Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 27.05.2007

Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от апокалексис » 06 Май 2011, 11:49

Здравейте колеги от много време не съм писал и участвал във най-полезния форум :mhihi: Но ето че се появи едно ''заболяване'' опт което нема оправия , то не бе тичане по майстори и вече сам отчаян.'' Дано'' някой от вас е имал подобен проблем и сподели как го е оправил. Проблема е следния; Вече колата ми надува и ми пука 3-то поред казанче (разширителен съд на охладителнатъа система) Постоянно губи вода и няма хващане от къде. Не сам я прегрявал , варви на ''пушка'' няма признаци за смесване на маслото с вода . Някои казват че било гарнитура за смяна ( но аман вече от ''майстори'' ) Като проблем който е забележим и мога да споделя е че когато колата е загряла и отворя капачката на водата , водата направо изхвърча , смисал пак от майстори ''акъл'' които казват че не трябва да е така . Не знам не сам компетентен. Мотора е 316 ти 1,8 сас газов инжекцион. Надявам се да се вклучат повече компетентни колеги и да дискотираме :) Весел Гергьовден на всички съфорумци :bchug:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от Zagy » 06 Май 2011, 11:56

Маркучите много ли са твърди? Щом надува толкова най-вероятно наистина е гарнитура на главата.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 27.05.2007

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от апокалексис » 06 Май 2011, 13:54

Ми съвсем не колега , смисал на пипане са си нормални (не знам колко е нормалната твърдина) но преди малко забелязах 4е при топал двг изхвърляше вода през ауспуха , не знам дали е от бензина ,но май си беше водица :(
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от Zagy » 06 Май 2011, 13:57

Отиди да ти замерят газовете в охладителната система - така ще се разбере дали има заминала гарнитура или глава.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от adovet » 06 Май 2011, 14:16

Виж провери и на каква температура ти работи колата като я караш. Има вариант ако не е заминала гарнитура да качва по висока температура и от там да се получава пукането на разширителният съд.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 10.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от МЗ » 06 Май 2011, 20:05

Колега, за гарнитура на глава си! 100% съм сигурен! Сваляш главата, няма нужда от шлайф - след като не си я прегрявал по добре да не пипат разни майстори където не им е работа, просто смени гарнитурата и всичко ще си дойде на мястото! Купувaй или оригинална гарнитура или Victor Reinz. Смени и болтовете на главата с нови и всички други гарнитури + водна помпа и т.н.

Дано да съм помогнал!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от slitter » 07 Май 2011, 10:02

Колега, преди да предприемеш каквото и да било е най-добре да се провери перката на охладителната система. Тя е много специфична, работи на 6 скорости. Има вероятност да не работи някоя от скоростите и да нер охлажда добре, поради което се вдига налгането в системата и съответно се пука разширителния съд още преди да е прегряла колата. Реално мисля, че нарочно така е проектирана да става, много често се получава така именно заради перката. Все едно логиката е по-добре спукан разширителен съд, отколкото счупен мотор. На мен също ми се е пукал разширителния съд по подобен начин, само че аз я хванах сравнително навреме. Ставаше следото - тя перката в ниските обороти си работеше и така човек си вика, а начи всичко и е наред, не е от перката. Да ама, когато са необходими по-високи обороти, за да охлади не ги включва и съответно пука съда още преди да е загряла на червеното. При мен обикновено ставаше като включа климатика и съм по светофарите. Явно ставаше много голямо температурното натоварване и ето ти ефекта. Скоростите на перката се тестват на диагностика, в оригиналната програма има специален тест за нея и се тестват всички скорости дали работят. Ако всичко е наред по перката минаваш на следващото нещо - водната помпа. Трябва да се свали и да се види дали не приплъзва турбинката, защото като позагрее колата започва да не върти добре водата в двигателя, съответно налягането пак се качва и ето ти пукване на съда. След тва, ако не е от помпата, да се види термостата. Той по принцип също е специфичен - има вътре един нагревател за по-бързо отваряне, когато загрее. Ако се е скапал нагревателя може да не отваря напълно и ето... чак след това се минава на ремонт на глава. Имай предвид, че ако се наложи сваляне на главата не може да минеш (поне не и ако се спазват нормите) без шлайфане. Главата си се сваля и си се носи на шлайф, просто се отнама много малко от нея, но въпреки това не ми се вярва. Доста са здрави главите на бензинките, защото колата работи по принцип на много по-високи температури от нормалното и ето защо дори може и да не ти мърда стрелката от средата или от следващото деление след средата,а да ти пука съда, вече обясних по-горе защо мисля, че е така. Стрелката седи в средата на от 75 - до 115 градуса и не мърда и чак след това започва да се качва. Сега, какво да направиш сам, за да се уточни за какво става въпрос - от скритото меню на борда си включи да ти показва на таблото температурата на охлаждащата течност. Намери темата са скритото меню как се работи с него, тя е във важните теми и се качи на колата и пробвай. Ако колата вдигне работната температура над 105-106 градуса, търси проблема в местата, които ти казах. Ако искаш диагностика за тест на перката, няма проблем да се обърнеш към мен, разполагам с програмата и ще ти я тествам. Успех и пиши какво е станало.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 27.05.2007

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от апокалексис » 07 Май 2011, 14:51

Такааа :) Значи благодаря на отзовалите се колеги и най-вече на ''slitter'' :yes: След като влезнах в скритото меню поразкарах колата и по дяволите вдигна 107 градуса и спрях до там ( не знам до сега като съм я карал колко ли е вдигала ) . Отворихме капака но шибаната перка изобщо не се включваше ???? Тя до сега май-никога не се включвала . С един приятел и подадохме директно ток и я видях за 1-ви път да се върти и да работи .
1. Мисля сега дали не е от датчика който е отговорен за нейната работа да е сдал багажа ???
2. Но пък губи и вода много . Верно сега е спукан разширителния съд но няма видимо мокрене на местото на което е спукан и течеше като струя водата. т.е. някъде и на друго место има ''невидима'' пробойна?
3. Ако е пустата му гарнитура на главата , нали ще меши водата с маслото и ще има видими следи от вода във маслото на автомобила ? Ще загуби мощност ?? А колата си варви ,наистина варви много добре колеги .
Сега ще сменя този датчик и друго казанче и да видим дали всичко ще си дойде на мястото :(
Следващото ми питане ( извинявам се че така хаотично нахвърлям въпросите си , но просто ми идват на ум и ги споделям с вас , та уж стигнем до някакво решение )
4. Възможно ли е до сега ако не ми е работила перката от там да се получава това надуване на охладителната ситема ( на водата в нея) и да я изхвърля ?
5. И възможно ли е това не работене на перката да е прегряло автомобила и да е довело до другия по-голям проблем за който вече 2-ри ''майстор'' ми казва че 100% е за смяна гарнитурата на главата ??







п.п. Това с тайното меню било голяма работа бе колеги :П евала :bowdown:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от slitter » 07 Май 2011, 15:20

апокалексис написа:1. Мисля сега дали не е от датчика който е отговорен за нейната работа да е сдал багажа ???
2. Но пък губи и вода много . Верно сега е спукан разширителния съд но няма видимо мокрене на местото на което е спукан и течеше като струя водата. т.е. някъде и на друго место има ''невидима'' пробойна?
3. Ако е пустата му гарнитура на главата , нали ще меши водата с маслото и ще има видими следи от вода във маслото на автомобила ? Ще загуби мощност ?? А колата си варви ,наистина варви много добре колеги .
Сега ще сменя този датчик и друго казанче и да видим дали всичко ще си дойде на мястото :(
Следващото ми питане ( извинявам се че така хаотично нахвърлям въпросите си , но просто ми идват на ум и ги споделям с вас , та уж стигнем до някакво решение )
4. Възможно ли е до сега ако не ми е работила перката от там да се получава това надуване на охладителната ситема ( на водата в нея) и да я изхвърля ?
5. И възможно ли е това не работене на перката да е прегряло автомобила и да е довело до другия по-голям проблем за който вече 2-ри ''майстор'' ми казва че 100% е за смяна гарнитурата на главата ??
п.п. Това с тайното меню било голяма работа бе колеги :П евала :bowdown:


Tака, перката има електроника в нея, т.е. намира се в електронния блок, който седи на самата перка. Не се ремонтира, а се сменява с нова перка или работеща втора употреба. Хубаво е да се търси ако е такава стара от кола фейслифт, защото по рядко се прецакват, отстранили са тази детска болест с перката от е46. Почти винаги проблемът е в нея, а не в някой от датчиците за температура, които са между другото най-малко два (не се сещам точно за твоя модел колко бяха, ама май са си два) - един на главата и един на изхода на радиатора. Екуто е програмирано така, че като се преебе някой от датчиците да се включи перката да работи на макс постоянно. Така че почти на 100% не е от датчиците, но все пак е необходима диагностика. Всъщност преди да сменяваш каквото и да било е хубаво да се направи диагностика. Така да сменяваш на сляпо е глупаво и излишно хабене на средства. Колкото до питранията ти - да действително е възможно да се проявяват всичките тези симптоми от покачващото се налягане. Естествено там, където е най-слабо мястото от стареене и не само. Изтегли си един кабел от акумулатора и давай пеката на макс да си бачка, докато отстраниш проблема. На 99% проблемът е в нейната електроника.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 25.01.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 330d

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от nnniksannn » 07 Май 2011, 21:58

Перката ще я смениш, ама щом ти хвърля вода през ауспуха,ще си хапнеш и гарнитурка. От неработещата перка се е получил проблема вероятно.Дано да греша и да се разминеш с перка само, ама едва ли :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 27.05.2007

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от апокалексис » 07 Май 2011, 22:10

И аз на това се надявам , но възможно ли е се питам ако е за смяна гарнитурка на главата това по никакъв начин да не се забелязва в маслото на колата. Трябва да има поне минимални следи от вода там :dunno:


Колеги тия охладителни перки дали са стандартни за бензин/дизел ,че ще е 2-ра ръка перката ( а и казанчето ) ?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 25.01.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 330d

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от nnniksannn » 07 Май 2011, 22:23

Не е задължително да ти смеси маслото с вода.Зависи къде е сцепена,в твоя случай- от някой от цилиндрите към водната система.Това е само предположение според симптомите,които описваш.През клавиатурата е трудно да се прави диагностика :D .Иди на читав сервиз :yes:

кандидат ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от Моджо » 08 Май 2011, 4:59

От дизел не става на бензин и обратно.
Хм,хм...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от IKN » 08 Май 2011, 9:11

апокалексис написа:Здравейте колеги от много време не съм писал и участвал във най-полезния форум :mhihi: Но ето че се появи едно ''заболяване'' опт което нема оправия , то не бе тичане по майстори и вече сам отчаян.'' Дано'' някой от вас е имал подобен проблем и сподели как го е оправил. Проблема е следния; Вече колата ми надува и ми пука 3-то поред казанче (разширителен съд на охладителнатъа система) Постоянно губи вода и няма хващане от къде. Не сам я прегрявал , варви на ''пушка'' няма признаци за смесване на маслото с вода . Някои казват че било гарнитура за смяна ( но аман вече от ''майстори'' ) Като проблем който е забележим и мога да споделя е че когато колата е загряла и отворя капачката на водата , водата направо изхвърча , смисал пак от майстори ''акъл'' които казват че не трябва да е така . Не знам не сам компетентен. Мотора е 316 ти 1,8 сас газов инжекцион. Надявам се да се вклучат повече компетентни колеги и да дискотираме :) Весел Гергьовден на всички съфорумци :bchug:

Колега преди 3 дни си сменях радиатора заради микропукнатина на пластмасата му в горния край зад горния
дебел маркуч . Като почнах да свалям стария радиатор /оригиналния/ , направо се шашнах колко боклуци може
да се загнездят между климатичния и водния радиатор . Така че не изключвай и този вариант - забит наглухо
отвън радиатор.
Но както вече няколко колеги ти казаха - първо потърси нормален сервиз за проверка наличието на изгорели газове
в антифриза и чак тогава влизай в сериала перки ,помпи, термостати , казанчета и т.н. :D

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 10.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Спукан разширителен съд на охладителната система (3-ти )

Мнение от МЗ » 08 Май 2011, 18:15

Колега, ти след още няколко по 100+ лв за казанчета ще си надхвърлил цената на смяна на гарнитура на глава че и 2. Няма смисъл да си правите експерименти с тези коли - или работи и не създава проблеми или е за смяна и го оправяте за да ви служи колата и да можете да разчитате на нея!

Провери пластмасовите накрайници/трипътници под колекторите и зад главата дали не са се разпаднали. Ако не са те е гарнитура. Това е много чест проблем при М43 Е46. Гарнитурата на главата няма да ти даде вода в маслото и обратното понякога. Много зависи на къде е избила. Няма да имаш и загуба на мощтност. Маркучите при читав М43 мотор са меки без значение загряла незагряла - разликата е минимална. Ако си от София ела и ще ти покажа моята за сравнение. Това не е японска кола да са на дърво. Ако пипаш главата задължително смени и болтовете и! Може те да са се разтегнали и от там да идва проблема.

Повечето хора тук говорим от опит при сблъскване със същите проблеми. :bchug:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook