Мулти волан и други
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- sannikolaus
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 21.09.2008
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI
Мулти волан и други
Прочетох всички теми свързани с мулти волан и смяната му, но може би нещо не разбрах! Нека първо ви обясня какво става. Преди 1 седмица си взех нова е46-тичка, след фейса, 320 дизел, 150 к.с., ли предполагам в автокъщата са сменяли волана и са ми сложили трилъчев, с разцепения лъч и мултифункция. До тук всичко звучи чудесно, но клаксонът не работи, копчетата не ратят, темпомата също, няма и осветление на копчетата. След всички теми които прочетох ми стана ясно, че трябва да се сложи лентов кабел (ако го няма или е скъсан/прерязан) и, че клаксонът и осветлението на бутоните не зависят от лентовия кабел, а са с отделни кабели и букси (поправете ме, ако греша). Всичко ОК, но моля ви, обяснете ми как се сваля бега? Ако има и клипче още по-добре. Нужни ли са някакви специални инструменти? След слагането на лентовия кабел нужно ли е някакво обучение и т.н.? Извинявам се предварително ако не съм намерил отговори на въпросите в пуснатите до сега теми!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Мулти волан и други
Бега е хванат с два болта с еврейска звезда - намират се от задната страна на волана. С Г-образни ключета с еврейска звезда става много лесно.
Si non confectus, non reficiat.
- sannikolaus
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 21.09.2008
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI
Re: Мулти волан и други
Заги, благодаря за бързия отговор!
Относно другите ми питаники някой да знае нещо?

- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Мулти волан и други
Zagy написа:Бега е хванат с два болта с еврейска звезда - намират се от задната страна на волана. С Г-образни ключета с еврейска звезда става много лесно.
Грешиш колега, бега на волана със цепнатия лъч се сваля с тънка права отвертка или с прав лост с дебелина ~4мм, който се вкарва в едни дупки от двата края на волана до ръкохватките за мигачите и за чистачките, натискат се едни пружини и се вади бега първо от единия край, после от другия.


Всички бутони по волана минават през лентовия кабел, включително и клаксона, проблема ти сигурно е в кабела, или е скъсан, или буксите му не са включени, ако е била с обикновен волан и са сложили мулти, поне клаксона ще работи.
Свали волана и ще стане ясно.
- sannikolaus
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 21.09.2008
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI
Re: Мулти волан и други
Retrofit, благодаря и на теб. Още утре ще го разглобя и видя!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Мулти волан и други
sannikolaus написа:Прочетох всички теми свързани с мулти волан и смяната му, но може би нещо не разбрах! Нека първо ви обясня какво става. Преди 1 седмица си взех нова е46-тичка, след фейса, 320 дизел, 150 к.с., ли предполагам в автокъщата са сменяли волана и са ми сложили трилъчев, с разцепения лъч и мултифункция. До тук всичко звучи чудесно, но клаксонът не работи, копчетата не ратят, темпомата също, няма и осветление на копчетата. След всички теми които прочетох ми стана ясно, че трябва да се сложи лентов кабел (ако го няма или е скъсан/прерязан) и, че клаксонът и осветлението на бутоните не зависят от лентовия кабел, а са с отделни кабели и букси (поправете ме, ако греша). Всичко ОК, но моля ви, обяснете ми как се сваля бега? Ако има и клипче още по-добре. Нужни ли са някакви специални инструменти? След слагането на лентовия кабел нужно ли е някакво обучение и т.н.? Извинявам се предварително ако не съм намерил отговори на въпросите в пуснатите до сега теми!
По вероятно е да няма лентовия кабел,който упралява всичко.Dimitroff в темата за волана беше обяснил какво е нужно за един волан,май излиза че имаш само хуабв волан без изобщо да го връзват,явно или не им се е занимавало или незнам.Не помня дали се пипаше по софт-а само

И Zagy така се сваля само стария 4 лъчев волан

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Мулти волан и други
За да се активира волана не са нужни никакви лентови кабели, лентовия кабел си го има на колата само трябва да се активира волана и мултифункцията което става с три кабелчета и се връзват на определини пинове на буксата под волана и един кабел на компа и всичко тръгва осветление на волата и радио и мултифункция, щом колата е била с обикновен волан трябва сега да се активира мулти волана и всичко ще тръгне.
Ако искаш ми пиши на ЛС и ще ти помогна да го пуснеш.
Ако искаш ми пиши на ЛС и ще ти помогна да го пуснеш.
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Мулти волан и други
По скоро да се окабели, от колкото активира...активиране и деактивиране на екстри през лаптопа 

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Мулти волан и други
Retrofit написа:По скоро да се окабели, от колкото активира...активиране и деактивиране на екстри през лаптопа

- викентии70
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E46,330D,300 bhp
- Мечтае да кара: 535 D
Re: Мулти волан и други
Здравейте,колеги!Само да ви напомня,че за това упражнение с мултиволана,на Oci му побеляха косите с моята кола.Не тръгваше и не тръгваше.Копчетата светят,управлява се CD-то,но темпомата се оказа,че трябва да се отключи.Т.е. моята кола се оказа от тези 1% от всички.че трябва да се отключи софтуерно.Но от ВАРНА КАРС не ми казаха как отключиха пущината.А затова,че не светят копчетата или буксите не са вкарани,или е лентовия кабел /като свалиш волана една кръгла пластмасова джаджа,която се върти/.
Ако вече трети ден не ти се работи,значи е сряда!
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани