Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
36 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )
Днес на обяд в Пловдив по светофари, доста топло беше: от 100 до 105 градуса, повече според мен не трябва да минава. Стойностите на тези температури вече се определят и регулират от перката, а както знаем тя е с шест степени на оборотите. Така, че една хубава диагностика на работата на перката и на температурния диапазон на работа на двигателя. Аз при температура на околната среда над 30 градуса при задръствания в града и по- продължително каране с вкл. климатик, винаги си наблюдавам температурата от скритото меню.
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )
Колеги внимавайте с антифриза, че аз бях попаднал на ментак, при което в събота сменях радиатор зимата е бил замръзнал и се е издул и спукал, слагах антифриз от бензиностанция на петрол купен, така че имайте едно наум. В резултат на смяната имам един разширителен съд здрав в повече, че взех 2ръка радиатор с разширителния съд комплект ми го дадоха, някой, ако има нужда да ми пише.
Относно смяната на радиатора ми отне време от 3 часа за човек седящ на бюро
Процедурата е следната: сваля се въздуховода, кутията на въздушния филтър с темпомата, разхлабва се гредичката над фаровете, скобите се вадят на маркучите и отстрани в дясно до разширителното казанче има 2 болта един горе един долу свалят се на еврейска звезда са и лекичко се измъква нагоре, колата е на крик сваля се и кората от долу, само като лежиш и буташ нагоре пазете се от изсъхнали насекоми после по обратния ред, но става значително по лесно...
Незнам дали беше необходимо, но разкачих - на акумулатора, като вадя буксите на температурния датчик и до дебитомера.
Ето го и радиатора свален
http://spower.snimka.bg/tuning/bmw-e46.280262.23481545
http://spower.snimka.bg/tuning/bmw-e46.280262.23481547
Ето и без какво трябва да остане, за да може да се смени радиатора.
http://spower.snimka.bg/tuning/bmw-e46.280262.23481549
http://spower.snimka.bg/tuning/bmw-e46.280262.23481551
Относно смяната на радиатора ми отне време от 3 часа за човек седящ на бюро
Процедурата е следната: сваля се въздуховода, кутията на въздушния филтър с темпомата, разхлабва се гредичката над фаровете, скобите се вадят на маркучите и отстрани в дясно до разширителното казанче има 2 болта един горе един долу свалят се на еврейска звезда са и лекичко се измъква нагоре, колата е на крик сваля се и кората от долу, само като лежиш и буташ нагоре пазете се от изсъхнали насекоми после по обратния ред, но става значително по лесно...
Незнам дали беше необходимо, но разкачих - на акумулатора, като вадя буксите на температурния датчик и до дебитомера.
Ето го и радиатора свален
http://spower.snimka.bg/tuning/bmw-e46.280262.23481545
http://spower.snimka.bg/tuning/bmw-e46.280262.23481547
Ето и без какво трябва да остане, за да може да се смени радиатора.
http://spower.snimka.bg/tuning/bmw-e46.280262.23481549
http://spower.snimka.bg/tuning/bmw-e46.280262.23481551
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )
На 2_е на 3_и прочетох написаното по горе защото и аз имам проблем с разширителния съд.От извесно време забелязах,че губя охладителна течност,но не успявах да видя точно откъде.Само рабрах ,че е някаде от радиатора,но ме озадачаваше защо имаше мокри следи толкова високо,а именно под кутията на въздушния филтър по левия рог.Както и да е,един ден когато вече започна да капе с учудване констатирах,че разширителния съд се е пукнал по ръба някаде по средата,малко над двата хидравлични маркуча които минават плътно до него.Потърсих информация и с учудване разбрах,че това е едно от слабите места на скъпата ми Когато свалих съда установих ,че същия вече е сменяван веднъж през не толкова далечната 2005г.(Е46-цата ми е произведена 1999/12 1.9л.,внос от Швейцария е преди 3г..Няма никакви проблеми с двигателя на 198 000км. т.е. да надува или каквото и да е) Явно пукането му е въпрос на време като зреенето на яйцеклетката при жените Една проста сметка показва ,че просто е време за нов разширителе съд.
http://www.youtube.com/watch?v=LgTIQyigLxQ
http://www.youtube.com/watch?v=LgTIQyigLxQ
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )
Колега погледни си температурата от скритото меню, за всеки случай!
Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )
Здравейте!
Въпреки, че е стара темата да добавя и аз какъв проблем изниква при бензинови двигатели с монтирана АГУ.
При проблем със спукан разширителен съд на охлаждащата течност, освен пороверка на по-гореописаните в темата ( перка, термостат, температура, глава и т.н.) е нужно да се обърне внимание и на редуктора на монтираното АГУ. Проверката е елементарна и може всеки да си я направи, като на студен двигател се развива капачката на разширителния съд и с органолептичен способ (помирисване) се установява дали от разширителния съд излиза газ пропан бутан. Друг способ е с газдетектор пак на отворен разширителен съд. третият вариант може би най-опасен и непрепоръчван е с поднасяне на огънче (запалка) над поплавъка в разширителния съд.
При установяване на пропан бутан в охладителната течност се установява и проблема за спукания разширителен съд. Това е можеби най-първото нещо, което трябва да се направи преди да се провери дали работи термостата(дали е задържал, пукната глава и т.н.) при нормално работещ двигател преди да се е пукнал съда.
Налягането на газта в АГУ е над 3 атмосфери. Налягането на охладителната система при загрят двигател е от порядъка на 1-1,5атм. При спукани уплътнения или корпус на редуктора в АГУ към охлаждащата течност се упражнява надналягане от пропан бутана и надува охладителната система на автомобила. Капачката на разширителния съд поема част от налягането и го изпуска, но в един момент не успява да насмогне при загрят двигател да изпуска и охладителната система се надува до по-голямо налягане и се пуква разширителния съд.
Изпитано два пъти на БМВ е83 - спукан разширителен съд уж оригинални. Установено след спукване на втория съд в порядъка на една година. Така, че дори и оригинални части сменени няма как да издържат на това налягане създадено от АГУ.
Дано да ви е полезна информацията.
Въпреки, че е стара темата да добавя и аз какъв проблем изниква при бензинови двигатели с монтирана АГУ.
При проблем със спукан разширителен съд на охлаждащата течност, освен пороверка на по-гореописаните в темата ( перка, термостат, температура, глава и т.н.) е нужно да се обърне внимание и на редуктора на монтираното АГУ. Проверката е елементарна и може всеки да си я направи, като на студен двигател се развива капачката на разширителния съд и с органолептичен способ (помирисване) се установява дали от разширителния съд излиза газ пропан бутан. Друг способ е с газдетектор пак на отворен разширителен съд. третият вариант може би най-опасен и непрепоръчван е с поднасяне на огънче (запалка) над поплавъка в разширителния съд.
При установяване на пропан бутан в охладителната течност се установява и проблема за спукания разширителен съд. Това е можеби най-първото нещо, което трябва да се направи преди да се провери дали работи термостата(дали е задържал, пукната глава и т.н.) при нормално работещ двигател преди да се е пукнал съда.
Налягането на газта в АГУ е над 3 атмосфери. Налягането на охладителната система при загрят двигател е от порядъка на 1-1,5атм. При спукани уплътнения или корпус на редуктора в АГУ към охлаждащата течност се упражнява надналягане от пропан бутана и надува охладителната система на автомобила. Капачката на разширителния съд поема част от налягането и го изпуска, но в един момент не успява да насмогне при загрят двигател да изпуска и охладителната система се надува до по-голямо налягане и се пуква разширителния съд.
Изпитано два пъти на БМВ е83 - спукан разширителен съд уж оригинални. Установено след спукване на втория съд в порядъка на една година. Така, че дори и оригинални части сменени няма как да издържат на това налягане създадено от АГУ.
Дано да ви е полезна информацията.
Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )
Проверете и за наличие на газ пропан бутан в охладителната система на автомобила. Това е и една от причините за спукването при автомобили с АГУ.
36 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани