Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 24.06.2017
Кара: BMW 330 Ci

Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от imbmling » 15 Авг 2017, 17:38

Здравейте,

Бих се радвал ако дадете идеи след като видите следното видео. Колата е BMW 330i M54B30, скоростта е около 50 км/ч и равномерна, за да може ламбда сондите да работят нормално. Интересуват ме следните въпроси:

1. Достатъчно бързо ли се сменят стойностите на банка 1? Ламбда сондата станала ли е вече бавна?
2. Очевидно е, че има проблем с банка 2. Какво мислите?
3. Смяната на 2-те ламбда сонди преди катализаторите ли е правилният подход?

Знам, че 2-те ламбда сонди след катализаторите се използват само за оценка на ефективността на катализаторите и не участват в решенията за смесообразуване.

Всякакви разсъждения ще ми бъдат полезни. Предварително благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 11.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330xd && 525d
Мечтае да кара: В европейска България

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от bmw55 » 15 Авг 2017, 19:47

А какви точно са ти оплакванията от колата?
Някакви грешки като (Missfire) набива ли?
Бъди честен пък да става квото ще

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 24.06.2017
Кара: BMW 330 Ci

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от imbmling » 16 Авг 2017, 6:52

От време на време записва грешка за подгряването на тази ламбда сонда. Случва се през няколко дена. Явно е, че има проблем с нея и ще се сменя. Даже при ускорение, когато сместа е очевидно богата, тя понякога показва бедна. Въпросът е да сменям ли направо и другата.

Разходът не ми харесва. Имам колата от скоро и нямам база за сравнение, но спокойно каране в София без никакви задръствания (рано сутрин/късни вечер) не пада под 14. По същото време с повечко газ 17. В задръстване редовно 18-20.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от bioz » 16 Авг 2017, 14:02

Колега, ламбдата дали е мързелива не се тества с тая глупава инпа. За да разбереш дали е такава се ползва друг софтуер с който може да направиш графика със време. Едва тогава на база на графиката може да установиш дали е за смяна. С инпа единствено може да видиш дали цъка(горе долу) щото тя ако не цъка си е направо тотал щета.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 24.06.2017
Кара: BMW 330 Ci

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от imbmling » 17 Авг 2017, 7:45

Колега, ще споделиш ли с какъв софтуер може да стане това?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от bioz » 17 Авг 2017, 9:28

всеки софт който може да показва параметрите графично, например torque pro

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от zvetiko » 17 Авг 2017, 12:14

Реално, с диагностична цел, сигнала на ламбда сонда трябва да се види с осцилоскоп и по осцилограмата да се направи оценка за състоянието и. В случая се вижда, че сондата показва стойности, които не трябва да показва.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 24.06.2017
Кара: BMW 330 Ci

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от imbmling » 20 Сеп 2017, 18:47

Видях графиката им в реално време на Torque Pro на телефона с Bluetooth ELM-327. Едната почти не сменяше, другата беше бавна. Смених двете ламбда сонди и сега смяната става значително по-бързо. Разходът не се промени.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от insane_v » 21 Сеп 2017, 8:37

Колега, смени ли сондите и промени ли се вървежа след това? По принцип казват, че при ленива сонда колата гуми мощност.
И аз имам подобен проблем. Като запаля и тръгна сутринта колата направо лети. Като покарам малко колата си вдига температура до средата и продължава да "лети". След известно време обаче усещам как колата постепенно започва да не върви чак толкова. Аз го отдавах на повишаването на температурите на въздуха, което определено влияе негативно на мощността, но тия дни температурните амплитуди не са толкова големи, а разликата пак е осезаема и пак взех да влизам във филма, че нещо ми има на колата, като основните заподозрени са сондите. Доколкото съм чувал колата на студен мотор не ползва сондите и чак след като загреят тогава компютъра започва да ги "слуша" какво му говорят. Та се чудя възможно ли е сондите като загреят да стават по-лениви и това да е причината за загубата на част от мощността?

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 24.06.2017
Кара: BMW 330 Ci

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от imbmling » 21 Сеп 2017, 8:52

Написах мнение, но още не е одобрено. Да, смених сондите. На графиката на Torque Pro на телефона новите сменят богата/бедна смес много по-бързо. Абсолютно никаква разлика няма в поведението на колата или разхода (който е доста висок).

Колкото до твоя въпрос - ламбда сондите се използват на празен ход и когато се движиш с равномерна скорост (cruising). Т.е. когато съотношението въздух/гориво трябва да е 14.7:1. Тогава моторът работи в т.нар "closed loop", взимайки обратна връзка от тях. Когато дадеш пълна газ (или близка до пълна), е ясно, че сместа трябва да се обогати и моторът преминава в "open loop". Тогава не се взима обратна връзка от ламбда сондите, защото те така или иначе ще показват само богата смес. Така че ускорението няма как да се влияе от тях.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от b00st » 21 Сеп 2017, 9:00

insane_v написа:Колега, смени ли сондите и промени ли се вървежа след това? По принцип казват, че при ленива сонда колата гуми мощност.
И аз имам подобен проблем. Като запаля и тръгна сутринта колата направо лети. Като покарам малко колата си вдига температура до средата и продължава да "лети". След известно време обаче усещам как колата постепенно започва да не върви чак толкова. Аз го отдавах на повишаването на температурите на въздуха, което определено влияе негативно на мощността, но тия дни температурните амплитуди не са толкова големи, а разликата пак е осезаема и пак взех да влизам във филма, че нещо ми има на колата, като основните заподозрени са сондите. Доколкото съм чувал колата на студен мотор не ползва сондите и чак след като загреят тогава компютъра започва да ги "слуша" какво му говорят. Та се чудя възможно ли е сондите като загреят да стават по-лениви и това да е причината за загубата на част от мощността?

Като я запалиш студена работи богато, за да загрее по-бързо. Като ти загрее мотора, компа дава сигнал, че си стигнал работна температура и сместа става по-бедна умишлено. Същото нещо съм го забелязвал и при мен, абсолютно нормално е. На сондите подгрева им ги стопля за 0 време, това са глупости, че като е студена не ги слушала. Ако записва грешка за подгрева си е за смяна ламбдата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от insane_v » 21 Сеп 2017, 9:13

Като я запалиш студена работи богато, за да загрее по-бързо. Като ти загрее мотора, компа дава сигнал, че си стигнал работна температура и сместа става по-бедна умишлено. Същото нещо съм го забелязвал и при мен. На сондите подгрева им ги стопля за 0 време, това са глупости, че като е студена не ги слушала. Ако записва грешка за подгрева си е за смяна ламбдата.[/quote]

Там е работата, че не ми записва никакви грешки. Освен това и при повишаване на температурата на въздуха плътността му пада и следователно количеството кислород в него също пада. Така, че е нормално в 12 часа на обяд колата да не върви така, както е вървяла в 10 часа примерно. Въпроса е в какви граници е нормално да варира мощността според температурата на въздуха, и как да разбера дали този "пад на мощността" е в рамките на нормалното или има някакъв реален проблем. Ходил съм по какви ли не майстори и диагностици и всички ми казват, че всичко ми е наред по колата, ама на мен ми се струва, че не е нормало сутрин и вечер да карам истинска 330ка, а на обяд да върви като 325ца примерно.
Затова не мога да разбера дали имам някакъв проблем или излишно се вкарвам в разни филми и търся под вола теле :)

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от b00st » 21 Сеп 2017, 9:36

Нормално е, температурата на въздуха си играе роля. По-важно е каква е тя в интейка. Единственото, което може да направиш е да изчистиш маф сензора превантивно. При мен в юлските жеги, на над +35-6c външна температура, при загрял мотор, тротъл риспонса има разлика с това, дето е примерно на +20c, може и климатика да има роля, защото винаги го пускам над 25 градуса навън, но и аз сякаш в тия моменти не карам 218 кс кола, ами примерно 180 :mhihi:
Но нали се сещаш ако не ти работи някоя ламбда, тя няма да ти работи, като караш сутрин на +15, не само на обяд, така че си е нормално нещо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от bioz » 21 Сеп 2017, 14:21

insane_v написа:Като я запалиш студена работи богато, за да загрее по-бързо. Като ти загрее мотора, компа дава сигнал, че си стигнал работна температура и сместа става по-бедна умишлено. Същото нещо съм го забелязвал и при мен. На сондите подгрева им ги стопля за 0 време, това са глупости, че като е студена не ги слушала. Ако записва грешка за подгрева си е за смяна ламбдата
Там е работата, че не ми записва никакви грешки. Освен това и при повишаване на температурата на въздуха плътността му пада и следователно количеството кислород в него също пада. Така, че е нормално в 12 часа на обяд колата да не върви така, както е вървяла в 10 часа примерно. Въпроса е в какви граници е нормално да варира мощността според температурата на въздуха, и как да разбера дали този "пад на мощността" е в рамките на нормалното или има някакъв реален проблем. Ходил съм по какви ли не майстори и диагностици и всички ми казват, че всичко ми е наред по колата, ама на мен ми се струва, че не е нормало сутрин и вечер да карам истинска 330ка, а на обяд да върви като 325ца примерно.
Затова не мога да разбера дали имам някакъв проблем или излишно се вкарвам в разни филми и търся под вола теле :)


погледни си темп сензор на итаке-а.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Бавна/неработеща M54B30 ламбда сонда (видео)

Мнение от insane_v » 21 Сеп 2017, 15:03

bioz написа:погледни си темп сензор на итаке-а.


Чисто нов е, на Хела, дава същите стойности като оригиналния. И аз много се надявах да е от него, че беше най-евтиното нещо от всички заподозряни. Проблема, който забелязах беше, че тоя сензор отчита до 70-80 градуса в колектора и обеднява сместа адски много. След като внадих по дълги кабели в буксата и изместих сензора зад бъбреците, за да мери реалната температура на вуздуха, минаващ през дебитомера колата живна много, но проблема не изчезна напълно. Едно от съмненията ми е, че катализаторите може да са запушени и така наречения "вътрешен ЕГР" да връща прекалено много изгорели газове обратно в смукателния колектор и затова той да се нагрява толкова много. За тези които не знаят при М54 таймингите на клапаните са направени така, че да връща определено количество изгорели газове обратно към смукателния колектор с екологична цел. Ако обаче катализатора е вече частично запушен може да вдига налягане и да връща повече изгорели газове обратно и затова колата да не върви. Тук обаче идва въпроса, защо първите 10-20 км за деня колата хвърчи. Ако бяха запушени катализаторите щеше да го прави постоянно.
Всички теории, за които се сещам се изключват взаимно и все повече съм склонен да повярвам, че всичко си е наред с колата и този ефект от температурата на въздуха си е напълно нормален. Но въпреки това все ми се иска да намеря някакъв "проблем" и след отстраняването му колата да почне да дърпа яко при всякакви условия и разликата между вървежа при +35 и при +25 да не е толкова голяма.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook