Отностно ламбда сонда

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Отностно ламбда сонда

Мнение от vitaliss » 01 Юли 2011, 20:33

колата е м54б25 мотор , проблема е там че ми дава грешка във сондите номер 1 и 2 ... пише сащо да се проверят кабелите защото може да идва от там проблема как мога да разбера дали сондите са за смяна ? колко сонди има този мотор ,2 виждам на испосквателите има ли още под колата ? когато изтрия грешките и стои на оборот колата няма проблем но трагна ли и мина 1 км се появява отново...колата е адски мудна имам чуството че варви колкото 318 , дебитомера е сменен с чисто нов дебелия маркуч за ваздоха беше скасан и него смених но и преди да запише отново грешката в сондата пак си е мудна от каде може да идва тоя проблем ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от slitter » 01 Юли 2011, 22:20

Значи, колега, първо има тема, която се казва Грешки при диагностициране viewtopic.php?f=34&t=219540&hilit=%D0%93%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%BA%D0%B8&start=135 Задавай си там въпросите относно грешките със сондите. След това по принцип е хубаво или да изпишеш точно наименованието на грешката, или да приложиш скрийн шот директно от програмата, ако разполагаш с такава. Така колегите ще могат да имат доста по-ясна представа за какво става въпрос. По принцип рядко проблемът е в кабелите, по-скоро са за смяна сондите. И не на последно място, това е и към всички останали колеги - моля да се стараете да пишете без много правописни грешки, защото от другата страна седят хора и е крайно неуважително да четеш на някой грешките (правописните) и после да му обясняваш за еди какъв си пеоблем. Тука не се касае да е с висок стил текста, а просто нормално изписване на български език. Една изпусната запетая, сбъркана механично дума или дума на сленг не е никакъв проблем, ама все едно написан смс не на методиевица, а с бг символи, без грам умисъл е сташна тъпотия! Нищо лично, но смятам, че е време модераторите да вземат отношение и да сложат правописа като специално изискване за писане във форума.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от vitaliss » 01 Юли 2011, 23:17

колега , несмятам че тук е час по български...може даже да нямам заваршен 8-ми клас. та по темата...аз колата си я карам в сервиз и там ми казват каде е проблема а не кои номер грешка е..не сам в бг и тук работят със деректна джаджа а не със лаптоп,грешката мисля че беше Р0056 нз при вашите програми дали са така написани човека там чете от книга :yes: и точно това пише, да се проверят кабелите дали няма лоша вразка или е смяна на сондата..отностно тази тема " грешка при диагностика" изясних че не само това ми е проблема а и със мощноста...ако бях пуснал темата там нямаше да има нищо общо мощноста със диагностиката тъи като нямам грешки освен сондите.

в този форум всеки дава акъл за неща които са изяснявани 10000 пати , а когато някои пита за проблем които не се е изяснявал тука всеки малчи и само преглежда темата,неколцина са тези които се опитват да помогнат. пускал сам мн теми и на нито една не са ми дали отговор :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от slitter » 02 Юли 2011, 17:55

Ми то, за да имаш книжка ти трябва минимум основно образование, а като имаш основно образование се предполага, че поне трябва да можеш да четеш и да пишеш правино. Никой не претендира, че тук е час по български език и литература, просто отстрани изглежда много зле и трудно хората могат да те разберат какво точно искаш. Четох и други твои мнения специално и навсякъде е едно и също. Затова никой не ти отговаря адекватно, разбираш ли ме. Нищо лично, просто ти казвам истината!!!

Сега по темата:
Сондите са уред (датчик), който мери изгорелите газове и по-конкретно съдържанието на О2. Работят при температура около 300 градуса и сами произвеждат едно минимално количество електричество в диапазона 0 - 1V, koето пък от своя страна варира постоянно, докато колата (сондата) работи. Тези сигнали от сондата отиват в ЕКУто е се анализират от него като то пък от своя страна определя в зависимост от работата на сондите времето на реакция (на впръскване) на инжекторите. Имаш 2 сонди, защото имаш 6 цилиндъра, т.е. по една сонда на 3 цилиндъра. Сега, ако снондите не работят както трябва, т.е. изпращат грешни синганли на ЕКУто, то разбира това, записва ти ги като грешки, съответно колата най-ветоятно влиза в един режим, който се нарича авариен, мощността пада значително, а сигналите, които се възприемат от ЕКУто са осреднени, зададени фабрично, за да може дори и с влошени параметри, колата да работи и все пак да може да се придвижиш с нея до където и да било. Възможно е да имаш и друг проблем, който да се явява скрит и грешка по електрониката да не е записана, но на този етап е добре първо да смениш сондите, за да заработи колата както трябва, да почне да работи не в авариен режим, а с правилно време на впръскване и чак тогава, ако мощността не се е появила, да се търси друг източник на проблема. Та след толкова много думи, надявам се все пак да имаш тази висока научна степен 8-МИ клас, за да ме разбереш какво искам да ти кажа!

И не на последно място, проблемите със сондите са разисквани наистина 100000 пъти и ако се поразровиш малко ще срещеш подобни проблеми на твоите, ще можеш да си направиш нужните заключения. Да не мислиш, че си първия, който има записана грешка на сондите. Та това е един от най-често срещаните проблеми при старите автомобили. Та по принцип сондите се сменяват на всеки 80 - 100 хил. км. Реално са консуматив! Писал съм подобни текстове в поне още 5 теми за сонди! В тях има и още информация, по подробно е описано и от други колеги. Писано е и за възможността да се появява проблем със сондите, ако има проблем с клапана за картерните газове и т.н и т.н.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от vitaliss » 02 Юли 2011, 19:41

да колега, но въпроса ми е как може да се провери дали е от сонда или от не добра връзка на кабелите. не сам във бг и тука е малко трудно да се правят експерименти, тук е или ново или си стоиш така , а пари за 2 сонди да давам и накрая да се окаже че има проблем в кабелите или поне само на едната....няма смисал.откакто сложих дебитомера колата варви по малко отколкото като беше откачена буксата му...имам чуството че ти и даваш газ а нещо я дарпа и не я пуска,мн е мудна. самнява ме всичко това да се далжи на сонди. самнявам се и за тези катализатори дали не са за смяна, но от четенето в темите неразбрах за този мотор какви ще са последствията за сонди и т.н да добавя..колата не е със оригиналното гърне,а със гърне от е36 м3...дали това няма нещо общо защото четох че имало огромно влияние

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от slitter » 02 Юли 2011, 20:07

vitaliss написа:да колега, но въпроса ми е как може да се провери дали е от сонда или от не добра връзка на кабелите. не сам във бг и тука е малко трудно да се правят експерименти, тук е или ново или си стоиш така , а пари за 2 сонди да давам и накрая да се окаже че има проблем в кабелите или поне само на едната....няма смисал.откакто сложих дебитомера колата варви по малко отколкото като беше откачена буксата му...имам чуството че ти и даваш газ а нещо я дарпа и не я пуска,мн е мудна. самнява ме всичко това да се далжи на сонди. самнявам се и за тези катализатори дали не са за смяна, но от четенето в темите неразбрах за този мотор какви ще са последствията за сонди и т.н да добавя..колата не е със оригиналното гърне,а със гърне от е36 м3...дали това няма нещо общо защото четох че имало огромно влияние


Еми тествай кабелите с мултицет - от сондите отиват горе в екуто, ще се ориентираш по цвета им! Обаче на 99% не е проблема в кабелите. Сондите си заминават и това е! Аз също съм сменявал сонда, ама аз съм само с една, купих универсална Бошова. Ако тръгнеш да ги сменяваш направи и ти същото, вършат същата работа, те реално са си същите, само дето трябва да я превържеш на твоите си кабели от старата сонда. Дават едни букси в комплекта! Елементарно е! Дебитомер какъв купи??? Трябва задължително и той да е БОШ, иначе е зле!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от vitaliss » 02 Юли 2011, 20:30

няма бош за този мотор ,по каталог го дават хелла струваше 600 лева...несмятам че е менте.колко пари варвят тези сонди ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от slitter » 02 Юли 2011, 23:48

vitaliss написа:няма бош за този мотор ,по каталог го дават хелла струваше 600 лева...несмятам че е менте.колко пари варвят тези сонди ?


Верно, че за тоя мотор беше Хела! Както и да е, важното е, че е оригинален. Относно сондите, както ти казах за твоя мотор сондите имат еквивалент с универсални Бош. Има няколко модела на Бош Универсал. В случая трябва да се избере такава, която да е подходяща за теб. Тук в БГ Бош Универсал е около 100 лв за брой. При тебе сондите трябва да са 4, както е на схемата Изображение
Ето защо те попитах какво е точното наименование на грешката. Да не се окаже в един момент, че важните сонди са ти наред, а другите, които не са толкова важни са прецакани или е прецакан/и катализаторите вече. За работата на двигателя важни са първите сонди, т.е. тези, които са преди катализатора - те регулират неговата работа. Тези, които са отзад просто следят за работата на катализаторите. Където и по света да се намираш, не ми се вярва да няма място/сервиз, където да не могат да ти направят качествена диагностика. Хубаво е да се направи с оригинална програма, защото има определени тестове за сондите примерно. Отделно хубавите програми дават детаилна информациян за грешките, какво, защо и т.н. Смени си диагностика или иди в представителството на БМВ, плати си за една диагностика малко повече пари, а не така да го караш наслука! Те нека да ти кажат какъв е проблема на колата, пък ти после ако искаш си я поправяй в по евтин сервиз, сам или както решиш! Иначе ето ти подробна информация за грешка Р0056, но важното е да си сигурен, че е тя http://engine-codes.com/p0056_bmw.html И понеже тази грешка говори именно за сонда след катализатора, ако не се лъжа, не би трябвало да имаш друг симптом в колата, освен светене на лампата чек енджин. Невървенето е възможно да идва и от друго място. Но това може да го каже само качествената диагностика. То не се гледат само грашките, а се гледат живи данни на много неща!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от vitaliss » 03 Юли 2011, 2:48

колега грешката беше точно тази,но доколкото разбрах маистора 1-ва и 2-ра давали проблем.този маистор не го избирам аз ,просто шефа на баща ми ме закара при него тъи като са приятели и не ми взима пари,във един прост сервиз за да ми изтрият само грешките ми искат 35 евро,нз във бмв колко ще ми искат за диагностика, маистора си е кадърен просто не ми е удобно да го занимавам и да му отнемам от времето тъи като си има работа :) и на няколко пати ми се случва и др проблем...колата има бензин паля и ми показва че нямам нищо ,стрелката немарда...одеве спирам на светофар и по едното време гледам изгаснала.паля и стрелката забила в резерва и пише че имам за 50 км. а преди това ми беше на 15 литра ...и със карането се качи на 140 км остатък ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от slitter » 03 Юли 2011, 10:42

Имаш проблем със новомерите в резервоара тогава. Общо са два на брой, по принцип на диагностика също можеш да ги следиш кой какви показания дава. Затова ти казвам или да му платиш на човека да ти обърне повече внимание, или да идеш да си направиш качествена диагностика. Мисля, че ти дадох достатъчно подробна информация, от тук нататък ти сам си преценяваш какво да направиш. Мисля, че няма защо вече да си недоволен, че никой не ти обяснява и не ти помага.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от vitaliss » 04 Юли 2011, 21:19

мерси за смислените отговори колега :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 736
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: мадамите да крещят :)

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от Rundev » 13 Юли 2011, 10:27

Да не отварям нова тема,светна ми чека на двигателя.Мотора е м43б19.Сменихме датчика на температурата на антифриза защото беше заминал.След като изчистихме грешката след 3-4 дни пак светна чека и след като го четох с нашата диагностика едната от грешките е "Карбураторна система 1 (неизправност) Корекция на горивото показва основна грешка дължаща се на външни сигнали на номиналния обхват или чието ниво е твърде ниско или твърде високо (блок 1) " и другата записана грешка е "Кислороден датчик 1 група 1 -Ламбда датчик загряваща верига показва основна грешка причинена от сигнали извън представения номинален обхват или чието ниво е твърде високо или твърде ниско (банка 1 датчик 1 )

Та мисълта ми е дали със сигурност е сондата преди катализатора или за по сигурно да я премеря с мултицет.Някой само да ми покаже в аутодата къде са параметрите на първата сонда че нещо немога да я намеря в нашата дата. :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от slitter » 13 Юли 2011, 13:05

Rundev написа:Да не отварям нова тема,светна ми чека на двигателя.Мотора е м43б19.Сменихме датчика на температурата на антифриза защото беше заминал.След като изчистихме грешката след 3-4 дни пак светна чека и след като го четох с нашата диагностика едната от грешките е "Карбураторна система 1 (неизправност) Корекция на горивото показва основна грешка дължаща се на външни сигнали на номиналния обхват или чието ниво е твърде ниско или твърде високо (блок 1) " и другата записана грешка е "Кислороден датчик 1 група 1 -Ламбда датчик загряваща верига показва основна грешка причинена от сигнали извън представения номинален обхват или чието ниво е твърде високо или твърде ниско (банка 1 датчик 1 )

Та мисълта ми е дали със сигурност е сондата преди катализатора или за по сигурно да я премеря с мултицет.Някой само да ми покаже в аутодата къде са параметрите на първата сонда че нещо немога да я намеря в нашата дата. :D


Aбе човек, какъв номинален обхват, какви чудесий говориш - нищо не разбрах! С каква програма четете колата??? Тва не е нормално или интерпретацията на грешките е грешна или нещо ти не си разбрал, който и да ти я е закачал, без значение! Начи не може да има банка 1, датчик 1, щото м43 е само с една регулираща сонда. Нейното стандартно име по номенклатурата на ДИС е Lambda regulator before cat! Tези, които са с по две регулиращи се именуват по горния начин. Oт нея зависи момента на впръскването на горивото. До тук ок - ясно е че явно става въпрос за проблем със сместта, идваща от сондата. Преди да преминеш към смяна на сонда провери клапана за картерните газове, щото като се преебе и като се промени газорапределението вътре в двигателя първото нещо което става е да се обърка сондата, без да и има нищо. Ако клапана е наред ще се наложи да идеш на диагностика, за да се погледнат живите данни от сондата - трябва да има бързи флуктоации между 0 и 1 Волта и да варира постоянно. И трето да се погледне нагряването на сондата дали го има. Това е!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 736
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: мадамите да крещят :)

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от Rundev » 13 Юли 2011, 14:52

Довечера ще кача снимки колега.Аз я четох колата с TEXA Axone Smart.Компютърчето го купихме за новия ни сервиз (7000лв) и показва точно тези две грешки.После ще кача снимките да ги видиш.Трия ги и след 5-6 запалвания пак същите.Другото което е че сондите ми са две.Филтъра за картерните съм го сменял,не е от него.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Отностно ламбда сонда

Мнение от slitter » 13 Юли 2011, 15:56

Rundev написа:Довечера ще кача снимки колега.Аз я четох колата с TEXA Axone Smart.Компютърчето го купихме за новия ни сервиз (7000лв) и показва точно тези две грешки.После ще кача снимките да ги видиш.Трия ги и след 5-6 запалвания пак същите.Другото което е че сондите ми са две.Филтъра за картерните съм го сменял,не е от него.


Чака, чакай, колега! Не си ме разбрал правилно! Аз знам, че си с 2 сонди, ама просто едната е регулиращата! Другата просто следи за работата на катализатора, демек тая която е след него. Само първата регулира момента на впръскването в горивните камери. При 6 цилиндровите двигатели има 2 регулиращи = по една на 3 цилиндъра и съответно още 2 след катализаторите, които да следят за работата на катализаторите. В твоя случай обаче се касае за първата и единствена регулационна сонда = 1 и за 4-те цилиндъра! Явно програмата, с която разполагате така интерпретира грешките, както си ги написал - банка 1, датчик 1! Просто няма 2! Са вече е ясно. Понеже не е оригинална програмата, така си ги интерпретира, все едно за по две регулационни. Дори и това е без значение! Просто я пуснете на живи данни да следи за работата на сондите и вижте дали не е станала мудна (бавно да се менят показанията), дали излиза от параметрите, които ти споменах по-горе 0-1 В, дали нагревателя на сондата се включва и я грее, защото, за да работи коректно сондата и трябват 300 градуса да достигне. А клапана, щом си го сменявал скоро, значи почти сигурно нещата отиват към смяна на сонда. Да знаеш, че ако се наложи да я смениш универсалната БОШ LS05 e едно към едно с твоята и колата заспива и струва между 80-100 лв, зависи ква отстъпка в конкретния магазин, който ползваш ще я вземеш! Само проверете със сигурност за коя сонда става въпрос - дали за първата или за втората! И двете могат да осветят лампата чек енджин. За регулационната вече се разбрахме, ама и другата, ако засече по-големи стойности от необходимото, щото се е попреебал катализатора вече или там не знам махал ли си го, какво е положението. Да не се окаже да купиш едната, па да се окаже другата или да се окаже ни едната, ни другата, а просто катализатора или резонатора, с квото си! Казвам го това, заради това, че програмата не е ясно какво интерпретира като банка 1, сензор 1. Най-вероятно за първата, ама все пак проверете!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook