Бързи въпроси и отговори

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от v_p_m » 17 Дек 2021, 8:01

ceko88 написа:Hi банда имам едно запитване за джанти, мога ли на джанта 8j.във случая става дума за стил 119 да сложа гума 205 50 17. До колкото съм чел за 8j иска от 215 на горе. Предполагам, че ако сложа 205 ще я разтегна . Става дума за зимни гуми и не ми се експериментира с тях.


Toва си е стандартна джанта за е46, размера гуми който си избрал са съвместими и няма да е никакъв проблем да се монтират.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ceko88 » 17 Дек 2021, 13:26

Да то джантата е стандартна и май масово е46 се карат на 8j поне по голямата част .Понеже не съм много запознат с оразмеряването на джантите попитах чичко гугал и там попаднах да една таблица и от там си права извода ,че 8j мин.215 ,а мах245 на 7.5j мин205 a мах235 ,ако е вярна таблицата . Рекох да отправя запитване и тук понеже наскоро бях спрял до една 116ка. с 17 джанта 205/50 ,аз във момента съм с 225/50/17 и като ги загледах на 116 сякаш не е на 50 а на 35/40 изглеждат по ниски предполагам защото са разтегната . Говорех с няколко гумаджии едни ти вика ,че става друг ,че не пффф.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Каварна
Пол: Мъж
Кара: E46 330dА '02
Мечтае да кара: 330d G20

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Stanimir330 » 17 Дек 2021, 15:35

Коланги, имам в гаража хвърлено едно М-техник окачване. Амортисьори с пружини. Въпроса ми е, има ли смисъл да се рециклират, а всъщност, рециклират ли се тези амортисьори ? Защото седи от 2 години в гаража и се чудя да го рециклирам ли или да си взема нови амортисьори и да ползвам м-тех пружините

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 30.06.2021

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от bmw_drift123 » 19 Дек 2021, 13:19

Здравейте колеги,
От 6 години карам една хубостница, е46 - 320д 136 коня. Гледам си я добре и за тия години и около 120хил. км не е имала проблеми по двигателя. Освен консумативи (винаги на време, поне 2 пъти в годината) съм сменял само термостат.
Преди около 6 месеца си замина горивната помпа, предложиха ми ремонтирана/реновирана за 800 евро с 2 години гаранция, викам колата е в добро състояние, масло и антифриз не губи, окачването и то като цяло е ок, ще я сменям.
Две седмици след смяната си отиде и водната помпа, смених я и нея.. щот нали един път като сме се хванали на хорото ... :mhihi:
Не съм сигурен дали е прегряла или не, само веднъж вдигна около 110 градуса за кратко и веднага спрях. Долях вода и право в сервиза (около 15км).

След смяната на водната помпа всичко си беше ок, покарах си я доволно около месец.
За мое най-голямо нещастие обаче, спрях на едно кръстовище, за да пропусна кола с предимство и двигатля изгасна.
От тогава не е палила, в сервиз ми казаха, че можело да е от сензор на коляновия вал... тъ въпроса ми е, ако той си е заминал, какви са признаците?
При мен стартера върти и толкова.... ако подържа около минута да мъчи на стартер, разтриса, вдига оборотите до около 700 и изхвърля чернилка отзад, после пак ... на ново само стартера върти.
Някви идеи? Чудя се какво да правя като цяло, дали да продължавам драмата или не....

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Kroki » 20 Дек 2021, 11:45

Закачи колата на диагностика, ще си каже.. :shock:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 24.02.2020
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Lucian_1389 » 20 Дек 2021, 21:27

Здрасти.Някой знай ли,нормално ли при вдигнат багажник светлини на номера да не горят. Като затвориш багажника светят си обикновенно.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 21.12.2021

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от MariqP8 » 21 Дек 2021, 22:59

Здравейте!
Имам BMW E46,от няколко дни забелязах странен шум,след като натисна съединителя.Все едно стърже на желязо.(Но само при едно положение,когато натисна съединителя по нагоре и докосна желязото тогава в предната част на колата се чува този шум.)Нямам притрисане,нито в съединителя,нито в колата.Та въпроса ми е дали някой е имал същия проблем?Може ли да е аксалния лагер;съединителя.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 24.02.2020
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Lucian_1389 » 23 Дек 2021, 0:27

Здравейте. Някой знае ли,защо при смяна на нов държач на крушките на задни светлини на таблото излиза грешка за задни светлини?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 23 Дек 2021, 9:56

vvasilev1 написа:
swetlioo написа:Колеги, дойде зимата и проблемите не се забавиха. Аз и друг път съм писал и питал, но не ми е даван конкретен отговор, затова пак ще попитам, защото този път проблема с колата е и малко по-различен.
Става дума за 320 д M47N двигателя.
От една седмица се появи изведнъж, след по-дълъг престой, 1-2 дни при първото палене пали след 2-3-4 превъртания, а като запали работи 3-4 секунди неравномерно и изчиства работата.
Дюзите ги гледах и са съответно
1-ви цилиндър е на -1.5
2-ри цилиндър е на 0.5
3-ти цилиндър е на 0.5
4-ти цилиндър е на 0.5
това са стойности при напълно студен мотор. След като подмине 20 градуса на мотора, нещата се изменят
1-ви цилиндър е на -1.2
2-ри цилиндър е на 0.4
3-ти цилиндър е на -0.4
4-ти цилиндър е на 1.2
Като позагрее малко и стигне температура около 50+ градуса, нещата се променят.
1-ви цилиндър е на -0.9
2-ри цилиндър е на 0.3
3-ти цилиндър е на -0.3
4-ти цилиндър е на 0.9
когато колата загрее добре и е над 88 градуса, стойностите се подобряват.
1-ви цилиндър е на -0.4
2-ри цилиндър е на 0.1
3-ти цилиндър е на 0.0
4-ти цилиндър е на 0.3

В тези стойности сякаш има някаква зависимост. Някой може ли да каже така ли е, каква е и да се притеснявам ли за дюзите вече или може да карам спокойно и тази зима?
Подгревни свещи и реле.
Дюзите са ти ок.

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk


Колеги в продължение на моят проблем и питане, ми е нужна още от вашата помощ и съвети.
Използвах добавка на Бардал за почистване на дюзите, един флакон 20 л нафта.
Всичко е точно, дюзата на 1-ви цилиндър до вчера палеше на -1.5 и бързо сваляше стойностите до -0.8 още на 50 градуса температура на двигателя.
Но тази сутрин, все още със същата нафта с добавка, на -9 градуса в София, подгрявам добре 3 пъти и паля, но колата пали много по-зле от последните пъти. Сякаш запали на 3 цилиндъра с чукане тресене, държеше на ~1300 оборота и стрелката играеше.
Това продължи двойно повече от обичайното около 5-6 секунди, след което изчисти работата и постепенно, след около минута, оборотите паднаха до нормалните ~830 оборота. И перфектна работа на мотор, не тресе, не чука не мени обороти. При паленето, отзад изхвърли бял пушек, по-скоро пара, слязох не мирише на неизгоряла нафта, мисля че е нормален димът. Като оправи работата на двигателя си димеше нормално.
Отвътре при паленето двигателя се чуваше доста лошо, докато работеше неравномерно. Като слязох да видя ауспуха, отвън не се чуваше вече толкова зле, чуваше се нормално, като за тези температури.

Сега какво да ги правя този автомобил?
Като закача ИНПА, на контакти и влеза в дюзите на всички показва -0,01 и при опит за палене, колата не пали. Трябва да спра изцяло програмата, за да запали, иначе дори и с връщане назад по менюто пак не пали.
А запалвайки и докато нацъкам прозорците на ИНПА да стигна до стойностите на дюзите, ми трябват пак около 5-6 секунди и дюзите са в стойностите, които съм писал по-горе, сега селд добавката, са по-добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vvasilev1 » 23 Дек 2021, 12:56

swetlioo написа:
vvasilev1 написа:
swetlioo написа:Колеги, дойде зимата и проблемите не се забавиха. Аз и друг път съм писал и питал, но не ми е даван конкретен отговор, затова пак ще попитам, защото този път проблема с колата е и малко по-различен.
Става дума за 320 д M47N двигателя.
От една седмица се появи изведнъж, след по-дълъг престой, 1-2 дни при първото палене пали след 2-3-4 превъртания, а като запали работи 3-4 секунди неравномерно и изчиства работата.
Дюзите ги гледах и са съответно
1-ви цилиндър е на -1.5
2-ри цилиндър е на 0.5
3-ти цилиндър е на 0.5
4-ти цилиндър е на 0.5
това са стойности при напълно студен мотор. След като подмине 20 градуса на мотора, нещата се изменят
1-ви цилиндър е на -1.2
2-ри цилиндър е на 0.4
3-ти цилиндър е на -0.4
4-ти цилиндър е на 1.2
Като позагрее малко и стигне температура около 50+ градуса, нещата се променят.
1-ви цилиндър е на -0.9
2-ри цилиндър е на 0.3
3-ти цилиндър е на -0.3
4-ти цилиндър е на 0.9
когато колата загрее добре и е над 88 градуса, стойностите се подобряват.
1-ви цилиндър е на -0.4
2-ри цилиндър е на 0.1
3-ти цилиндър е на 0.0
4-ти цилиндър е на 0.3

В тези стойности сякаш има някаква зависимост. Някой може ли да каже така ли е, каква е и да се притеснявам ли за дюзите вече или може да карам спокойно и тази зима?
Подгревни свещи и реле.
Дюзите са ти ок.

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk


Колеги в продължение на моят проблем и питане, ми е нужна още от вашата помощ и съвети.
Използвах добавка на Бардал за почистване на дюзите, един флакон 20 л нафта.
Всичко е точно, дюзата на 1-ви цилиндър до вчера палеше на -1.5 и бързо сваляше стойностите до -0.8 още на 50 градуса температура на двигателя.
Но тази сутрин, все още със същата нафта с добавка, на -9 градуса в София, подгрявам добре 3 пъти и паля, но колата пали много по-зле от последните пъти. Сякаш запали на 3 цилиндъра с чукане тресене, държеше на ~1300 оборота и стрелката играеше.
Това продължи двойно повече от обичайното около 5-6 секунди, след което изчисти работата и постепенно, след около минута, оборотите паднаха до нормалните ~830 оборота. И перфектна работа на мотор, не тресе, не чука не мени обороти. При паленето, отзад изхвърли бял пушек, по-скоро пара, слязох не мирише на неизгоряла нафта, мисля че е нормален димът. Като оправи работата на двигателя си димеше нормално.
Отвътре при паленето двигателя се чуваше доста лошо, докато работеше неравномерно. Като слязох да видя ауспуха, отвън не се чуваше вече толкова зле, чуваше се нормално, като за тези температури.

Сега какво да ги правя този автомобил?
Като закача ИНПА, на контакти и влеза в дюзите на всички показва -0,01 и при опит за палене, колата не пали. Трябва да спра изцяло програмата, за да запали, иначе дори и с връщане назад по менюто пак не пали.
А запалвайки и докато нацъкам прозорците на ИНПА да стигна до стойностите на дюзите, ми трябват пак около 5-6 секунди и дюзите са в стойностите, които съм писал по-горе, сега селд добавката, са по-добре.


Смени свещи и реле.
Стига мъчи колата.

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 23 Дек 2021, 14:07

Не би ли записала грешка ако има проблем със свещ или реле. Преди време, както писах, имаше ядове, смених всички свещи с нови Беру както и ново реле Беру, тогава записваше грешки.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 29.08.2020
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от m57.turbalan » 23 Дек 2021, 15:45

Здравейте, колата е 330д 184

Сутрин при палене започна по-бавно да върти, от какво може да е ? Акумулатор или стартер ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vvasilev1 » 23 Дек 2021, 20:07

swetlioo написа:Не би ли записала грешка ако има проблем със свещ или реле. Преди време, както писах, имаше ядове, смених всички свещи с нови Беру както и ново реле Беру, тогава записваше грешки.
Всичко си сложил ново?
Свещи и реле?

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 23 Дек 2021, 20:35

vvasilev1 написа:
swetlioo написа:Не би ли записала грешка ако има проблем със свещ или реле. Преди време, както писах, имаше ядове, смених всички свещи с нови Беру както и ново реле Беру, тогава записваше грешки.
Всичко си сложил ново?
Свещи и реле?

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk


Да всичко е ново, 4 свещи и реле, на Беру. Релето е чисто ново, не рециклирано.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vvasilev1 » 23 Дек 2021, 20:37

swetlioo написа:
vvasilev1 написа:
swetlioo написа:Не би ли записала грешка ако има проблем със свещ или реле. Преди време, както писах, имаше ядове, смених всички свещи с нови Беру както и ново реле Беру, тогава записваше грешки.
Всичко си сложил ново?
Свещи и реле?

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk


Да всичко е ново, 4 свещи и реле, на Беру. Релето е чисто ново, не рециклирано.
Хм. Ако приемем, че там всичко е ок, заподозрени са дюзи и ЕГР.

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook