Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 30.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320 Touring
Мечтае да кара: 750 iL

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от A.Androv » 22 Дек 2014, 12:27

със същият мотор съм и на правих вече това с колектора. това че от б22/25 било по добре за мен са глупости и за първи път го чувам. Колектора е от м54б30.

за тази операция ти трябва следното:
Колектор м54б30
Диса клапа М54б30
Фланец преходник

Разлика малко по жива не очаквай чудеса..

Какъвто и колектор да вземеш нещата не са plug and play заради дроселла на всички м54 е ел.дросел а наще са на жила. За планка пиши ми на Л.С.

Накратко зависи на какви пари ще намериш частите иначе си заслужава :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от luizov » 22 Дек 2014, 18:31

Доста четох из чуждите форуми за засилване на м52ту моторите и доста хора слагат всмукателен колектор от м54б30, но по-добър вариант бил от м54б22/б25. Обаче не ми е ясно едно нещо - когато използват колектор от b30 се слага преходна планка, понеже дросела на b30-ката е с по голям диаметър, при колектор от b22/b25 дали е нужна такава планка или нещата са plug and play? И още един въпрос - аз ако си сложа колектор от м54 без ремап дали ще има отрицателен ефект? Колата ми е 323ci идеята ми е да сложа всмукател от м54 и спортни изп. колектори (и ремап когато има кинти :mhihi: )

Пуснах темата тук понеже не мога да пиша в туниг подфорума - нека модераторите я преместят ако е нужно.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 24.01.2007
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: 328ci & E30 327Ti
Мечтае да кара: която вкачи

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от BMW_DRIVER » 23 Дек 2014, 8:30

luizov написа:Доста четох из чуждите форуми за засилване на м52ту моторите и доста хора слагат всмукателен колектор от м54б30, но по-добър вариант бил от м54б22/б25. Обаче не ми е ясно едно нещо - когато използват колектор от b30 се слага преходна планка, понеже дросела на b30-ката е с по голям диаметър, при колектор от b22/b25 дали е нужна такава планка или нещата са plug and play? И още един въпрос - аз ако си сложа колектор от м54 без ремап дали ще има отрицателен ефект? Колата ми е 323ci идеята ми е да сложа всмукател от м54 и спортни изп. колектори (и ремап когато има кинти :mhihi: )

Пуснах темата тук понеже не мога да пиша в туниг подфорума - нека модераторите я преместят ако е нужно.


Аз до колкто съм чел специално за м52б28ту слагат от м54б30 (разликата с б25 е дължината на рънарите) иначе са по отрорени самите рънари на колекторите.Без ремап ефект няма ,дори при мен има едно заглъхване в ускорението около 4к оборота.За адаптерната планка предполагам м54б25 е с малкия дросел и ако паснат дупките няма да се прави адапторна планка/фланец.За ефект след ремап на дино графиките е около 10-13к.с. отгоре и малко понижение на въртящия момент.
http://www.youtube.com/watch?v=P0XCgzj6 ... e=youtu.be неделни развлечения-бог да дава живот на шперо :D

2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от vankodve » 23 Дек 2014, 10:12

luizov написа:Доста четох из чуждите форуми за засилване на м52ту моторите и доста хора слагат всмукателен колектор от м54б30, но по-добър вариант бил от м54б22/б25. Обаче не ми е ясно едно нещо - когато използват колектор от b30 се слага преходна планка, понеже дросела на b30-ката е с по голям диаметър, при колектор от b22/b25 дали е нужна такава планка или нещата са plug and play? И още един въпрос - аз ако си сложа колектор от м54 без ремап дали ще има отрицателен ефект? Колата ми е 323ci идеята ми е да сложа всмукател от м54 и спортни изп. колектори (и ремап когато има кинти :mhihi: )

Пуснах темата тук понеже не мога да пиша в туниг подфорума - нека модераторите я преместят ако е нужно.

Интересна тема колеги, замислил съм същатака процедура на М52Б25 с колектори от 30-ка, въпросния фланец къде може да се изработи и купи, при мен идеята е колектори, филтър К-N, изпускателeн спортен колектор и ремап.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от luizov » 23 Дек 2014, 14:44

vankodve написа:
luizov написа:Доста четох из чуждите форуми за засилване на м52ту моторите и доста хора слагат всмукателен колектор от м54б30, но по-добър вариант бил от м54б22/б25. Обаче не ми е ясно едно нещо - когато използват колектор от b30 се слага преходна планка, понеже дросела на b30-ката е с по голям диаметър, при колектор от b22/b25 дали е нужна такава планка или нещата са plug and play? И още един въпрос - аз ако си сложа колектор от м54 без ремап дали ще има отрицателен ефект? Колата ми е 323ci идеята ми е да сложа всмукател от м54 и спортни изп. колектори (и ремап когато има кинти :mhihi: )

Пуснах темата тук понеже не мога да пиша в туниг подфорума - нека модераторите я преместят ако е нужно.

Интересна тема колеги, замислил съм същатака процедура на М52Б25 с колектори от 30-ка, въпросния фланец къде може да се изработи и купи, при мен идеята е колектори, филтър К-N, изпускателeн спортен колектор и ремап.


Колега при мен идеята е абсолютно същата, но за б25 чета по чужди форуми че бил по добър вариант съответнно от м54б24 или б22 (еднакви са) и са доста по евтини. Гледах във амарикански сайт така направена 323-ка, която доста добре натупва 330-ка на 400м.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от luizov » 23 Дек 2014, 19:34

A.Androv написа:със същият мотор съм и на правих вече това с колектора. това че от б22/25 било по добре за мен са глупости и за първи път го чувам. Колектора е от м54б30.

за тази операция ти трябва следното:
Колектор м54б30
Диса клапа М54б30
Фланец преходник

Разлика малко по жива не очаквай чудеса..

Какъвто и колектор да вземеш нещата не са plug and play заради дроселла на всички м54 е ел.дросел а наще са на жила. За планка пиши ми на Л.С.

Накратко зависи на какви пари ще намериш частите иначе си заслужава :)

И аз се двуомя кой колектор би бил по-добър.
Доколкото разбирам колектора от б25 би дал по-голяма пикова мощност заради по-късите си рънари, но при по-високи обороти, а с колектор от б30 ще има повече нм. от по-ниски обороти.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от DirtySouth » 14 Яну 2015, 0:27

Ремаап не е нужен тъй като при този ъпгрейд (малък) самото ЕКУ насмогва да си прави сместа (сименса е доста адаптивен комп)
I'm slowly drifting
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от luizov » 22 Яну 2015, 21:09

DirtySouth написа:Ремаап не е нужен тъй като при този ъпгрейд (малък) самото ЕКУ насмогва да си прави сместа (сименса е доста адаптивен комп)


А колега ти като си я направил тази интервенция усещаш ли разликат - заслужава ли си?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 24.01.2007
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: 328ci & E30 327Ti
Мечтае да кара: която вкачи

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от BMW_DRIVER » 23 Яну 2015, 9:02

DirtySouth написа:Ремаап не е нужен тъй като при този ъпгрейд (малък) самото ЕКУ насмогва да си прави сместа (сименса е доста адаптивен комп)

Колега колкото и теми да съм изчел в e46fanatics forum всички са писали ,че разликата се усеща след ремап ,както и хората си пускат дино графики и се вижда нагледно....
http://www.youtube.com/watch?v=P0XCgzj6 ... e=youtu.be неделни развлечения-бог да дава живот на шперо :D

2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от vankatagsi » 23 Яну 2015, 10:01

luizov написа:
vankodve написа:
luizov написа:Доста четох из чуждите форуми за засилване на м52ту моторите и доста хора слагат всмукателен колектор от м54б30, но по-добър вариант бил от м54б22/б25. Обаче не ми е ясно едно нещо - когато използват колектор от b30 се слага преходна планка, понеже дросела на b30-ката е с по голям диаметър, при колектор от b22/b25 дали е нужна такава планка или нещата са plug and play? И още един въпрос - аз ако си сложа колектор от м54 без ремап дали ще има отрицателен ефект? Колата ми е 323ci идеята ми е да сложа всмукател от м54 и спортни изп. колектори (и ремап когато има кинти :mhihi: )

Пуснах темата тук понеже не мога да пиша в туниг подфорума - нека модераторите я преместят ако е нужно.

Интересна тема колеги, замислил съм същатака процедура на М52Б25 с колектори от 30-ка, въпросния фланец къде може да се изработи и купи, при мен идеята е колектори, филтър К-N, изпускателeн спортен колектор и ремап.


Колега при мен идеята е абсолютно същата, но за б25 чета по чужди форуми че бил по добър вариант съответнно от м54б24 или б22 (еднакви са) и са доста по евтини. Гледах във амарикански сайт така направена 323-ка, която доста добре натупва 330-ка на 400м.


Забрави 23-ка с един колектор от 30-ка да препарира 330ка :mhihi:
Разликата м/у двата мотора е че освен в колектора - 330-ката има половин литър по-голям обем, по-голям дросел, друга генерация, по-агресивен смукателен вал, дюзи.....
Иначе по темата и аз серизно обмислях този варинат, даже бях пуснал тема по въпроса, но в последствие се отказах, тъй като мисля ,че ефекта няма да е голям а и ме претеснява уплътняването между дросела и преходнния фланец дали няма да смуче паразитен въздух.
Разликата в колекторите м/у б30 и м54б25 е в диамеръра на портовете - на м54б25 е по голям от на м52туб25 и по малък от на б30.
Именно заради това се бях насочил към б25 колектор, понеже смятах че с б30 колектора ще умре в ниските.
За мен не се ли вдигне обема и/или не се ли сложат валове, осезаем ефект няма да има.
Аз направих една аритметика че колектор / 150лв/ + преходна плочка /50лв/, ремап /400лв/, колектори / 280лв/, генерация м54 /200лв/ + 200лв непредвидени = 1280лв = строук към 2.8 или ако изпаднат по-евтини части към 3л / за 2.8 мисля че ще са достатъчни парите/, което мисля че ще е по-добрия варинат тъй като колата ще върви и по-добре в ниските.
Всеки си преценява. :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 30.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320 Touring
Мечтае да кара: 750 iL

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от A.Androv » 23 Яну 2015, 15:38

Искаш ли да ти кажа как реално стоят нещата с колектора..

Колектор - 50 лв
Плочка - 30 лв

Всичко зависи как си намерш частите ..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от vankatagsi » 24 Яну 2015, 11:42

A.Androv написа:Искаш ли да ти кажа как реално стоят нещата с колектора..

Колектор - 50 лв
Плочка - 30 лв

Всичко зависи как си намерш частите ..


Е и отделно диса клапа, която е около 100лв втора ръка.. Аз дадох пример за един по завършен вид на нещата, от който ще усетиш все пак разлика. Само с колекора без ремап, сам казваш колата е малко по-жива и нищо повече. За да се оцени ефекта най-добре това става на измервателна техника на 400м най-добре или на дино преди и след. Всичко друго е субективно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от uCnaHeTcA » 28 Яну 2015, 3:55

И аз съм се замислил и се чудя на 320ска от б25 ли да сложа или от б30 :dunno: Б30 е по-скъпия вариант, за тва се чудя и каква им е основната разлика? Планки от къде пазарувате?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 24.01.2007
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: 328ci & E30 327Ti
Мечтае да кара: която вкачи

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от BMW_DRIVER » 28 Яну 2015, 11:29

uCnaHeTcA написа:И аз съм се замислил и се чудя на 320ска от б25 ли да сложа или от б30 :dunno: Б30 е по-скъпия вариант, за тва се чудя и каква им е основната разлика? Планки от къде пазарувате?

Разликата между Б25 и Б30 я дават само дължината на рънарите , а тя е съвсем малка , всички слагат от б30 (за б28ту моторите).Планката ако си по в час с ръцете купуваш едно парче 12х12см неръждавейка за 5лв , правиш си шаблон и даваш на бай стругар срещу 10лв да ти я изреже.При монтажа за всеки случай слагаш малко силикон да не дърпа въздух и малко се покривяваше стойката за жилото по смомен.
http://www.youtube.com/watch?v=P0XCgzj6 ... e=youtu.be неделни развлечения-бог да дава живот на шперо :D

2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 24.11.2011
Местоположение: Харманли
Пол: Мъж
Кара: e46 325ci 2002
Мечтае да кара: ///M3
Детайли за колата: m54b25

Re: Въпрос за Swap на всмук. колектор от m54 на м52

Мнение от Radeon » 14 Ное 2021, 21:32

Здравейте колеги, от къде мога да взема готов преход за дросела?

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook