Проблем с парно след ГИ 330i

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2016
Пол: Мъж

Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от snaydenov » 09 Мар 2020, 16:47

Здравейте колеги,

Колата е 330и 2002 година. Симптомите за парното са следните: на място парното духа хладен въздух. При подаване на газ или в движение, парното ми пали веждите :lol: .

Не мога да установя от кога започна проблемът, но скоро сложих ГИ и смених радиатора на колата.

Газаджиите са преместили малко на някъде клапана за парното и сега го чувам как почуква на място при пуснато парно. Изпарителят е в долна точка, не е на високо.
След смяната на радиатора, системата е обезвъздушавана няколко пъти, но все пак не мога да бъда на 100% сигурен, че няма въздух.
Двете интервенции са направени непосредствено една след друга.

Тъй като при е46 няма допълнителна помпа за парното, се чудя дали е възможно след ГИ и разширяването на системата, водната помпа да не може да се справи с цялата система. Скоро не съм сменял водна помпа и не знам нейните перки в какво състояние са.

При четене из форума видях следните възможности: износена водна помпа, въздух в системата, проблем с клапан и тн.

Проблеми с охлаждането на колата нямам никакви.

Ако някой има мнение или опит с подобно нещо, бих се радвал на всякакви коментари.

Спорен ден на всички! :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от pinko_23 » 09 Мар 2020, 17:04

Ако си с М54 вероятно допълнителна водна помпа, тя е електрическа и това което описваш са точните симптоми.
Няма начин да няма начин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от cgm » 09 Мар 2020, 20:59

Здравей колега.
Масово газаджиите връзват изпарител паралелно на парното.
По този начин намаляват дебита през парното и при ниски обороти той е много малък.

Имах същия проблем. След като превърнах изпарител п8следнователно на подгрева на колекторите всичко се оправи.

Предполагам това е проблема и при теб.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2016
Пол: Мъж

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от snaydenov » 10 Мар 2020, 17:43

pinko_23 написа:Ако си с М54 вероятно допълнителна водна помпа, тя е електрическа и това което описваш са точните симптоми.


С М54 съм, но не мисля, че имам допълнителна водна помпа или поне аз не намирам в реалоем - https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgr ... 6-BMW-330i



cgm написа:Здравей колега.
Масово газаджиите връзват изпарител паралелно на парното.
По този начин намаляват дебита през парното и при ниски обороти той е много малък.

Имах същия проблем. След като превърнах изпарител п8следнователно на подгрева на колекторите всичко се оправи.

Предполагам това е проблема и при теб.


Колега, може ли да споделиш малко повече информация, как точно си свързал изпарителя/оправил проблема, защото не успях да разбера. И аз подозирам точно такъв проблем в моя случай! :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от cgm » 10 Мар 2020, 21:28

Значи, изпарителя може да се върже последователно на дросела или последователно на подгрева на смукателните колектори.
Незнам каква е схемата за охлаждането на твоят мотор, но ако предполагам трябва да има нещо такова.

В моят случай колата беше Е30 с мотор М10.
Изпарителя беше вързан паралелно на парното и проблемите бяха два:
1. Слабо парно при ниски обороти - зимата;
2. Склоност към прегрявана при по-сериозно натоварване - лятото;

След като вързах изпарителя последователно на подгрева на смукателните колектори и двата проблема се оправиха :)

Сам намерих къде да го подвържа след като разгледах схемата за охлаждането на М10.
Capture.PNG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от stefan_suny » 11 Мар 2020, 9:56

При м54 няма подгряване на дросела или колекторите. Изпарителя се вързва паралелно на парното и ако той е сравнително 'отпушен' наистина може да има проблем. Решението е просто - слага се рестриктор (стеснение) на маркуча към изпарителя примерно от ф16 на ф10 или ф8 и се оправя ситуацията.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2016
Пол: Мъж

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от snaydenov » 11 Мар 2020, 11:22

@cgm Колега, много ти благодаря за инфото, но съм съгласен със Стефан. Все пак всяка информация е важна - благодаря ти за инфото, схемата и отделеното време! В твоята ситуация си се справил определено много добре с проблема! :bowdown:

stefan_suny написа:При м54 няма подгряване на дросела или колекторите. Изпарителя се вързва паралелно на парното и ако той е сравнително 'отпушен' наистина може да има проблем. Решението е просто - слага се рестриктор (стеснение) на маркуча към изпарителя примерно от ф16 на ф10 или ф8 и се оправя ситуацията.


Това звучи логично. Проблемът се появява почти само при първоначалното загряване на колата - отнема доста време в задръстване парното да започне да духа топло. Ще изкоментирам ситуацията с газаджиите на първата смяна на газовия филтър (за сега съм на около 7-8к км от монтажа на ГИ).

Интересно ми е и къде и как са изместили клапана за парното и дали няма начин да се оберат вибрациите от него. Доста досадно е на място с пуснато парно да почуква през определен интервал и да го усещам и в педалите. Предполагам първоначалното местоположение на клапана не е директно за купето, за да няма подобни звуци/резонанс по купето.

След посещението на газаджиите ще споделя какво сме обсъдили и какви промени сме направили по системата!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от Сладур1 » 02 Дек 2022, 7:43

Здравейте, оправихте ли проблема. Не сте споделили. И аз сложих скоро ГИ, и парното ми е слабо до никакво. Не знам дали е съвпадение или не.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2016
Пол: Мъж

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от snaydenov » 13 Ное 2023, 8:45

Привет! За жалост така и не стигнах до някакво решение и така продадох колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2048
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от vavilon » 18 Яну 2024, 15:06

Често да не казвам винаги в 6-таците няма място за изпарителя. Праскат го НАД горния кръг на охладителната система и тя се нарушава. Т.е. не може да се обезвъздуши и се получава балон.
Ако има и лек теч, става ефекта на парното- тука има тука нема.
Решението е, към входа на изпарителя се поставя тройник с винт за обезвъздушаване. Лесно се прави от газаджиски алуминиев тройник, като му се нарязва резба и се слага болт с о- пръстен на тетката.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от Сладур1 » 19 Яну 2024, 11:01

Сложиха го на мястото на акумулатора. Парното се оправи като смених радиатора, сълзеше леко от горе до разширителните съд. Абе стари коли, няма как. Ама върви доволно извънградско, гори 10-11-12 газ...Добре е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2048
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем с парно след ГИ 330i

Мнение от vavilon » 02 Фев 2024, 10:36

Сладур1 написа:Сложиха го на мястото на акумулатора. Парното се оправи като смених радиатора, сълзеше леко от горе до разширителните съд. Абе стари коли, няма как. Ама върви доволно извънградско, гори 10-11-12 газ...Добре е.


Ами над горния кръг е. Ако не е обезвъздушен както трябва, газта ще се включва по-късно.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook