Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от ognian2002 » 11 Апр 2020, 11:51

Привет на всички.
Нов съм във форума и затова започвам с молба ,да бъдете благосклонни ако нещо сгреша.
От 3 години се боря да върна мощността и добрия разход на моята кола без успех. Става дума за е46 м43б19 мотор. Темите във форума не ми помогнаха,нито моите лични усилия,нито ходене по майстори. Проблемът е висок волтаж, който компа подава на датчик разпр.вал.Вместо 5 волта сигнал,ми дава 9,75 -10,35волта ,съответно на контакт и работещ двигател.Преди да стигна до това откритие,постепенно смених с ново и оригинално всичко от бенз.помпа до дебитомер,само датчик детонация и клапан вентилация на резервоара останаха несменени.Накрая смених компа на колата с нормално работещ друг такъв,но проблема остана-на 38ми пин на компа подава 9,75-10,35в. сигнал на датчика.Резултатът е бавна и харчеща гориво кола, под 11л. на газ и 9л. на бензин не мога да я сваля,дори с нечовешки усилия.Колата е с ГИ Ланди Ренцо, проблемът се появи след монтажа, т.е настройките са правени при нормално работещ двигател. Други 2 аномалии забелязвам,при даване на контакт бенз.помпа не работи 2-4 сек. за да направи налягане на бензина,а тръгва и веднага изключва.С мултицет я замерих , идва за части от секундата 12в.напрежение и изчезва.Освен тази аномалия има и друга, соленоида / клапана/ на егр-а при загрял двигател продължава да получава 8в. ток,а трябва да е 0в.Дали има някаква връзка с основния проблем,не знам.Извинявам се за дългата тема.
Моля,помогнете ми.Пожелавам ви крепко здраве.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от vangelov » 11 Апр 2020, 13:52

Мисля, че аз лично бих започнал с обратната логика - "Какво рязаха и запояваха ""Майсторите"" които слагаха газта!". Аз лично бих поискал списък на измененията, които са направили, преди започна каквито и да е било други смени. Ако нямат идея (95 % съм сигурен, че е така), започвам да трасирам всеки техен (неоригинален кабел), загубвам си 2-3 дена в ровене, но накрая съм почти 100% сигурен, че ще излезе наяве причината за тези аномалии...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 26.09.2008

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от veskot » 11 Апр 2020, 14:40

Колега, най добре отвори TIS и намери означението по тях на мотроника - кой от 5-те конектора визираш и кой е пина им
Аз потърсих вместо теб тук, но https://www.newtis.info/tisv2/a/ru/e46-318i-lim/wiring-functional-info/power-train/engine-control-bms46/mgAknKc
както описанието на пиновете е тук https://www.newtis.info/tisv2/a/ru/e46-318i-lim/YbRSR8O и пиновете са 5,18 на конектор X60003
провери в документацията колко трябва да е напрежението , и ако може с осцилоскоп провери за наличието на импулси. Ако нямаш осцилоскоп - провери кабела от двете страни като е разкачен за връзка на всеки един от тях, след това за утечка към маса и плюс (доколкото може с обикновения уред - но е по добре от нищо). Ако не се справиш - по добре отиди при някой от колегите да ти го погледне.
Търси проблема - там където последно са ти "лепили и цепили"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от ognian2002 » 11 Апр 2020, 16:16

Благодаря за бързия отговор.Зарадвахте ме много.
Газ.инжекцион ми го поставиха в Кюстендил ,в сервиз, който работи само с Ланди Ренцо от дълги години.Момчетата са едни от най-добрите в този бранш, а със собственика сме много добри приятели . Това е 2-ро БМВ с м43 мотор на който слагам газ при тях и се съмнявам нещо да е сгафено при монтажа. Но в краен случай , ако нищо друго не помага ,ще послушам съвета ви и ще проверя връзването на газовата. Що се отнася до схемите ,които сте ми изпратили, благодаря много.Ще ги разуча и ще ви държа информирани как вървят нещата.Между другото, живея в Англия и колата е обратна ☺

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от zvetiko » 11 Апр 2020, 16:39

При монтажа на газовият инжекцион са взели са сигнал за оборотите на двигателя от датчик колянов вал и са "вкарали" 9,75-10,35в. от газовият компютър.

Колегата vangelov те насочи правилно, но по-добре отиди при тези, които са слагали газовият инжекцион, те знаят къде са рязали.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от ognian2002 » 11 Апр 2020, 17:19

Нещо се случва с мненията ми. Не съм сигурен, че се публикуват. Ако прекъсна захранването на ГИ директно от бушона, дали ще покаже нещо? Ако компа получава паразитен ток от компютъра на газовата. имам в предвид.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от Kroki » 11 Апр 2020, 20:01

ognian2002 написа:Нещо се случва с мненията ми. Не съм сигурен, че се публикуват. Ако прекъсна захранването на ГИ директно от бушона, дали ще покаже нещо? Ако компа получава паразитен ток от компютъра на газовата. имам в предвид.

минават през модератор първите 20 мнения :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от ognian2002 » 13 Апр 2020, 12:22

Здравейте и Честита Цветница
Изключих захранването на ГИ, но нищо не се промени. Взимайки предвид и вашите мнения, смятам, че проблема е паразитен ток, който компа получава по някой от минусовите кабели вследствие на прецакано реле или дали на късо кабели. Между другото, вчера ми отказаха задната чистачка и помпичката за течноста на задната чистачка :banghead: Хората казват,че мерак се гаси с пари, ама тая моята кола ме превърна в истински пожарникар вече. Не се издържа. :cry: Сега изучавам една схема на пиновете на компа. Ще се опитам да я кача, за да кажете дали е вярната за моя двигател - м43в19, е46 туринг.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от ognian2002 » 16 Апр 2020, 10:49

Привет, колеги.
Доколкото можах проверих компа и кабелите ,които влизат и излизат от него ,но не открих причината.Списъкът с проблемите, обаче, се увеличи с още един - на датчик колянов вал компа подава същия висок волтаж на пина , който е за 5-волтовия сигнал. Как изобщо върви тази кола без коректна информация от два от най- важните датчици за двигателя, не знам. Вчера говорих по телефона с един специалист, собственик на ателие за ремонт на авто компютри тук в Англия и след като му обясних ситуацията, той рече и отсече, че проблема не е в компа. За съжаление този пич не беше особено общителен и не ми каза къде точно да търся решение. Аз не съм компетентен на тема ел.инсталация и какви са връзките и взаимодействието им вътре в компютъра, затова ви моля , помагайте с мнения и съвети.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от stony1 » 17 Апр 2020, 10:41

Колега, я сподели от къде си.
От прочетеното до момента, оставам с впечатление, че работата със сигнали и напрежения не ти е силна страна, а майсторите при които си ходил са пълни некадърници, включително и този, които ти е монтирал казовото. Та дай да видим от кой град си и кой от колегите от форума, разбиращ от тоци може да ти помогне да решаване на проблема.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от ognian2002 » 17 Апр 2020, 11:47

Здравей,колега Stony1
Благодаря за мнението.За съжаление не съм във България в момента, живея в Англия .А иначе съм родом от Плевен, но когато се прибираме в отпуска отсядаме в Кюстендил, жена ми е от там.Осъзнавам, че проблем от подобно естество се решава най- добре на терен при самата кола, а не задочно по интернет, както аз правя. Но , нямам друг вариант в момента. Тук в Англия сега почти всички сервизи са затворени, заради карантината. Налага се да продължа да се мъча като грешен дявол, па белким някъде намеря отговора. Ако може някой да ми каже на кои пинове на компа трябва да влезе нерегламентиран паразитен ток, че да избие на сигналните пинове на датчик разпр. и датчик колянов вал, та от 5в да ги прави на 10,35, ще му бъда страшно благодарен и ще почерпя :bchug:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от Lenco » 17 Апр 2020, 21:29

Ето ти схема на БМС56 компютъра с инсталацията, с цветове.
bms56.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от ognian2002 » 18 Апр 2020, 2:41

stony1 написа:Колега, я сподели от къде си.
От прочетеното до момента, оставам с впечатление, че работата със сигнали и напрежения не ти е силна страна, а майсторите при които си ходил са пълни некадърници, включително и този, които ти е монтирал казовото. Та дай да видим от кой град си и кой от колегите от форума, разбиращ от тоци може да ти помогне да решаване на проблема.

Привет,колега Stony1.
Този майстор,който ми е монтирал газовата , имам честта да го познавам лично и да е един от най-добрите ми приятели,които съм имал през живота си. Не е некадърник, дори напротив, един от най- добрите в бранша е и със сигурност неговия сервиз е водещ в югозападна България. Не случайно собствениците на Ланди Ренцо го поканиха да посети завода им в Италия и да присъства на семинар-презентация на най-новите им технологии. Съгласен съм,че има самозвани майстори,които след монтаж на газова уредба връщат колата с повече проблеми, отколкото е имала преди това. Моят човек не е такъв и дори го препоръчвам. Заставам зад думите си.
Оценявам желанието на колегите да ми помогнат.
Благодаря

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от Lenco » 18 Апр 2020, 16:10

ognian2002 написа:....

Пуснал съм ти схема на цялата моторна инсталация, на пръв поглед е сложна, но като се загледаш с различен цвят са конекторите към компа, както и кабелите с цветове към съответните датчици.
Мери всички кабели които те притесняват или към всички датчици, не са толкова много. След това възстанови рязаното заради газовата, като и разкачиш и останалите кабели, след това покарай само на бензин и пиши.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал

Мнение от ognian2002 » 18 Апр 2020, 20:06

Благодаря, колега Lenco.
Разучавам схемата сега, но времето не е хубаво и не мога да изляза да се занимавам с колата. Вчера ,обаче, покрай другото реших да проверя и бобината. Измерих съпротивлението на първичната верига по схема ,която видях в интернета. Там дават, че трябва да е между 0,4 - 0,8 ома на всеки от 4-те пина, а на мен ми даде 1.0- 1,1 ома. За смяна ли е бобината или не ? Като работи двигателя усещам мисфаери , сече някак , не е плавна работата му. На моята диагностика инпа ми показва доста кофти roudnes на 4 -ти цилиндър , лош 1-ви и горе-долу добри 3-ти и 2-ри.
Утре ще я пробвам на свещ , да видя искрата.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook