Мулти волан и други

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 21.09.2008
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI

Мулти волан и други

Мнение от sannikolaus » 22 Авг 2011, 23:28

Прочетох всички теми свързани с мулти волан и смяната му, но може би нещо не разбрах! Нека първо ви обясня какво става. Преди 1 седмица си взех нова е46-тичка, след фейса, 320 дизел, 150 к.с., ли предполагам в автокъщата са сменяли волана и са ми сложили трилъчев, с разцепения лъч и мултифункция. До тук всичко звучи чудесно, но клаксонът не работи, копчетата не ратят, темпомата също, няма и осветление на копчетата. След всички теми които прочетох ми стана ясно, че трябва да се сложи лентов кабел (ако го няма или е скъсан/прерязан) и, че клаксонът и осветлението на бутоните не зависят от лентовия кабел, а са с отделни кабели и букси (поправете ме, ако греша). Всичко ОК, но моля ви, обяснете ми как се сваля бега? Ако има и клипче още по-добре. Нужни ли са някакви специални инструменти? След слагането на лентовия кабел нужно ли е някакво обучение и т.н.? Извинявам се предварително ако не съм намерил отговори на въпросите в пуснатите до сега теми!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Мулти волан и други

Мнение от Zagy » 22 Авг 2011, 23:43

Бега е хванат с два болта с еврейска звезда - намират се от задната страна на волана. С Г-образни ключета с еврейска звезда става много лесно.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 21.09.2008
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI

Re: Мулти волан и други

Мнение от sannikolaus » 22 Авг 2011, 23:58

Заги, благодаря за бързия отговор! :) Относно другите ми питаники някой да знае нещо?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Мулти волан и други

Мнение от Retrofit » 23 Авг 2011, 1:07

Zagy написа:Бега е хванат с два болта с еврейска звезда - намират се от задната страна на волана. С Г-образни ключета с еврейска звезда става много лесно.


Грешиш колега, бега на волана със цепнатия лъч се сваля с тънка права отвертка или с прав лост с дебелина ~4мм, който се вкарва в едни дупки от двата края на волана до ръкохватките за мигачите и за чистачките, натискат се едни пружини и се вади бега първо от единия край, после от другия.

Изображение
Изображение

Всички бутони по волана минават през лентовия кабел, включително и клаксона, проблема ти сигурно е в кабела, или е скъсан, или буксите му не са включени, ако е била с обикновен волан и са сложили мулти, поне клаксона ще работи.
Свали волана и ще стане ясно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 21.09.2008
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI

Re: Мулти волан и други

Мнение от sannikolaus » 23 Авг 2011, 2:02

Retrofit, благодаря и на теб. Още утре ще го разглобя и видя!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Мулти волан и други

Мнение от Gqbriel » 23 Авг 2011, 9:47

sannikolaus написа:Прочетох всички теми свързани с мулти волан и смяната му, но може би нещо не разбрах! Нека първо ви обясня какво става. Преди 1 седмица си взех нова е46-тичка, след фейса, 320 дизел, 150 к.с., ли предполагам в автокъщата са сменяли волана и са ми сложили трилъчев, с разцепения лъч и мултифункция. До тук всичко звучи чудесно, но клаксонът не работи, копчетата не ратят, темпомата също, няма и осветление на копчетата. След всички теми които прочетох ми стана ясно, че трябва да се сложи лентов кабел (ако го няма или е скъсан/прерязан) и, че клаксонът и осветлението на бутоните не зависят от лентовия кабел, а са с отделни кабели и букси (поправете ме, ако греша). Всичко ОК, но моля ви, обяснете ми как се сваля бега? Ако има и клипче още по-добре. Нужни ли са някакви специални инструменти? След слагането на лентовия кабел нужно ли е някакво обучение и т.н.? Извинявам се предварително ако не съм намерил отговори на въпросите в пуснатите до сега теми!


По вероятно е да няма лентовия кабел,който упралява всичко.Dimitroff в темата за волана беше обяснил какво е нужно за един волан,май излиза че имаш само хуабв волан без изобщо да го връзват,явно или не им се е занимавало или незнам.Не помня дали се пипаше по софт-а само :yes:
И Zagy така се сваля само стария 4 лъчев волан :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Мулти волан и други

Мнение от Zagy » 23 Авг 2011, 11:02

:oops:
Верно, че беше така :mhihi:
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Мулти волан и други

Мнение от oci » 23 Авг 2011, 12:16

За да се активира волана не са нужни никакви лентови кабели, лентовия кабел си го има на колата само трябва да се активира волана и мултифункцията което става с три кабелчета и се връзват на определини пинове на буксата под волана и един кабел на компа и всичко тръгва осветление на волата и радио и мултифункция, щом колата е била с обикновен волан трябва сега да се активира мулти волана и всичко ще тръгне.
Ако искаш ми пиши на ЛС и ще ти помогна да го пуснеш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Мулти волан и други

Мнение от Retrofit » 23 Авг 2011, 15:32

По скоро да се окабели, от колкото активира...активиране и деактивиране на екстри през лаптопа :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Мулти волан и други

Мнение от oci » 23 Авг 2011, 19:30

Retrofit написа:По скоро да се окабели, от колкото активира...активиране и деактивиране на екстри през лаптопа :)

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E46,330D,300 bhp
Мечтае да кара: 535 D

Re: Мулти волан и други

Мнение от викентии70 » 24 Авг 2011, 7:26

Здравейте,колеги!Само да ви напомня,че за това упражнение с мултиволана,на Oci му побеляха косите с моята кола.Не тръгваше и не тръгваше.Копчетата светят,управлява се CD-то,но темпомата се оказа,че трябва да се отключи.Т.е. моята кола се оказа от тези 1% от всички.че трябва да се отключи софтуерно.Но от ВАРНА КАРС не ми казаха как отключиха пущината.А затова,че не светят копчетата или буксите не са вкарани,или е лентовия кабел /като свалиш волана една кръгла пластмасова джаджа,която се върти/.
Ако вече трети ден не ти се работи,значи е сряда!

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook