егр и катализатор

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 13.03.2010
Местоположение: sloveniq
Пол: Мъж

егр и катализатор

Мнение от riki_ » 21 Окт 2011, 19:24

колеги свьрзани ли се по някакав на4ин егр системата и катализатора на колата.днес карах с вклу4ен егр и колата од време на време сменя оборотите нагоре,надолу и тогава од ауспуха излиза не6то като бел 4ад с много неприятна миризма като на неизгоряла нафта.о4ите ме заболяха од миризмата.с изолиран егр колата е перфектна и вьрви пове4е оба4е работи по грубо на празен ход.вси4ки филтри са сменени, дебитомер сменен и програмиран.маслото не го пипа ни грам на диагностика никакви гре6ки.паленето е супер,320д 136к е колата.мерси

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Re: егр и катализатор

Мнение от RaHzElChO » 23 Окт 2011, 16:25

riki_ написа:колеги свьрзани ли се по някакав на4ин егр системата и катализатора на колата.днес карах с вклу4ен егр и колата од време на време сменя оборотите нагоре,надолу и тогава од ауспуха излиза не6то като бел 4ад с много неприятна миризма като на неизгоряла нафта.о4ите ме заболяха од миризмата.с изолиран егр колата е перфектна и вьрви пове4е оба4е работи по грубо на празен ход.вси4ки филтри са сменени, дебитомер сменен и програмиран.маслото не го пипа ни грам на диагностика никакви гре6ки.паленето е супер,320д 136к е колата.мерси

Пробвай да го почистиш.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: егр и катализатор

Мнение от Zagy » 23 Окт 2011, 18:34

ЕГР-а и катализатора имат дотолкова общо, че през ЕГР-а в мотора влизат до 25% отработени газове и на теория може катализатора да се задръства повече :dunno:

Почисти ЕГР-а и колектора и всичко би трябвало да си дойде на мястото.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 13.03.2010
Местоположение: sloveniq
Пол: Мъж

Re: егр и катализатор

Мнение от riki_ » 23 Окт 2011, 19:24

егр то е по4истено а колектора не сьм го 4истил.сьмнява ме дали вакума на егр то не6то да е прецакан 4е когато колата ги смени оборотите колата по4ва да работи погрубо все едно сьм подал газ и тогава 4ува се 4е егр клапана затвара.има ли вьзможност да се по4исти тоя вакум на егр то и как да проверя дали е од него.или остава да си карам с изолиран егр. :D

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: егр и катализатор

Мнение от Zagy » 23 Окт 2011, 19:47

По принцип е хубаво да смениш всички маркучета за вакуум и тези за обратната нафта - 3 метра стигат. Не е скъпо, а е полезно и си спестяваш доста главоболия за в бъдеше.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 13.03.2010
Местоположение: sloveniq
Пол: Мъж

Re: егр и катализатор

Мнение от riki_ » 23 Окт 2011, 21:42

марку4ите за вакум са сменени не сьм ги сменил тези за обратна нафта но как да проверя дали егр клапана работи коректно както трябва и за6то играат оборотите на всеки 10 секунди и излиза бел дим с много остра лутива миризма. :dunno:а и колата вьрви подобре с изолиран егр оба4е работи погрубо на празен ход

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: егр и катализатор

Мнение от iv4o9999 » 24 Окт 2011, 15:29

аз съм го махнал и колата си работи идеално, какво разбираш под по-грубо, замислисе кое е по-добре да тичаш и да ди шаш чист въздух или да тишач и в носа да имаш една тръба дето идва от задника :mhihi: , ЕГР клапана е за екологична чистот а на газовете които излизат отзад и влизане в нормите и за малко по-бързо загряване на колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 13.03.2010
Местоположение: sloveniq
Пол: Мъж

Re: егр и катализатор

Мнение от riki_ » 24 Окт 2011, 16:37

прав си. :yes: оставам егр клапана изолиран и пове4е не се занимавам.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: егр и катализатор

Мнение от Dimitroff » 24 Окт 2011, 20:54

:nono: :no:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 13.03.2010
Местоположение: sloveniq
Пол: Мъж

Re: егр и катализатор

Мнение от riki_ » 25 Окт 2011, 0:17

вси4ко е сменено,вакуми, филтри,колектора по4истен ,егр то по4истено,нов дебитомер,никакви гре6ки на диагностика.е взех да и робувам на таа кола.писна ми

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: егр и катализатор

Мнение от RaHzElChO » 25 Окт 2011, 9:21

riki_ написа:вси4ко е сменено,вакуми, филтри,колектора по4истен ,егр то по4истено,нов дебитомер,никакви гре6ки на диагностика.е взех да и робувам на таа кола.писна ми


В един момент наистина е неприятно чувството, че само изваждаш, но ако този преди теб, който е бил собственик на колата, не е обслужвал колата навреме и е била занемарена, това се прехвърля на новия собственик, а нещата са много навързани и накрая сумата не е приятна.
Относно EGR/AGR, когато купих моята кола, вакумния маркуч беше изваден и реално не работеше клапана. След около 3 седмици реших, че съм го активирал, като върнах маркуча на мястото. Уви, това не беше точно така. Пропуснал съм поставената съчма, която е затапвала маркуча и реално не съм имал работещ EGR до събота, когато момчетата на Рашо го забелязаха. Мога спокойно да заявя, че усещам колата по-добре с вече напълно функциониращ клапан, от нас до работата (около 5 км) колата беше почти загряла, което за мен е голямо удовлетворение за предстоящата зима. Усещам двигателя по-тих и балансиран.
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: егр и катализатор

Мнение от iv4o9999 » 25 Окт 2011, 10:49

аз не съм съгласен че ЕГРа прябва да се оставя, спъва работата на двигателя с тези отработени газове, които освен че намаляват кислорода вкарват и твърди частици, които повишават триенето и амортизацията на двигателя и това е информация от немски тест извършен преди няколко години, отделно автомобила загрява по-бързо но малко по-бързо, ако се движиш в задръстване и колата е на място и със него и без него трудно загрява дизела.

Тази тема е като за и против пеперудките всеки си има мнение и всеки сам решава :bchug:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: егр и катализатор

Мнение от Zagy » 25 Окт 2011, 11:11

И аз съм противник на оставянето на ЕГР-а - смея да твърдя, че доста съм се интересувал по въпроса и бая форуми съм минал - общо-взето предимствата от изолирането/премахването са повече от недостатъците.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 26.03.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: '12 Е70 40d

Re: егр и катализатор

Мнение от Gatz » 28 Окт 2011, 0:43

Zagy написа:И аз съм противник на оставянето на ЕГР-а - смея да твърдя, че доста съм се интересувал по въпроса и бая форуми съм минал - общо-взето предимствата от изолирането/премахването са повече от недостатъците.


Здравей , не че се заяждам ,но ми е любопитно кои са "предимствата" и кои "недостатаците".
Лично аз съм за изолирането му - просто колата става Евро2 :mhihi:
Поздрави .
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: егр и катализатор

Мнение от Zagy » 28 Окт 2011, 9:19

Отдавна беше времето, когато се интересувах :mhihi: , но по спомен сред предимствата са, че не караш мотора да яде собствените си лайна, не се зацапват колектори, клапани и тем подобни (няма рестрикция за постъпващия въздух), имаш по-плътна въздушна маса, която влиза в цилиндъра (вследствие на това, че не влизат горещи отработени газове, които "изтъняват" въздуха, респективно кислорода в него); сред недостатъците бяха леко объркване на горивовъздушната смес (нищо трагично) и малко по-бавно загряване на колата в студено време. Нещо такова беше. Имаше и още, но в момента не си ги спомням - в крайна сметка предимствата бяха доста повече от недостатъците и затова аз съм го разкарал.
Si non confectus, non reficiat.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook