Въпрос за прибиращи се огледала

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от HackeD » 25 Ное 2015, 23:44

Сега на моята 46-ца 99" нямам прибиращи се огледала идеята ми е ако взема огледала ел. вдигащи се много ми е филма с кабелите при монтажа и да тръгнат?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Re: Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от Maxmadness » 26 Ное 2015, 2:13

Към ел огледалата ще ти трябват и модула на кората с допълнително копче...а там филма е голям понеже тези копчета са около 8 на брой по цветове,бели жълти черни зелени лилави и т.н,и трябва да вземеш точния модул защото иначе няма да имат правилен сигнал и няма да работят,отделно ти трябват и модулите във вратите които седят под кората,и те също трябва да се вържат,отделно като се развали някое моторче и е играчка да разглобяваш и сглобяваш тия огледала и да търсиш моторчета които също трябва да отговарят на твоите огледала,защото има такива с лентов кабел,със и без букса и с различни крачета при пиновете,мойто мнение...прекалено голям филм.

Изображение

Ето тези модулчета,са 6 или 8 на брой по цветове и всяко е за различна конфигурация на колата излезнала от завода.
Това жълтото е power folding - non memory.

Изображение

Черното - Manual folding - non memory.

Имаше още цветове и като цяло филма е голям.
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1906
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от boris » 26 Ное 2015, 10:02

Най-добре е да намериш всичко от една кола, с ляв волан.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от batvlady79 » 21 Мар 2016, 20:44

Да не отварям нова тема - ако се вземат ел сгъваеми огледала от десен волан, какво трябва да се смени за да станат на ляв ? Самите стъкла най-вероятно ще са еднакви, но може би гнездата на моторчетата ще са различни - там където лягат самите стъкла..Питам за кола без ел салон.

Това по-горе което сте написали на колегата за модулите във вратите според мен се отнася за версия с ел. седалки с памет (където може да се запамети позицията на огледалата и пасажерското да слиза надолу при включване на задна скорост) ? Ако огледалата ще се поставят на кола без ел салон, просто трябва да си набави ето този модул и да го свърже към огледалата:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 12.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F30 335i
Мечтае да кара: M3 F80
Детайли за колата: ex:E46 325, E46 330i LCI, E92 330d, E90 330d LCI

Re: Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от R1d3r » 10 Апр 2017, 20:00

Да бутна темата да не отварям нова. Някой в час има ли с тези огледала? Взех инсталация с копчета и кфото има от преди фейс и изядох дедовеца, защото в последствие разбрах, че буксите са различни, а моята е фейсова.
Има ли вариант да стане ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от batvlady79 » 10 Апр 2017, 20:10

Скоро ще поставям на моята такива със сгъване и памет, така че тогава ще напиша и по-подробно за инсталацията, ако не ме хване мързела... :D
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 12.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F30 335i
Мечтае да кара: M3 F80
Детайли за колата: ex:E46 325, E46 330i LCI, E92 330d, E90 330d LCI

Re: Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от R1d3r » 10 Апр 2017, 20:26

batvlady79 написа:, ако не ме хване мързела... :D



Дано не те хване мързела ;D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от batvlady79 » 18 Май 2017, 7:20

За инсталиране на огледала с памет и ел. прибиране на Е46, което вече има ел. седалки с памет са необходими:

1. Огледала (ляво и дясно) с функция за ел. прибиране и памет плюс инсталацията към тях;

2. Модули за управление и памет заедно с буксите и малко проводници;

3. Джойстик за настройка на огледалата - има много разновидности, но трябва да търсите само този с пурпурното дъно. Всякакви други модели (черни, бели, жълти, сини) не вършат работа.

Изображение

Изображение;

4. Търпение (нещо което липсва на много млади хора в днешно време).

Огледалата на купе/кабрио НЕ стават на седан/комби - основите им са различни. Ако някой му се занимава, може да приспособи огледало от купе и да го инсталира на седан/комби, заради по-красивото прибиране (самото огледало когато е затворено е извито нагоре). Преправянето става след като се модифицира основата на огледалата и се скъсяват крачетата на болтовете.

Инсталиране/монтаж:

1. Подготовка на огледалата - ако не можете да намерите такива оригинално от ляв волан (понеже излизат много рядко), има вариант да комбинирате - вземате си комплект ел. прибиращи огледала от кола задължително с ляв волан и още един комплект без ел. прибиране, но с памет (те може и да са от десен волан). На снимката по-долу са дадени тези с памет.

Изображение

От огледалата на англичанката сваляте моторчетата с памет заедно с цялата инсталация и ги монтирате на другата двойка огледала, която има ел. прибиране и е от ляв волан. За да свалите моторчетата трябва първо да извадите всички проводници от буксите и да ги прекарате през втулката, която свърза подвижната с неподвижната част на огледалата.

Изображение

Изображение

Всяко огледало с памет, подгрев и ел. прибиране има 11 проводника, които излизат от него - два за подгрева на стъклото, два за ел. сгъването и останалите седем са за движението на стъклото и паметта. Всички проводници се събират в черна 12 пинова букса, като номер 9 е свободен.

Изображение

2. Инсталиране и свързване на модулите - самите те представляват черни кутийки и се монтират под корите на всяка от предните две врати с по два винта тип женски торкс. Самите модули имат по две женски букси - черна и бяла. Черната букса е връзката със съответното огледало, където са 11-те проводника. Белите букси са връзката със захранването, като левия модул приема и четири проводника, идващи от джойстика. Пиновете на бялата букса на шофьорския модул са както следва:

Пин 1 - плюсово захранване от бушона, цветът е червено-зелен със жълти ивици
Пин 2 - К-BUS сигнал, цветът е бяло-червен със жълти ивици
Пин 4, 5, 10 и 11 - към джойстика за управление, цветовете са съответно синьо-жълт, синьо-бял, синьо-зелен и синьо-черен
Пин 7 и 8 - минус, цветът е кафяв

Заетите пинове на пасажерския модул са само три, като цветовете са същите като на другия модул:

Пин 1 - плюс от бушона
Пин 2 - К-BUS сигнал
Пин 7 - минус

На снимките са дадени модулите за седан/комби. На купе/кабрио са същите, само че ги няма тези стойки, на които се виждат винтовете, както и няма дунапрен за омекотяване, т.к. там се хващат директно за вътрешната стена на вратите (при седана/комбито са леко плаващи).

Изображение

Изображение

За плюсовото захранване се инсталира допълнителен пин в кутията с бушони. Пинът прилича на клема, който защипва бушона и така захранването от плюсовата шина се пренася до самите модули и оттам съответно до огледалата. Номерът на бушона е 57 и е 5 ампера. Бушонът на стандартните огледала е друг номер и не върши работа (когато ключа се извади остава без захранване).

Може да си извадите допълнителен пин от друга кола, като й разглобите кутията с бушони - намира се на долния ред. Получава се като от двете страни на пина вмъкнете по една тънка игла, така че контрите му да се приберат, след което го изтегляте внимателно назад. Ако не успеете, няма страшно има и Б вариант. Хващате клещите и по-малко натрошавате/нарязвате съседните гнезда, така че да извадите поне този сектор около пина. След това на удобно място си го разфасовате, докато не извадите и самия пин. Както е видно, от него се разклоняват два проводника, по един за всяко огледало.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За да вмъкнете допълнителния пин във вашия ред с бушони трябва да издърпате самата контра, която стои отгоре върху целия ред и разбира се уцелите правилната дупка. Веднъж като вмъкнете пина, той се законтря и след това само връщате контрата като я прибирате докрая.

За K BUS сигнала също се инсталират допълнителни пинове, но не в кутията с бушони, а в разпределителната. Тя е закрепена отгоре над самите редове с бушоните. Трябват два пина (по един за всяко огледало). Разпределителната кутия обединява в себе си няколко клъстера, като във всеки от тях влизат проводници с еднакъв цвят.

Изображение

Изображение

На нас ни трябва този клъстер, в който влизат проводници с бяло-червен цвят и жълта ивица:

Изображение

Аналогично изваждаме два пина от донора и ги добавяме в клъстера в нашата кола. Пиновете се виждат на снимката по-долу, за да ги извадим трябва да повдигнем внимателно контрите им, след което ги издърпваме назад. Всеки пин има по четири контри. По обратния начин ги добавяме към шината в нашата кола и ги стискаме леко от двете страни за да се законтрят към шината:

Изображение

След като сме инсталирали допълнителните пинове, трябва да удължим всеки проводник и той да достигне крайната си точка - комплексната букса на всяка от предните врати. Към всяка врата отиват по два проводника - един плюсов и един за K-BUS сигнала. Прекарването на проводниците до предна дясна врата е лесно - сваля се пластмасата която се намира отдолу вдясно под жабката и се повдига мокета.

Изображение

За предна лява врата е малко по-трудно - проводниците трябва да минат зад таблото/климатика, после да се изкачат над кормилната колонка и след това да се спуснат надолу към пластмасата на почиващия крак. От БМВ предвидливо са оставили един кабелен канал (гофре) в средата зад таблото и съответно оттам трябва да минат двата проводника за лявото огледало.

Изображение

Изображение

Добре е да увиете всяка двойка проводници с текстилна изолационна лента за да не стоят голи.

След като сме прекарали проводниците до вратите, следващата стъпка е да разглобим буксите за да може да добавим и там съответните пинове. Отвива се болта, който закрепва буксата към купето и чрез повдигане нагоре се откопчава от панела. Всяка от буксите се състои от мъжка и женска част, които се разделят чрез издърпване на лостчето отстрани:

Изображение

Ако не може да издърпате лостчето лесно, може да вкарате една плоска отвертка и да направите нещо като лост - така със сигурност ще я отворите. След това внимателно издърпвате женската част на буксата навътре в купето за да може лесно да добавите пинове в нея. Аналогично е действието за лява и дясна страна, както и за мъжката част от буксите (тези които влизат във вратите).

Пиновете в комплексните букси са 23 за плюсовото захранване и 24 за K-BUS комуникацията.

След като сме свалили корите на вратите, внимателно разлепваме частично изолацията и проводниците които излизат от пинове 23 и 24 ги удължаваме до белите букси на модулите. Относно минусовото захранване - за шофьорския модул трябва да има на пинове 7 и 8, а за пасажерския - само на пин 7. Другите краища на проводниците няма нужда да се пускат чак до буксата във вратата - ако разплетем снопа с кабели във вратите ще намерим едно силиконово цилиндърче, където са събрани и другите минуси от вратата. Точно тук може да добавим и новите минуси - така става по-бързо и принципно така е фабричното изпълнение.

Изображение

Към бялата букса на левия модул е необходимо да присъединим и четирите проводника от джойстика, за които по-горе съм извел номерата и цветовете.

След като двата модула имат захранване от белите букси, остава да монтираме огледала към вратите. Необходимо е да свалим черната облицовка на стъклото на вратата, която обхваща гуменото уплътнение и продължава до долния й край. След като имаме достъп до винтовете на огледалото, развиваме горния и долния - те държат и малките тонколонки. След като свалим тонколонките и предварително сме спуснали стъклата на вратите, развиваме и последния винт, придържайки огледалото с другата ръка за да не падне:

Изображение

След това монтираме новото огледало по обратния ред и свързваме буксата му към модула с паметта. Звукоизолацията на вратата трябва да се запечата много добре, т.к. когато вали е възможно да влиза вода в купето. Фабрично се ползва уплътнителна лента от бутил, но ако нямате такава може да ползвате силикон. Монтираме облицовката/кората на вратата и аналогично се процедира и за другата.


Остава само да се кодират модулите с NCS Expert - ако са от десен волан, трябва да се направят за ляв, т.к. джойстика за смяна на ляво и дясно ще действа наобратно. Ако не ви излизат модулите в менюто (FTM и BTM), трябва да се промени Vehicle order на автомобила и съответно да се даде като допълнителна екстра ел. седалки с памет - ако не се лъжа кода е 459.

Честито ! Вече имате огледала с памет за всяка от трите позиции на шофьорската седалка, както и автоматично накланяне на пасажерското огледало при включване на задна скорост (в този случай джойстика трябва да е в позиция за настройка на дясното огледало). Към всичко това добавяме и автоматично прибиране на огледалата, като имаме две опции - или с бутона от джойстика или при заключване на автомобила - трябва да се кодира отделно като функция.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

320ci
320ci
Аватар
Мнения: 573
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Детайли за колата: M52B20TU

Re: Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от mumford » 19 Окт 2023, 17:02

Колега, обяснението е много добро, ако можеш сложи снимките пак

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 23.03.2023
Пол: Мъж

Re: Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от Shahinyan » 27 Фев 2024, 17:05

И аз сякаш ще се захвана с този проект та ще съм благодарен и аз ако има снимки

320ci
320ci
Аватар
Мнения: 573
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Детайли за колата: M52B20TU

Re: Въпрос за прибиращи се огледала

Мнение от mumford » 06 Апр 2024, 20:28

Ако има още мераклии, малко инфо при мен как станаха. Монтаж на кола без ел. седалки. Трябва да се прокарат по 2 кабела за всяка предна врата (1 червено със зелено за + и 1 червено,жълто с бяло за k bus) . Тук може да се видят позициите къде са на кола фабрично с такива огледала https://ibb.co/Ksw4TxM (клик върху снимката за зуум)
https://ibb.co/mGFdtyn


След това 2та +са отиват в бушон 57 и 2та k bus към шината над бушонното табло. Тук Сретан обеснява много добре https://youtu.be/1IMzQCofCkE?list=PLBcF ... UnS&t=1182

След това слагате новата инсталация в самите врати + модулите и огледалата и сте готови. Не е нужно кодиране за да работят на кола преди фейса

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: abracadabra

Последни теми
Facebook