DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- SuSaMeCa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i - B58
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Ясно, мисля утре да взема една нова направо. Но пак не разбрах от кое точно трака.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Трака от луфт в оста
Продават комплекти платно, ос, щифт в ebay
В BG има само мембрана за вакуум
Продават комплекти платно, ос, щифт в ebay
В BG има само мембрана за вакуум
- SuSaMeCa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i - B58
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Смених я, но уви оста беше здрава, пльокаше откъм мембраната ( макар и да задържа вакума ).
- empar
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
empar написа:Колеги, може ли малко помощ с намирането на о-пръстена за m54b25 някъде на родния пазар?
Дори номер в realoem не успях да открия.
За m52tu намерих - 11617504543, обаче не пасвало(или поне така разбрах).
Клапата работи, но о-пръстена едва-едва уплътнява и се нуждае от смяна.
Такаааа, след известно време реших да рискувам и взех въпросния ОЕМ пръстен.
Пасва перфектно на клапата, но не успяхме 2ма души да го натъпчем обратно в колектора. Доста дебело дойде.
Накрая слохиме един универсален за жълти стотинки(на фона 25 лева за оригиналния) и успя да влезе.
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Да вдигна малко темата.
Към днешна дата, сякаш няма от къде да се закупи мембрана. Звъннах на Милен, няма. Изглежда остава варианта само с руските от ebay, но мненията са красноречиви.
Някой с информация?
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Към днешна дата, сякаш няма от къде да се закупи мембрана. Звъннах на Милен, няма. Изглежда остава варианта само с руските от ebay, но мненията са красноречиви.
Някой с информация?
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
- empar
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
sente99 написа:Да вдигна малко темата.
Към днешна дата, сякаш няма от къде да се закупи мембрана. Звъннах на Милен, няма. Изглежда остава варианта само с руските от ebay, но мненията са красноречиви.
Някой с информация?
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Миленски рано или късно пак ще има.
Такава пазарна ниша, дето си е набарал с тия мембрани и смяната им едва ли ще изтърве току така!
- Bobkata93
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 23.05.2023
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 325i 2001г.
- Мечтае да кара: Е60 M5
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Здравейте, отскоро се сдобих с Е46 325i 2001г. Понеже, започнах да я стягам поетапно и стигнах до пипането по диса клапата. Харесва ми, че всичко изчерпатлено е изписано, но подозирайки, че предния собственик не се е грижил особено за возилото, ще ми се наложи в най-кратки срокове да се подмени/ремонтира. Та въпросът ми е следният - дали този вариант, ще стане на M54B25 https://x8r.co.uk/bmw-disa-valve-intake ... 2-2-5.html . До колкото разбрах 2.3 и 2.5 Шестаците използват една и съща, докато при 3.0 литра има разлики и не пасва.
Ще съм благодарен, да споделите инфо.
Ще съм благодарен, да споделите инфо.
- empar
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Bobkata93 написа:Здравейте, отскоро се сдобих с Е46 325i 2001г. Понеже, започнах да я стягам поетапно и стигнах до пипането по диса клапата. Харесва ми, че всичко изчерпатлено е изписано, но подозирайки, че предния собственик не се е грижил особено за возилото, ще ми се наложи в най-кратки срокове да се подмени/ремонтира. Та въпросът ми е следният - дали този вариант, ще стане на M54B25 https://x8r.co.uk/bmw-disa-valve-intake ... 2-2-5.html . До колкото разбрах 2.3 и 2.5 Шестаците използват една и съща, докато при 3.0 литра има разлики и не пасва.
Ще съм благодарен, да споделите инфо.
2.3 мотор няма. 323i е 2.5 - М52В25TU.
M54B22(2.2 в 320i след фейса) и M54B25(2.5 в 325i , каквото имаш) са с една и съща диса клапа и за това виждаш кит за ремонт за двата мотора. М54В30 вече е с по-голям диаметър - правилно си разбрал.
За конкретния кит не виждам какво може да не е наред. Сменяваш пластмасови части на 20 години с метални такива. Освен ако не нацелиш нещо дефектно едва ли ще имаш проблеми.
По-голямата драма с ДИСА-та обаче ти е мембраната вътре.
- Bobkata93
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 23.05.2023
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 325i 2001г.
- Мечтае да кара: Е60 M5
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
empar написа:Bobkata93 написа:Здравейте, отскоро се сдобих с Е46 325i 2001г. Понеже, започнах да я стягам поетапно и стигнах до пипането по диса клапата. Харесва ми, че всичко изчерпатлено е изписано, но подозирайки, че предния собственик не се е грижил особено за возилото, ще ми се наложи в най-кратки срокове да се подмени/ремонтира. Та въпросът ми е следният - дали този вариант, ще стане на M54B25 https://x8r.co.uk/bmw-disa-valve-intake ... 2-2-5.html . До колкото разбрах 2.3 и 2.5 Шестаците използват една и съща, докато при 3.0 литра има разлики и не пасва.
Ще съм благодарен, да споделите инфо.
2.3 мотор няма. 323i е 2.5 - М52В25TU.
M54B22(2.2 в 320i след фейса) и M54B25(2.5 в 325i , каквото имаш) са с една и съща диса клапа и за това виждаш кит за ремонт за двата мотора. М54В30 вече е с по-голям диаметър - правилно си разбрал.
За конкретния кит не виждам какво може да не е наред. Сменяваш пластмасови части на 20 години с метални такива. Освен ако не нацелиш нещо дефектно едва ли ще имаш проблеми.
По-голямата драма с ДИСА-та обаче ти е мембраната вътре.
Благодаря за инфото! Така е приемам забележката относно агрегатите - моя грешка.
Относно тези мембрани, четох по темата, но до колкото разбирам трудна работа с намирането на нужните частички. Има ли към кого фирма/човек да се носоча да си набавя нужната мембрана. Иначе стъпките описани в началото са ми ясни.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 828
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Щом е трудно да се намират тези части защо,не си купите чисто нови диса клапи ? Преди години купих чисто нова диса клапа за 320лв и след 7г употреба още си бачка тая диса клапа..
- empar
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
turbonetic написа:Щом е трудно да се намират тези части защо,не си купите чисто нови диса клапи ? Преди години купих чисто нова диса клапа за 320лв и след 7г употреба още си бачка тая диса клапа..
Частите се намират трудно, тъй като самите коли вече не са никак актуални и останахме да ги караме само ентусиасти или тотални мърлячи и михлюзи, дето една стотинка не им се дава за поддръжка. 320лв., но ключовата дума тук е СЕДЕМ години.
Номенклатурен номер : 11617544806
Описание : ДИСА - КЛАПА M54
Ед.цена (с ДДС) : 714.78 BGN
Принципно и аз съм поддръжник на идеята за новите части и много си гледам колата, но тук доста са се изхвърлили с цената.
Преди 3 години Миленски ми смени мембраната на място за една цигара време и смехотворна сума пари. Цялата клапа беше 600.
- Bobkata93
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 23.05.2023
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 325i 2001г.
- Мечтае да кара: Е60 M5
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
empar написа:- Преди 7 години...да.turbonetic написа:Щом е трудно да се намират тези части защо,не си купите чисто нови диса клапи ? Преди години купих чисто нова диса клапа за 320лв и след 7г употреба още си бачка тая диса клапа..
Частите се намират трудно, тъй като самите коли вече не са никак актуални и останахме да ги караме само ентусиасти или тотални мърлячи и михлюзи, дето една стотинка не им се дава за поддръжка. 320лв., но ключовата дума тук е СЕДЕМ години.
Номенклатурен номер : 11617544806
Описание : ДИСА - КЛАПА M54
Ед.цена (с ДДС) : 714.78 BGN
Принципно и аз съм поддръжник на идеята за новите части и много си гледам колата, но тук доста са се изхвърлили с цената.
Преди 3 години Миленски ми смени мембраната на място за една цигара време и смехотворна сума пари. Цялата клапа беше 600.
Седем стотака, някак си е вече подигравка, според мен. Но от гледане и проучване, излиза, че никаква гаранция не е..втора ръка, ново /кой знае колко е седяло/ и т.н. Лично съм патил от уж "нови" части преседяли и неправилно съхранявани. Колкото до сумите - вече си е подигравка иначе две мнения за нови части няма. Новото си е ново.
Координати на въпросния Милен или къде/как да се свържа за да използвам услугите му?
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 471
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Части не се намират чак толкова трудно, но наистина стават все по-скъпи. И аз миналата есен смених ДИСА-та, към 700 лв беше. Иначе новата мембрана още се търкаля из някое чекмедже, но на разпадаща се клапа беше безмислено да се занимавам да я сменям.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 828
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
empar написа:turbonetic написа:Щом е трудно да се намират тези части защо,не си купите чисто нови диса клапи ? Преди години купих чисто нова диса клапа за 320лв и след 7г употреба още си бачка тая диса клапа..
Частите се намират трудно, тъй като самите коли вече не са никак актуални и останахме да ги караме само ентусиасти или тотални мърлячи и михлюзи, дето една стотинка не им се дава за поддръжка. 320лв., но ключовата дума тук е СЕДЕМ години.
Номенклатурен номер : 11617544806
Описание : ДИСА - КЛАПА M54
Ед.цена (с ДДС) : 714.78 BGN
Принципно и аз съм поддръжник на идеята за новите части и много си гледам колата, но тук доста са се изхвърлили с цената.
Преди 3 години Миленски ми смени мембраната на място за една цигара време и смехотворна сума пари. Цялата клапа беше 600.
Тези направо са полудели 714 за една умряла диса клапа ..
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Здравейте, как се разбира дали тази клапа работи или не. При мен има едно свирене да го нарека при подаване на газ, при маневри, тоест тогава се чува най-отчетливо. Също така като отворя капачката за масло, свири яко. Бях го отдал на филтъра за картерни газове, обаче още не съм го търсил къде е. И прочетох тази тема, чудя се дали симптомите са същите.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани