Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 13 Яну 2021, 18:14

Здравейте.
Имам за смяна маншон външно каре предна полуоска и понеже на купих от разтегливите маншони на Duraboot сега трябва да извадя карето.
Развих гайката на главината, както и болта на макферсона.
Нужно ли е да развивам кормилен накрайник и външен шарнир, или полуоската и така ще излезе от главината ?
Мисля, че трябва да излезе, но все пак да попитам.
Другия ми въпрос е, по този начин ли се вади карето ?
https://www.youtube.com/watch?v=JZoa1hTM74U

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 14 Яну 2021, 17:39

Здравейте отново.
Колеги помагайте :lol: .
Извадих полуоската, ама като казвам, че извадих ето какво имам предвид:
139093446_124453069443635_6260994885111323470_n.jpg

139055708_146325690491387_3454937045383383888_n.jpg


В опитите да извадя външното каре извадих цялата полуоска :mrgreen: .
Ще съм изключително благодарен, ако някой ми даде съвет какво да правя от тук нататък.
Знам че има сервизи, но имам желание да се науча и аз да го направя.
Въпросите са ми:
1. Карето външното как се вади ?
С чука, като на видеото по-горе, или при БМВ е по-различно ?
2. Вътрешното каре прецакал ли съм го нещо, или само да слагам грес и да събирам ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 29.08.2020
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от m57.turbalan » 14 Яну 2021, 18:11

Нядявам се да е от помощ.

https://youtu.be/8VeTFcbtzrw

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от txl » 15 Яну 2021, 1:33

Здравей Kurtov,

Полуоски съм ремонтирал на друга кола, на БМВ не съм лично, но гледам няма много отговори на въпросите, така че ще пробвам да напиша нещо.

1. Според Bentley ръководството - да, така се вади външното каре от полуоската. Би трябвало да има пружинен пръстен, който ги държи, при рязък удар карето би трябвало да го прескочи и да излезе. Най-вероятно обаче трябва да хванеш полуоската по някакъв начин, например както на видеото - с мегнеме. Съответно ако го извадиш, провери, че е останал здрав пружинния пръстен за сглобяването.

2. Вътрешното каре не си го прецакал, то така се разглобява. Може да си прецакал маншона и скобите му, огледай добре дали и какво трябва да се смени. Скобите трябва да са стегнати добре, за да не избива грес между маншона и чашката / полуоската.

За да смениш двата маншона, е достатъчно да разглобиш само едното каре. Вътрешното се разглобява, като се свали зегерката, която държи "трипод"-а, и трипода се изхлузва от полуоската. Може да трябва някаква скоба за да се дръпне трипода, или внимателно с чука (аз бих сложил дървено трупче или нещо от мек метал между чука и карето) докато полуоската пак я държи менгеме или нещо друго.

Не знам как ще сглобяваш вътрешното каре, дали има вариант да го направиш на колата, по принцип пише, че за такива неща полуоските се свалят. Ако извадиш чашката на вътрешното каре от диференциала, трябва:
- да прецениш дали да смениш семеринга в диференциала - по ръководство трябва да се сменя всеки път при вадене, възможно е много хора и да не го сменят, но не мога да кажа какъв е шансът да протече, ако не е сменен;
- да огледаш пружинния пръстен, който държи чашката в диференциала - дали е здрав. Оригиналните семеринги идват и заедно с този пръстен;
- да смениш / долееш масло в диференциала, защото някаква част ще изтече като свалиш семеринга, ако не си го източил предварително.

Най-добре си изтегли Bentley ръководството и се консултирай с него, когато правиш такива ремонти. Има много линкове:
https://www.google.com/search?source=hp ... ley+manual
Последна промяна txl на 16 Яну 2021, 1:10, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 15 Яну 2021, 10:54

Колегата отгоре е дал в общи линии какво се прави, аз само да допълня

- чашката на вътрешното каре се вади лесно ако е с оригиналната пружинка, става с голяма права отвека да се пъхне между чашкака и дифа, като се натисне и излиза. Ако не дай боже пръстена е сменян вероятно само със специална скоба може да излезе

- не ми е известно дали външното каре може да се избие от полуоската, самия аз съм задавал този въпрос тук и съм търсил инфо по чужди форуми, без резултат. Най сигурния вариант е както при колегата да се разглоби вътрешното каре и така има достъп до външното, най безболезнено\без удари\ става така.

-като гледам снимките на колегата изглежда 100% е скъсан маншона на вътрешното каре и трябва да се смени. При смяната е добре ако има да се вземе маншон комплект с гумения пръстен който ляга на чашката под маншона. Ако няма пръстен в комплекта, то се ползва стария, желателно е да се намаже със силикон между него и чашката за да уплътни да не излиза грес и да не влиза вода, защото както знаем основната грижа на тези полуоски е наводнено вътрешно каре!

- семерингите на дифа ако не са сменяни почти сигурно ще протекат при първото вадене. при мен също се получи така, но след смяната им с нови многократно съм вадил полуоските без последствия.

-ако колата е на крик и е наклонена странично от дифа няма да тече масло, въпреки това ако не е сменяно или проверявано препоръчително е да се смени направо. 0,7 литра е капацитета му

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 15 Яну 2021, 11:03

Благодаря ви!
:bowdown:
Сигурно ще направя, както колегата над мен каза, ще вкарам маншона за външното каре от към вътрешното и няма да свалям външното :lol: .
Маншона на вътрешното каре не изглежда да е скъсан, просто скобата изпусна, ще го измия с Меглио и ще го огледам добре, но поне на пръв поглед.
Маслото в диференциала съм го сменял преди няколко месеца и ще търся начин да вкарам вътрешното каре без да свалям чашката от колата.
Дано се получи.
Мисля да използвам Молибденова грес за каретата.
Ще търся да купя и силикон на Victor Reinz, или някой друг, та може да сложа и на другия маншон, мисля няма да е зле.
Още веднъж ви благодаря, само това което ме притеснява е, дали ще успея с бутане да вкарам вътрешното каре. :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 15 Яну 2021, 13:27

Вътрешното каре влиза като пирон в кисело мляко, не се притеснявай. Няма проблем да го вкараш както си е на колата, тъпчеш първо чашката с грес и натискаш полуоската вътре. Единствено виж дали има откъде да бръкнеш да стегнеш скобата на маншона.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 17 Яну 2021, 15:14

Благодаря!
Свалих карето, за съжаление в опитите да го върна обратно счупих зегерката.
Сега от къде трябва да взема такава зегерка някой знае ли ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от txl » 18 Яну 2021, 10:32

Коя зегерка?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 18 Яну 2021, 18:12

txl написа:Коя зегерка?


Която държи външното каре да не излиза.
Ето какво представлява.
zegerkavankare-228x228.jpg

Един приятел ми даде зегерка от вътрешно каре на VW GOLF GTI :mhihi: , сложихме я и сглобихме карето.
Малко трудно влезна, ама стана.
Смених външния маншон с полиуретанов и намазах карето с графитна грес.
Дано държат скобите само.
В чашката на вътрешното каре също набутах графитна грес и намазах чашката там, където ляга маншона с някакво лепило за pvc тръби, нямах друго.
Сглобих автомобила и покарах 5-6 километра.
На пръв поглед всичко изглежда наред, само където ми се стори, че колата завива повече на обратните завои, дано няма проблем.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Kurtov на 18 Яну 2021, 19:28, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 18 Яну 2021, 18:59

Колега радвам се че се е получило. Само да попитам, оставам с впечатление че си успял да свалиш въниното каре от полуоската, ако е така може ли разяснение как се получи, лесно ли излиза или голямо чукане трябва? Заслужава ли си пред варианта с разглобяването на вътрешното каре?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 18 Яну 2021, 19:41

stefan_suny написа:Колега радвам се че се е получило. Само да попитам, оставам с впечатление че си успял да свалиш въниното каре от полуоската, ако е така може ли разяснение как се получи, лесно ли излиза или голямо чукане трябва? Заслужава ли си пред варианта с разглобяването на вътрешното каре?


Свалих го, да.
Иначе трябваше да сваля вътрешното, което го разглобих, ама маншона пак нямаше да мине през трипода.
Хванах го с менгеме и удрях с чук, точно като на клипа по-горе.
При мен излезна лесно.
Не знам колко пъти съм го ударил с чука, може би 3-4-5.
Вкарването при мене беше трудната част.
Тези полиуретанови маншони сигурно наистина са много здрави, голямо дърпане, докато го вкарам, но ако друг път ми се наложи да сменям маншон ще си взема фуния и от маншоните, които се разтягат.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 18 Яну 2021, 20:25

Ами той трипода се сваля, ама щом излиза така лесно с почувкаве външното каре значи това си е решението. Аз не знаех че може така на нашия модел и ходя всеки път да сменям полуоска, че не ми се занимава да разглобявам вътрешното каре :mhihi: А ти откъде ги взе тези полиуретановите и какъв размер са? Стегнато ли влизат на двата диаметъра?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 18 Яну 2021, 20:47

stefan_suny написа:Ами той трипода се сваля, ама щом излиза така лесно с почувкаве външното каре значи това си е решението. Аз не знаех че може така на нашия модел и ходя всеки път да сменям полуоска, че не ми се занимава да разглобявам вътрешното каре :mhihi: А ти откъде ги взе тези полиуретановите и какъв размер са? Стегнато ли влизат на двата диаметъра?


От тук - https://duraflex-bg.com/
7-8 лева беше маншона само без скоби и грес.
Някъде по-назад в темата бях търсил размерите на оригинален маншон и им ги пратих.
Нямаха точно същия, спомням си че на техния маншон големия диаметър беше с 4мм по-голям от оригиналния маншон.
При мен вътрешния диаметър беше много стегнат, едвам вкарах маншона при свалено каре.
Външния ми дойде супер.
Само не знам, дали съм с оригинални, или афтърмаркет полуоски.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 26 Яну 2021, 23:20

142910205_280000443461426_199694089653999911_n.jpg

142675490_2777155459189047_129557967535260609_n.jpg

142673279_426040875509493_5330782627752643659_n.jpg


Разходка в планината.
Всъщност колата си дереше отдолу снега и по пътя.
Спряхме да си направим снимки и после няма тръгване. Е, тръгна ама със зор и щеше да върви нагоре, ама вече си бях "начесал крастата".
Накрая като се опитах да обърна и легна по корем хайванчето, както се вижда на 2-ра и 3-та снимки.
Накрая ме издърпа една c-класа на задно :mrgreen: .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook