М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Здравейте на всички приятели и колеги от форума!Тук съм естествено да споделя моите перипети с е46 330ци с газ!Проблемът ми е следния.Обезвъздушавам колата и тръгвам да карам.Маркучите на радиатора са топли и 2 та и са нормално твърди да не кажа и меки.Колкото и километра да мина парвоначално след обезвъздушаването си остават така,но оставя ли колата да изстине и на другия ден примерно трагвам пак да карам се втвардяват много.Мисля си че докато изстива поема въздух отнякъде и после прави въздушна възглавница.По колата е сменено:радиатор,помпа,термостат,датчици температура,казанче,капачка(пробвал сам с 2 3 ) и какво ли още не.Също и гарнитура на главата с хидротестове шлаиф и вс останало.Всеки които е имал подобни проблеми и мнения ще са от полза.Мерси
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Колега, най-доброто обезвъздушаване се извършва, когато антифриза изстива- при свиването си изгонва целият въздух от системата След като е правена главата, може да отидеш да ти направят тест за въглероден двуокис в антифриза.
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Правен е тест, но не промени цвета си както когато го промени преди да сменям гарнитурата.интересно е че като я обезвъздуша мога да си карам много дълго време и всичко си е наред.като я оставя и изстине понякога на сутринта като вдигна капака виждам че маркучите са смачкани .системата образува вакум.това с нова капачка на казанчето.със старата не го прави....патувам и надълго по 200 300 км не изхвърля антифриза.дори ако обезвъздуша и тръгна и след 100 км маркучите са нормално твърди.истине ли обаче, после като тръгна пак и ги надува.забелязал съм и че когато загася колата чувам звуци като от балбукане.температурата не мърда 93 94 градуса.тва бълбукане обаче го няма при първо гасене след като сам я обезвъздушил.много ми е чудно какво се случва.извинявам се че така объркано го обеснявам ...вече нз кво да пробвам.мисля да сменя испарителя защото е с стари мембрани и понамирисва на гас.....ако имате идей слушам. Мерси
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
trayanCO написа:Правен е тест, но не промени цвета си както когато го промени преди да сменям гарнитурата.интересно е че като я обезвъздуша мога да си карам много дълго време и всичко си е наред.като я оставя и изстине понякога на сутринта като вдигна капака виждам че маркучите са смачкани .системата образува вакум.това с нова капачка на казанчето.със старата не го прави....патувам и надълго по 200 300 км не изхвърля антифриза.дори ако обезвъздуша и тръгна и след 100 км маркучите са нормално твърди.истине ли обаче, после като тръгна пак и ги надува.забелязал съм и че когато загася колата чувам звуци като от балбукане.температурата не мърда 93 94 градуса.тва бълбукане обаче го няма при първо гасене след като сам я обезвъздушил.много ми е чудно какво се случва.извинявам се че така объркано го обеснявам ...вече нз кво да пробвам.мисля да сменя испарителя защото е с стари мембрани и понамирисва на гас.....ако имате идей слушам. Мерси
Колега,изолирай изпарителя като използваш тръбичка (метална най-добре) и виж как ще е ситуацията тогава.
Махни и бушона на газовата за всеки случай.
Да не забравиш да пишеш какво е станало.
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Според мен новата капачка не Ви върши работа. Тя регулира въздуха над антифриза в казанчето.Има два вида капачки за различен обем в системата,с и без климатична система.Ако се създава подналягане от изтиването на охлаждащата течност,съвсем естествено е да влезе въздух отнякъде другаде,да речем, от фибъра на водната помпа.Само че този въздух не попада в казанчето над антифриза,а пълни системата с въздух и става така,че при загряването на системата отново ,все едно при обезвъздушаването не сте направили нищо.
П.с.Май бълбукането е от това засмукване на въздух или газ в системата.
П.с.Май бълбукането е от това засмукване на въздух или газ в системата.
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Някой има ли представа откакво се получава вакум в системата???
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Сещам се за един вариянт. Ако при загрял мотор маркучите са както казваш "меки", това означава че отнякъде изпуска налягане (капачката или друго). Като изгасиш, колата изстива и е нормално налягането да спадне. Но ако то не е било мнго восоко, то е нормално да се образува подналягане (вакуум). Факта че чуваш бълбукане като угасиш, означава че в системата, поради подналягането, влиза въздух, но не през капачката, а от някъде другаде! Важно да разбереш дали ти губи антифриз! Според мен там от където влиза въздуха, при загряване изтича антифриз (едва ли има клапан там ).
Най-добре да леко загрял мотор (топъл но не горещ, за да можеш да го пипаш) с ръка опипай всички възможни водни съединения, връзки, маркучи - всичко до кото можеш да стигнеш. Много е вероятно някъде да сълзи. А при изстиване оттам да гълта въздух.
Най-добре да леко загрял мотор (топъл но не горещ, за да можеш да го пипаш) с ръка опипай всички възможни водни съединения, връзки, маркучи - всичко до кото можеш да стигнеш. Много е вероятно някъде да сълзи. А при изстиване оттам да гълта въздух.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
като я оставя и изстине понякога на сутринта като вдигна капака виждам че маркучите са смачкани .системата образува вакум.
Колега, маркучите са смачкани защото не влиза въздух през клапана за ниско налягане на капачката, с което да се компенсира вакума, който се образува от свиването на антифриза при изстиването му- според мен ако сложиш оригинална капачка ще решиш проблема.
- ceko88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 19.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Лагерница
- Мечтае да кара: M4 G82
- Детайли за колата: Бърза без спирачки
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Benord и zvetiko бяха доста изчерпателни какво има толкова да го мислиш .Сложи качествена капачка и виж дали има промяна щом не ти се слага старата .
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
trayanCO написа:Някой има ли представа откакво се получава вакум в системата???
Оттова че няма откъде да влезе въздух отвън и да регулира налягането в системата.Това е едно гумено клапанче в капачката на радиатора.Дали е запецнало или е запушено,не е важно,но не работи.
Хубавото е ,че има вакуум там някакъв,защото,това е доказателсво за добро уплътняване на системата.Демек всичко е наред.Сменете капачката на радиатора.
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Честита Коледа на всички!и така....последна информация за състоянието на колата.Значи сложих оригинална капачка и обезвъздуших.карах няколко часа и оставих колата цяла нощ да си изстине.на другата сутрин нямаше вакум в системата.което значи че новата капачка топран която бях сложил не работи още момента в които е била нова.до тук добре.....остава една въпросителна обаче.веднага след обезвъздушаването,колкото и да карам маркучите остават меки до степен че като ги стисна,допирам стените на маркуча.след като е изстинала обаче и трагна да карам ги втвардява повече от момента след обезвъздушаването.поддават на стискане около 0.4, 0.5 mm но не са на камък. Също забелязах че беше паднало малко нивото на антифриза и долях 100 грама.та искам да питам доколко твърд трябва да става маркуча...също ще пробвам и без изспарител като го изолирам и карам само на бензин да видя как ще са маркучите. Даваитв идви и мнения.благодаря ви
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Точно така трябва да е.За да не завира водата в системата се поддържа налягане в нея.То се възстановява след едно -две загрявания на двигателя до работна температура.Маркучите са еластични и при повишаване на налягането те се разширяват леко и точно там са отишли тези стотина грама допълнително.Сега остава да се проследи за около седмица да не изтича от някъде и дълго и безаварийно,колега.
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Надявам се да си прав колега и да трябва да си е така наистина.вече малко се побарках с тези маркучи радиатори и казанчета ... та сега ще покарам така и ще следя колата и пак ще пиша.Благодаря на всички
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Вчера изминах 250 км и днес проверих антифриза и нямаше нужда от доливане.тва добре.после като запалих колата докато въртеше на малкия кръг маркуча горе си беше твърд но поддаващ на стискане....след 5 6 километра след отваряне на термостата и загряване до 93 4 градуса вече беше понадарвило маркучите повечко....
Re: М54Б30 проблем с въздух в охладителната система
Супер! Значи забравяте за охладителната система.Там всичко е шест.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани