Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Mpower84 » 27 Фев 2022, 12:07

Kurtov написа:
txl написа:Ще се опитам по-късно днес да напиша малко за диагностиката на вибрации.

Колкото до предните полуоски, моите оригиналните имаха огромен луфт във вътрешните карета и нямах никакви вибрации.
Други хора се оплакват, че при луфтове в каретата, воланът им се тресе така, че ще го изпуснат.

Колкото до моделите полуоски, аз съм писал по-назад в темата следното:
viewtopic.php?f=34&t=353262&p=4465459#p4465459

По прочетени мнения на хора от форума, съм заполнил, че ако колата е автоматик и се сложат китайски полуоски, на D и спирачка на място има някакви вибрации или тресене.


Ще се радвам да разкажете повече.
Аз ако сглобя колата ще кача клипче как тресе.
Мойта кола е с ръчна кутия.
Искам да е здраво. Останал съм с впечатление, че и китайските полуоски са здрави, но трябва да им се сменят маншоните, затова съм гледал китайски.
Да си го кажа, няма как да дам 1000 лв за полуоска на кола, която струва 3к.
Това е моето виждане. Сигурно е грешно да мисля така, но това е положението.


По отношение на вибрациите във волана при е46 Х с годините установих, че тая кола е доста по-чувствителна в това отношение от други 4х4 марки. От няколко години карам с една оригинална полуоска и една GSP. Волана тресеше при натискане на спирачка без да вибрира педала и без да се влияе от скорост. Бях го отдал на китайската полуоска и се бях примирил. След смяна на предни спирачни дискове с ATE power леко намаляха, но не изчезнаха. По това време разполагах с 1 комплект джанти и всяка година играех демонтаж-монтаж на зимни-летни гуми като всеки път съм питал дали джантите са криви и отговора винаги беше криви са ама не е драма. След това се сдобих с още един комплект джанти и съответно ги обух в нови гуми като ги дадох на друг гумаджия който обърна нужното внимание за изправяне на джантите и о чудо от тогава волана не мърда. Потърсете услугите на сериозен гумаджия преди да се насочвате към полуоски. GSPто при мен е на около 60 000 км и има сменени два маншона и за момента е ок. И понеже изглежда, че лесно се късат имам грижата да ги проверявам периодично.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 28 Фев 2022, 22:46

Проблемът е не толкова в гумаджиите, колкото в оборудването им. Машините трябва да се поддържат всяка година - лагери и т.н. Познайте колко до правят! Примерно в цяла Стара Загора съм обиколил всичките и само едни има, които балансират без да мръдне волана с 18-ките. Имат си валяк, който имитира гумата все едно е на пътя. При други гумаджийници също става, ама само понякога. При по-големите цолажи машината трябва да е в много добро състояние, за да покаже вярно. Иначе малките цолажи и с дупотопна машина може да ги балансираш и пак да не усети.
При джантите основния проблем не е кривотата, а луфта в централния отвор на джантата. Има ли и минимален луфт - джантата е за хвърляне. Може да я изправяш 20 пъти ама няма да стане. Внимавайте с тия дето обичат здраво да чистят с телната четка! Някои се престарават.Колкото и да е сваля малко от материала.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 02 Мар 2022, 10:38

Здравейте,
Имам въпрос свързан с лагерите на главините.
В realoem излиза следната информация:
Преден лагер, номер 31221095702, размери 45X85X41
Задан лагер, номер 33411090505 , размери 45X85,05X41

В няколко магазини за авточасти с двата парт номера излизат еднакви лагери.

Въпросът ми е дали предни и задни лагери за Х модел са еднакви или в магазините имат грешка в базата данни?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 02 Мар 2022, 15:25

Абсолютно еднакви са.
И като го набивате гледайте да е с гривната за АБС навътре, че да не повтаряте. И внимавайте да не счупите датчика, че леко се подава отзад и ако се сложи равна чашка да подпира и 100% ще го счупи.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 2.02.2015
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от unreal123 » 05 Сеп 2022, 21:29

Здравейте, от няколко дни съм собственик на е46 330xi фейслифт 231к.с.. Това ми е първата 4х4 кола, и имам няколко въпроса. 1ви. Мнение за раздатката(здрава ли е.. Или ли проблеми с нея)
Вече разбрах за маншоните на полуоските..
2ри въпрос. Може ли да се карат 2х2 гуми
Имам две чисто нови гуми карани 2 месеца и сега ако взема още 2 същия модел гуми ще има ли проблем? (четох че можело да се отрази на раздатката)
3ти въпрос- здрави ли са автоматичните скорости на такъв модел?
Благодаря предварително!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 09 Сеп 2022, 18:50

unreal123 написа:Здравейте, от няколко дни съм собственик на е46 330xi фейслифт 231к.с.. Това ми е първата 4х4 кола, и имам няколко въпроса. 1ви. Мнение за раздатката(здрава ли е.. Или ли проблеми с нея)
Вече разбрах за маншоните на полуоските..
2ри въпрос. Може ли да се карат 2х2 гуми
Имам две чисто нови гуми карани 2 месеца и сега ако взема още 2 същия модел гуми ще има ли проблем? (четох че можело да се отрази на раздатката)
3ти въпрос- здрави ли са автоматичните скорости на такъв модел?
Благодаря предварително!


1. Не, не е здрава. Хлопа един лагер и тупка. Понякога тресе колата. Въпреки, че си на бензин и въртящият момент е доста по-нисък, отколкото при дизелите, не мисля, че ще се разминеш с проблеми в раздатката.
2. Ако са на два месеца едва ли ще се отрази, освен ако си навъртял над 5000км с тези гуми. Провери колко е протекторът на новите гуми и измери на твоите, ако не е паднал повече от 0,3-0,4мм, нямаш никакви проблеми. Иначе ако са доста по-изтъркани не е препоръчително. И трябва да вземеш абсолютно същия модел - скоростен индекс, температурен - всичко да съвпада.
3. Не мога да дам за бензин мнение! Дизеловите са много трошливи. Когато проучвах преди да си купя Е46 всеки, когото питах ми каза да бягам далеч от автоматик.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 6.02.2008
Местоположение: София, ул.Струга 22
Кара: Е61
Мечтае да кара: X5M

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от rzamen » 13 Окт 2022, 17:49

Здравейте, дайте идея за някакви по-евтини амортисьори 325xi. По 300 лева за калпак само брой амортисьор не ме устройва :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 1.08.2019
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от DiscontroL » 14 Окт 2022, 21:00

Смени магазина/сервиза. Със сигурност има бая евтини амортисьори, обаче ако ще караш колата дълго време по-добре дай някой лев за читави за да не се налага след една година пак да ги сменяваш. Има хубави амортисьори под 300 лв/бр предни и около 150 лв/бр задни.
Race cars is my escape from all bullshit in life...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 16 Окт 2022, 9:12

rzamen написа:Здравейте, дайте идея за някакви по-евтини амортисьори 325xi. По 300 лева за калпак само брой амортисьор не ме устройва :lol:


Виж ако има за твоя модел Kayaba (KYB). За тях съм чувал добри отзиви. Другите са кенеф. Лошото е, че за X-овете няма много избор. Билщайн съм чувал, че понякога се разхлопват след няколко К. Единствено оригинални вършат добра работа, но са много скъпи, което не си струва за толкова стара кола. Другото си е на късмет.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 9.11.2014

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от himik » 17 Окт 2022, 21:07

Здравейте,

имам 325xi и имам прословутите вибрации.

Ето малко предистория. Като включвах задна се чуваше нещо, като стържене/жулене от вр на вр и го диагностицираха, като каре на заден кардан (към задния диф беше блокирало в едната посока). Изпратихме го в Технокардан и го рециклирахме (заедно с предното каре и баланс). Сложиха го и се получиха вибрации след 110. Върнахме кардана и го балансираха уж пак. Пак същото положение. Дори вибрациите се влошиха. Вече бяха след 90. Казаха, че не е добре този кардан и взех втора ръка и го направиха във Феликс, без никаква разлика във вибрациите. Рециклирах и преден кардан. Успеха беше нулев. (за съжаление не съм прочел съвета тогава да се балансира на определена дължина, но не вярвам да е от това). След около 800 км. започнаха силни вибрации, на цялото купе, дори се появи едно чукане ако карам повече. Обясниха, че проблема е в вътрешни карета на предни полуски и взех SKF полусоки. Сложих ги днес и проблема все още е там.

Интересното е, че когато запаля колата почти ги няма вибрациите. След като покарам 30тина минути се появяват и засилват доста. Ако карам по наклон доста по-бързо се получава това чукане, което е циклично. Сменихме маслата на дифовете и раздатката, на дифовете бяха чисти (сменял съм ги преди 5г) на раздатката беше тъмно. Тези вибрации първоначално се чувстват на волана после на цялото купе. Вече при чукането .... е лек ужас :)

Какво ще ме посъветвате да направя? Предполагам е раздатка вече ..... то не остана май друго? Някакъв съвет за сервиз?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 4.02.2020

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kaloyan Nikolov » 19 Окт 2022, 10:32

Здравейте колеги,

Купих едно е46 330xd 204к.с. Имам един проблем - има една вибрация между 40 и 50км/ч. Преди това я няма и изчезва след 50. Усеща се някъде пред задната седалка. Ще я гледаме в сервиз тия дни, но ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, ще се радвам да даде насоки.

Поздрави!

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 24.03.2003
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: 2003 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от IchoBMW » 21 Окт 2022, 17:48

Здравейте!
За прословутите раздатки...скъса ми нервите!
Тупка малко, ама дразни, нямам вибрации, само когато я натисна рязко, докато ускори има леки, иначе и с 200, няма никакви шумове

Искам да я рециклирам, но един я отвори и ми каза че лагерите били добри, но зъбните колелета се изяли и имали луфт...
Взех от моргата, същата работа!

Къде мога да купя рециклирана, или да ми направят старата?
Не търся евтино, търся качество :)

Благодаря!
The real power

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от ogata » 25 Окт 2022, 0:21

IchoBMW написа:Здравейте!
За прословутите раздатки...скъса ми нервите!
Тупка малко, ама дразни, нямам вибрации, само когато я натисна рязко, докато ускори има леки, иначе и с 200, няма никакви шумове

Искам да я рециклирам, но един я отвори и ми каза че лагерите били добри, но зъбните колелета се изяли и имали луфт...
Взех от моргата, същата работа!

Къде мога да купя рециклирана, или да ми направят старата?
Не търся евтино, търся качество :)

Благодаря!


При NV124 раздатките рециклажа е ала-бала. От едната страна опората е нормален лагер, а от другата иглен. С времето игленният поддава, зъбчатките "увисват", а другият лагер се вкопава в корпуса и прави легло. Хвани фланеца на предният кардан - там лагера заминава първи, ще видиш че има радиален луфт. И на двете ти раздатки. Експерименталното решение е изработване на плоча на ЦНЦ от поне 12мм стомана за която да се захване корпуса, за да не изметне, наваряване на аргон, шлайфане до размер, нови лагери и зъбчатки в добро състояние. Радикалното решение е нова. И двете решения са за около 60 000км, защото толкова е живота на игленият лагер преди да направи същата простотия :

Номенклатурен номер : 27107509763
Описание : модифициранатрансмис
Ед.цена (с ДДС) : 7699.74 BGN
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 25 Окт 2022, 19:10

Прекрасно!
През 2015-та тая раздатка струваше към 4000 лв., а скоростната към 7000. Сега скоростната е 9300. Инфлацийка!
Вярно трябва да си много богат, за да караш старо БМВ
А на X-Drive E90 раздаткатта е 5800 лв с връщане на старата

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 24.03.2003
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: 2003 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от IchoBMW » 25 Окт 2022, 22:51

Ужас! Решенията са 2, примиряване или продаване :)
Не ми се продава, ама и не ми се примирява!
Просто не мога да повярвам, че всичките NV124, след 100-200к почват да бият...все трябва да има нещо читаво някъде :)

На всички ли тук с е46 Х хлопат раздатките? :)
The real power

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook