Чисто нови дискове и пак тресе е46...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от b00st » 26 Авг 2016, 16:05

Явно хората не могат да схванат тънката ирония в целия пост. Наистина се позабавлявах :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от cmdkick » 26 Авг 2016, 16:23

b00st написа:... Наистина се позабавлявах :mhihi:

:yes: :yes: :yes: Добре че е тоя форум да се поразвеселим :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Tires are evil - destroy them all ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от dr.peshev » 26 Авг 2016, 16:29

На мен не ми е весело!
Утре ще трябва да трия простотии!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от Denmark » 29 Авг 2016, 13:41

А на някой прави ли му впечатление, че има еднакви ATE (а и други марки) дискове на значително по-различна цена?
Както и с ментетата на Lemförder, така и с дисковете. Разликата е в качеството. Най-сигурното е да си вземеш каквото ти трябва от BMW представителство, но това не означава, че ATE, Brembo, Zimmermann и т.н. са кофти марки.

Вече четвърто BMW карам със Zimmermann дискове и EBC накладки и никога не съм имал проблеми. Това с първите 1000 км никога не съм го спазвал, не знам дали е препоръчително или аз съм бил късметлия. Но даже си спомням как няколко минути след излизането от сервиза с Е39-тката ми се наложи да скоча на спирачките.

Като цяло ако смятате да карате Е46-ците повече време, инвестирайте малко повече и не се занимавайте.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от RagingHornet » 01 Сеп 2016, 10:48

Инструкции за копуване на спирачни дискове за BMW:

- Ако имаш много пари и се чудиш какво да си купиш с тях ->Оригинал от BMW.

- Ако все пак си изкарваш парите с много труд и внимаваш как ги харчиш:

1. Избираш си марка диск който да е по бюджета ти.
2. Отваряш официалния сайт на производителя. (ако не намираш такъв, избери друга марка)
3. Виждаш кой е официалния дилър за България.
4. Обаждаш се на дилъра и се информираш за цена и гарнционни условия.
5. Поръчваш от официалния дилър.

Ткака е и с всчки други афтърмаркет части и масла.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от dreadx » 01 Сеп 2016, 19:04

Това последното е много вярно и аз самият стигнах до този извод: Веднъж си бях наумил, че ще си купя MANN филтър за масло. Тук манфилтър, там манфилтър - никъде не намерих по българското интернет пространство някой сериозен да е написал, че продава. Накрая се сетих да вляза в сайта на производителя и да видя кои са им дистрибутори за БГ --> Косер. А преди това от сайта на Косер изобщо не можах да разбера, че продават продукти на тази фирма. /те явно пък са много сериозни, понеже после им търсих един въздушен и нямало - предложиха ми FILTRON./

С авто-частите явно е някакво голямо надлъгване - трудно е за обикновен човек да се ориентира по интернет къде какво продават и на каква цена *(щото нали реалната цена е с 40% надолу).
Не знам дали с това търговците се опитват да направят услуга на "майсторите" - обаче друго си е да потърсиш някоя конкретна част и да ти излезе къде се предлага. А после да отидеш на сайта на производителя и да провериш дали въпросният търговец е официален предствител (и като такъв се предполага да не продава менте-части.)
С другото не правят услуга на никого, освен на пишман продавачи като малком.еу, които са си направили труда да опишат и качат цялата номенклатура на сайта. Даже няколко пъти съм се опитвал да си купя нещо от тях -> но като им се обадя, виждам, че започват да се чудят от къде да ми намерят и предложат съответната част.. ;)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от vvasilev1 » 22 Яну 2017, 22:39

nikola59 написа:
MORSKIa написа:
NGneer4eto написа:
salamaleikum написа:Вчера пътувах в провинцията, и по магистралата ми се наложи няколко пъти да спра по-рязко. Като загреят спирачките и започват вибрациите... направо не знам какво да правя. Първо интензивно спиране няма вибрации, всяко следващо е придружено, от засилващи се вибрации във волана.


Колега, и аз имах вибриращ волан при натискане на спирачката. Изчетох много теми преди да си купя нови дискове и мисля, че направих правилният избор. Купих си оригинални дискове. Общо взето опитът на всеки във форума се свежда до многократни опити с различни марки, които започват да вибрират след около 2-3000 км каране. Накрая се стига до оригинални дискове и няма проблеми. Аз предпочетох да си спестя парите за глупости и директно минах на оригинални. Минал съм около 8000км и няма помен от вибрации при спиране. Разбира се си купих и нови накладки - АТЕ - не оригинални. Относно спирачните апарати, разбира се, че трябва да се погледнат цилиндърчетата при смяна. А за задните, не смятам, че ще ти бие зверски волана от тях. Ако имаш задържаща спирачка, след спиране едната джанта няма да може да се пипа в центъра от жега.
Успех!

За ОЕМа - само :bowdown: и няма тресене, няма проблеми. Изпитано и проверено.
Заслужават си всяка стотинка

Ще излезне че ако не е всичко ОЕМ не струва , а не е така. Аз съм с Ate Power Disc (нови предни и задни) + Textar накладки вече повече от 10к км. и няма никакъв проблем. Всеки да си преценява от къде и какво купува.

Кажи от къде ги купи.



Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от nikola59 » 24 Яну 2017, 2:54

vvasilev1 написа:
nikola59 написа:
MORSKIa написа:
NGneer4eto написа:
salamaleikum написа:Вчера пътувах в провинцията, и по магистралата ми се наложи няколко пъти да спра по-рязко. Като загреят спирачките и започват вибрациите... направо не знам какво да правя. Първо интензивно спиране няма вибрации, всяко следващо е придружено, от засилващи се вибрации във волана.


Колега, и аз имах вибриращ волан при натискане на спирачката. Изчетох много теми преди да си купя нови дискове и мисля, че направих правилният избор. Купих си оригинални дискове. Общо взето опитът на всеки във форума се свежда до многократни опити с различни марки, които започват да вибрират след около 2-3000 км каране. Накрая се стига до оригинални дискове и няма проблеми. Аз предпочетох да си спестя парите за глупости и директно минах на оригинални. Минал съм около 8000км и няма помен от вибрации при спиране. Разбира се си купих и нови накладки - АТЕ - не оригинални. Относно спирачните апарати, разбира се, че трябва да се погледнат цилиндърчетата при смяна. А за задните, не смятам, че ще ти бие зверски волана от тях. Ако имаш задържаща спирачка, след спиране едната джанта няма да може да се пипа в центъра от жега.
Успех!

За ОЕМа - само :bowdown: и няма тресене, няма проблеми. Изпитано и проверено.
Заслужават си всяка стотинка

Ще излезне че ако не е всичко ОЕМ не струва , а не е така. Аз съм с Ate Power Disc (нови предни и задни) + Textar накладки вече повече от 10к км. и няма никакъв проблем. Всеки да си преценява от къде и какво купува.

Кажи от къде ги купи.



Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

От Ауто Хелп - в сайта на ATE - те фигурират като официален вносител за България. В края на 2013г. фигурираха - сега не съм гледал. За инфо им пиши на мейла, че тогава за задните нямаше наличност та чаках доста.
P.S :yes: колегата @RagingHornet добре го е написал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от vicho » 23 Фев 2017, 11:48

аз си купих от АутоХелп предни Ате Повер дискове с керамични накладки - карах ги 2 пъти на писта и 15к км ... тази година също ще изкарат пистите... дупе да им е яко...

няма биене, тресене и тем подобни пу*ки майни, проверявайте си колите и/или доставките

9/10 човека ми казаха, че били меки дисковете :mhihi: :kuku: :wave: пълен потрес!
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от virtualchild » 23 Фев 2017, 11:53

vicho според мен проблемите са на хора с вакуми в тампоните на двигателя.
За нула време се сцепват тампоните и от там не достига вакуума за brake boostera и спирането става много по-слабо и тресе...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от vicho » 23 Фев 2017, 17:53

virtualchild написа:vicho според мен проблемите са на хора с вакуми в тампоните на двигателя.
За нула време се сцепват тампоните и от там не достига вакуума за brake boostera и спирането става много по-слабо и тресе...


може също така да идат да си "престържат" дисковете, чувал съм, че става много добре и цената е почти като за нови :mhihi:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от Denmark » 23 Фев 2017, 18:34

И аз съм с АТЕ и вече около 20-25к нямам никакви проблеми. Може би лятото ще сменя накладките. Дисковете не са така лъскави като преди, ама нямат никакъв ръб все още.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: гр. София
Кара: be em we
Детайли за колата: 330ci e46

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от mu6a4 » 23 Фев 2017, 20:17

vicho написа:
virtualchild написа:vicho според мен проблемите са на хора с вакуми в тампоните на двигателя.
За нула време се сцепват тампоните и от там не достига вакуума за brake boostera и спирането става много по-слабо и тресе...


може също така да идат да си "престържат" дисковете, чувал съм, че става много добре и цената е почти като за нови :mhihi:


30-40лв на диск е цената обикновено и честно казано при мен така се оправиха кривите ATE Power предни дискове, с които си купих колата. Понеже дисковете бяха почти чисто нови(на няма и 15000км) и все пак криви, реших да им дам шанс вместо да ги изхвърля. Наистина не съм минал много километри от тогава(~3000), но от вибрации, биене и т.н. няма и помен в момента. 8)

PS: Дисковете се изкривиха пак :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 891
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от SpeedyMan » 24 Май 2022, 22:44

Чета тази тема, но не виждам някой да е открил първопричината.
Аз съм с чисто нови ATE, (на E91) които се изкривиха (по-малко предните и доста много задните). Накладките също са сменени с ATE. Мога да кажа, че съм ги карал много внимателно около 5000 км. като колата минава един и същи маршрут по магистралата и не ми се налагаше да спирам внезапно. Бяха си наред.

До момента, в който изскочи чакал и спрях аварийно. Адмирации за спирачките и гумите, не пострада нито животното, нито купето. Обаче задните дискове станаха на гевреци, а и предните в по-малка степен. И нямат никакъв ръб. Нито пък бяха охладени от вода на пътя или каквото и да било друго.

Поразпитах разни хора, които се занимават с части - дисковете афтърмаркет се самозакаляват.

Попитах чичо Гугъл, оказва се че има процедура по напасване, която може да е различна според различните производители на спирачки. Но общо-взето така изглеждат нещата, които трябва да се направят - https://help.summitracing.com/app/answe ... -rotors%3F

Изглежда просто, но ми е трудно да се сетя къде има дълга отсечка, която не е натоварена за тази процедура:

- Ускорете до 35 mph / 60 km/h.
Използвайте умерено натискане на спирачките и намалете до 5 mph / 10 km/h.
Не спирайте до покой.
Повторете 2-3 пъти.

- Ускорете до 55 mph / 90 km/h
Използвайте силно натискане на спирачките и намалете до 5 mph / 10 km/h.
Не натискайте прекалено силно - ABS не трябва да се задейства, нито пък да блокират колелата.
Не спирайте до покой.
Повторете 4-5 пъти.

- Карайте 5-10 минути за да се охладят спирачките..
При необходимост използвайте леко натискане на спирачките.
Спиране до покой не е желателно. Така, че избягвайте спиране до покой ако е възможно.

- Паркирайте колата и я оставете в покой за поне 1 час.

Забележки:
- По време на процеса по напасване, не спирайте до покой, това се прави за да се избегне притискането на накладките при нагретите неподвижни дискове, което причинява неравномерно нанасяне на материал от накладките, за това не трябва да стигате до покой.
Това ще окаже негативен ефект: скърцане, биене, намалено представяне на спирачките.
- Спортните спирачки имат по-висок температурен толеранс.
Това означава, че трябва да направите повече серии с ускорение и спиране.

Размисли:
1. Не зная дали тази процедура работи, но има логика да е така.
2. Не мога да разбера защо никой никога не е споменавал този момент с напасването. Сменил съм много криви дискове, личните ми загуби са 1000+ лв., може и 2000 лв. да са.. за няколко автомобила, като дисковете освен АТЕ са били TRW, Brembo.
3. Може и да има упътване в кутиите с дисковете, но не ги отварям аз, а сервиза.
4. Останалото: :censored:
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 29.11.2021
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Bmw e36 316i m40b16
Мечтае да кара: На баба си хвърчилото
Детайли за колата: Движи се все още

Re: Чисто нови дискове и пак тресе е46...

Мнение от Danio_e36 » 29 Май 2022, 0:00

Ппц може да е от няколко неща, които аз съм срещал като например: ментетата или дефектните части които ни продават, ръжда по главината, криви главини, прокъсани тампони стаб щанга или носачи.
Бъдете живи и здрави :D

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook