Не загрява след смяна на термостати

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.05.2009
Кара: BMW 320d

Не загрява след смяна на термостати

Мнение от f3lleR » 02 Фев 2012, 19:00

Колата е 320Д 136 к.с. 99г. смених и двата термостата и колата загрява супер бавно пример : сутрин при -10 , седя 15 мин на място като парното е пуснато да духа на джама на 2-ра или 3-та степен и за тези 15 мин загява на 20 градуса , до работа са ми 5 км градско и ако карам нормално е стигнала максимум 50 градуса. дори и да я настъпвам вдига макс 60 градуса , а на тези градуси парното духа супер рехаво и немога да се стопля изобщо каде може да е другаде проблема? , знам че дизела загрява по бавно но наработа всички служебни дизели загряват мн по бързо сръвнение с мойта...... пък следващата ще е с печка със сигурност :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от baga » 02 Фев 2012, 19:25

Нямаш ли печка?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от uCnaHeTcA » 02 Фев 2012, 19:38

Ще загряват по-бързо, как няма... като им събира по 1 супена купа вода в радиатора...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от slitter » 02 Фев 2012, 19:49

За толко пари, толкова и за 5 километра, пак толкова! Взимаш си един конвертор от от 12V на 220V, слагаш една духалка до 300W в колата и заспива! :mhihi: :mhihi: :mhihi: Сори за :OT:

Сега сериозно! Чудя се как така твоя дизел няма печка!!!??? Да не би да е изкормена нещо??? След това за тия 5 километра няма как да искаш да загрее без печка дизел до 90 градуса. И сега съвет не само към теб, ами към всички без значение дизел или бензин - като запалите колата изгасете парното изобщо, защото въздухът с температура -10 минава през радиаторчето на парното, което пък от своя страна вътре се върти антифриза на малки кръг и това допълнително забавя загряването. Пускайте го, ако е наложително за обдухване на стъклото, иначе просто бавите загряването. Така я дръжте до излизането от синия сектор, след което може да пуснете парното на ниска скорост като същевременно натиснете и бутона да върти само вътрешния въздух. Той отначало е малко по-топъл от външния, а в последствие все по-топлия вътрешен въздух минава отново и отново през радиатора на парното и излиза още по-топъл от духалките. По този начин хем получавате възможно най-топъл въздух в купето, хем не забавяте загряването на колата, което ви гарантира и по-малко работа на смукач и съответно сте и по-икономични. Като си загрее напълно вече можете да си отворите потока да ви влиза свежия и вече топъл външен въздух. Това е възможно най-ефективния начин. Колкото до колегата, който задава въпроса - просто 5 километра са наистина малко. Аз сутрин като излизам за около 5 километра ми вдига до делението, което е преди средата +-

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 21.04.2008
Местоположение: София
Кара: f31, 320D
Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от ckrumov » 02 Фев 2012, 23:17

Ами на мен за 15 километра на тоя студ ми загрява до 75 некаде. И наистина по- добре е да се включва парното след излизане от синия сектор, за да се ускори загряването на двигателя. Все пак дизела с печка или не си е дизел.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от Gqbriel » 03 Фев 2012, 0:39

ckrumov написа:Ами на мен за 15 километра на тоя студ ми загрява до 75 некаде. И наистина по- добре е да се включва парното след излизане от синия сектор, за да се ускори загряването на двигателя. Все пак дизела с печка или не си е дизел.

Дали е еднакво с печка и без :lol: ....
А за 15 км при -20 насреща 75 е добре някак си...ама да палиш колата 15 мин да си вътре за 5км сутрина да я караш ,по евтино е с такси :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.12.2007
Пол: Мъж

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от nanio » 03 Фев 2012, 0:46

Дали има опция "майстора" да е не обезвъздушил и да си останал с малко антифриз?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 316 i 1999

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от NikVanov » 03 Фев 2012, 7:50

Това е един от постовете ми в един от 3-те или 5-те едновременно разисквани материала за термостатите и загряването на колите. Тъй като няма що-годе задоволителен отговор ще го слагам без промяна с надежда някой да помогне.
======
Колеги, цяла зима се разисква проблемът с термостатите, и не само в нашия форум. Явно не е лесен. Ще опитам да обобщя няколко неща с надежда да помогна. Предупреждавам, че при мен засега за щастие всичко е ОК, а и не съм голям специалист, затова сигурно ще напиша и погрешни неща. Който установи нещо грешно смело да ме поправя!
1. По литературни сведения термостатите на BMW /мисля, че и на другите производители/ са конструирани да блокират само в отворено положение, което предпазва колата от прегряване и води до проблем с отоплението /затова термостатите се обсъждат предимно през зимата/.
2. Старите методи за диагностика- с пипане на маркучите и евент. ,,варене'' на свален термостат явно не са достатъчно надеждни /за второто не съм сигурен/.
3. На комп. диагностика проблемът не се хваща директно /т.е. не пише развален термостат/?
4. За щастие цената на нов термостат е сравнително ниска и е най-лесно при съмнение да се смени, вместо дни и седмици да се чудиш работи ли или не?
Обобщено- може ли някой да каже бърз и сигурен начин да се установи дали има дефектен термостат или при съмнение- изпълнявай точка 4.
Поздрави на всички и не се бойте- лятото идва и ще се заемем с климатиците!
=======

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от Dimitroff » 03 Фев 2012, 8:01

Адски просто е...
Освен както казва slitter - не пускате парното преди да излезе от синия сектор и направете и друг експеримент!

След достигане на първата бяла черта - пускате само обдухването на стъклото (то си е на макс скорост) - стрелката мръдва едва едва в ляво пак и после пак си загрява колата.

След достигане на първата бяла черта - пускате парното на ауто (пак отива на макс) - температурата се връща след 2-3 мин до синия сектор...

Когато използвате обдухването само на стъклото - загрява по-бързо, отколкото ако сте на ауто позиция на климатроника..., а и не връща стрелката "в първи клас" - просто пробвайте :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от JTD » 03 Фев 2012, 9:13

Със сменен термостат 330хд-ДДЕ4:
На 3-тата минута излиза от синия сектор
На 5-тата минута е на 60 градуса (първата бяла чертичка)
На 8-мата минута е по средата (75 градуса)
На 14-16-тата минута е над 86 градуса и ел. нагревателя изключва.

Това постоянно с включено парно по средата на вентилатора (или може би една степен преди средата), да духа в стъклото и на краката.
Тези градуси и време по-горе са когато колата запали и потегли.
Ако има задръствания вече са много субективни фактори, които не могат да се опишат с прости думи като по-горе. Или с по-прости думи колата загрява по-бавно, естествено.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от vavilon » 03 Фев 2012, 9:38

На климатроника има един бутон, "Auto" се казва! :mhihi: Повярвайте ми знае си работата. Настроен по този начин, с включени бутони за краката и средата, силата на вентилатора постепено се увеличава спрямо температурата на двигателя. Иначе за какво са ни климатрониците, че чак и да ги изключваме? :lol:
При студен старт и пуснато обдухване на предно стъкло, няма как да загрее по-бързо!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 316 i 1999

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от NikVanov » 03 Фев 2012, 9:52

,,На климатроника има един бутон, "Auto" се казва! :mhihi: Повярвайте ми знае си работата. Настроен по този начин, с включени бутони за краката и средата, силата на вентилатора постепено се увеличава спрямо температурата на двигателя.''

Мисля, че бутон ,,auto'' и бутоните вляво за краката и т.н. не могат да работят едновременно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от vavilon » 03 Фев 2012, 10:35

NikVanov написа: Мисля, че бутон ,,auto'' и бутоните вляво за краката и т.н. не могат да работят едновременно?

Е значи, вече е време да пробваш... :yes:
п.п. Въпреки десетките теми за КЛИМАТРОНИК, аз съм сигурен, че много хора не знаят, как да боравят с него! :(
Самият климатроник има опции да се прекодира за по-мек климат, като при студен старт, започва да духа по силно в началото и постепенно намалява до темпериране на въздуха. Но това е за топлите страни. При настройка за суров климат, е обратното. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от tsb_bg » 03 Фев 2012, 10:59

vavilon написа:На климатроника има един бутон, "Auto" се казва! .... Настроен по този начин, с включени бутони за краката и средата, силата на вентилатора постепено се увеличава спрямо температурата на двигателя....

при Е39 когато климатроника е на AUTO докато стрелката за температурата не излезе от синия сектор вентилатора работи на минимални обороти (почти не се чува)
Когато мине синия сектор вентилатора се включва автоматично за да достигне зададената температура

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Не загрява след смяна на термостати

Мнение от JTD » 03 Фев 2012, 11:26

vavilon написа:На климатроника има един бутон, "Auto" се казва! :mhihi: Повярвайте ми знае си работата. Настроен по този начин, с включени бутони за краката и средата, силата на вентилатора постепено се увеличава спрямо температурата на двигателя. Иначе за какво са ни климатрониците, че чак и да ги изключваме? :lol:
При студен старт и пуснато обдухване на предно стъкло, няма как да загрее по-бързо!

А повярвай ми, че предпочитам да не ми е настроен по този начин "включени бутони за краката и средата" защото предпочитам да гледам през предния прозорец.
А все пак бутона е там, за да може да го натиснеш и да го изключиш.
Иначе ако беше идеална ситуацията, която се опитваш да изкараш, или пък да дадеш неуместен съвет, щеше да има просто два бутона за температура плюс и мунус. В крайна сметка за какво са ти другите бутони според теб :ok:
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook