m54 misfire
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
m54 misfire
Привет
преди доста време бях пуснал подобна тема, но мисля тази да бъде малко по-конкретна.
кратка история бмв е46 2001 м54б22:
Купих колата преди две години по това време.
В студено време забелязах, че рано сутрин, когато е нощувала на студ и вятър
има труден старт. Пали от ряз, но автомобила започва леко да се тресе. Работи на ~ 1000 в повечето случаи записва
грешка - misfire (на някой цилиндър) а понякога святкаше и чека - поради същата причина.
След минутка-две колата се нормализира и няма никакъв проблем - не тресе, оборотите падат по ~650 -700върви, работи -> 6+
От скоро правих разни опити да се опитам да хвана от къде идва проблема.
В последния месец, всяка вечер я оставях навън, въпреки наличието на отоплен гараж
за да видя как се държи сутрин. Резултата е следния -> http://picbg.net/u/54407/39772/593121.jpg
След минутка максимум две работа, работата на цилиндрите се нормализира, включително и тази на 5 цилиндър.
Реших да преместя всичко от 5 на 4 цил - свещ/лула/бобина с цел на другата сутрин да видя дали проблема
се е преместил - уви, трета сутрин стойностите на цилиндрите са същите - отново 5 е по-зле а още не са такива студове. Бобините бяха надписани, т.е. този номер са го пробвали и преди и явно това е причината за продаването на колата...как да е
Преди половин година мерих компресията на цилиндрите - беше 10 или 12 на всички не си спомням точно, но беше еднаквана всичките, но това беше на работел мотор, не на студено - не знам дали има значение
Накратко.. как да си оправя проблема със студеното палене ?
В крайна сметка само със смяна хидравлични повдигачи ли се оправя или ..??
Имам втора въздушна помпа, която работи /тествах я с дис/ -> viewtopic.php?f=34&t=217423
Благодаря предварително !
преди доста време бях пуснал подобна тема, но мисля тази да бъде малко по-конкретна.
кратка история бмв е46 2001 м54б22:
Купих колата преди две години по това време.
В студено време забелязах, че рано сутрин, когато е нощувала на студ и вятър
има труден старт. Пали от ряз, но автомобила започва леко да се тресе. Работи на ~ 1000 в повечето случаи записва
грешка - misfire (на някой цилиндър) а понякога святкаше и чека - поради същата причина.
След минутка-две колата се нормализира и няма никакъв проблем - не тресе, оборотите падат по ~650 -700върви, работи -> 6+
От скоро правих разни опити да се опитам да хвана от къде идва проблема.
В последния месец, всяка вечер я оставях навън, въпреки наличието на отоплен гараж
за да видя как се държи сутрин. Резултата е следния -> http://picbg.net/u/54407/39772/593121.jpg
След минутка максимум две работа, работата на цилиндрите се нормализира, включително и тази на 5 цилиндър.
Реших да преместя всичко от 5 на 4 цил - свещ/лула/бобина с цел на другата сутрин да видя дали проблема
се е преместил - уви, трета сутрин стойностите на цилиндрите са същите - отново 5 е по-зле а още не са такива студове. Бобините бяха надписани, т.е. този номер са го пробвали и преди и явно това е причината за продаването на колата...как да е
Преди половин година мерих компресията на цилиндрите - беше 10 или 12 на всички не си спомням точно, но беше еднаквана всичките, но това беше на работел мотор, не на студено - не знам дали има значение
Накратко.. как да си оправя проблема със студеното палене ?
В крайна сметка само със смяна хидравлични повдигачи ли се оправя или ..??
Имам втора въздушна помпа, която работи /тествах я с дис/ -> viewtopic.php?f=34&t=217423
Благодаря предварително !
Re: m54 misfire
Не, просто пробвай с чистене на дюзата на 5-ти цилиндър или поне най-малкото пробвай същия тест с местене на дюзата само! И ако теста даде резултат - нова дюза или профилактика в БОШ примерно!
Re: m54 misfire
колега и аз съм така тази сутрин пак ми го направи при първо палене се тресе и после се оправя аз мислех да разменям както си описал ти обаче щом няма разлика няма да се занимавам как трябва да се чистят с ултразвук ли как точно на мен ми дава грешка на 6 цилиндър
Re: m54 misfire
пробвай да ги размениш, при тебе може да излезе пък едно от трите
това за ултразвука ще го проуча като процедура +/-
ако е прекалено скъпо и разправия май май така ще я карам
все пак очаквам още мнения
това за ултразвука ще го проуча като процедура +/-
ако е прекалено скъпо и разправия май май така ще я карам
все пак очаквам още мнения
- Rosendo
- младши ентусиаст
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: m54 misfire
М54В30 същият проблем -misfire 5ти цилиндър.
Записвало ми е няколко пъти грешка и мен също ме посъветваха да почистя дюзите с ултразвук. За сега си реших проблема, като при първоначално палене не оставям колата веднага да работи на празен ход, а със педала на газта държа около 1200-1500 оборота за около минутка време. При следващи стартирания през деня няма проблем.
Ще следя темата с интерес, да видим дали някой ще се похвали че се е преборил с проблема.
Поздрави
Записвало ми е няколко пъти грешка и мен също ме посъветваха да почистя дюзите с ултразвук. За сега си реших проблема, като при първоначално палене не оставям колата веднага да работи на празен ход, а със педала на газта държа около 1200-1500 оборота за около минутка време. При следващи стартирания през деня няма проблем.
Ще следя темата с интерес, да видим дали някой ще се похвали че се е преборил с проблема.
Поздрави
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 239
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: m54 misfire
Вси4ки м54 мотори страдат от това студено палене,аз сега се справям с проблема,като слагам само 95 бензин без да го меша и преди да изгася мотора ве4ерно време го вкарвам в обороти.Също забелязвам,4е ако карам цял ден само градско на другата сутрин го има доста от това тресене.Четох наскоро,4е един пич е сменил какво ли не и пак го има.....вклу4ително и 24бр.повдигачи.
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 239
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: m54 misfire
Ново развитие по темата,моля някои да преведе. Мисля че има решение вече http://www.bmw-driver.net/forum/showthr ... 068&page=6
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: m54 misfire
Problem was found to be a small bit of what looked to be silicone sealant blocking the small swirl port, next to the main inlet port on one of the cylinders. No reason and no idea why there was sealant there. There's nowhere between the inlet valve and the airbox where sealant needs to be used, and indeed none was found apart from the bit causing all the trouble.
Проблема е било малко парче, изглеждащо като силиконово уплътнение, заседнало в тая част от порта на главата на съответния цилиндър, която завихря въздуха към всмукателния клапан. Казва, че между всмукателния клапан и еърбокса никъде не е нужна употребата на уплътнение, а и около това парче причиняващо проблема не са открили други подобни.
Друг пич по-надолу казва:
Bit of an old air filter that made it through the afm? Had it before on an old Volvo 960. Checked everything and eventually found a bit of air filter stuck in the throttle body.
При него парче от стар въздушен филтър е заседнало около дросела.
Проблема е било малко парче, изглеждащо като силиконово уплътнение, заседнало в тая част от порта на главата на съответния цилиндър, която завихря въздуха към всмукателния клапан. Казва, че между всмукателния клапан и еърбокса никъде не е нужна употребата на уплътнение, а и около това парче причиняващо проблема не са открили други подобни.
Друг пич по-надолу казва:
Bit of an old air filter that made it through the afm? Had it before on an old Volvo 960. Checked everything and eventually found a bit of air filter stuck in the throttle body.
При него парче от стар въздушен филтър е заседнало около дросела.
Re: m54 misfire
@ros1977
Това не е ли лошо за мотора, сутрин в студовете да му даваш газ макар и до 1300 ?
@stenli_bmv - здрасти :-)
има ли разлика ако я ръчкаш вечер преди да я оставиш да спи и на сутринта или не ?
при мене на дневен ред следва да премеря компресията на студен студен, нощувал мотор
а това, което казва Dirty M5 driveR е още по-интересно
ще проверим и двете тези :-)
п.с. май май не съм единствения проблем :-)
Това не е ли лошо за мотора, сутрин в студовете да му даваш газ макар и до 1300 ?
@stenli_bmv - здрасти :-)
има ли разлика ако я ръчкаш вечер преди да я оставиш да спи и на сутринта или не ?
при мене на дневен ред следва да премеря компресията на студен студен, нощувал мотор
а това, което казва Dirty M5 driveR е още по-интересно
ще проверим и двете тези :-)
п.с. май май не съм единствения проблем :-)
- Rosendo
- младши ентусиаст
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: m54 misfire
[quote="nikolae"]@ros1977
Това не е ли лошо за мотора, сутрин в студовете да му даваш газ макар и до 1300 ?
Не мисля че е проблем, защото при първоначално запалване обикновенно мотора държи около
1000 оборота на празен ход.Това което правя е съвсем леко да “погалвам“ педала на газта без излишно форсиране до не повече от 1200-300 оборта с което спомагам за равномерна работа на мотора, и всичко това за не повече от една, две минути.
Това не е ли лошо за мотора, сутрин в студовете да му даваш газ макар и до 1300 ?
Не мисля че е проблем, защото при първоначално запалване обикновенно мотора държи около
1000 оборота на празен ход.Това което правя е съвсем леко да “погалвам“ педала на газта без излишно форсиране до не повече от 1200-300 оборта с което спомагам за равномерна работа на мотора, и всичко това за не повече от една, две минути.
Re: m54 misfire
ros1977 написа:Не мисля че е проблем, защото при първоначално запалване обикновенно мотора държи около
1000 оборота на празен ход.Това което правя е съвсем леко да “погалвам“ педала на газта без излишно форсиране до не повече от 1200-300 оборта с което спомагам за равномерна работа на мотора, и всичко това за не повече от една, две минути.
и аз така правих в началото, ама си мисля, че не е хубаво за него
в крайна сметка искам да разбера от какво е наистина
@Dirty M5 driveR:
Проблема е било малко парче, изглеждащо като силиконово уплътнение, заседнало в тая част от порта на главата на съответния цилиндър, която завихря въздуха към всмукателния клапан. Казва, че между всмукателния клапан и еърбокса никъде не е нужна употребата на уплътнение, а и около това парче причиняващо проблема не са открили други подобни.
Много не съм в час, с един скрийншот или нещо подобно би ли подсказал горе-долу къде трябва да се намира и как би изглеждало според тебе. Ще се консултирам и с Майстора разбира се, но да знам за себе си.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: m54 misfire
Аз само преведох набързо това, което са писали в тоя чуждия форум. Няма снимки за съжаление, и на мен ми е интересно да видя.
- vitaliss
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 6.07.2008
- Местоположение: Димитровград/Милано
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 325i
Re: m54 misfire
да обесня за моята...прави го само когато е студено (поне така съм забелязъл) и когато не сам я карал повечко време.двигателя работи на по-малко цилиндри и като давам газ така леко се форсира,колата се тресе леко все едно кардана ми играе след секунди всичко отихва и проблема изчезва.другото което е,като давам леко газ от смукателите се чува как засмуква въздух от някаде около О-пръстение.дава ми грешка на първа и втора ламбда сонда,самнява ме че е от този въздух и че има връзка с работата на двигателя.
- peshoiliev
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320CI M54B22
- Мечтае да кара: BMW X5
Re: m54 misfire
Здравейте колеги,и моята е М54 2.2 проглема мисля че ми е същият самоч малко по голям.в какво се изразява проглема ми накратко не равномерна работа на двигателя постояно,сутрин или първо палене колата пуше повече от нормалното според мен-бял пушек в последствие намалява,не ми позволява да вдигна повече от 2000 оборота веднага ги губи и бута до около 500 и пак отначало независимо колко сам натиснал педала и савкупност с това се чуват нещо подобно на гармежи и така няколо минути после се оправя оставя само чувството в мен че е по мудна,искам да отбележа че ми се е случвало на кръстовище при загрял двигател да ми направи този номер,гася изчаквам минутка-две и пали нормално и трагва нормално без гармежи и ограничения в оборотите.посетил сам няколко сервиза включително и 4-5 пъти М Кар и нищо.ще следя темата и се надявам скоро да има развитие и да мога да си реша проглема.
Re: m54 misfire
Мисля, че Димитър Пенев (СТРАТЕГЪТ ОТ МОРОВЯНЕ) е баща, майка, класен ръководител и най-вече духовен водач на много колеги от форума!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани