Висок разход - ламбда сонда, управление на турбото 320d 150
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Висок разход - ламбда сонда, управление на турбото 320d
Добре де колега като си ходил по толко сервизи,неможа ли някой от тея герои да се завре под колата и да каже...има ли сонда или не то се вижда...в край на краищата...при мен така ми бяха казали че имам 2 термостата пък като вдигнахме капака и се оказа че 2-ри липсва а излиза в схемите които ти ползваш...И ако наистина имаш и в нея е проблема защо не свети чека...?!
- aqa_boy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d Sport '04
- Мечтае да кара: 14 етажна панелка
Re: Висок разход - ламбда сонда, управление на турбото 320d
Stefan_666 написа:Колега гледал ли си да нямаш теч на нафта някъде?
Да имаш някакво местенце по0конкретно откъдето да тече?
По двигателя майче няма, защото корите съм ги махнал и то ако имаше теч, нямаше ли да пуши или нещо да се вижда?
Колата я паркирам вечер зад блока, където е пръст и не съм забелязал да капе нещо отдолу, пък и то нямаше ли да мирише на дизел?
choio написа:Добре де колега като си ходил по толко сервизи,неможа ли някой от тея герои да се завре под колата и да каже...има ли сонда или не то се вижда...в край на краищата...при мен така ми бяха казали че имам 2 термостата пък като вдигнахме капака и се оказа че 2-ри липсва а излиза в схемите които ти ползваш...И ако наистина имаш и в нея е проблема защо не свети чека...?!
Колега, на първия сервиз, който ходих ми каза само за управлението на турбото и 3 изгорели свещи. Като го питах за дебитомера ми каза, че не можел да ми каже дали работел като хората.
На втория момчетата ми казаха, че записало 240 пъти една грешка, ама понеже турбото и дебитомера били на една и съща линия (всмукателна) докато не оправя турбото не можели да ми кажат какво се случвало, но дебитомера давал правилни стойности, а пък за ламбдата бяха 100% сигурни че е за смяна, ама не казаха дали може да има нещо общо с разхода.
От гъзария се умира!
Re: Висок разход - ламбда сонда, управление на турбото 320d
Една ламбда сонда винаги има отношение към разхода в най-висока степен при това, стига в действителност тази сонда да участва в горивния процес, както при бензиновите двигатели. Щом със сигурност има грешка в нея записана и съдейки по това, че тази сонда седи непосредствено след изпускателния колектор, то много е вероятно този двигател да работи на принципа на бензиновите двигатели. Те и други колеги по-горе се изказаха, че участва, а със сигурност може да се каже, колкото и банално да прозвучи, само с качествена диагностика, където на 100% да се докаже това твърдение. Най-вероятната причина за разхода за мен си е именно сондата! Примерно може да й е преебано подгряването и по-бавно да влиза в работен режим, а оттук и по-високия разход при работа в осреднени стойности, които ги задава компа, докато загрее! Тия работи само на компютър могат да се кажат и всички други твърдения са безсмислени предположения и загуба на енергия и време!
Re: Висок разход - ламбда сонда, управление на турбото 320d
Колега, още си със зимни гуми. Навън е хладно. Смени въздушен филтър, маслен филтър, зареди хубава нафта, още малко и ще сложиш летни гуми и ще падне разхода ти. В Карлово е по-хладно и не е ненормално да е такъв разхода. Ако не си излизал от града 8/100 за километър, два е в нормата на компютъра. Ако си подавал повечко газчица за малко разстояние не си далеч от този разход. Турбото ако тръгне първият признак е, че колата започва да не набира ,както преди. После тръгва като обикновен дизел. Измерва се компресия за всеки случай, но да се мери турбо заради разход от 8/100 е само от твоя преценка.
- CTORH
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Висок разход - ламбда сонда, управление на турбото 320d
slitter написа:Една ламбда сонда винаги има отношение към разхода в най-висока степен при това, стига в действителност тази сонда да участва в горивния процес, както при бензиновите двигатели. Щом със сигурност има грешка в нея записана и съдейки по това, че тази сонда седи непосредствено след изпускателния колектор, то много е вероятно този двигател да работи на принципа на бензиновите двигатели. Те и други колеги по-горе се изказаха, че участва, а със сигурност може да се каже, колкото и банално да прозвучи, само с качествена диагностика, където на 100% да се докаже това твърдение. Най-вероятната причина за разхода за мен си е именно сондата! Примерно може да й е преебано подгряването и по-бавно да влиза в работен режим, а оттук и по-високия разход при работа в осреднени стойности, които ги задава компа, докато загрее! Тия работи само на компютър могат да се кажат и всички други твърдения са безсмислени предположения и загуба на енергия и време!
Възможно е тази сонда да я има, но ролята и да е като ролята на тея вторичните сонди на бензинките, дето са след катализатора. Това, че конкретно в тоя случай е преди катализатора, не е гаранция, че участва в образуването на сместа. Може просто работата и да е да сигнализира (чрез светкането на чека), че изгорелите газове не са в норма. Но това е само предположение, ако някой знае със сигурност каква точно и е функцията и дали участва в образуването на сместа, нека сподели.
Към колегата, дето е пуснал темата - защо не пробваш да покараш като я изключиш тая сонда?
- aqa_boy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d Sport '04
- Мечтае да кара: 14 етажна панелка
Re: Висок разход - ламбда сонда, управление на турбото 320d
гумата написа:Колега, още си със зимни гуми. Навън е хладно. Смени въздушен филтър, маслен филтър, зареди хубава нафта, още малко и ще сложиш летни гуми и ще падне разхода ти. В Карлово е по-хладно и не е ненормално да е такъв разхода. Ако не си излизал от града 8/100 за километър, два е в нормата на компютъра. Ако си подавал повечко газчица за малко разстояние не си далеч от този разход. Турбото ако тръгне първият признак е, че колата започва да не набира ,както преди. После тръгва като обикновен дизел. Измерва се компресия за всеки случай, но да се мери турбо заради разход от 8/100 е само от твоя преценка.
колега, по борд разхода ми е 6/100
Аз говоря за стойности по колонка
Понеже е англичанка и имах 2600 километра да я засека през ноември
CTORH написа:slitter написа:Една ламбда сонда винаги има отношение към разхода в най-висока степен при това, стига в действителност тази сонда да участва в горивния процес, както при бензиновите двигатели. Щом със сигурност има грешка в нея записана и съдейки по това, че тази сонда седи непосредствено след изпускателния колектор, то много е вероятно този двигател да работи на принципа на бензиновите двигатели. Те и други колеги по-горе се изказаха, че участва, а със сигурност може да се каже, колкото и банално да прозвучи, само с качествена диагностика, където на 100% да се докаже това твърдение. Най-вероятната причина за разхода за мен си е именно сондата! Примерно може да й е преебано подгряването и по-бавно да влиза в работен режим, а оттук и по-високия разход при работа в осреднени стойности, които ги задава компа, докато загрее! Тия работи само на компютър могат да се кажат и всички други твърдения са безсмислени предположения и загуба на енергия и време!
Възможно е тази сонда да я има, но ролята и да е като ролята на тея вторичните сонди на бензинките, дето са след катализатора. Това, че конкретно в тоя случай е преди катализатора, не е гаранция, че участва в образуването на сместа. Може просто работата и да е да сигнализира (чрез светкането на чека), че изгорелите газове не са в норма. Но това е само предположение, ако някой знае със сигурност каква точно и е функцията и дали участва в образуването на сместа, нека сподели.
Към колегата, дето е пуснал темата - защо не пробваш да покараш като я изключиш тая сонда?
Не съм много сигурен дали въобще е достъпна, пък и не съм чак такъв майстор
От гъзария се умира!
Re: Висок разход - ламбда сонда, управление на турбото 320d
Колеги, в крайна сметка, при Е46 320 д 150 К.с. след 2004 г има ламбда сонда. Обаче, каква е ролята й? При мен дава грешка в нея. По-скоро, че няма комуникация с Кислороден сензор. По таблото нищо не ми свети. Ако спра вакуума на ЕГР-а почти веднага светва на таблото индикацията за изгорели газове.
Re: Висок разход - ламбда сонда, управление на турбото 320d
Ламбда сондата при дизеловите двигатели няма отношение към горивната смес. Сложена е преди катализатора за да следи съотношение на изгорели газове към кислород . Значението и е за ЕГР клапана за да дава информация какво количество изгорели газове да се върнат обратно в цилиндрите за повторно изгаряне. Защо обаче колата на колегата гори много не мога да кажа.
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани