Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- vasilzlatkov85
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw
- Мечтае да кара: М3,М4
- Детайли за колата: Е46 320i
E36 316i
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
RagingHornet написа:Истината е че спирачните дискове също имат "Break-in" период и процедура, която обикновено представлява плавно загряване на дисковете до работна температура и правно изстиване няколко пъти, за да се постигне освобождаване на структурните напрежения в метала. Процеса е известен още като нормализиране на метала. В инструкциите за употреба на повечето дискове го пише това.
Много точно казано А най много дисковете се кривят от автомивките, когато дисковете са горещи и се измият с студена вода, след това се получава , крив диск. Затова никога не карам колата на автомивка, след дълъг път.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Дълъг,кратък път, няма значение:
Ако можеш да си задържиш пръста неограничено време върху диска,
чак тогава се започва миенето на колата, независимо как ще се мие!
Ако можеш да си задържиш пръста неограничено време върху диска,
чак тогава се започва миенето на колата, независимо как ще се мие!
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Сори ако съм офф, но аз май точно така изкривих моите, зимата на едно изоставено летище, имаше към 20-30 см сняг, та възможно ли е да са се загрели и като съм ги наблъскал със сняг... защото си спомням че всичко из гумата/джантата се беше наблъскало със сняг. И точно след това някаде почна да ми тресе при рязко спиране с висока скорост. Как мислите
Tires are evil - destroy them all ...
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
На автомивка и на сняг може да изкривиш АТЕ/брембо/цимерман от Симеон, ама не и нещо истинско. Тия коли ги изкарахте от кашкавал, че трябва да се карат само на сухо и топло време, да не се мокрят и вечер да се завиват да не измръзнат
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Буахаха. Това са баси фантасмагориите.... Аз лично си купих на старо шенкели дискове и апарати от 328 е46 и като ги монтирах на е30-ката се сетих за таа тема и си викам, са ше са некви криви, ама майната му, ще ги мисля по натам. И директно на Калояново, нито криви, нито нищо и ги изпепелих накладките и пак нищо им няма.... Некой ако е решил да фърля 300х22, да ги дава да ги сложиме да видиме, те ли са криви, е46-ците ли са пластмасови?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
b00st написа:На автомивка и на сняг може да изкривиш АТЕ/брембо/цимерман от Симеон, ама не и нещо истинско. Тия коли ги изкарахте от кашкавал, че трябва да се карат само на сухо и топло време, да не се мокрят и вечер да се завиват да не измръзнат
Аз да съм казал някаде че са истински дисковете ми, с тях зех колата не ги знам какви са, от този случай почна при рязко спиране с висока скорост да ми тресе леко, може и Тайвански да са -
KPETEH написа:Буахаха. Това са баси фантасмагориите.... Аз лично си купих на старо шенкели дискове и апарати от 328 е46 и като ги монтирах на е30-ката се сетих за таа тема и си викам, са ше са некви криви, ама майната му, ще ги мисля по натам. И директно на Калояново, нито криви, нито нищо и ги изпепелих накладките и пак нищо им няма.... Некой ако е решил да фърля 300х22, да ги дава да ги сложиме да видиме, те ли са криви, е46-ците ли са пластмасови?!
Ще ти там да мойте като ги сменя.
Е46-ците са са от стиропор, не от пластмаса... Е-36-ците (имал съм такава) са къде къде по сигурни автомобили, направени са от криптонит.
Tires are evil - destroy them all ...
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
И при мен след около 10к с нови АТЕ power discs и накладки АТЕ положението е... яко биене.
Супер си бяха, не съм ги тероризирал, просто към морето постепенно взе да бие все повече при спиране, та докато се прибера вече м/у 120 и 40км/ч бие яко. Как е възможно нямам идея. Ще ида да видят ходовата част и гумите, но ако е от тях надали само при спиране щеше да бие...
Супер си бяха, не съм ги тероризирал, просто към морето постепенно взе да бие все повече при спиране, та докато се прибера вече м/у 120 и 40км/ч бие яко. Как е възможно нямам идея. Ще ида да видят ходовата част и гумите, но ако е от тях надали само при спиране щеше да бие...
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Пичове, колегата RagingHornet го е казал много добре - каквито и да са дисковете (менте или оригинал), те са от стомана, която си има термични характеристики - не можеш да избягаш от тях. Ако горещ диск се охлади бързо - може да се стигне до спукване или изкривяване.
Разбирам от стомани - тия, дето ме познават, знаят за какво говоря
Разбирам от стомани - тия, дето ме познават, знаят за какво говоря
Si non confectus, non reficiat.
- vasilzlatkov85
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw
- Мечтае да кара: М3,М4
- Детайли за колата: Е46 320i
E36 316i
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Zagy написа:Пичове, колегата RagingHornet го е казал много добре - каквито и да са дисковете (менте или оригинал), те са от стомана, която си има термични характеристики - не можеш да избягаш от тях. Ако горещ диск се охлади бързо - може да се стигне до спукване или изкривяване.
Разбирам от стомани - тия, дето ме познават, знаят за какво говоря
,Да ама повечето не се съобразяват с това
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
cmdkick написа:b00st написа:
Е46-ците са са от стиропор, не от пластмаса... Е-36-ците (имал съм такава) са къде къде по сигурни автомобили, направени са от криптонит.
От стиропор са тези, които са дошли в България и са набръскани с китайски гаражни авточасти от хубавите ни магазини, за да е евтинко, ама БМВ. А тия 200 -300 000 км в Италия - несменяне на масло, филтри, небалансиране на гуми и липса на всякаква поддръжка стиропорена кола ще ги издържи ли? Аз лично слагам при всеки ремонт или ОЕМ част или от най-добрите заместители. Досега проблем със сменено не съм имал. Благодарение на форума дадох пари за ОЕМ дискове и вече 12 000 км нямам никакви проблеми с тях.
Тези неща за автомивката и снега са супер забавни. Явно много здраво карате до автомивката, че да загреете спирачките до червено. А автомивки, където изполиват колата в началото със студена вода досега не съм виждал. Да не говорим за чакането преди да ти дойде реда. Въпреки че едва ли студената вода би променила нещо, защото да минеш през локва е същото, а ако ставаше така, нямаше да има автомобил с прави дискове, особено Е46 .
Колега Zagy, много сте прави с колегата за металите, за спукването и т.н. Така е, но някои метали имат по-голяма устойчивост на термични разширения и свивания от други. Ето защо ОЕМ дисковете нямат нищо общо с продаваните (повечето от които дори не са от марката за която са продадени). Аз лично изобщо не съм си разработвал новите дискове. Разбира се първите 1000км не съм скачал на спирачката. Иначе пък не съм виждал в инструкциите за употреба на нов автомобил да пише да се внимава със спирачките и да се натискат леко в началото или да се разработват.
Повечето Е46-ци, които купуваме са с оригинални дискове на над 200000км. Явно толкова им е живота. При другите марки за тези километри вече имат по 3-4мм ръб и пак са за смяна. Иначе пък да се коментират Тextar, АТЕ, BREMBO (уж), които нямат нищо общо с БМВ и от това да се правят изводи за качеството на БМВ е крайно несерозно. Стегнете се малко!
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
NGneer4eto написа:Повечето Е46-ци, които купуваме са с оригинални дискове на над 200000км.
Доколкото съм съгласен с другото написано от теб, това НЙЕ сигурно
330-ката която имах беше със сервизна история от немско - имах всяка фактура ...
през 50 000 предни накладки с дисковете ... явно докато се обслужва в БМВ не им гледат ръбовете, а просто сменят
А и 200к да изкарат дисковете, не че е невъзможно ама ше е мааалко трудно вече ...
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Има няколко основни причини който дори и не подозиране, но оказват сериозно влияние върху живота и експоатацията на дисковете.
1. Докато колата се движи, независимо, че джантата се върти, винаги някаква част от диска е изложена на слънчевите лъчи, което в комбинация с центробежните сили при въртенето на диска, води до неравномерно "разтичане" на диска. Реално то не се вижда, защото апарата обира всичко което опира в него, но на места диска по краищата става по-дебел и това влияе на баланса. Има начин да се разпробият тези дискове на определени места със специални полупластмасови бургии, които в момента в който премахват метала оставят пластмасов слой в дупката като по този начин предпазват диска от поява на пукнатини и естествено ръжда... Това е в случай, когато е лято.
2. През зимата процеса е точно обратния: Студът кара диска да се се свива, като от това той се подува в средата, и ако накладките са ви прекалено меки, те не смогват да се справят при което се износват неравномерно. Проблема е, че диска се подува и навътре в каналите за охлаждане, което пречи на събралата се вода и сняг да се оттекат. През нощтта тя замръзва и отново пука дисковете. В частни случаи, ако влезете с автомобила в дълбоки преспи и снегът обгърне изцяло диска, то той "настръхва", като по повърхностния му слой се получават малки пори, които развалят баланса и от там се наблюдава тресенето.
3. В случай, че си миете дисковете на автомивки, предупреждавайте миячите да намаляват налягането на водоструйката когато я фокусират върху дисковете. Налягането е сериозно и само посебе си е достатъчно да изкриви дисковете! Също така е важно да НЕ се използва белина или друг агресивен продукт, за да не се избели най-горния, предпазен слой на дисковете. Виждали сте го - или е сив или полупрозрачен, леко мазен.
Надявам се да съм бил полезен. Аз също съм сериозен и хора ме познават
1. Докато колата се движи, независимо, че джантата се върти, винаги някаква част от диска е изложена на слънчевите лъчи, което в комбинация с центробежните сили при въртенето на диска, води до неравномерно "разтичане" на диска. Реално то не се вижда, защото апарата обира всичко което опира в него, но на места диска по краищата става по-дебел и това влияе на баланса. Има начин да се разпробият тези дискове на определени места със специални полупластмасови бургии, които в момента в който премахват метала оставят пластмасов слой в дупката като по този начин предпазват диска от поява на пукнатини и естествено ръжда... Това е в случай, когато е лято.
2. През зимата процеса е точно обратния: Студът кара диска да се се свива, като от това той се подува в средата, и ако накладките са ви прекалено меки, те не смогват да се справят при което се износват неравномерно. Проблема е, че диска се подува и навътре в каналите за охлаждане, което пречи на събралата се вода и сняг да се оттекат. През нощтта тя замръзва и отново пука дисковете. В частни случаи, ако влезете с автомобила в дълбоки преспи и снегът обгърне изцяло диска, то той "настръхва", като по повърхностния му слой се получават малки пори, които развалят баланса и от там се наблюдава тресенето.
3. В случай, че си миете дисковете на автомивки, предупреждавайте миячите да намаляват налягането на водоструйката когато я фокусират върху дисковете. Налягането е сериозно и само посебе си е достатъчно да изкриви дисковете! Също така е важно да НЕ се използва белина или друг агресивен продукт, за да не се избели най-горния, предпазен слой на дисковете. Виждали сте го - или е сив или полупрозрачен, леко мазен.
Надявам се да съм бил полезен. Аз също съм сериозен и хора ме познават
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Ти това за разтичането и подуването на дисковете сериозно ли го написа?
Si non confectus, non reficiat.
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
И за белината... Аз тъкмо бях тръгнал да си мия дисковете с белина...
А с "Вениш" за цветно пране става ли
А с "Вениш" за цветно пране става ли
Tires are evil - destroy them all ...
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...
Само не слагай Ленор да не омекнат
Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани