Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Здравейте колеги,
Хубавото време и ограниченията за излизане, ми дадоха възможност, за довършването, на един отдавна започнат, проект.
А именно Quad BiXenon Projectors, или Четири лупи на фаровете, които при мен съм модифицирал със обикновенни H1 крушки.
Ето малко снимков материал на завършеният проект. Не съм снимал метода на инсталация, защото в YouTube e пълно с видеа и всеки, който се интересува как става, може да се поразрови.
И сега, към основният въпрос, поради който, пускам тази тема.
Как мога да направя така, че когато пусна късите, да светнат и дългите, но през копчето за къси, а когато бутна лоста за дългите, да светнат и дългите, по-силно. Но това да стане без прекодиране, защото 100-200 лв за една такава глезотия, няма да дам. Бих дал за някакъв модул, а най-добре е ако ми кажете ли може ли и как, с навързване на кабелите, за къси, да запали и дългите? Ще натовари ли инсталацията и бушоните?
В момента светлините са прикачени по стандартен начин. Като тези лупи са с механизъм за къси - дълги, идеята ми е като пусна късите, да светнат и четирите лупи, а като бутна лоста, да сработи механизма в лупите и съответно, четирите лупи да светнат като дълги.
Не знам дали обясних ясно какво точно искам, но дано ме разберете.
Ще съм благодарен на всички дали работещ съвет.
Поздрави
Хубавото време и ограниченията за излизане, ми дадоха възможност, за довършването, на един отдавна започнат, проект.
А именно Quad BiXenon Projectors, или Четири лупи на фаровете, които при мен съм модифицирал със обикновенни H1 крушки.
Ето малко снимков материал на завършеният проект. Не съм снимал метода на инсталация, защото в YouTube e пълно с видеа и всеки, който се интересува как става, може да се поразрови.
И сега, към основният въпрос, поради който, пускам тази тема.
Как мога да направя така, че когато пусна късите, да светнат и дългите, но през копчето за къси, а когато бутна лоста за дългите, да светнат и дългите, по-силно. Но това да стане без прекодиране, защото 100-200 лв за една такава глезотия, няма да дам. Бих дал за някакъв модул, а най-добре е ако ми кажете ли може ли и как, с навързване на кабелите, за къси, да запали и дългите? Ще натовари ли инсталацията и бушоните?
В момента светлините са прикачени по стандартен начин. Като тези лупи са с механизъм за къси - дълги, идеята ми е като пусна късите, да светнат и четирите лупи, а като бутна лоста, да сработи механизма в лупите и съответно, четирите лупи да светнат като дълги.
Не знам дали обясних ясно какво точно искам, но дано ме разберете.
Ще съм благодарен на всички дали работещ съвет.
Поздрави
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Много объркано си го обяснил колега
за всеки фар правиш следното:
+за дългите го закачаш към електромагнитите за управление на къси\дълги
+за късите го закачаш към едната крушка и към бобината на едно реле\с поне 10А нормално отворен контакт\ и съответно подаваш - към другия край на бобината. До контакта на релето закарваш +\постоянен или по добре след контакт\ и от там в другата крушка. Това с релето се прави за да не закачаш паралелно двете крушки към изхода за късите за да не го претовариш, съответно за втората крушка\тази през релето\ няма да ти работи сигнализацията ако изгори.
Ако сметнеш за по удобно може да се направи и само с едно реле като от него захраниш вторите крушки в паралел.
Ако не ти е ясно какво пиша по добре намери някой да ти го направи. Не мисля че е възможно да стане с кодиране само. Материалите \кабели, релета\ не са повече от 10лв.
за всеки фар правиш следното:
+за дългите го закачаш към електромагнитите за управление на къси\дълги
+за късите го закачаш към едната крушка и към бобината на едно реле\с поне 10А нормално отворен контакт\ и съответно подаваш - към другия край на бобината. До контакта на релето закарваш +\постоянен или по добре след контакт\ и от там в другата крушка. Това с релето се прави за да не закачаш паралелно двете крушки към изхода за късите за да не го претовариш, съответно за втората крушка\тази през релето\ няма да ти работи сигнализацията ако изгори.
Ако сметнеш за по удобно може да се направи и само с едно реле като от него захраниш вторите крушки в паралел.
Ако не ти е ясно какво пиша по добре намери някой да ти го направи. Не мисля че е възможно да стане с кодиране само. Материалите \кабели, релета\ не са повече от 10лв.
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Извинявам се за обяснението.
Може ли да обясниш повече за това реле, или линк към него?
Така.
Реално, сега всичко си е фабрично по ел. инсталацията. Пускам къси и светят лупите за къси. Пускам дълги, светват лупите и за дългите.
Искам при включване на късите, да светват и четирите лупи, а при включване на дългите, да сработват механизмите и на четирите лупи, така че да светва на дълги. Въпросът е, че ми трябва да е надеждно, да не товари инсталацията, да не горят кабели, крушки или бушони, съответно и да не ми дава грешки за светлините.
Може ли да обясниш повече за това реле, или линк към него?
Така.
Реално, сега всичко си е фабрично по ел. инсталацията. Пускам къси и светят лупите за къси. Пускам дълги, светват лупите и за дългите.
Искам при включване на късите, да светват и четирите лупи, а при включване на дългите, да сработват механизмите и на четирите лупи, така че да светва на дълги. Въпросът е, че ми трябва да е надеждно, да не товари инсталацията, да не горят кабели, крушки или бушони, съответно и да не ми дава грешки за светлините.
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Без да се обиждаш, но щом не разбираш написаното от колегата, по-добре не пипай инсталацията, да не светне цялата кола. Отиди при кадърен ел. техник и ще ти го направи. С кодиране няма как са стане.
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Ок, някой за София да ми препоръчате?
Ако някой все пак има желанието да пусне схема и да уточни какво реле ще ми свърши работа, нека да пише.
Ако някой все пак има желанието да пусне схема и да уточни какво реле ще ми свърши работа, нека да пише.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Това което искаш е малко безсмислено. Махни пластината на дългите и ходи някой да ти ги кодира на процент за дневни.
С двойните фарове само товариш инсталацията, а като осветление не получаваш кой знае колко, ПРОБВАНО.
С двойните фарове само товариш инсталацията, а като осветление не получаваш кой знае колко, ПРОБВАНО.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Само това недей! Махнат ли се пластините за дългите никога няма да има нормални къси дори и за летяща чиния да се кодира!
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Няма да махам пластините, мога да активирам механизма и пластината да е постоянно в положение на дълги. Но при мен идеята е да имам 4 източника на къси и следователно при превключване да имам 4 източника на дълги. Дори да е малък ефекта бих искал да се възползвам.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
stefan_suny написа:Само това недей! Махнат ли се пластините за дългите никога няма да има нормални къси дори и за летяща чиния да се кодира!
Къси на дългите имаше само Москвич 408.
Предложих на автора решение да не си товари инсталацията и генератора, и да не хаби гориво, и да изглежада като БМВ, но избора си е негов.
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
swetlioo написа:Ок, някой за София да ми препоръчате?
Ако някой все пак има желанието да пусне схема и да уточни какво реле ще ми свърши работа, нека да пише.
Ето ти примерна схема. За да не натоварваш оригиналната инсталация, добавяш бушон в бушонното табло и пускаш кабел до релето, а от него до крушките на дългите. От оригиналната букса на дългите махаш плюсовият кабел и го използваш за сигнал за пластините на лупите. На негово място слагаш кабела от релето, който излиза от 87. Минусовият кабел си го оставяш.
Реле от този тип ще свърши работа - https://www.avto.bim.bg/Rele-12V-30A-BO ... 54475.html
В магазините за електроника има и по-евтини варианти.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна (h)aman на 22 Мар 2020, 21:14, променена общо 1 път
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
(h)aman написа:swetlioo написа:Ок, някой за София да ми препоръчате?
Ако някой все пак има желанието да пусне схема и да уточни какво реле ще ми свърши работа, нека да пише.
Ето ти примерна схема. За да не натоварваш оригиналната инсталация, добавяш бушон в бушонното табло и пускаш кабел до релето, а от него до крушките на късите. От оригиналната букса на дългите махаш плюсовият кабел и го използваш за сигнал за пластините на лупите. На негово място слагаш кабела от релето, който излиза от 87. Минусовият кабел си го оставяш.
Реле от този тип ще свърши работа - https://www.avto.bim.bg/Rele-12V-30A-BO ... 54475.html
В магазините за електроника има и по-евтини варианти.
Благодаря колега, това мисля, че ще свърши чудесна работа.
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Само един уточняващ въпрос, едно или две релета ще ми трябват за двата фара?
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Ами не виждаш ли схемата? По едно на фар.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Re: Съвет и помощ за активиране на къси и дълги едновременно
Едно по едно нещата ги събирам, за въпросната инсталация, като през събота или неделя ще сглобявам. Но отново имам въпрос. По приложената схема, и ползването на + (плюса) за дългите, за задействане на механизмите, няма ли да ми дава грешка за изгоряла крушка и какво да направя, за да не го отчита като грешка?
П.П.
Сега съм махнал опцията за дълги, като светят и четирите лупи на къси. Ами има си значение, като светлинния поток пред колата е по-силен и равномерно разпределен, лично на мен ми харесва.
П.П.
Сега съм махнал опцията за дълги, като светят и четирите лупи на къси. Ами има си значение, като светлинния поток пред колата е по-силен и равномерно разпределен, лично на мен ми харесва.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани