Бързи въпроси и отговори

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 2.10.2009
Пол: Мъж
Кара: e46 328i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от BaDxBoY » 23 Дек 2021, 21:39

The Heartlistener написа:
BaDxBoY написа:Колеги може ли съвет, къде се намира Intake Air sensor на е46 318ци 143 к.с от 2003 година n42b20 ? Нещо колата от 1 месец работи много неравномерно, държи лоши ниски обороти и набива грешки .. Почвам да сменям едно по едно дебитомер, ламбда сонди и тоя сензор, дето никъде не успявам да намеря къде стои .....

Изображение

Intake air temperature sensor е внедрен в дебитомера.
Изображение


Здравейте отново колеги и весели празници ! Много моля за съвет отново! Смених дебитомера, сложех Bosch оригинален, смених и филтри и масло. Буквално след 10 километра колата почна да гасне на светофарите, не вдига повече от 2500 оборота и светнаха EML и Check Engine. Много моля да ме насочите към възможните причини, понеже майстора ми вдига ръце и ми говори за смяна на двигател .. Ясно е, че не разбира, но ако може да дадете жокер.Това са грешките, които забива колата в момента и е почти невъзможно да се кара. След триене на грешките, се оправя колата за няколко секунди и после пак забива със същите грешки.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от The Heartlistener » 24 Дек 2021, 12:06

Валвтроникът не работи, оттук и EML лампата. Имаш конкретна грешка за моторчето му. Двигателят влиза в авариен режим, като дросела ограничено поема функцията. Но съчетано с това предполагам че има и паразитен въздух - стойностите на дебитомера са ниски и има пропуски в запалването на цилиндри. Прегледай всичко което е разглабяно последно при смяна на филтъра - гофрето влязло ли е добре към дросела - "майсторите" често уж го вкарват но отдолу седи отворено и дърпа. Освен това тръбичките на картерната вентилация, вакуумчето на горивния филтър, щуцера на вентилацията на резервоара и т.н.
Но главния проблем в случая е валвтроника. На тези години често са случва намотката на моторчето да замасява към корпуса.
А майстора със "смяната на двигателя" му кажи да пие една ракия :lol: .
Весела Коледа :) !
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 2.10.2009
Пол: Мъж
Кара: e46 328i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от BaDxBoY » 24 Дек 2021, 19:52

Захващам се от утре да тествам и проверявам тези неща. Като цяло, по-скапана кола не съм срещал, за 4 месеца ме оставя на пътя безброй пъти, а уж нарочно я смених с такава, че да имам нещо сигурно и що-годе евтино за поддръжка.

Благодаря много за съветите колега и весело посрещане на празниците !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от The Heartlistener » 25 Дек 2021, 9:54

BaDxBoY написа:Захващам се от утре да тествам и проверявам тези неща. Като цяло, по-скапана кола не съм срещал, за 4 месеца ме оставя на пътя безброй пъти, а уж нарочно я смених с такава, че да имам нещо сигурно и що-годе евтино за поддръжка.

Благодаря много за съветите колега и весело посрещане на празниците !

Не са лоши моторите, колега. Понатруфени са с повечко елементи, а годините и километрите им станаха доста. На повечето неща просто им идва времето.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 28 Дек 2021, 12:29

Колеги, забелязвам, че от известно време, колата започна да износва гумите от вътрешната страна. Както предните, така и задните. Преди няколко месеца правих реглаж, след месец, смених всички амортисьори, защото на реглажа ми казаха, че всички са изпуснали. След смяната им започна зверски да яде гумите.
От какво идва проблема?
Преди реглажа и смяната на гумите, 3 години никакви ядове, след смяната им в рамките на 1000 км, задните летни се бяха изяли до телове, а предните доста по-малко, но видимо износени отвътре.
Държа ги на 2.4 атмосфери размер 205 55 16 отпред 225 50 16 отзад.
Зимните са 205 55 16 всичките на 2.4 атмосфери, като и тях ги яде по същия начин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 1.08.2019
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от DiscontroL » 28 Дек 2021, 20:50

След смяната на амортисьорите отиде ли пак на реглаж? Всички тампони и шарнири здрави ли са?
Race cars is my escape from all bullshit in life...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 28 Дек 2021, 21:47

Здрави са, но не съм ходил на реглаж, след смяната на амортисьори.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 1.08.2019
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от DiscontroL » 28 Дек 2021, 22:40

Пробвай да направиш реглаж при читав майстор, който да огледа дали всичко е наред..
Race cars is my escape from all bullshit in life...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 28 Дек 2021, 22:55

Всичко трябва да е здраво, сменял съм го сам и ьнам, че е ново. Колата не тропа, не носи, единствено пружините не са сменяни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 06 Яну 2022, 11:35

Относно последните ми постове тук, да попитам и нещо допълнително.
Малко е като гатанка, но си е загадка и за мен.
Именно от както смених амортисьорите, нещо взе много да тропа отпред в дясно. Всичко е здраво, но хлопа като биалетка или разбит шарнир и се влияе от температура и скорост. По-точно, когато е студено не тропа или е едва доловимо. Когато карам бавно и пазя колата от дупки, спящи полицаи и неравноси се усеща тропането, но когато карам невнимателно и по-бързо минавам през неравности, не тропа или е много леко. Усеща се повече, когато гумата/окачването правят ход надолу, т.е влизане в дупка или слизане от спящ полицай.
Рейката няма луфт, поне не се хваща при проверка с ръка.
При все, че почти всичко е сменено, проверено и здраво, какво може да тропа?

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 18.02.2020
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 2.2i E46
Детайли за колата: В процес на търсене

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от InTheAir » 06 Яну 2022, 15:29

swetlioo написа:Относно последните ми постове тук, да попитам и нещо допълнително.
Малко е като гатанка, но си е загадка и за мен.
Именно от както смених амортисьорите, нещо взе много да тропа отпред в дясно. Всичко е здраво, но хлопа като биалетка или разбит шарнир и се влияе от температура и скорост. По-точно, когато е студено не тропа или е едва доловимо. Когато карам бавно и пазя колата от дупки, спящи полицаи и неравноси се усеща тропането, но когато карам невнимателно и по-бързо минавам през неравности, не тропа или е много леко. Усеща се повече, когато гумата/окачването правят ход надолу, т.е влизане в дупка или слизане от спящ полицай.
Рейката няма луфт, поне не се хваща при проверка с ръка.
При все, че почти всичко е сменено, проверено и здраво, какво може да тропа?


Тампони стабилизираща щанга сменял ли си ? Аз имах подобен проблем и с тампони на феби (9.50лв за брой - препоръчаха ми тях) тропането спря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 07 Яну 2022, 14:03

Сменени са и са здрави, проверени са наскоро

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 520
Регистриран на: 28.11.2008

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от abracadabra » 08 Яну 2022, 16:40

Е46 98г. 316i бензин, искам да и сложа зимни гуми 225/60R16 на джанти BMW wheel style 45-7JX16 ET:47-M12X1,5.
Как мислите ще стане ли?
BMW wheel style 45-7JX16 ET 47-M12X1,5.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 2.10.2009
Пол: Мъж
Кара: e46 328i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от BaDxBoY » 10 Яну 2022, 12:50

The Heartlistener написа:Валвтроникът не работи, оттук и EML лампата. Имаш конкретна грешка за моторчето му. Двигателят влиза в авариен режим, като дросела ограничено поема функцията. Но съчетано с това предполагам че има и паразитен въздух - стойностите на дебитомера са ниски и има пропуски в запалването на цилиндри. Прегледай всичко което е разглабяно последно при смяна на филтъра - гофрето влязло ли е добре към дросела - "майсторите" често уж го вкарват но отдолу седи отворено и дърпа. Освен това тръбичките на картерната вентилация, вакуумчето на горивния филтър, щуцера на вентилацията на резервоара и т.н.
Но главния проблем в случая е валвтроника. На тези години често са случва намотката на моторчето да замасява към корпуса.
А майстора със "смяната на двигателя" му кажи да пие една ракия :lol: .
Весела Коледа :) !



Здравей колега, за много години !

Уикенда ''правихме'' колата, свалихме пак филтъра и дебитомера и ги сложихме хубаво. Пръскахме стартов спрей навсякъде по връзките и никъде не мръднаха оборотите. Сменен е клапана на картерната вентилация и маркучите от миналия собственик, имам фактура.

Това е новата диагностика, значи на 90% е моторчето, което си споменал.

Нали за това става на въпрос, да не поръчам нещо друго ........ https://www.autodoc.bg/pierburg/12771180

Изображение

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от The Heartlistener » 10 Яну 2022, 14:11

За много години, колега.
Не, това което си дал на линка е соленоид /клапан/ на ваноса :)
Моторът на валвтроника се намира под декоративния капак на бобините, в средата. За смяната му се сваля капака на клапаните.
https://www.autodoc.bg/ridex/13462351
https://www.youtube.com/watch?v=PTK60po-2HU
Когато изтриеш грешките, след тръгване 2860 и 2865 се появяват отново и светва EML?
На загасен двигател изтрий грешките, свали декоративния капак и с нещо дървено почукай несилно оттук-оттам по корпуса на моторчето. После дай контакт, изчакай 5 секунди и запали.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook