Луфт при качване на джанти?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Луфт при качване на джанти?
Здравейте колеги.Имам следния проблем с колата и съм яко в задънена улица...Имам Е46 320Cd.Купих колата през 2010г,тогава беше със стил 135 Made in Italy,сиреч реплики.Като изключим факта,че са меки и се кривят лесно други проблеми не съм имал с тези джанти.Последните 2 години обаче когато ходя при гумаджията (доста добър такъв,Симо в Обеля повечето го познават),и ми казваше,че се налага да сложи 1 или 2 намотки изолирбанд на главината за да обере луфта като слага джантата..стори ми се цигания тая работа викам си това ще да е от репликите,от толкова изправяне централния отвор е станал на геврек,и не след дълго си купих оригинални джанти пак стил 135 на BMW.Монтирахме ги преди зимата,и на 4-те колела луфта навсякъде изчезна и никъде не сме слагали намотки от изолирбанд,нямаше нужда ! 7 месеца по късно днес монтирах пак на същите джанти нови летни гуми и прибрах зимните,и докато се монтираха гумите 1 по 1,на всяка ми казваха,че пак има луфт и се налага да слагат поне по 1 намотка изолирбанд.Някой има ли представа за какво иде реч и къде да търся проблем? Също така ми каза гумаджията,че доста бмв-та го имали тоя проблем.Може ли някой колега с подобен проблем да сподели идеи или съвет?
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Луфт при качване на джанти?
Изолирбанд ...?,добър гумаджия...??? , тъпи съвети...? ,бягай далеч от тези , намери си свестен гумаджия да ти сложи едни втулки 74-72,6 и не се занимавай с простотии и глупаци . 

- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: Луфт при качване на джанти?
Можеш ли да покажеш примерни картинка на тези втулки? А иначе гумаджията е доста известен и наистина си разбира от работата и винаги съм бил доволен от баланс изправяне и т.н,може би просто няма налични тези втулки? И все пак...дори и да стане с тези втулки колега за мен остава загадка защо като ги монтирах преди зимата нямаше проблем и нямаше луфт,а 7 месеца по късно се налага уплътняване,без значение дали ще се уплътнява с изолирбанд или втулки? Иначе като здравина оригиналните джанти наистина нямат нищо общо с ментаците,нацелих няколко здрави дупки,но не са мръднали,а репликите стават на кашкавал.Наистина не мога да разбера защо се получава такъв луфт и то на всички колела 
edit : Видях в гугъл какво представляват тия втулки,бях чувал преди това онова за тях,но не съм ползвал.. и все пак някой колега ако е имал такъв случай да сподели как е постъпил.

edit : Видях в гугъл какво представляват тия втулки,бях чувал преди това онова за тях,но не съм ползвал.. и все пак някой колега ако е имал такъв случай да сподели как е постъпил.
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- r19
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Луфт при качване на джанти?

Колега във всяка една гумарна ги има по 20-тина лева..

Просто премери с един шублер централния отвор на джантата и на главината и си вземи такива втулки.
Тая простотия с изолирбанда не я бях чувал досега...




- mi6obmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 12.05.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, Е53
- Мечтае да кара: ново
Re: Луфт при качване на джанти?
Няма да стане само с втулки и говорите пълни глупости! Луфта на човека най- вероятно е 1-2 десети от милиметъра и то в диаметър. Айде ми ги покажете тези тънки втулки, по- тънки и от кофичка с кисело мляко.
Към колегата: много правилно те е насочил гумаджията, за намотки от изолирбанд. Другия вариант е някой да пристърже централния отвор на джантите и вече да се сложат някакви втулки, но се съмнявам, че има кой да свърши качествено такова пристъргване.
Към колегата: много правилно те е насочил гумаджията, за намотки от изолирбанд. Другия вариант е някой да пристърже централния отвор на джантите и вече да се сложат някакви втулки, но се съмнявам, че има кой да свърши качествено такова пристъргване.
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Луфт при качване на джанти?
mi6obmw написа:...
Колегата е прав, просто луфта е минимален и няма толкова тънки втулки.Изолирбанда върши работа, просто на всяко сваляне на гумата се слага наново по една намотка и това е.Семейният автомобил е с джанти 19" реплика и го има същия проблем, Симо ги лекува така.
Варианта според мен е при първия монтаж да не са обърнали внимание на този минимален луфт.Защо направо не го разпита Симо по-подробно?
- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: Луфт при качване на джанти?
Ganchev__ написа:mi6obmw написа:...
Колегата е прав, просто луфта е минимален и няма толкова тънки втулки.Изолирбанда върши работа, просто на всяко сваляне на гумата се слага наново по една намотка и това е.Семейният автомобил е с джанти 19" реплика и го има същия проблем, Симо ги лекува така.
Варианта според мен е при първия монтаж да не са обърнали внимание на този минимален луфт.Защо направо не го разпита Симо по-подробно?
Не колега,когато си купих вече оригиналните стайл 135,лично наложих 4-те джанти преди монтажа за да се убедя,че няма луфт и нямаше ! Тогава си казах от репликите ще да е било..и на 4-те колела нямаше луфт ! Иначе да луфта наистина е минимален буквално 1 намотка изолирбанд можете да си представите за какви десети от милиметъра иде реч,но мен ме интересува как така като ги слагах нямаше проблем,а 7 месеца по късно изведнъж и на 4-те колела се наложи по 1 намотка..мен това ме притеснява и не мога да разбера каква може да е причината



mi6obmw написа:Няма да стане само с втулки и говорите пълни глупости! Луфта на човека най- вероятно е 1-2 десети от милиметъра и то в диаметър. Айде ми ги покажете тези тънки втулки, по- тънки и от кофичка с кисело мляко.
Към колегата: много правилно те е насочил гумаджията, за намотки от изолирбанд. Другия вариант е някой да пристърже централния отвор на джантите и вече да се сложат някакви втулки, но се съмнявам, че има кой да свърши качествено такова пристъргване.
Мда и на мен не ми се рискува...

"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Луфт при качване на джанти?
Много странно!
Симо е много в час и не знам защо така става!
Абонирам се за развръзката
Симо е много в час и не знам защо така става!
Абонирам се за развръзката
Re: Луфт при качване на джанти?
Интересен казус.
В TIS има следните инструкции:
Може би въпросния луфт се появява в резултат на галванична корозия - при контакта между главината и джантата, би трябвало да корозира джантата (алуминий).
Инструкциите са да се слага грес на центриращия фланец на главината, за да се предотврати корозията. Обаче да не се слага грес върху челната повърхност на джантата и главината, защото се губи триенето между тях (изглежда е важно).
В TIS има следните инструкции:
To avoid contact corrosion between the wheel rim and wheel centring, the following grease must be applied to the centring collar of the wheel hub.
Brake block paste
Attention: Coating the contact surface of the disc wheel is not permitted as this inadmissibly impairs the friction behaviour of the wheel contact faces!
Може би въпросния луфт се появява в резултат на галванична корозия - при контакта между главината и джантата, би трябвало да корозира джантата (алуминий).
Инструкциите са да се слага грес на центриращия фланец на главината, за да се предотврати корозията. Обаче да не се слага грес върху челната повърхност на джантата и главината, защото се губи триенето между тях (изглежда е важно).
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Луфт при качване на джанти?
Във въпросния сервиз за гуми се работи точно така.
След като е спазена процедурата не би трябвало да има корозия. 


10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани