един голям минус.

Относно въпроса за маркуча за вакуум на изпарителя, аз не съм много компетентен, но честно казано и аз не знам. :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от Hip-hopotam » 09 Юни 2020, 19:53

Това DN6 не знам що си решил че е диаметър.Според мен е някакъв стандарт. На снимката за мен е 8мм тръбата, казвам ти го като човек виждал 6мм газова тръба и 8мм газова тръба, а и като цяло смея да твърдя че окото ми е техничарско и различавам размерите на болтове, гайки, тръби, гаечни ключове и т.н.
Все пак е на снимка но съм 90% сигурен че тая тръба е 8мм.
Кажи му като пич на тоя да ти смени изпарителя и най-много да си доплатиш разликата, шот тва не е сериозно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от stefan_suny » 09 Юни 2020, 21:28

За маркуча както казах и аз съм сигурен че е 8.

Относно кривите настройки нека ти го кажа по друг начин:

Когато ти свършва газта налягането пада, компютъра го засича това и ти обръща на бензин автоматично \и постоянно а не само като даваш зор\ за да продължиш да си караш, същевременно обикновено издава звуков сигнал за да те информира за ситуацията.
Та по въпроса с настройките - ако всичко е наред с тях и си караш и даваш газ, в момента в който изпарителя вече не може, ще падне налягането и ще се случи гореописаното все едно ти свършва газта. Но при тази ситуация няма да гаси цилиндри и да усещащ какъвто и да е дискомфорт с поведението на двигателя, единствено ще ти обърне на бензин. Когато са ти куци настройките то просто не се дозира правилно газта и гаси цилиндри, тресе, подскача, това няма общо с капацитета на изпарителя.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 11.10.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330 XI

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от IndiFFer3nT » 09 Юни 2020, 22:33

stefan_suny написа:За маркуча както казах и аз съм сигурен че е 8.

Относно кривите настройки нека ти го кажа по друг начин:

Когато ти свършва газта налягането пада, компютъра го засича това и ти обръща на бензин автоматично \и постоянно а не само като даваш зор\ за да продължиш да си караш, същевременно обикновено издава звуков сигнал за да те информира за ситуацията.
Та по въпроса с настройките - ако всичко е наред с тях и си караш и даваш газ, в момента в който изпарителя вече не може, ще падне налягането и ще се случи гореописаното все едно ти свършва газта. Но при тази ситуация няма да гаси цилиндри и да усещащ какъвто и да е дискомфорт с поведението на двигателя, единствено ще ти обърне на бензин. Когато са ти куци настройките то просто не се дозира правилно газта и гаси цилиндри, тресе, подскача, това няма общо с капацитета на изпарителя.


Колега, прав си от твоята гледна точка, но не си разбрал каква е работата в моята ситуация. Всичко е въпрос на настройки. Казвам го, защото при мен абсолютно не е така, както ти казваш. Значи в момента в който всички лампичики свършат + червената (която е резервата), налягането пада много и направо светват всичките наново (все едно е пълна, но реално не е). След това и трябва много малко още километри и директно почва да прекъсва, защото няма никаква газ в бутилката и аз трябва ръчно да си го мина на бензин. Не ми е настроено да си го прави автоматично това. Както и в момента нямам никакви звукови сигнали. Така е настроено. А колата гори бензин, защото "майстора" я настрой в момента, в който оборотите на двигателя преминат 4000 (или 4500 беше, не помня), автоматично да минава на бензин, като паднат оборотите пак си минава на газ. И от там.. аз като изпреварам често, то си гори бензин яко.

Просто преди това цялото нещо да стане, колата беше настроена при всички положения да си върви на ГАЗ, нито да обогатява сместа, нито да минава само на бензин и в момента в който и дам много газ (след 4500 оборота) явно този изпарител НЕ МОЖЕ да захрани автомобила и затова гасняха цилиндри и влизаше в аварийни режими.

Може би сте прави, че е 8-ца тръбата, най-вероятно нещо съм се объркал с това "DN6", но при всички положения тоя изпарител не е за тази кола, поне това и аз го знам вече.
Последна промяна IndiFFer3nT на 10 Юни 2020, 8:23, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Проблеми с ГИ на 330 XI

Мнение от Hip-hopotam » 10 Юни 2020, 7:54

Колко пари ти излезе монтажа ако не е тайна

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook