Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
SpeedyMan написа:Чета тази тема, но не виждам някой да е открил първопричината.
...
И защо трябва да "закаляваш" дисковете, а те да не пристигат вече закалени? Какво им пречи да ги закалят с необходимото оборудване в завода? То ако така се закаляваше метал с температурата от няколко спирания, щяха милиони да направят някои металурзи. Вероятно това са оправдания на производителите на дискове, защото продават ментаци. "Третия път си натиснал повече спирачката и на ти сега бракувани дискове." Пълни глупости! Всичко е, за да те изкарат едва ли не недобросъвестен купувач на боклуците им. Защо като си сложих оригинални на Е46, после и на Е90 нямаха нужда от закалка и не трсяха? И все още не тресат. Тая процедура по напасване може по някакъв начин да изчиства боята, с която са покрити дисковете, което евентуално може да причини някакви проблеми, ако не се направи правилно. Ама самозакалка...! Отделно ако наистина има такъв процес трябва хубаво да се опише на какви атмосферни условия се прави това. Едно да го направиш в дъжд с локви, съвсем друго в сухо време на +30 С, а съвсем трето на -10С. Едва ли всички сменят дискове само лятото.
Между другото около 5-6000 км след като сложих оригинални дискове на Е90 започна колата да се потриса и поклаща при спиране. Отидох на майстора и хубаво я подруса, бута, клати колелата и ми показа как отпред отдясно тампона на носача има доста луфт. Смених и двата тампона и колата заспа - грам не притриса. Та някои си мислят, че дисковете са им калпави.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 891
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
NGneer4eto написа:SpeedyMan написа:Чета тази тема, но не виждам някой да е открил първопричината.
...
И защо трябва да "закаляваш" дисковете, а те да не пристигат вече закалени? Какво им пречи да ги закалят с необходимото оборудване в завода?
Нямам идея, така ми казаха от магазина.
Колкото до тампоните - принципно може и да е от тях, но съм ги сменял с нови.
А сега от онзи ден съм с нови дискове и не тресе изобщо, така че проблем с ходовата част е изключен. А старите дискове (които сменях миналото лято) са си криви наистина.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
SpeedyMan написа:NGneer4eto написа:SpeedyMan написа:Чета тази тема, но не виждам някой да е открил първопричината.
...
И защо трябва да "закаляваш" дисковете, а те да не пристигат вече закалени? Какво им пречи да ги закалят с необходимото оборудване в завода?
Нямам идея, така ми казаха от магазина.
Колкото до тампоните - принципно може и да е от тях, но съм ги сменял с нови.
А сега от онзи ден съм с нови дискове и не тресе изобщо, така че проблем с ходовата част е изключен. А старите дискове (които сменях миналото лято) са си криви наистина.
Споко! Ако объркаш формулата със закаляването с 5 км/ч и край - нови дискове. И внимавай, да не минеш през някоя локвичка, че да не станат на вълни. Изобщо в дъжд не се кара колата. След 1-2000 км ще трябва да ги хвърлиш. А и в магазина няма да ти признаят гаранцията, защото не си спазил стриктно "закаляването" и си изпортил работата. Тия магазинерски глупости съм ги слушал толкова много. Ако те усетят, че си технически слабо грамотен и те пускат от високо по пързалката. Е може да си пробваш късмета с друг комплект за още толкова пари.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 891
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Сарказъм долавям..
Е па дано не ти се налага да сменяш дискове на 10 000 км. като мен, след като са се изкривили от нищо. Нито локви съм минавал, нито съм издевателствал. То е ясно, че след 10 000 км гаранция няма.
Е па дано не ти се налага да сменяш дискове на 10 000 км. като мен, след като са се изкривили от нищо. Нито локви съм минавал, нито съм издевателствал. То е ясно, че след 10 000 км гаранция няма.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Сменям ги като се износят, защото купувам само оригинални. Струват двойно, но след 20000км вече си напред с парите в сравнение с ментаците, даже преди това.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 891
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Оригиналните от кой доставчик са? ATE предполагам?
При мен цените са повече от 300%, като не купувам най-евтините дискове за сега.
При мен цените са повече от 300%, като не купувам най-евтините дискове за сега.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
SpeedyMan написа:Оригиналните от кой доставчик са? ATE предполагам?
При мен цените са повече от 300%, като не купувам най-евтините дискове за сега.
Оригиналните са BMW. Можеш да ги купиш от всеки официален сервиз на БМВ. Тук https://bmw-mcar.bg/parts/ можеш да провериш по оригиналния номер на дисковете цената. Другите магазини също предлагат, но не се знае какво може да ти пробутат. Идват опаковани в картонени опаковки с лепенки БМВ и са запечатани. На диска има щампа BMW. При оригиналните части специфичното е че цената е една и съща за всички магазини. Ако ти предложат отстъпка повече от 5% да знаеш, че се канят да ти пробутат менте!
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 891
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Благодаря колега, да видим дали ще се изкривят новите.
Направих това "закаляване" както е описано, накладките не са чисто нови, но ги сменях есента и са като нови. Поизшлайфани са леко с шкурката, да се напасват.
Ако въпреки всичко се изкривят пак от нищо, ще слагам оригинални или турски, но ще си ги поръчам направо от завода в Турция.
Направих това "закаляване" както е описано, накладките не са чисто нови, но ги сменях есента и са като нови. Поизшлайфани са леко с шкурката, да се напасват.
Ако въпреки всичко се изкривят пак от нищо, ще слагам оригинални или турски, но ще си ги поръчам направо от завода в Турция.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Тоест се притесняваш да не целнеш турски ментаци? Замисли се
Към страдащите:
Решението е доволно просто и звучи налудничаво, ама какво толкова:
Купувате си каквито и да е дискове, наистина няма значение. Преди да ги монтирате просто ги изпичате като кейк във фурната. Хубаво! Монтаж и тест като има вероятност за един единствен вятър на струг.
Към страдащите:
Решението е доволно просто и звучи налудничаво, ама какво толкова:
Купувате си каквито и да е дискове, наистина няма значение. Преди да ги монтирате просто ги изпичате като кейк във фурната. Хубаво! Монтаж и тест като има вероятност за един единствен вятър на струг.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 891
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Не, просто искам хубави турски дискове, от турски ОЕМ производител.
Това за фурната - няма да е достатъчно, само до 250 градуса е нормалната фурна. Освен това трябва 1 по 1 да се слагат, че са много тежки и ще прецакат фурната.
Това за фурната - няма да е достатъчно, само до 250 градуса е нормалната фурна. Освен това трябва 1 по 1 да се слагат, че са много тежки и ще прецакат фурната.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Целта на фурната не е да опечеш дисковете до лилаво и въпросните 250 градуса се оказват достатъчни “да се отвърне метала”. Истината е, че аз не съм го правил, но го знам от хора, които по принцип чуват петела. В потвърждение на тезата им ти напомням за не малко случаи на изкривени, нови дискове при сравнително леки натоварвания.
За турските стоки:
АС Метал и Сие нямат ментета, знаеш го. Какво е значението кой продава?
За турските стоки:
АС Метал и Сие нямат ментета, знаеш го. Какво е значението кой продава?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 891
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
ОК колега, може да го направя следващия път. Сега използвах метода с намаляване на скоростта и ускорение, описан в интернет.
Днес разгледах старите дискове - имат отпечатъци от накладките. Има ли вероятност за това да са се изкривили?
Днес разгледах старите дискове - имат отпечатъци от накладките. Има ли вероятност за това да са се изкривили?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Методът с намаляне и ускорение, описан в интернет е всъщност точно алтернатива на фурната
Колкото до отпечатъците от дисковете просто не знам.
Колкото до отпечатъците от дисковете просто не знам.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 891
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Има писано в VW форума - получава се, когато дисковете са много загряти, колата е спряла и държиш педала на спирачките натиснат. Феродото се разтапя и оставя следи от материал по диска, който материал съответно си има височина. Явно не може да бъде съборен лесно и си стои там. Нямам идея заради това ли тресеше колата при спиране, може да се разбере като ги занеса да ги шлайфат ще видим дали има кривини самия диск.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Хубаво е да се създават митове, когато хората си нямат понятие от материалознание. Абсолютнно вярно е, че може да се поизпече феродото ако спираш и задържаш спирачката миннути натисната. Ако го правиш това по 5 пъти на ден това може и да изкривиш оригинални дискове, но това не е свързано с нормално шофиране. Също е абсолютно вярно, че може да изкривиш и най качествените нови дискове, ако ги поставиш със стари накладки. Най-малкото ще спираш трудно доста време докато се напаснат.
Но това с фурната... Брат, не се бъзикай с човека! С фурна, която вдига 250 градуса ще закаляваш черна стомана. Ами, че това се случва на почти всяко спиране. И аз продължавам да задавам най-важния въпрос: Защо това всичкото, което описвате не е направено при производството от фирмата производител? Отделно нямам време да си припомням последователността на закаляването, но съм почти сигурен, че материалът се закалява преди струговата обработка. Закаляването е изменяне на химичната структура на материала, а предстви си какво става като измениш състава на идеално стругована повърхност, в случая контактната повърхност с накладките! В това не съм 100% сигурен, тъй като съм се отдалечил от тези процеси, но разсъждавам логично.
Истината е, че афтърмаркет дисковете се правят от обикновен материал, който струва далеч по-малко от качествения. Не казвам, че няма някои които издържат, но рискът е огромен. Защо никой не се е оплакал от изкритени оригинални БМВ дискове? Правете си сметката! Германците, които навъртат по 100000 км на година мислите, че напасват по специален начин дискове ли? Или ги сменят на всеки 10000 км? Айде бе!
Но това с фурната... Брат, не се бъзикай с човека! С фурна, която вдига 250 градуса ще закаляваш черна стомана. Ами, че това се случва на почти всяко спиране. И аз продължавам да задавам най-важния въпрос: Защо това всичкото, което описвате не е направено при производството от фирмата производител? Отделно нямам време да си припомням последователността на закаляването, но съм почти сигурен, че материалът се закалява преди струговата обработка. Закаляването е изменяне на химичната структура на материала, а предстви си какво става като измениш състава на идеално стругована повърхност, в случая контактната повърхност с накладките! В това не съм 100% сигурен, тъй като съм се отдалечил от тези процеси, но разсъждавам логично.
Истината е, че афтърмаркет дисковете се правят от обикновен материал, който струва далеч по-малко от качествения. Не казвам, че няма някои които издържат, но рискът е огромен. Защо никой не се е оплакал от изкритени оригинални БМВ дискове? Правете си сметката! Германците, които навъртат по 100000 км на година мислите, че напасват по специален начин дискове ли? Или ги сменят на всеки 10000 км? Айде бе!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани