Реостат (таралеж) въпрос ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- sobieski_2
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 3.08.2011
Реостат (таралеж) въпрос ?
318i е модела на колата е46
Искам да попитам дали всеки така наречен таралеж от всички е46 са еднакви,намерил съм си от комби дизел а не знам дали става и е същият като моят
Мерси
Искам да попитам дали всеки така наречен таралеж от всички е46 са еднакви,намерил съм си от комби дизел а не знам дали става и е същият като моят
Мерси
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
sobieski_2 написа:318i е модела на колата е46
Искам да попитам дали всеки така наречен таралеж от всички е46 са еднакви,намерил съм си от комби дизел а не знам дали става и е същият като моят
Мерси
Стават всички и от е36 и от е39 и от всички е46-ци.
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
преди да го смениш виж му буксата,защото аз така изхвърлих здрав и работещ таралеж,а проблема ми бил в самата букса
- milas_7777
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 25.10.2013
- Пол: Мъж
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
azarovlado написа:преди да го смениш виж му буксата,защото аз така изхвърлих здрав и работещ таралеж,а проблема ми бил в самата букса
Буксата на таралежа или на кабела?
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
milas_7777 написа:azarovlado написа:преди да го смениш виж му буксата,защото аз така изхвърлих здрав и работещ таралеж,а проблема ми бил в самата букса
Буксата на таралежа или на кабела?
на кабела
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
Сравнително рядко проблема е породен от самата букса и по -точно от лош контакт, по скоро е следствие от друг проблем ....
Ако таралежа е от типа с тънките бодли , те имат фабричен недостатък на буксата (топят се 1,2, 5-ти пин ,или и трите от прегряване и рядко в резултат на лоша връзка , това са товарните пинове на които е вързан вентилатора).
Ако таралежа е от типа с дебелите бодли , просто си се е скапал и проблема няма общо с буксата , а отново е прегряване и годи на експлоатация.
Основния проблем на тези устройства е че работят в режим , в който се отделя сериозна температура (особено , когато вентилатора е настроен да работи с средата на скалата на дигиталното управление (и особено ако филтъра на купето не сменяван никога, което затруднява вентилацията). Тогава устройството може да отдели над 100 вата под формата на топлина , като температура това означава дори над 150 градуса , което е всъщност температурата на разрушаване на кристала на транзистора/транзисторите.
Нормалната работна температура на таралежите е около 65 градуса , с годините обаче спойките на транзисторите се пукат именно поради постоянното нагряване и изстиване (особено спойките на средния извод- дрейна на транзистора, понеже корпуса на транзистора ляга директно на радиатора на таралежа , а корпуса му е всъщност дрейн).
Таралежа с дебелите бодли се ремонтира (има теми във форума , има и колеги , освен мен , който също се занимават с ремонта ) , ремонтира се и таралежа с тънките бодли , но там нещата са малко по -особени .
По принцип съвременно решение на проблема замяна на стария регулатор с импулсен , по този начин се избягва проблема с нагряването ,тъй като устройството работи в импулсен режим и не отделя почти никаква топлина,освен това се постига много по плавно регулиране на въздушния поток, . Повечето колеги обаче са скептични (смята , че което е измислено от БМВ си е най -добро) , за това повечето предпочитат да си ремонтират стария таралеж или да си купят друг втора ръка (който пък често е в състояние като или близко на повредения).
Ако има съмнение за липса на добър контакт м/у пиновете на буксата , то може да се попритегнат самите пинове на буксата на кабела и евентуално леко да се калайдисат пиновете на таралежа , но пак казвам че този проблем е при 5 % от таралежите и ако е имало лош контакт там , то се вижда стопяване на самата пластмаса ..... когато обаче има лош контакт , това пък води до повишаване на контактното съпротивление , от там повишаване на тока през устройството и най -вече през крайния компонент- транзистора и от там пак резултата е изгорял транзистор ....
Ако таралежа е от типа с тънките бодли , те имат фабричен недостатък на буксата (топят се 1,2, 5-ти пин ,или и трите от прегряване и рядко в резултат на лоша връзка , това са товарните пинове на които е вързан вентилатора).
Ако таралежа е от типа с дебелите бодли , просто си се е скапал и проблема няма общо с буксата , а отново е прегряване и годи на експлоатация.
Основния проблем на тези устройства е че работят в режим , в който се отделя сериозна температура (особено , когато вентилатора е настроен да работи с средата на скалата на дигиталното управление (и особено ако филтъра на купето не сменяван никога, което затруднява вентилацията). Тогава устройството може да отдели над 100 вата под формата на топлина , като температура това означава дори над 150 градуса , което е всъщност температурата на разрушаване на кристала на транзистора/транзисторите.
Нормалната работна температура на таралежите е около 65 градуса , с годините обаче спойките на транзисторите се пукат именно поради постоянното нагряване и изстиване (особено спойките на средния извод- дрейна на транзистора, понеже корпуса на транзистора ляга директно на радиатора на таралежа , а корпуса му е всъщност дрейн).
Таралежа с дебелите бодли се ремонтира (има теми във форума , има и колеги , освен мен , който също се занимават с ремонта ) , ремонтира се и таралежа с тънките бодли , но там нещата са малко по -особени .
По принцип съвременно решение на проблема замяна на стария регулатор с импулсен , по този начин се избягва проблема с нагряването ,тъй като устройството работи в импулсен режим и не отделя почти никаква топлина,освен това се постига много по плавно регулиране на въздушния поток, . Повечето колеги обаче са скептични (смята , че което е измислено от БМВ си е най -добро) , за това повечето предпочитат да си ремонтират стария таралеж или да си купят друг втора ръка (който пък често е в състояние като или близко на повредения).
Ако има съмнение за липса на добър контакт м/у пиновете на буксата , то може да се попритегнат самите пинове на буксата на кабела и евентуално леко да се калайдисат пиновете на таралежа , но пак казвам че този проблем е при 5 % от таралежите и ако е имало лош контакт там , то се вижда стопяване на самата пластмаса ..... когато обаче има лош контакт , това пък води до повишаване на контактното съпротивление , от там повишаване на тока през устройството и най -вече през крайния компонент- транзистора и от там пак резултата е изгорял транзистор ....
- batvlady79
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
Да попитам и аз нещо - сутринта като запаля колата вентилаторът тръгва на пресекулки (сменя си оборотите през първите 10 сек). Това от таралежа ли е при условие че филтърът е нов ?
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
batvlady79 написа:Да попитам и аз нещо - сутринта като запаля колата вентилаторът тръгва на пресекулки (сменя си оборотите през първите 10 сек). Това от таралежа ли е при условие че филтърът е нов ?
таралежа е на 100 процента има студени спойки на транзисторите, трябва да се презапоят и си готов.
- taniotd
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 136к.с.
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
Като застудя миналата седмица и вентилатора отказа да върти нацяло.Понеделник и вторник като беше 20 и кусур градуса ползвах климатика и нямаше никакъв проблем,в сряда като скрипна времето и изведнъж няма никой,не върти...Закарах днес колата на сервиз,оказа се изгорял таралеж.Моят беше с дебелите бодли,а този който купих днес е с тънките....както и да е,ако някой има мерак да го ремонтира изгорелия,да се пробва и да се учи на него да драсне една бележка....подарявам го!!!
За стастистиката,новия го взех за 107 лв. от аутоплюс
За стастистиката,новия го взех за 107 лв. от аутоплюс
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
taniotd написа:Като застудя миналата седмица и вентилатора отказа да върти нацяло.Понеделник и вторник като беше 20 и кусур градуса ползвах климатика и нямаше никакъв проблем,в сряда като скрипна времето и изведнъж няма никой,не върти...Закарах днес колата на сервиз,оказа се изгорял таралеж.Моят беше с дебелите бодли,а този който купих днес е с тънките....както и да е,ако някой има мерак да го ремонтира изгорелия,да се пробва и да се учи на него да драсне една бележка....подарявам го!!!
За стастистиката,новия го взех за 107 лв. от аутоплюс
и сега този който си го взела я изкара една година я не
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
oci написа:и сега този който си го взела я изкара една година я не
Действително са калпави тези с тънките бодли .... но божа работа ....
- taniotd
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 136к.с.
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
На кутийката и на него пише Meyle. Ще видим,времето ще покаже
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
Моя го пиръчах от Ebay за 50 лв с безплатна доставка и също е с тънките бодли вече започва трета година и нямам оплаквания
- yavormomchev
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 5.10.2014
- Пол: Мъж
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
Някои да е купувал таралеж от тези които ги продават за 50-100лв, трябва ми мнение издържат ли или е по добре да си купиш втора ръка. Гледам, че продават различни хора на една и съща марка valeo, но на различни цени от 45 до около 100лв.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Реостат (таралеж) въпрос ?
Купи си нов, ок е.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани