Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте.
Има ли някой, който е повдигал е46 xi/xd ?
Спомням си, че имаше подложки за повдигане отпред, но са много скъпи.
Има ли някой, който е повдигал е46 xi/xd ?
Спомням си, че имаше подложки за повдигане отпред, но са много скъпи.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колега,
Сменявах задни пружини с нови оригинални и нови подложки.
Прилагам снимки след смяната. Не мисля, че височината на колата се промени.
Сменявах задни пружини с нови оригинални и нови подложки.
Прилагам снимки след смяната. Не мисля, че височината на колата се промени.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Драгослав написа:Колега,
Сменявах задни пружини с нови оригинални и нови подложки.
Прилагам снимки след смяната. Не мисля, че височината на колата се промени.
Интересно.
Какви подложки използва ?
Моята кола отпред според мен е една идея по-ниска.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Номер 15 от схемата.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=33_0841
Те май са едни за всички Е46 и не се предлагат неоригинални, поне аз не открих в магазините за части. Струваха около 45 лв.
Тези, които бяха на колата си бяха перфектни, много малко пружините бяха направили стъпка. Подложките са произведени от много упорит материал.
А пружините ги смених, защото дясната беше счупена в долната част, точно където стъпва на подложката.
Споделям опит със задни подложки и пружини.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=33_0841
Те май са едни за всички Е46 и не се предлагат неоригинални, поне аз не открих в магазините за части. Струваха около 45 лв.
Тези, които бяха на колата си бяха перфектни, много малко пружините бяха направили стъпка. Подложките са произведени от много упорит материал.
А пружините ги смених, защото дясната беше счупена в долната част, точно където стъпва на подложката.
Споделям опит със задни подложки и пружини.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Аз искам по-високи от оригиналните, но не знам размерите.
Иначе ето една алтернатива - http://www.dbk-dimitrov.com/d-%D1%82%D0 ... %B8-o-017b
2 см мисля, ще са супер.
Иначе ето една алтернатива - http://www.dbk-dimitrov.com/d-%D1%82%D0 ... %B8-o-017b
2 см мисля, ще са супер.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
За задните подложки.
Като гледам из каталога, за Е46 май са 5мм нормални и 14.5мм от пакет за лоши пътища. Ако правилно разбирам, Е46 Х са с 14.5мм. Като гледам номера на 5мм-те обаче, него го дават и за Е36, а за Е36 има още няколко варианта, включително 21.5мм. Геометрично вероятно (вероятно) ще стане на Е46. От 14.5 на 21.5 мм - това са +7мм височина на мястото на пружината, което означава около +10мм височина на колелото (пружината е на около 2/3 от дължината на носача). Лошото при този вариант на повдигане на задницата, е че реално ще се скъси с около 10мм хода на амортисьора (при максималко разтягане). В идеалния случай трябва да се измисли и преместване на залавната точка на амортисьора горе с малко надолу.
Ето разни номера на подложки, отново номер 18:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... 1094754_18
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-S ... 1136385_16
Иначе височината отпред и отзад се мери от ръба на калника до долния ръб на джантата и се сравнява с данните - така може да се види къде е колата спрямо оригиналната височина. Данните ги има в Bentley ръководството.
Като гледам из каталога, за Е46 май са 5мм нормални и 14.5мм от пакет за лоши пътища. Ако правилно разбирам, Е46 Х са с 14.5мм. Като гледам номера на 5мм-те обаче, него го дават и за Е36, а за Е36 има още няколко варианта, включително 21.5мм. Геометрично вероятно (вероятно) ще стане на Е46. От 14.5 на 21.5 мм - това са +7мм височина на мястото на пружината, което означава около +10мм височина на колелото (пружината е на около 2/3 от дължината на носача). Лошото при този вариант на повдигане на задницата, е че реално ще се скъси с около 10мм хода на амортисьора (при максималко разтягане). В идеалния случай трябва да се измисли и преместване на залавната точка на амортисьора горе с малко надолу.
Ето разни номера на подложки, отново номер 18:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... 1094754_18
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-S ... 1136385_16
Иначе височината отпред и отзад се мери от ръба на калника до долния ръб на джантата и се сравнява с данните - така може да се види къде е колата спрямо оригиналната височина. Данните ги има в Bentley ръководството.
- SuSaMeCa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i - B58
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Случайно някой да е мислил за swap на ZF5HP с ZF8HP? Гледах из нета ама не са на Х модели. Като цяло дали дифовете ще са ок и раздатката която идва с кутията дали ще пасне?
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте.
Някой има ли заводско, или да я слагал допълнително тази алуминиева кора на X ?
Някой има ли заводско, или да я слагал допълнително тази алуминиева кора на X ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте.
Някой слагал ли е винтова скоба на маншон ?
Ще държи ли според вас ?
Edit: Според това видео - https://www.youtube.com/watch?v=NKFGkKxCFow
Не е добре да се използват такива скоби, защото ще дебалансират полуоската.
Някой слагал ли е винтова скоба на маншон ?
Ще държи ли според вас ?
Edit: Според това видео - https://www.youtube.com/watch?v=NKFGkKxCFow
Не е добре да се използват такива скоби, защото ще дебалансират полуоската.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Слагат се другия тип скоби, които се стискат. Слагат се и срещуположени точно заради баланса.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Да попитам, колата ми тресе при спиране.
Къде по окачването да търся проблема ?
Като я купих имах такъв проблем, но не си спомням какво сменях по окачването.
Къде по окачването да търся проблема ?
Като я купих имах такъв проблем, но не си спомням какво сменях по окачването.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Тампони предни носачи, криви дискове и/или главини.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте колеги
Да попитам някой имал ли е проблем с този детайл :
Долно каре на кормилния прът
и ако е имал как го е решил
Въпроса ми е да си търся втора ръка или ако често правят проблем да скачам на ново въпреки цената.
На моето като взех колата се беше разпаднал маншона на централното шарнирче и скърцаше, смазах го обилно и от тогава 200 хил. км се държеше но днес установих че яко спича, вероятно някое от каретета. Не мисля че подлежи на рециклиране или греша? Изобщо приемам всякакви съвети.
Да попитам някой имал ли е проблем с този детайл :
Долно каре на кормилния прът
и ако е имал как го е решил
Въпроса ми е да си търся втора ръка или ако често правят проблем да скачам на ново въпреки цената.
На моето като взех колата се беше разпаднал маншона на централното шарнирче и скърцаше, смазах го обилно и от тогава 200 хил. км се държеше но днес установих че яко спича, вероятно някое от каретета. Не мисля че подлежи на рециклиране или греша? Изобщо приемам всякакви съвети.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Моето също е за смяна, беше спекло яко. Като сменявах гарнитурата на картера, понеже тя се сменява много "лесно", та докато разглобява половината кола на майстора му беше направило впечатление, че едвам се върти и го беше смазал и раздвижил доста добре, ама си потропва много при неравности. Преди време носих едно втора ръка при едни пичове дето рециклират карета, кардани и т.н. , казаха че няма как да се рециклира, само ново.
- The_Ancient
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 16.11.2005
- Местоположение: Cal
- Пол: Мъж
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ново ми казаха, че върви с кормилния прът и е 470 лв. Майсторът ми го свали и го раздвижва с някакъв спрей на Бардал. Сега е ОК.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани