m54 misfire

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 4.09.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: G30 540i - B58

Re: m54 misfire

Мнение от SuSaMeCa » 01 Яну 2019, 23:18

inj.stoichev написа:Все 0ще се надявам няк0й да ми 0тг0в0ри на предния п0ст ;) Веднага ли след палене ви претрисат к0лите или малк0 п0-късн0 след 40 секунди или 1 минута ?

Иначе тази инф0рмация е супер за темата :!: https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... 419&page=3
Благ0дарск0 за линка :bowdown:


Веднага почваше моята и то само за 1 мин. След това се оправя.

Иначе най-богатата тема из форумите която съм намирал е тази https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=897616

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: m54 misfire

Мнение от inj.stoichev » 03 Яну 2019, 22:12

Направи ми впечатление, че на всички е39, които съм палил и гледал има една лека вибрация от към двигателя, когато се задържи точно на 1000об/мин. на свободен ход. Някъде четох, че ваноса работи в 2 положения и едното се променя към другото точно на 1000об./м. и работи така до 5000об./мин. Та тази вибрация нормална ли е и на промяната на ъгъла от ваноса ли се дължи или пак е нещо свързано с тия мissfire-и :?: Някой може ли да обясни :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 16.01.2013
Пол: Мъж
Кара: 320d & 322ci
Мечтае да кара: e30 с V8

Re: m54 misfire

Мнение от Silverlight » 24 Мар 2019, 21:45

Колеги и моята M54B22 започна да прави misfire на 1ви и 5ти цилиндър според Delphi. Преди седмица смених свещи и пак има misfire може ли да е заминала някаква бобина понеже колата е все още със оригиналните си бобини. С Inpa може ли да се проверят бобините?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 1.06.2012
Пол: Мъж
Кара: 320ка, тихо и кротко
Мечтае да кара: по читави пътища

Re: m54 misfire

Мнение от pac0 » 25 Мар 2019, 10:21

Silverlight написа:Колеги и моята M54B22 започна да прави misfire на 1ви и 5ти цилиндър според Delphi. Преди седмица смених свещи и пак има misfire може ли да е заминала някаква бобина понеже колата е все още със оригиналните си бобини. С Inpa може ли да се проверят бобините?


Размени ги с някой от работещите цилиндри, лесно е, и виж дали мисфайъра ше последва бобината. Ако да, това е.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.03.2020
Пол: Мъж
Кара: E46 320i '03

Прекъсване на м54б22. Търся насоки.

Мнение от armkenz » 27 Фев 2021, 23:06

Здравейте!

Колата ми е е46 320i с м54б22 двигател. Разчетох много по въпроса и в чуждестранни форуми и тук, и виждам, че е често срещан проблем, но много хора или се отказват или накрая като си оправят проблема не пишат във форума решението. Съжелявам, ако се повтаря или не е мястото тука на темата, за първи път пиша тук.

Накратко колата губи обороти, започва да тресе и светва чека, но го прави на току-що запалена студена. Като дам газ или тръгна и се оправя сама. Няколко пъти даже угасва сама, но след като я запаля нищо й няма. Вчера ми го направи за първи път това нещо в движение на загрял двигател на светофар. Колата обикновено има някакъв проблем с оборотите, когато е в ниските много лесно угасва и падат на 200-300 оборота и после се връщат. Това го прави когато се потегля или сменяш скорост или когато си на неутрална на светофар както сега ми се случи. Важно е да се уточни, че оборотите не играят, а както са на едно място 600-700, в момента в който тръгвам или изисквам каквото и да е от двигателя, оборотите падат на 200-300 и после се връщат където бяха без въобще да се местят. При въртене на волана и пускане на климатик също падат. При рязко подаване на газ в ниските също се получава характерното придърпване и лашка много неприятно. Има също проблем с вървежа и с разхода (25/100 градско). Колата прави всички тия неща независимо дали е на бензин или на газ. Просто ги споделям тия неща да не би да са насвързани пък да не виждам връзката :mhihi: . Много бих искал да го оправя това, защото е много трудна за каране и тоя съединител не ми е за един ден :lol:

След като направи така на светофара веднага като се прибрах включих ИНПА-та, защото нямам друго и ми излезе misfire на всички цилиндри и грешка с дебитомера. Качил съм снимките от грешките. Много често ми излиза тази грешка с дебитомера, но мисля, че не идва от него проблема защото много хора са се оплаквали от тази грешка, пък като го сменят нямат промяна. Въпреки това, предишният собственик е сменил дебитомера без успех. По колата са сменени също горните ламбди, гофретата и няколко вакуумни маркучета, цялата система за картерна вентилация (обаче по някаква причина новия клапан е целия омаслен отвън, не знам дали е нормално това), ваноса уж е ревизиран. Ролки и ремъци и филтри са сменени, както и всичките гарнитури, маслото е магнатек 5/40. По моя инициатива съм направил O2pilot мода, защото си посърбваше масълце и се надявах да има и някаква разлика в държанието на колата, но нямаше. Пробвах прахосмукачката добре духаше въздух и клапана към нея също затваряше когато трябваше. Колата има катализатори.

Вече не знам към какво да погледна. На живо данните ми правят впечатление, че алтернатора зарежда на 13.7в без товар, дросела (който го изчистих заедно със стъпковия) пише, че се отваря само на 87% някъде, но никога на 100%. Rough ми влиза в червеното с много когато паднат оборотите на 200-300. И на ламбдите живите данни ламбдаинтегратора, който беше м/у -10/10, някой път си влизаше в червеното по 20-30. Отделно от тези грешки с тези същите проблеми са ми излизали за misfire (no spark) на няколко цилиндъра (сменени някои бобини) и lambda mixture too lean bank 2.

Мерил съм компресия, около 14 е +/- 0.5 на всички цилиндри на топъл двигател.

Не знам вече към какво да гледам, дали е ванос или соленоидите, дали е някой датчик я на разпределителен, я на колянов, дали е грешка с ДМЕ-то. На някои места съм чел, че е възможно и повдигачи да са, а те си хлопат мойте чат-пат. Гледал съм ДИСА-та добре е и гарнитурата й е добре, гледах и дросела и там е добре гарнитурата. Тия неща ме навеждат на мисълта, че смучи въздух от някъде, но не мога да разбера от къде. Виждам, че някой път ми дава грешка за клапата на гърнето, някои модели я имат и се управлява с вакуум, но е странно, че аз нямам тази клапа, пък софтуера уж твърди, че трябва да е там и не работи.

Отворен съм за идеи и съвети и някой да сподели ако е имал подобни преживявания, отвратително е при всяко тръгване да си търкам съединителя, че да не угасне, едвам едвам да сменям скорост, че да не се разлашка всичко, това придърпване в ниските когато го настъпя. То убива целия кеф от колата. Ходих в няколко сервиза, единия ми каза "те БМВ-тата постоянно им има нещо, карай нищо й няма", другия ми напръска дебитомера със спрей за 5 лева, взе ми 30 лева и ми каза "няма какво да направим". Ако може и да препоръчате при кого мога да отида, който да е по-запознат или готов да диагностицира малко по-детайлно отколкото "карай нищо й няма". Ако може да кажете и в София къде могат да ми проверят за паразитен въздух или с машина с пушек евентуално. :help:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: m54 misfire

Мнение от The Heartlistener » 28 Фев 2021, 13:21

На практика си се насочил добре. С тези стойности на ламбдаинтегратора +20-30...Бедна смес - паразитен въздух, лош дебитомер. Тъй като второто явно го изключваш, остава първото. Виж Additive adaptation, ако там е около и над +10, търси паразитен въздух. Не залагай на това че преди теб е сменяна картерната вентилация - сцепена тръбичка, невкаран добре щуцер...сам казваш че клапана е омазнен отвън, което само по себе си говори за нехерметичност на връзка... Освен това вакуумни маркучи, вентилация на резервоара, гарнитури на колектора и пр. Тоя мотор не е като да няма откъде да дърпа.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: m54 misfire

Мнение от txl » 04 Мар 2021, 12:36

Тази грешка за дебитомера според мен не е нормално да я има. Виждам, че се е случила веднъж само (error frequency) - да не би да си палил с разкачен дебитомер? Може да е от това. Ако обаче се случва редовно, според мен има проблем с дебитомера (или връзките му). Има доста съвети за него да се ползва оригинален или VDO-Siemens, с такъв ли е сменен?

Иначе е много възможно да дърпа въздух от някъде, може да дърпа въздух от безброй места. Провери си тапите отзад на колектора - 7мм-та даже оригиналната май за няколко години се разпада. Освен това има още две по 3.5мм или маркучи на тяхно място - един за т.нар. прахосмукачка, един за клапата на аспуха. Клапа на аспуха след като няма - маркуч тръгва ли за нея - да не виси просто някъде откачен? Ако нямаш клапа, трябва да имаш тапа там.

Клапанът на картерната вентилация не трябва да е в масло, въпреки че не знам о2 пилот мода как му се отразява. Провери да не е задръстена тръбата на щеката, там, където се отича маслото от клапана към нея. Ако маркучът е пълен с масло, значи е задръстена. Ако стигнеш до там да вадиш тръбата на щеката за да я чистиш, тя също има о-ринг към картера - и от него може да дърпа въздух :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: m54 misfire

Мнение от ivoaudi » 04 Мар 2021, 12:42

А най-простичкото - вади маркуча на картерната вентилация и с една коркова тапа бързо ще намери къде е вратата. От там насетне ще търси и ключалката. Аз поне така правя като имам бедна смес, какъвто е случая и според мен.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: m54 misfire

Мнение от txl » 04 Мар 2021, 15:22

Кой маркуч вадиш и кое запушваш с тапата?
Аз съм правил подобен тест, но вадя т.нар. air distributor - частта с шестте щуцера, през които картерната вентилация влиза в смукателния колектор. Запушвам шестте отвора на колектора с шест тапи (мисля, че бях купувал конусни с размери 9-13мм), а вентилацията остава да пуши във въздуха. Така се елиминира цялата картерна вентилация, плюс всякакви пробойни :) в обема под капака на клапаните и картера (гарнитури, спукан капак на клапаните и т.н.).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: m54 misfire

Мнение от ivoaudi » 04 Мар 2021, 16:40

Точно това имах предвид, да изолираш картерната. Запушваш според зависи на конкретния мотор, говорех общо.
По тоя начин си спестяваш мн усилия и време. А едно 60-70 процента от колите за диагностика са все точно с бедна смес, поне моите наблюдения са такива.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.03.2020
Пол: Мъж
Кара: E46 320i '03

Re: m54 misfire

Мнение от armkenz » 18 Апр 2021, 13:07

Благодаря за съветите!

Не бях отговарял защото времето не беше удачно за предприемане на каквито и да са ремонтни дейности :) . Бях отишъл при човек който разбира и гледа гледа и каза, че картерната вентилация и беше прав. Както казах преди, светеше ми чека за missfire и тресеше на студено, но най-досадното нещо което просто ме кара да искам да захвърля колата е едно придърпване и аз не знам как да го обясня. Всеки път оборотите играят когато са около idle и дам газ. Когато се стабилизира е бетон, стрелката не мърда, ама когато натисна педала първо оборотите падат, колата се разтрисва цялата и чак тогава се вдигат както и има сигурно половин секунда време от това да натисна педала и всъщност да се случи нещо. Когато спирам също се случва нещо подобно, оборотите вместо да се върнат на 600-700, те падат на 200-300, че даже и по-малко, пред угасване е и чак тогава се стабилизират на 600-700. Когато е на път също така прави когато дам газ в ниските обороти първо придърпва и чак тогава тръгва да върви като някой път едвам едвам върви. И на газ и на бензин се случва, като на бензин по-добре го замаскирва проблема, но пак го има. Всичко това най-много пречи при маневриране и потегляне, или трябва да дам много газ и съединителя поема целия бой или трябва да я угася 5 пъти докато паркирам и стартера си заминава.

Ходих преди няколко дни и си купих картерна вентилация и оплътнение на щеката от Мкар. Извадих всичко което можех от цялата система и забелязах, че предходния майстор си е оставил ръцете. Оплътнението на щеката беше сякаш от градински маркуч и около щеката беше омазана със силикон да не пропуска. Каналчетата на щеката бяха задънени с пясък и бучки които видяха много зор докато се опитах да изчистя каквото мога. Затапих краищата и го напълних с обезмаслител и го оставих да се накисне и после със струна от китара бърках колкото можех от двата края. Маслото си тече г-д прилично, със сигурност по-добре отколкото беше, което би обяснило защо с о2 мода маслото не го пипаше на кратки разстояния, а на дълъг път изчезваше, когато не е могло да се връща обратно по щеката в картера го е горяло когато се натрупа по тръбичката. Вчера направих няколко пробни километра по магистралата и си изгоря прилично количество масло въпреки новата клапа без о2 мода, което означава, че сигурно трябва да върна обратно пак вакуум маркучето да смуче.

Другото което е, от старата клапа горната тръбичка едвам висеше и от там явно е хвърляло масло по корпуса за което казах, че си личи, че е омаслена. С оригиналната клапа всичко маркучета заспаха на място. След два дни разбиване на ръцете в тая теснотия мога да кажа, че поне чека спря да ми свети за сега, угасна сам даже без да го трия. Мога да отворя капачката на маслото и щеката с лекота на работещ двигател, въпреки, че това може да е защото съм махнал в момента о2 мода. И другото което мога да кажа, е че когато всъщност захапе има малко повече сила от преди. Но най-големия ми яд си остана, това тресене и играене на оборотите и лесното гасене. Не мога да дам газ спокойно без да се чудя сега дали ще угасне сега дали ще тръгне, всеки светофар ми е приключение, всяко паркиране е изпитание на здравите нерви на мен и хората които ме чакат. Мога да кажа само, че на загрят двигател го прави предимно това, но най-вече защото на студен си държи по-високи обороти. Ако някой е изпитвал нещо подобно моля поне да сподели "да имам/х такъв проблем" защото почти никъде не мога да намеря нещо подоно по интернет освен rough idle или подобни неща, но моя idle е добре когато се стабилизира не мърда от там. Единственото нещо което подобно намерих е kangarooing, но това уж било проблем от катализаторите, а човека при който ходих без да го питам даже, ме похвали, че катализаторите работят добре и не са задънени.

Да отговоря на въпроса, който ми беше зададен по-горе, дебитомера изглеждаше неоригинален но след като го проверих по парт номер излезе, че е на VDO (5WK 960 50 Z пише отгоре на него).

За сега решенията ми са да отида обратно при човека който първоначално ми погледна колата и ме посъветва да сменя клапата, за което съм благодарен, но явно не реши основния проблем и дано открие нещо интересно. Другото което мисля да пробвам е да пробвам все пак с друг дебитомер. От мкар искат 850 лева за такъв, което си е доста солено и не съм готов да ги дам ако не съм сигурен, че ще реши проблема. Ако някой има идеи или препоръки съм изцяло отворен да ги изслушам. Ако имате сервиз също не бих отказал ако сте съгласни да погледнете. В момента съм в София с колата, но пътувам и към Свищов, което всичко по пътя също ме устройва (Плевен, Търново, Ловеч може би и Русе) защото вече доста нерви ми яде пък ми се иска поне за лятото да съм направил някакъв прогрес.

Благодаря за отговорите на горните колеги!

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 12.03.2020
Пол: Мъж
Кара: E46 320i '03

Re: m54 misfire

Мнение от armkenz » 28 Апр 2021, 1:52

Здравейте!

Искам да подновя информацията от последния път за хора които следят проблема.

Отидох при майстора, който си го свърза на компютъра и се радвам да споделя няколко неща:

-> След смяната на клапата чека угасна и вече няма missfire на всичките цилиндри.
-> Има осезаема разлика в мощността при ниските обороти.
-> С новия клапан реших да махна о2пилот мода който бях направил, за да не гори масло толкова (което всъщност много добре подейства), особено след като съм изчистил щеката на маслото и с нов о-пръстен, но все пак гори/губи адски много, така че ще го върна докато не разбера какво точно става, но това е друга тема :D .
-> На компютъра най-накрая излезе грешката която чаках да се покаже, понеже имах много силни съмнения, но не бях готов да хвърля парите за това просто ей така: датчик всмукателен разпределителен вал.

От всякъде се чува, че има някои части които няма въобще смисъл да се мисли за друга марка освен оригиналната, както беше с картерната вентилация. Когато го взема датчика и сменя ще пиша тука да споделя резултата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 466
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: m54 misfire

Мнение от streetz » 23 Окт 2021, 17:57

Наскоро се сблъсках и аз с прословутия misfire при студено време. Първите симптоми бяха, че работеше доста грубо първите минути сутринта - все едно 1-2 цилиндъра ги няма, после сама се оправяше. След няколко дни спря да се оправя сама - трябваше да я загася и запаля отново, за да се оправи. По едно време даже и това не помагаше веднага, трябваше гасене няколко пъти докато се нормализира работата на двигателя. Всичките пъти записваше тези грешки за 1,3 и 5 цилиндър :
1.JPG

2.JPG

3.JPG

По принцип бях се запасил с бобини, след като веднъж една ми умря в неделя далеч от дома, та тръгнах с една нова NGK да я слагам на мястото на тези, за които беше записвало misfire. Оказа се, че проблемната е на 1-ви цилиндър, тази която бях сменил преди 2 години с някаква куча марка, колкото да се прибера - ITN (китайска произведена за Евро07). Вече 1 седмица няма проблеми с работата на студен мотор.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook