Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от Icooo » 10 Юли 2014, 1:25

Здравейте колеги,

Обмислям как да изолирам картерната вентилация - без пари в мотора. M52B28TU е мотора
Направих профилактика на цялата система - всичко е почистено и нагласено, но колата смуче въздух някъде около добавката на колектора именно за маслените пари. Дори се чува леко свистене и при разклащане се появява и изчезва. Дава и грешка в ламбдите, а те работят. И мизерията беше доста - не бих искал да ходи в мотора.

Мисля да махна изцяло разпределителя, който е на колектора и да затапя отворите със болтове и о-пръстени. Другото, което ми се върти на ум е да използвам отворите за да прекарам инжекторите на газта там (с маркучи почти до клапаните), но това ще се премисля отново.

От изхода на фълтъра (сепаратора) да изкарам маркуч някъде до под колата. №3 от схемата

Изображение

Някой правил ли е такава интервенция?
Какви са резултатите?
Поздрави!
Последна промяна Icooo на 14 Юли 2014, 12:03, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от turbo » 10 Юли 2014, 5:59

По принцип това се правеше на Жигулките навремето, а и сега може да се види някой дядка да му пафка Жигулито/Ладата, докато е спрял на някой светофар.
Иначе тук във форума е масово в Е36 плъзнала тая зараза: viewtopic.php?f=8&t=357340
Вече явно се разпвостранява и нататък из другите подфоруми... :mhihi:

П.П.: Тази гняс идва от някъде все пак... И е мнОООООго по-добре да отива в двигателя, за да изгаря в процеса на работа, отколкото в нашите бели дробове. :kuku:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от M10 » 10 Юли 2014, 8:00

Колегата пита как, а не дали да го прави :banghead:

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Е38

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от Bojidar 7 » 10 Юли 2014, 8:47

Изолирането на картерните газове съм го правил на моята, която е със същия двигател, както и на М54 и м50. За мен премахванто на тази система си е направо задължително и не говоря за спетяването на 200-300лв. от клапана и мъркучите. Така или иначе аз ги смених, но поради запушване пак ми направи проблем. Да не говорим ,че ако си чистил вече дросел, колектор и тн. пак ще станат леш. Аз го направих така: номер 2 от схемата го оставих отворен като монтирах филтърче да не влизат боклуци, а номер 3,4,7 затапих. Даже разкарах и рейката за картерните газове над колектора, но там не е удачно да поставиш щуцерите за газта, те трябва да са максимално близо да бензиновите инжектори.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от u`F`o » 10 Юли 2014, 8:54

Aз съм с catch tank - улавя и събира маслените пари от мотора и има филтърче отгоре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от turbo » 10 Юли 2014, 9:08

M10 написа:Колегата пита как, а не дали да го прави :banghead:


И аз му казвам, че никак не е добре да се прави, а е добре да се види от къде идва тази гняс, ако изобщо е толкова много. До сега е изкарала 200 хил. км и е позацапала - значи може да се прочиства на едни 100 хил. км примерно. На двигателя няма нищо да му стане от нормалната картерна вентилация (и от по-интензивна също), но въпросът е защо са се увеличили тези газове, ако са се увеличили. И кой проблем точно решаваме с маркуча под колата? Дал съм и линк към друга тема със същата насоченост, в която има писано по този въпрос. И там съм написал, че това не е просто пушече, което не е проблем да се "пусне" под колата, а съдържа канцерогенни съединения. :banghead: Това нещо е немислимо да се направи в Германия да кажем - защо ли?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от host » 10 Юли 2014, 9:24

Щото там не карат 20+г кошове за ежедневни коли, при тва струващи между 500 и 2500евро?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от Icooo » 10 Юли 2014, 13:36

Аз също обичам природата и хората, съгласен съм, че не е най-правилното от гледна точка на екология. Ще споделя няколко факта, които ме карат да не се чувствам виновен за бъдещата интервенция:
- Карам предимно на пропан бутан
- имам 2 катализатора
- 90% от автобусите от градски транспорт до ауспуха имат по още един - за маслените пари, които си пушат видимо!
- поне 80% от турбодизелите/ дизелите са без катализатори и EGR-и - излизат задушливи сажди в прилични количества.

Сещам се за още няколко. Не считам, че е голямо престъпление, предвид това че едва ли изобщо ще се усети разлика/миризма.
Идеята на темата беше чисто физически от страна на мотора какво ще се получи. Ще ви помоля за момент да пренебрегнем екологията. Обещавам, че ако се усеща задушлива миризма ще върна всичко по обратен ред :yes:

Благодаря за темата - ще я прегледам. По-късно през деня ще направя каквото съм решил и ще я разгрея добре за да проверя какво се получава.

Поздрави!

EDIT
Прегледах темата в е36. Идеята за oil кеч танк ми хареса. Имам един вакуумен резервоар от 320d със счупени щуцери за вакума - той ще е жертвата :D Странното ще е ако си продам колата и някой види "джомба" с емблема БМВ и висящи маркучи от нея :D :D След малко отивам да дерзая :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от turbo » 10 Юли 2014, 13:59

Като я покараш и я позагрееш, я остави да поработи на място за 2 мин. и направи една обиколко около колата... Ако не духа вятър 100% ще усетиш миризмата.

П.П.: Саждите (твърдите частици) със сигурност са нежелан продукт от работата на дизеловия мотор, както и NOx (азотните оксиди). По принцип обаче, сумарно, дизеловият двигател замърсява в пъти по-малко. Друг е въпросът какво е съотношението бензинови към дизелови моторни превозни средства и съвсем друг е кое как се поддържа. :dunno:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от mitaka21 » 10 Юли 2014, 15:43

turbo написа:Като я покараш и я позагрееш, я остави да поработи на място за 2 мин. и направи една обиколко около колата... Ако не духа вятър 100% ще усетиш миризмата.

П.П.: Саждите (твърдите частици) със сигурност са нежелан продукт от работата на дизеловия мотор, както и NOx (азотните оксиди). По принцип обаче, сумарно, дизеловият двигател замърсява в пъти по-малко. Друг е въпросът какво е съотношението бензинови към дизелови моторни превозни средства и съвсем друг е кое как се поддържа. :dunno:


Спри да си караш колата, или си купи електромобил ... да не замърсяваш природата. Не виждам какъв е проблема да ги изолира при положение че ще слага кеч танк :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от turbo » 10 Юли 2014, 16:03

mitaka21 написа:
turbo написа:Като я покараш и я позагрееш, я остави да поработи на място за 2 мин. и направи една обиколко около колата... Ако не духа вятър 100% ще усетиш миризмата.

П.П.: Саждите (твърдите частици) със сигурност са нежелан продукт от работата на дизеловия мотор, както и NOx (азотните оксиди). По принцип обаче, сумарно, дизеловият двигател замърсява в пъти по-малко. Друг е въпросът какво е съотношението бензинови към дизелови моторни превозни средства и съвсем друг е кое как се поддържа. :dunno:


Спри да си караш колата, или си купи електромобил ... да не замърсяваш природата. Не виждам какъв е проблема да ги изолира при положение че ще слага кеч танк :?:


Разбрано. Край.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от mitaka21 » 10 Юли 2014, 16:19

Нищо против теб нямам, но колегата пита как да ги изолира, а не какво ще стане ако ги пусне в атмосферата. Само се разводнява темата, поне според мен. Малко остро влязох, извинявай ако съм те засегнал. :bchug:

Ето по темата малко - viewtopic.php?f=7&t=158839&start=15#p2005805

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от Icooo » 10 Юли 2014, 20:11

Затапих колектора. Използвах топъл силикон - диаметъра е перфектен - разгрявам отпред със запалка и при притискане лепва перфектно. Преди това обезмаслих с екстрационен бензин на аерозол. Ще сложа капачки горе да не се вижда.

Изображение

При диагностика - нещата заспаха. Няма грешка за сонди най на края.

Изображение

И rough-а се подобри значително. Има някакъв проблем на 1ви цилиндър, който се получава само на бензин. На газ го няма - вероятно бензиновия инжектор прави проблем. Ще минат ултразвук при първа възможност. И запалването ще се премери. Не се знае кога точно :D

Изображение


Интересното е, че едва се вдига пара от въпросния маркуч. Подложих парцал и излязох на тестове. Градско на ръчка до лютеницата почти постоянно - няма проблем. Тест на Околовръсното - 3та със 100км във височки обороти за няколко минути - и капка не се появи.

Изображение


Остана да направя кеч танка. Колебая се дали да взема спортно филтърче за маслени пари, или да магеря съд. На прима виста идеята е следната:

Изображение

Ще вкарам парите приблизително в средата на съда. В горната част ще поставя домакинска "телчица" за чистене на тави. Би трябвало парите да кондензират в нея. Горе ще отворя прозорец да излиза налягането.
Ако е необходимо през тензух с активен въглен :mhihi:



Първи впечатления от колата - перфектен празен ход, една идея по-добър респонс. Вероятно от въздуха който смучеше първо поемаше въздух и тогава вдигаше обороти. Този ефект изчезна. Rough-a се подобри значително. Вероятно липсата на паразитния въздъх отново оказва влияние. Когато почистих цялата вентилация имаше подобрение. Сека като изключим първи цилиндър е екстра. Внушение ли е незнам, но колата ми се струва една идея по рязка и приятна.

Като направя танка/филтъра ще кача снимки. Може и да не е в близките дни. Не съм избрал мястото на целия съд.

Благодаря за мненията. Ще се постарая от гледна точка на екология да направя нещата прилично.
Поздрави!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от Icooo » 10 Юли 2014, 20:14

П.С. Извинявам се за лошите снимки, но читавия телефон е в бокса.
Извинявам се и за мръсния мотор - утре ще го измия :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от M10 » 10 Юли 2014, 21:26

turbo написа:а е добре да се види от къде идва тази гняс, ако изобщо е толкова много. До сега е изкарала 200 хил. км и е позацапала - значи може да се прочиства на едни 100 хил. км примерно. На двигателя няма нищо да му стане от нормалната картерна вентилация (и от по-интензивна също), но въпросът е защо са се увеличили тези газове, ако са се увеличили. И кой проблем точно решаваме с маркуча под колата? Дал съм и линк към друга тема със същата насоченост, в която има писано по този въпрос.

Какви 100 хиляди... Без да се обиждаш, никнейма ти е "турбо" защото те кефи или си направил някой друг двигател, карал си по полигони, писти и тн? Ако е второто предполагам щеше да си забелязал че при яко каране за едно каране колектора е в лайна, дори на мотор в който всичко е ново. Затова са кечкеновете или пускането свободно. Също през картерната вентилация вкарваш редом с чистия въздух газове и изпарения, мястото на които не е в горивната камера и така влошаваш работата на мотора, губиш мощност, влошаваш смесите, празния ти ход е кофти и тн. Както съм писал в другата тема, зимата има и мноого конденз, мястото на които също не в мотора.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook