Проблем след смяна на съединител Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.03.2014
Кара: X3 E83 3.0I

Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от mrtnslavchev » 18 Авг 2016, 9:51

Здравейте,

След смяната на комплект съединител, скоростите взеха да влизат трудно.
Сменен е феродовия диск + притескател + лагер .
Монтирахме съединителя , и след това му махнахме пеперудата , която държи притескателя.

След смяната , започнаха да запъват скоростите .
Най-много 1-ва , когато колата е на място.
Също , ако колата е загасена и е под лек наклон , освобождаването от скорост е трудно.

След това смених маслото на скоростите , обезвъздушавах няколко пъти , но няма оправяне. :banghead: :ranting:


Сега мисля да сваля кутията за 2-ри път и да видя какво става.
Като този път мисля да смения , този детайл.
Изображение

Някой , ако има предложения , на какво друго да обърна внимание , да казва :) :help: :help:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 6.01.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от niki_boksa83 » 18 Авг 2016, 17:05

Здравей колега аз имам същият проблем след смяна на съединителя първа и втора която по някога като не влезне като хората и изключва и на изгасена кола като има наклон трудно се изключва ако оправиш проблема пиши.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от Ivo_Borisov » 18 Авг 2016, 19:57

Съединителя регулиран ли е както трябва? Като натиснеш педала къде отделя? Съединителя е саморегулиращ се но трябва да се монтира правилно като се натегнат пружините докрай.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.03.2014
Кара: X3 E83 3.0I

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от mrtnslavchev » 18 Авг 2016, 20:44

Монтиран е абсолютно правилно.
Отделя по средата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 14.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw
Мечтае да кара: М3,М4
Детайли за колата: Е46 320i
E36 316i

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от vasilzlatkov85 » 18 Авг 2016, 21:05

Да не е от помпа на съединителя :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 29.06.2016
Пол: Мъж
Кара: 320д

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от m0deren » 18 Авг 2016, 22:25

колега и аз имах същия проблем и не намерих тогава от къде да си купя този пишляк(защото беше неделя след обяд), и му подложих шайби общо 2мм и го сглобих пробвах и бях доволен. но най добре е да го вземеш нов хем че не се знае колко е качествена пластмасата, ако не бързаш да зглабяш бих ти препоръчал да идеш на стругар да ти го изработи от полиуретан. успех

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.03.2014
Кара: X3 E83 3.0I

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от mrtnslavchev » 19 Авг 2016, 10:29

m0deren написа:колега и аз имах същия проблем и не намерих тогава от къде да си купя този пишляк(защото беше неделя след обяд), и му подложих шайби общо 2мм и го сглобих пробвах и бях доволен. но най добре е да го вземеш нов хем че не се знае колко е качествена пластмасата, ако не бързаш да зглабяш бих ти препоръчал да идеш на стругар да ти го изработи от полиуретан. успех


Имаше проблем със запъването на скоростите ? Или имаше проблем ,че е изхабенa опората на вилката (това пластмасовото)?

Вече съм го купил този детайл , нов.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 29.06.2016
Пол: Мъж
Кара: 320д

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от m0deren » 19 Авг 2016, 13:11

беше ми износен, и вилката опираше. след корекцията с шайбите заспа всичко и до ден днешен

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.03.2014
Кара: X3 E83 3.0I

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от mrtnslavchev » 20 Авг 2016, 16:59

m0deren написа:беше ми износен, и вилката опираше. след корекцията с шайбите заспа всичко и до ден днешен

Смених го. Никаква разлика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от zvetiko » 21 Авг 2016, 12:05

mrtnslavchev написа:Монтиран е абсолютно правилно.
Отделя по средата.


С ето тази скоба.

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от bioz » 21 Авг 2016, 21:40

mrtnslavchev написа:
m0deren написа:беше ми износен, и вилката опираше. след корекцията с шайбите заспа всичко и до ден днешен

Смених го. Никаква разлика.


Най-вероятно новия съединител е по-голям размер от стария...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 14.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw
Мечтае да кара: М3,М4
Детайли за колата: Е46 320i
E36 316i

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от vasilzlatkov85 » 05 Ное 2016, 23:09

При мен пък първа и пета влизат трудно и мислех,че е от съединителя,но проблема е по скоро от самия скоростен лост или по точно от синхронизаторите на скоростите,въпроса е дали може да се ремонтират,без да се свалят скоростите? :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от Benord » 06 Ное 2016, 8:41

vasilzlatkov85 написа:При мен пък първа и пета влизат трудно и мислех,че е от съединителя,но проблема е по скоро от самия скоростен лост или по точно от синхронизаторите на скоростите,въпроса е дали може да се ремонтират,без да се свалят скоростите? :?:


Синхронизаторите ако са износени се сменят, и без сваляне и разглобяване на кутията не става. Но причините една скоростна кутия да не работи както трябва са много и синхронизаторите почти нямат вина затова.
При смяна на съединител на БМВ се центрова и скоростната кутия спрямо купето на автомобила. За не включването или трудното включване на скоростите вина има съединителят или непълното му изключване.Това се проверява лесно.На загасен мотор,натискате съединителя и сменяте всички скорости отдолу догоре и обратно.Ако няма проблем в преминаването им,скоростите отпадат от проблема.Често срещан проблем е и непълното натискане на педала на съединителят от шофьора,поради лоши навици или недобре регулирана седалка.Може и в задвижването на самият съединител да има проблеми.Важно е и какво масло точно е доливано или сменяно,а и дали е сменяно.Там работят лагери и при по-голям луфт в тях или в леглата им също се наблюдават проблеми.Скоростната кутия е тема за специалисти и не става на двора на масата.Но повечето проблеми по кутията идват от неправилно боравене със съединителя или неправилният му монтаж.
Правилно е да се натисне съединителят докрай,да се подаде съответната скорост за включване и да се изчака сама да си влезе без да се навира безжалостно до включването и.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1043
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от NGneer4eto » 08 Ное 2016, 21:04

Има в други теми засегнато трудното влизане на предавките.
Колегите посочват за виновник едно стеснение на връзките за спирачна течност точно преди помпата на съединителя. Мисля че е номер 15 от схемата:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Cabrio/Europe/323Ci-M52/L-N/jun1999/browse/clutch/clutch_control/
Тази гад, казват, че е сложена специално за да се износват по-бързо съединителите и да се сменят по-често. Премахването му прави съединителя по-директен и запъването на скоростите при първо натискане на съединителя намалява значително. Ето и клип как се маха:
https://www.youtube.com/watch?v=LDEty2tnZLQ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 14.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw
Мечтае да кара: М3,М4
Детайли за колата: Е46 320i
E36 316i

Re: Проблем след смяна на съединител Е46

Мнение от vasilzlatkov85 » 08 Ное 2016, 21:09

NGneer4eto написа:Има в други теми засегнато трудното влизане на предавките.
Колегите посочват за виновник едно стеснение на връзките за спирачна течност точно преди помпата на съединителя. Мисля че е номер 15 от схемата:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Cabrio/Europe/323Ci-M52/L-N/jun1999/browse/clutch/clutch_control/
Премахването му прави съединителя по-директен и запъването на скоростите при първо натискане на съединителя намалява значително. Имаше и клип как се маха, но когато го намеря, ще го добавя тук.

Ако има такова решение супер,че един колега смени съединителя и резултат никакъв :mhihi:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook