Бучене (басово) след 80км/ч независимо на скорост/инерция

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Бучене (басово) след 80км/ч независимо на скорост/инерци

Мнение от NGneer4eto » 26 Юни 2021, 7:03

Колега, няма никакъв риск. Рискът е, че си чакал две години да смениш очевидно износен лагер. Имам един познат, който се беше въртял на магистралата, заради блокирало колело от лагер главина и ситуацията не беше хич приятна. При него беше заради монтиран неправилен модел лагер де, но не е хич за подценяване и износения. Лагера всеки опитен майстор може да го определи кой е, като завърти гумата. При мен отчетливо бучеше някъде отпред, а се оказа заден десен лагер. Майсторът каза, че е сигурен и го сменихме и колата оттогава е топ. На всичкото отгоре съм X-drive и пак не беше проблем да се хване лагера.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Бучене (басово) след 80км/ч независимо на скорост/инерци

Мнение от VladiE » 02 Авг 2021, 19:14

Пиша в тази стара тема, защото вече няколко месеца боря подобен проблем. При скорост над 50км/ч и обороти около 2500 започва едно басово бучене и вибрация. Ако върна педала на газта спира веднага.
Нещата които пробвахме: Сменихме два висящи лагера, гуменото каре сменихме три пъти - FEBI, GSP и последно сложихме оригинално. 3 леви и 3 десни полуоски - общо 6 (подразбира се че не са нови), 4 кардана като два от тях не са разцепвани никога и се предполага, че са балансирани. Единственият момент в който имаше кратко подобрение беше при смяна на гумените карета. В рамките на 20км пробег нямаше проблем, след което се появяваше отново.
Някой може ли да даде съвет?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Бучене (басово) след 80км/ч независимо на скорост/инерци

Мнение от NGneer4eto » 02 Авг 2021, 23:23

VladiE написа:Пиша в тази стара тема, защото вече няколко месеца боря подобен проблем. При скорост над 50км/ч и обороти около 2500 започва едно басово бучене и вибрация. Ако върна педала на газта спира веднага.
Нещата които пробвахме: Сменихме два висящи лагера, гуменото каре сменихме три пъти - FEBI, GSP и последно сложихме оригинално. 3 леви и 3 десни полуоски - общо 6 (подразбира се че не са нови), 4 кардана като два от тях не са разцепвани никога и се предполага, че са балансирани. Единственият момент в който имаше кратко подобрение беше при смяна на гумените карета. В рамките на 20км пробег нямаше проблем, след което се появяваше отново.
Някой може ли да даде съвет?


Колега, не си пръскай парите за проба -грешка, а отиди в официален сервиз на БМВ да ти диагностицират проблема! Възможно е и те да не разберат, но е много по-вероятно да намерят какво е. През приемчиците са минали хиляди коли като твоята и не е като да не им знаят проблемите. Препоръчвам МКар Пловдив. Чувам само добри отзиви, включително и лични. Даже познавам софиянец, които си поддържаше новото БМВ там. Преди и БоваКар-Бургас бяха много добри, но преди 3-4 години са направили някакви промени и вече не стават.
Ходил съм с Е46-цата в МКар и очаквах да ме разкарат любезно, тъй като съм със стара кола и няма да им се занимава, но отношението беше сравнително добро. Е, нямаше подмазване, като да съм с нова Х5-ца, но не се и отнасяха с мен като с трето качество човек. Да кажем, че трябваше да почакам повечко, за да ми обърнат внимание, но го приемам за нормално.
Повярвай ми, може да ти излезе много по-евтино така! Съдейки по парите, които вече си дал, си струва. А и можеш да платиш само диагностика, не си длъжен да я оправяш при тях.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Бучене (басово) след 80км/ч независимо на скорост/инерци

Мнение от VladiE » 07 Авг 2021, 19:27

Задното каре на кардана (кръстачката) допустимо ли е да има съвсем минимален луфт?

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Бучене (басово) след 80км/ч независимо на скорост/инерци

Мнение от stefan_suny » 07 Авг 2021, 19:45

Виждаш ли луфта значи карето е фира. Не знам какви кардани си пробвал, но проблема ти е 1:1 за кардан. И също не вярвам да има читав кардан втора ръка. И също кардана няма значение дали е разцепван, свали
и се от колата, ако каре е тръгнало то след качването 100% ще тресе дори и преди това да е вървял перфектно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: Бучене (басово) след 80км/ч независимо на скорост/инерци

Мнение от lancerpor » 02 Ное 2021, 20:46

До сега само четох без да се включвам, но се боря с този проблем от много време и вече нямам нерви. Взех колата на доста километри и започнах да сменям/рециклирам доста неща по трансмисията и ходовата част и още не мога да преборя проблема напълно. Моята кола е автомат и до момента съм стигнал до тук:

Първо получих теч в предната част на скоростната кутия. Това доведе до пълно рециклиране на кутията (ремонта излезе около 1/3 от стойността на която закупих цялата кола)

От свалянето и качването на кутията, явното толкова му е трябвало на карето на кардана, та и то се предаде. Бучене започна да се чува още при 50-60км/ч. Последва рециклиране на кардана в карадан.бг, което доведе до елиминиране на шума при ниска скорост. Висящия лагер и гумените карета са в добро състояние без луфт и видимо износване.

При скорост от около 80-90км/ч си остана въпросното бучене, което изчезва на около 130км/ч.

Помислих, че са гуми или джанти, за това стана време да сложа зимните такива. Заедно с това, след като прочетох последните постове в темата, смених и предните лагери с FAG, което още малко подобри ситуацията.

При мен се получава едно бучене/ручене/ромолене на около 110км/ч, което се засилва отчетливо на около 120км/ч(с което се появяват много леки вибрации във волана) и мога да кажа, че след 130км/ч вече почти не се усеща.

Забелязал съм, че при равна газ, шумът е един, когато си вдигна крака от педала на газта леко утихва, но пак го има и в момента, в който подам отново газ се усилва. :dunno: Шумът не е свързан със оборотите на колата или на коя предавка е тя. Може и да си въобразявам и не знам дали е свъзано, но при ускорение на баир, се усеща по слабо.

П.С. Как мога да диагностицирам дали е заминал дифа или някое каре на полуоските?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Бучене (басово) след 80км/ч независимо на скорост/инерци

Мнение от pimpo » 04 Ное 2021, 9:28

Аз такова бучене получих след като ми "балансираха" кардана.
Имах съмнения, че не е добре и го дадох за баланс. Като подкарах след това колата започваше около 50-60кмч, доста се засилваше към 80-100 (и силата и честотата). Повече не съм вдигал, директно я върнах в сервиза да ми махнат добавения "баланс" и да си взема парите. Така че моя съвет е да си балансираш кардана, на място препоръчано от някой, а не като мен :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Бучене (басово) след 80км/ч независимо на скорост/инерци

Мнение от ogata » 31 Дек 2021, 0:31

Вдигни си колата на подемник и виж дали имаш радиален луфт (нагоре-надолу) в чашите на дифа или във фланеца на пиньона :winky:
Това е много възможна причина, която е и доста трудна за хващане. Успех.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook