Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
Здравейте колеги.
Пак съм аз, след доста време. Решение на проблема така и не открих. Опитах всичко , закачах, откачах, мерих всеки един кабел,който влиза или излиза от компа, гледане на схемите и умуване и пак всичко от начало + проверка на релета и накрая нищо. Единственото ,което разбрах е, че когато подам 12 волта на пин 26 терминал Д ( по схема там компа получава 12 волта захранване) при напълно гол компютър, т.е всичко разкачено , веднага ми избива проклетото напрежение 10.5 волта на сигналните пинове на датчик разпр. и колянов вал, съответно пин38 и 35 терминал Ц. Това се получава и при двата компа, оригиналния и резервния . Нямам никаква идея ,за съжаление , защо се получава така. Мисля, че само човек ,който се занимава с ремонт на автокомпютри може да помогне. Ще съм много благодарен ,ако се намери такъв човек. Това е за сега. Бъдете здрави.
Пак съм аз, след доста време. Решение на проблема така и не открих. Опитах всичко , закачах, откачах, мерих всеки един кабел,който влиза или излиза от компа, гледане на схемите и умуване и пак всичко от начало + проверка на релета и накрая нищо. Единственото ,което разбрах е, че когато подам 12 волта на пин 26 терминал Д ( по схема там компа получава 12 волта захранване) при напълно гол компютър, т.е всичко разкачено , веднага ми избива проклетото напрежение 10.5 волта на сигналните пинове на датчик разпр. и колянов вал, съответно пин38 и 35 терминал Ц. Това се получава и при двата компа, оригиналния и резервния . Нямам никаква идея ,за съжаление , защо се получава така. Мисля, че само човек ,който се занимава с ремонт на автокомпютри може да помогне. Ще съм много благодарен ,ако се намери такъв човек. Това е за сега. Бъдете здрави.
- R.Konkyov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.12.2018
- Местоположение: Гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: E46 323 купе
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
Здравейте , извинявам се ако е проблем , че ще ползвам темата ти ognian2002.
Аз също имам М43Б19 от Бургас съм на 3 ти цилиндър също ми дава високи стойности другите са ок. Също ме притеснява дебитомера там на загрял мотор получавам 8.00-8.20 кг/ч което мисля че е малко . Не съм го замервал с мултицет понеже не знам какво да гледам когато го замервам . Ако някой от Бургас може да ми помогне или да даде съвети как да си извърша тази процедура ,ще съм благодарен.
Аз също имам М43Б19 от Бургас съм на 3 ти цилиндър също ми дава високи стойности другите са ок. Също ме притеснява дебитомера там на загрял мотор получавам 8.00-8.20 кг/ч което мисля че е малко . Не съм го замервал с мултицет понеже не знам какво да гледам когато го замервам . Ако някой от Бургас може да ми помогне или да даде съвети как да си извърша тази процедура ,ще съм благодарен.
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
Привет , колега R. Konkyov
След едно голямо закъснение ,днес реших да хвърля един поглед на темата ми във форума и видях въпросът ти. Надявам се да си намерил решение . При неравномерна работа на един или повече цилиндри причините са следните:
1/ замърсена дюза
2/ слаба или прекъсваща искра
3/ понижена компресия
4/ паразитен въздух
5/ лош тайминг на подаването на искра и гориво към един или повече цилиндри следствие повреден комп/DME
Това последното се случва рядко.
Ако все още имаш проблем, опитай да покараш 100-200 км магистрално с някоя качествена добавка за бензин, за да поизчистиш дюзите, после я закачи пак да видиш какво показва проблемния цилиндър.
Що се отнася до количеството въздух на празен ход , мисля, че е в норма. Нека колегите ме поправят, ако греша.
Слава богу, във форума има теми за диагностика и лечение на горепосочените проблеми, пожелавам ти успех.
След едно голямо закъснение ,днес реших да хвърля един поглед на темата ми във форума и видях въпросът ти. Надявам се да си намерил решение . При неравномерна работа на един или повече цилиндри причините са следните:
1/ замърсена дюза
2/ слаба или прекъсваща искра
3/ понижена компресия
4/ паразитен въздух
5/ лош тайминг на подаването на искра и гориво към един или повече цилиндри следствие повреден комп/DME
Това последното се случва рядко.
Ако все още имаш проблем, опитай да покараш 100-200 км магистрално с някоя качествена добавка за бензин, за да поизчистиш дюзите, после я закачи пак да видиш какво показва проблемния цилиндър.
Що се отнася до количеството въздух на празен ход , мисля, че е в норма. Нека колегите ме поправят, ако греша.
Слава богу, във форума има теми за диагностика и лечение на горепосочените проблеми, пожелавам ти успех.
- R.Konkyov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.12.2018
- Местоположение: Гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: E46 323 купе
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
Здравей ognian, ще прикача снимки на измерването от инпата с цилиндрите . От добавянето на добавки не мисля че има полза , понеже преди година бях слагал на бардал и ефекта нулев . Искат може би сваляне и почистване + смяна на пръстените.
Интересното днеска беше , че стойностите на първи цил. бяха що годе ок , а на 3 то бяха завишени . Просто и аз не знам какво да търся и да гледам .
Интересното днеска беше , че стойностите на първи цил. бяха що годе ок , а на 3 то бяха завишени . Просто и аз не знам какво да търся и да гледам .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
Прочетох всички коментари и щом и с двете ECU-та достигаш до 10 волта напрежение, да не би точно, когато липсва комунинацията с датчика да се подава това напрежение? Оборотите на мотора адекватни ли са според инпа?
В краен случай може да потърсиш Иван Ванов. Има сервизче в Англия, може би би ударил едно рамо.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
В краен случай може да потърсиш Иван Ванов. Има сервизче в Англия, може би би ударил едно рамо.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
- R.Konkyov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.12.2018
- Местоположение: Гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: E46 323 купе
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
Преди 2-3 седмици премахнах буксата на датчика на разпределителния вал и както по самата букса така и по пинчетата на датчика имаше доста масло. Почистих със спрей обезмаслител и сложих . Днеска отново я свалих и отново имаше масло . От къде пробива това масло и възможно ли е от там да имам този проблем?
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
Колега напълно е възможно да е от маслото. Доколкото знам е чест проблем при бмв, датчика се нацепва и започва да пропуска масло, от там през буксата и по кабелите и започват проблемите. Преди години хванах моя че започва да омаслява и веднага го смених, а наскоро и на коляновия видях че е цепнат отпред без още да е пуснал масло, и той замина резерва в багажника. Съвета ми е нов датчик и инсталацията я режеш до сухо, съответно букса с кабели от някой донор.
- R.Konkyov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.12.2018
- Местоположение: Гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: E46 323 купе
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
stefan_suny написа:Колега напълно е възможно да е от маслото. Доколкото знам е чест проблем при бмв, датчика се нацепва и започва да пропуска масло, от там през буксата и по кабелите и започват проблемите. Преди години хванах моя че започва да омаслява и веднага го смених, а наскоро и на коляновия видях че е цепнат отпред без още да е пуснал масло, и той замина резерва в багажника. Съвета ми е нов датчик и инсталацията я режеш до сухо, съответно букса с кабели от някой донор.
Има едно момче от града който има същия мотор на части , ще видя да взема от него датчик разпределителен вал да покарам да видим . А може ли да ме насочил на коляновият вал къде се намир,а някъде зад мотора ли е .
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
R.Konkyov написа:Здравей ognian, ще прикача снимки на измерването от инпата с цилиндрите . От добавянето на добавки не мисля че има полза , понеже преди година бях слагал на бардал и ефекта нулев . Искат може би сваляне и почистване + смяна на пръстените.
Интересното днеска беше , че стойностите на първи цил. бяха що годе ок , а на 3 то бяха завишени . Просто и аз не знам какво да търся и да гледам .
Привет , колега Konkyov
С извинение за късният ми отговор, да те питам, успя ли да оправиш колата? Аз имам същия проблем като я гледам на Инпа диагностика, но на 4-ти цилиндър. До сега си мислех , че нещо е грешно със сигналния волтаж на датчиците на валовете и затова създадох темата. Преди 2 месеца ходих на майстор тук в Англия, един унгарец в съседния град за пълна проверка на мотора. След 3,5 часа гледане с 3 програми за диагностика + осцилоскоп+ компресия+ свещи+ катализатор+ налягане горивна рейка, изобщо пълна проверка- разбрахме,че волтаж 10.5 вероятно е нормален за компа на моето БМВ, който е хибрид Бош- Сименс, диаграмата , която дават датчиците изглежда нормална. Друго, което се видя е 0.5 атм.по-ниска компресия на 1-ви цил. останалите са в норма. И нищо друго, колата би трябвало да върви добре.Тоест, платих 200 паунда без да разбера основния проблем . Вдигам ръце вече, не мога да наливам повече пари в 20 годишна кола.
- R.Konkyov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.12.2018
- Местоположение: Гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: E46 323 купе
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
ognian2002 написа:R.Konkyov написа:Здравей ognian, ще прикача снимки на измерването от инпата с цилиндрите . От добавянето на добавки не мисля че има полза , понеже преди година бях слагал на бардал и ефекта нулев . Искат може би сваляне и почистване + смяна на пръстените.
Интересното днеска беше , че стойностите на първи цил. бяха що годе ок , а на 3 то бяха завишени . Просто и аз не знам какво да търся и да гледам .
Привет , колега Konkyov
С извинение за късният ми отговор, да те питам, успя ли да оправиш колата? Аз имам същия проблем като я гледам на Инпа диагностика, но на 4-ти цилиндър. До сега си мислех , че нещо е грешно със сигналния волтаж на датчиците на валовете и затова създадох темата. Преди 2 месеца ходих на майстор тук в Англия, един унгарец в съседния град за пълна проверка на мотора. След 3,5 часа гледане с 3 програми за диагностика + осцилоскоп+ компресия+ свещи+ катализатор+ налягане горивна рейка, изобщо пълна проверка- разбрахме,че волтаж 10.5 вероятно е нормален за компа на моето БМВ, който е хибрид Бош- Сименс, диаграмата , която дават датчиците изглежда нормална. Друго, което се видя е 0.5 атм.по-ниска компресия на 1-ви цил. останалите са в норма. И нищо друго, колата би трябвало да върви добре.Тоест, платих 200 паунда без да разбера основния проблем . Вдигам ръце вече, не мога да наливам повече пари в 20 годишна кола.
Здравей , аз също замервах компресия всичко е точно , 12 на 4-те цилиндъра . Във форума пуснах друга тема , едно момче ми каза че е много вероятно да е запушен катализатор , понеже на мене ми излизат и 3 грешки за ката , за сондата след него и за горивната система 171 . Също и друг колега ми спомена че имал проблеми поради ниско налягане на бензиновата помпа , ти как си с паленето върти ли повече от обикновенно ?
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
Здрасти, колега Konkyov
Пали без проблем колата и топла и студена. Мотора работи равномерно, оборотомера си го пълни когато я настъпя. Но е много мудна и бавна. Да ти дам пример - на баир , който би трябвало да кача на 5-та ,аз съм на 3-та с много газ и когато ме настигне някоя малолитражка ми присветва с фаровете да се свия да ме изпревари Полудявам, човече. И гори много , някъде 2-3 литра отгоре, особено на газ. Що се отнася до помпата, мери налягането на рейката, трябва да е 2.8 атм. на тихи и 3.0 атм. при форсиране +/- 0.1. Грешка 171 е бедна смес , причините са много. Ще ти кажа някои от тях , а може и ти самият да ги знаеш. Например датчик дросел или скъсана мембрана на диса клапата, тогава диса клапата въобще не работи или ЕГР на духалката не затваря и дърпа въздух , което шашка ламбда сондата и куп други неща могат да бъдат. Ако колата не гори масло не пипай катализатора , не би трябвало да е запушен. Запушени дюзи също дават 171. За сега това, Успех.
Пали без проблем колата и топла и студена. Мотора работи равномерно, оборотомера си го пълни когато я настъпя. Но е много мудна и бавна. Да ти дам пример - на баир , който би трябвало да кача на 5-та ,аз съм на 3-та с много газ и когато ме настигне някоя малолитражка ми присветва с фаровете да се свия да ме изпревари Полудявам, човече. И гори много , някъде 2-3 литра отгоре, особено на газ. Що се отнася до помпата, мери налягането на рейката, трябва да е 2.8 атм. на тихи и 3.0 атм. при форсиране +/- 0.1. Грешка 171 е бедна смес , причините са много. Ще ти кажа някои от тях , а може и ти самият да ги знаеш. Например датчик дросел или скъсана мембрана на диса клапата, тогава диса клапата въобще не работи или ЕГР на духалката не затваря и дърпа въздух , което шашка ламбда сондата и куп други неща могат да бъдат. Ако колата не гори масло не пипай катализатора , не би трябвало да е запушен. Запушени дюзи също дават 171. За сега това, Успех.
- R.Konkyov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.12.2018
- Местоположение: Гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: E46 323 купе
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
ognian2002 написа:Здрасти, колега Konkyov
Пали без проблем колата и топла и студена. Мотора работи равномерно, оборотомера си го пълни когато я настъпя. Но е много мудна и бавна. Да ти дам пример - на баир , който би трябвало да кача на 5-та ,аз съм на 3-та с много газ и когато ме настигне някоя малолитражка ми присветва с фаровете да се свия да ме изпревари Полудявам, човече. И гори много , някъде 2-3 литра отгоре, особено на газ. Що се отнася до помпата, мери налягането на рейката, трябва да е 2.8 атм. на тихи и 3.0 атм. при форсиране +/- 0.1. Грешка 171 е бедна смес , причините са много. Ще ти кажа някои от тях , а може и ти самият да ги знаеш. Например датчик дросел или скъсана мембрана на диса клапата, тогава диса клапата въобще не работи или ЕГР на духалката не затваря и дърпа въздух , което шашка ламбда сондата и куп други неща могат да бъдат. Ако колата не гори масло не пипай катализатора , не би трябвало да е запушен. Запушени дюзи също дават 171. За сега това, Успех.
Здрасти , проблем с горенето на масло нямам, това с егр-а не го знаех ако може малко да ме светнеш къде се намира клапата . До диса клапата има една "човчица " която влиза в нея с едно маркуче вакуумно и когато пръсна с вода се чува как смуче . Относно до твоя проблем покарай с друг дебитомер да видиш дали ще има подобрение.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
Колега Konkyov, не се филмирай с неправилни понятия, става дума за т.н. "прахосмукачка" и нейният клапан - системата за вторичен въздух /SAI/. Няма нищо общо с ЕГР-а при дизела.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- R.Konkyov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.12.2018
- Местоположение: Гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: E46 323 купе
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
The Heartlistener написа:Колега Konkyov, не се филмирай с неправилни понятия, става дума за т.н. "прахосмукачка" и нейният клапан - системата за вторичен въздух /SAI/. Няма нищо общо с ЕГР-а при дизела.
Ясно ми е че няма нищо общо с дизела , става въпрос дали наистина от този клапан на прахосмукачката може да има някакъв проблем .
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Неразрешим проблем с инсталация и датчик разпр.вал
R.Konkyov написа:The Heartlistener написа:Колега Konkyov, не се филмирай с неправилни понятия, става дума за т.н. "прахосмукачка" и нейният клапан - системата за вторичен въздух /SAI/. Няма нищо общо с ЕГР-а при дизела.
Ясно ми е че няма нищо общо с дизела , става въпрос дали наистина от този клапан на прахосмукачката може да има някакъв проблем .
Не. Издърпай маркуча от клапана, затапи дупката на самия клапан с нещо подходящо и сам ще се увериш.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани