Луфт при качване на джанти?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Луфт при качване на джанти?

Мнение от Maxmadness » 23 Май 2019, 21:11

Здравейте колеги.Имам следния проблем с колата и съм яко в задънена улица...Имам Е46 320Cd.Купих колата през 2010г,тогава беше със стил 135 Made in Italy,сиреч реплики.Като изключим факта,че са меки и се кривят лесно други проблеми не съм имал с тези джанти.Последните 2 години обаче когато ходя при гумаджията (доста добър такъв,Симо в Обеля повечето го познават),и ми казваше,че се налага да сложи 1 или 2 намотки изолирбанд на главината за да обере луфта като слага джантата..стори ми се цигания тая работа викам си това ще да е от репликите,от толкова изправяне централния отвор е станал на геврек,и не след дълго си купих оригинални джанти пак стил 135 на BMW.Монтирахме ги преди зимата,и на 4-те колела луфта навсякъде изчезна и никъде не сме слагали намотки от изолирбанд,нямаше нужда ! 7 месеца по късно днес монтирах пак на същите джанти нови летни гуми и прибрах зимните,и докато се монтираха гумите 1 по 1,на всяка ми казваха,че пак има луфт и се налага да слагат поне по 1 намотка изолирбанд.Някой има ли представа за какво иде реч и къде да търся проблем? Също така ми каза гумаджията,че доста бмв-та го имали тоя проблем.Може ли някой колега с подобен проблем да сподели идеи или съвет?
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Re: Луфт при качване на джанти?

Мнение от mr_petroff » 23 Май 2019, 22:05

Изолирбанд ...?,добър гумаджия...??? , тъпи съвети...? ,бягай далеч от тези , намери си свестен гумаджия да ти сложи едни втулки 74-72,6 и не се занимавай с простотии и глупаци . :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Re: Луфт при качване на джанти?

Мнение от Maxmadness » 23 Май 2019, 22:08

Можеш ли да покажеш примерни картинка на тези втулки? А иначе гумаджията е доста известен и наистина си разбира от работата и винаги съм бил доволен от баланс изправяне и т.н,може би просто няма налични тези втулки? И все пак...дори и да стане с тези втулки колега за мен остава загадка защо като ги монтирах преди зимата нямаше проблем и нямаше луфт,а 7 месеца по късно се налага уплътняване,без значение дали ще се уплътнява с изолирбанд или втулки? Иначе като здравина оригиналните джанти наистина нямат нищо общо с ментаците,нацелих няколко здрави дупки,но не са мръднали,а репликите стават на кашкавал.Наистина не мога да разбера защо се получава такъв луфт и то на всички колела :dunno:

edit : Видях в гугъл какво представляват тия втулки,бях чувал преди това онова за тях,но не съм ползвал.. и все пак някой колега ако е имал такъв случай да сподели как е постъпил.
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 29.05.2011
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: 412 Turbo/323ti
Мечтае да кара: Mig-29
Детайли за колата: Old school!

Re: Луфт при качване на джанти?

Мнение от r19 » 23 Май 2019, 23:51

Изображение
Колега във всяка една гумарна ги има по 20-тина лева.. :mhihi:
Просто премери с един шублер централния отвор на джантата и на главината и си вземи такива втулки.
Тая простотия с изолирбанда не я бях чувал досега... :shock: :shock: :shock:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 12.05.2009
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: Е38, Е53
Мечтае да кара: ново

Re: Луфт при качване на джанти?

Мнение от mi6obmw » 24 Май 2019, 9:05

Няма да стане само с втулки и говорите пълни глупости! Луфта на човека най- вероятно е 1-2 десети от милиметъра и то в диаметър. Айде ми ги покажете тези тънки втулки, по- тънки и от кофичка с кисело мляко.
Към колегата: много правилно те е насочил гумаджията, за намотки от изолирбанд. Другия вариант е някой да пристърже централния отвор на джантите и вече да се сложат някакви втулки, но се съмнявам, че има кой да свърши качествено такова пристъргване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: Луфт при качване на джанти?

Мнение от Ganchev__ » 24 Май 2019, 12:09

mi6obmw написа:...

Колегата е прав, просто луфта е минимален и няма толкова тънки втулки.Изолирбанда върши работа, просто на всяко сваляне на гумата се слага наново по една намотка и това е.Семейният автомобил е с джанти 19" реплика и го има същия проблем, Симо ги лекува така.
Варианта според мен е при първия монтаж да не са обърнали внимание на този минимален луфт.Защо направо не го разпита Симо по-подробно?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Re: Луфт при качване на джанти?

Мнение от Maxmadness » 24 Май 2019, 22:09

Ganchev__ написа:
mi6obmw написа:...

Колегата е прав, просто луфта е минимален и няма толкова тънки втулки.Изолирбанда върши работа, просто на всяко сваляне на гумата се слага наново по една намотка и това е.Семейният автомобил е с джанти 19" реплика и го има същия проблем, Симо ги лекува така.
Варианта според мен е при първия монтаж да не са обърнали внимание на този минимален луфт.Защо направо не го разпита Симо по-подробно?


Не колега,когато си купих вече оригиналните стайл 135,лично наложих 4-те джанти преди монтажа за да се убедя,че няма луфт и нямаше ! Тогава си казах от репликите ще да е било..и на 4-те колела нямаше луфт ! Иначе да луфта наистина е минимален буквално 1 намотка изолирбанд можете да си представите за какви десети от милиметъра иде реч,но мен ме интересува как така като ги слагах нямаше проблем,а 7 месеца по късно изведнъж и на 4-те колела се наложи по 1 намотка..мен това ме притеснява и не мога да разбера каква може да е причината :dunno: За мен наистина не е толкова важно дали с изолирбанд или с втулки ще се обира тоя луфт,интересува ме причината защо става така и къде да търся проблем... :dunno: Със Симо говорихме за това и човека каза,че си нямал ни най-малка представа защо става така,сподели че доста коли имали подобен проблем и това е...до решение не стигнахме. :dunno:

mi6obmw написа:Няма да стане само с втулки и говорите пълни глупости! Луфта на човека най- вероятно е 1-2 десети от милиметъра и то в диаметър. Айде ми ги покажете тези тънки втулки, по- тънки и от кофичка с кисело мляко.
Към колегата: много правилно те е насочил гумаджията, за намотки от изолирбанд. Другия вариант е някой да пристърже централния отвор на джантите и вече да се сложат някакви втулки, но се съмнявам, че има кой да свърши качествено такова пристъргване.


Мда и на мен не ми се рискува... :dunno:
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Луфт при качване на джанти?

Мнение от dr.peshev » 24 Май 2019, 22:32

Много странно!
Симо е много в час и не знам защо така става!
Абонирам се за развръзката
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Луфт при качване на джанти?

Мнение от txl » 27 Май 2019, 9:19

Интересен казус.
В TIS има следните инструкции:
To avoid contact corrosion between the wheel rim and wheel centring, the following grease must be applied to the centring collar of the wheel hub.

Brake block paste

Attention: Coating the contact surface of the disc wheel is not permitted as this inadmissibly impairs the friction behaviour of the wheel contact faces!


Може би въпросния луфт се появява в резултат на галванична корозия - при контакта между главината и джантата, би трябвало да корозира джантата (алуминий).

Инструкциите са да се слага грес на центриращия фланец на главината, за да се предотврати корозията. Обаче да не се слага грес върху челната повърхност на джантата и главината, защото се губи триенето между тях (изглежда е важно).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: Луфт при качване на джанти?

Мнение от Ganchev__ » 27 Май 2019, 15:25

Във въпросния сервиз за гуми се работи точно така. :yes: След като е спазена процедурата не би трябвало да има корозия. :dunno:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook