Бързи въпроси и отговори
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Бързи въпроси и отговори
The Heartlistener написа:BaDxBoY написа:Колеги може ли съвет, къде се намира Intake Air sensor на е46 318ци 143 к.с от 2003 година n42b20 ? Нещо колата от 1 месец работи много неравномерно, държи лоши ниски обороти и набива грешки .. Почвам да сменям едно по едно дебитомер, ламбда сонди и тоя сензор, дето никъде не успявам да намеря къде стои .....
Intake air temperature sensor е внедрен в дебитомера.
Здравейте отново колеги и весели празници ! Много моля за съвет отново! Смених дебитомера, сложех Bosch оригинален, смених и филтри и масло. Буквално след 10 километра колата почна да гасне на светофарите, не вдига повече от 2500 оборота и светнаха EML и Check Engine. Много моля да ме насочите към възможните причини, понеже майстора ми вдига ръце и ми говори за смяна на двигател .. Ясно е, че не разбира, но ако може да дадете жокер.Това са грешките, които забива колата в момента и е почти невъзможно да се кара. След триене на грешките, се оправя колата за няколко секунди и после пак забива със същите грешки.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Бързи въпроси и отговори
Валвтроникът не работи, оттук и EML лампата. Имаш конкретна грешка за моторчето му. Двигателят влиза в авариен режим, като дросела ограничено поема функцията. Но съчетано с това предполагам че има и паразитен въздух - стойностите на дебитомера са ниски и има пропуски в запалването на цилиндри. Прегледай всичко което е разглабяно последно при смяна на филтъра - гофрето влязло ли е добре към дросела - "майсторите" често уж го вкарват но отдолу седи отворено и дърпа. Освен това тръбичките на картерната вентилация, вакуумчето на горивния филтър, щуцера на вентилацията на резервоара и т.н.
Но главния проблем в случая е валвтроника. На тези години често са случва намотката на моторчето да замасява към корпуса.
А майстора със "смяната на двигателя" му кажи да пие една ракия .
Весела Коледа !
Но главния проблем в случая е валвтроника. На тези години често са случва намотката на моторчето да замасява към корпуса.
А майстора със "смяната на двигателя" му кажи да пие една ракия .
Весела Коледа !
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Бързи въпроси и отговори
Захващам се от утре да тествам и проверявам тези неща. Като цяло, по-скапана кола не съм срещал, за 4 месеца ме оставя на пътя безброй пъти, а уж нарочно я смених с такава, че да имам нещо сигурно и що-годе евтино за поддръжка.
Благодаря много за съветите колега и весело посрещане на празниците !
Благодаря много за съветите колега и весело посрещане на празниците !
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Бързи въпроси и отговори
BaDxBoY написа:Захващам се от утре да тествам и проверявам тези неща. Като цяло, по-скапана кола не съм срещал, за 4 месеца ме оставя на пътя безброй пъти, а уж нарочно я смених с такава, че да имам нещо сигурно и що-годе евтино за поддръжка.
Благодаря много за съветите колега и весело посрещане на празниците !
Не са лоши моторите, колега. Понатруфени са с повечко елементи, а годините и километрите им станаха доста. На повечето неща просто им идва времето.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Бързи въпроси и отговори
Колеги, забелязвам, че от известно време, колата започна да износва гумите от вътрешната страна. Както предните, така и задните. Преди няколко месеца правих реглаж, след месец, смених всички амортисьори, защото на реглажа ми казаха, че всички са изпуснали. След смяната им започна зверски да яде гумите.
От какво идва проблема?
Преди реглажа и смяната на гумите, 3 години никакви ядове, след смяната им в рамките на 1000 км, задните летни се бяха изяли до телове, а предните доста по-малко, но видимо износени отвътре.
Държа ги на 2.4 атмосфери размер 205 55 16 отпред 225 50 16 отзад.
Зимните са 205 55 16 всичките на 2.4 атмосфери, като и тях ги яде по същия начин
От какво идва проблема?
Преди реглажа и смяната на гумите, 3 години никакви ядове, след смяната им в рамките на 1000 км, задните летни се бяха изяли до телове, а предните доста по-малко, но видимо износени отвътре.
Държа ги на 2.4 атмосфери размер 205 55 16 отпред 225 50 16 отзад.
Зимните са 205 55 16 всичките на 2.4 атмосфери, като и тях ги яде по същия начин
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Бързи въпроси и отговори
След смяната на амортисьорите отиде ли пак на реглаж? Всички тампони и шарнири здрави ли са?
Race cars is my escape from all bullshit in life...
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Бързи въпроси и отговори
Пробвай да направиш реглаж при читав майстор, който да огледа дали всичко е наред..
Race cars is my escape from all bullshit in life...
Re: Бързи въпроси и отговори
Всичко трябва да е здраво, сменял съм го сам и ьнам, че е ново. Колата не тропа, не носи, единствено пружините не са сменяни.
Re: Бързи въпроси и отговори
Относно последните ми постове тук, да попитам и нещо допълнително.
Малко е като гатанка, но си е загадка и за мен.
Именно от както смених амортисьорите, нещо взе много да тропа отпред в дясно. Всичко е здраво, но хлопа като биалетка или разбит шарнир и се влияе от температура и скорост. По-точно, когато е студено не тропа или е едва доловимо. Когато карам бавно и пазя колата от дупки, спящи полицаи и неравноси се усеща тропането, но когато карам невнимателно и по-бързо минавам през неравности, не тропа или е много леко. Усеща се повече, когато гумата/окачването правят ход надолу, т.е влизане в дупка или слизане от спящ полицай.
Рейката няма луфт, поне не се хваща при проверка с ръка.
При все, че почти всичко е сменено, проверено и здраво, какво може да тропа?
Малко е като гатанка, но си е загадка и за мен.
Именно от както смених амортисьорите, нещо взе много да тропа отпред в дясно. Всичко е здраво, но хлопа като биалетка или разбит шарнир и се влияе от температура и скорост. По-точно, когато е студено не тропа или е едва доловимо. Когато карам бавно и пазя колата от дупки, спящи полицаи и неравноси се усеща тропането, но когато карам невнимателно и по-бързо минавам през неравности, не тропа или е много леко. Усеща се повече, когато гумата/окачването правят ход надолу, т.е влизане в дупка или слизане от спящ полицай.
Рейката няма луфт, поне не се хваща при проверка с ръка.
При все, че почти всичко е сменено, проверено и здраво, какво може да тропа?
- InTheAir
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 18.02.2020
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 2.2i E46
- Детайли за колата: В процес на търсене
Re: Бързи въпроси и отговори
swetlioo написа:Относно последните ми постове тук, да попитам и нещо допълнително.
Малко е като гатанка, но си е загадка и за мен.
Именно от както смених амортисьорите, нещо взе много да тропа отпред в дясно. Всичко е здраво, но хлопа като биалетка или разбит шарнир и се влияе от температура и скорост. По-точно, когато е студено не тропа или е едва доловимо. Когато карам бавно и пазя колата от дупки, спящи полицаи и неравноси се усеща тропането, но когато карам невнимателно и по-бързо минавам през неравности, не тропа или е много леко. Усеща се повече, когато гумата/окачването правят ход надолу, т.е влизане в дупка или слизане от спящ полицай.
Рейката няма луфт, поне не се хваща при проверка с ръка.
При все, че почти всичко е сменено, проверено и здраво, какво може да тропа?
Тампони стабилизираща щанга сменял ли си ? Аз имах подобен проблем и с тампони на феби (9.50лв за брой - препоръчаха ми тях) тропането спря.
- abracadabra
- младши ентусиаст
- Мнения: 520
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Бързи въпроси и отговори
Е46 98г. 316i бензин, искам да и сложа зимни гуми 225/60R16 на джанти BMW wheel style 45-7JX16 ET:47-M12X1,5.
Как мислите ще стане ли?
Как мислите ще стане ли?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
Re: Бързи въпроси и отговори
The Heartlistener написа:Валвтроникът не работи, оттук и EML лампата. Имаш конкретна грешка за моторчето му. Двигателят влиза в авариен режим, като дросела ограничено поема функцията. Но съчетано с това предполагам че има и паразитен въздух - стойностите на дебитомера са ниски и има пропуски в запалването на цилиндри. Прегледай всичко което е разглабяно последно при смяна на филтъра - гофрето влязло ли е добре към дросела - "майсторите" често уж го вкарват но отдолу седи отворено и дърпа. Освен това тръбичките на картерната вентилация, вакуумчето на горивния филтър, щуцера на вентилацията на резервоара и т.н.
Но главния проблем в случая е валвтроника. На тези години често са случва намотката на моторчето да замасява към корпуса.
А майстора със "смяната на двигателя" му кажи да пие една ракия .
Весела Коледа !
Здравей колега, за много години !
Уикенда ''правихме'' колата, свалихме пак филтъра и дебитомера и ги сложихме хубаво. Пръскахме стартов спрей навсякъде по връзките и никъде не мръднаха оборотите. Сменен е клапана на картерната вентилация и маркучите от миналия собственик, имам фактура.
Това е новата диагностика, значи на 90% е моторчето, което си споменал.
Нали за това става на въпрос, да не поръчам нещо друго ........ https://www.autodoc.bg/pierburg/12771180
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Бързи въпроси и отговори
За много години, колега.
Не, това което си дал на линка е соленоид /клапан/ на ваноса
Моторът на валвтроника се намира под декоративния капак на бобините, в средата. За смяната му се сваля капака на клапаните.
https://www.autodoc.bg/ridex/13462351
https://www.youtube.com/watch?v=PTK60po-2HU
Когато изтриеш грешките, след тръгване 2860 и 2865 се появяват отново и светва EML?
На загасен двигател изтрий грешките, свали декоративния капак и с нещо дървено почукай несилно оттук-оттам по корпуса на моторчето. После дай контакт, изчакай 5 секунди и запали.
Не, това което си дал на линка е соленоид /клапан/ на ваноса
Моторът на валвтроника се намира под декоративния капак на бобините, в средата. За смяната му се сваля капака на клапаните.
https://www.autodoc.bg/ridex/13462351
https://www.youtube.com/watch?v=PTK60po-2HU
Когато изтриеш грешките, след тръгване 2860 и 2865 се появяват отново и светва EML?
На загасен двигател изтрий грешките, свали декоративния капак и с нещо дървено почукай несилно оттук-оттам по корпуса на моторчето. После дай контакт, изчакай 5 секунди и запали.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани