Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d

Мнение от cfk » 16 Апр 2011, 10:30

Колеги, клапана за регулиране на вакума към турбината ми се прецаква вече за трети път :banghead: но сега съм решил да не давам отново пари за нов а да пробвам ремонт и по показаният начин http://www.youtube.com/watch?v=QBtqAFX1ck8, изглежда елементарно, как мислите дали ще стане нещо :?: :D
Последна промяна cfk на 17 Апр 2011, 13:17, променена общо 1 път
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото

Мнение от Zagy » 16 Апр 2011, 11:13

Проблема ти не е в клапана - търси го другаде. Не може 3 пъти подред да се скапва клапана - предполагам, че си слагал все нови...
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото

Мнение от cfk » 16 Апр 2011, 13:34

Скапват се, като е нов клапана лостчето което движи геометрията на турбината има ход около 1,5 см и колата върви добре при всякакви обороти, постепенно в рамките на година-2 хода на лостчето намалява като накрая едва помръдва 2-3 мм и колата е като запушена във високите обороти, при смяна на въпросният клапан цикълът са повтаря. Въпросят е от какво се скапва и ако му се направи показаната интервенция дали няма да изкара повече от оригиналният, освен че ще се спести някой лев.
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото

Мнение от Zagy » 16 Апр 2011, 13:44

Не съм много сигурен, че е точно така - има хора, които с години си карат с един и същ клапан и нямат проблеми. Иначе идеята със смазването на буталцето ми изглежда добра. Само не знам клапана дали е капсулован или спокойно може да се разглоби.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото

Мнение от vavilon » 16 Апр 2011, 14:48

Хах ба..и съвпадението :mhihi: . Онзи ден рецеклирахме същият клапан, само че на форд. Изпускаше. Капсолован е с метална гривна (има такива клапани и без гривна, залепени са). Гривната се реже, капачката се отделя внимателно и си ти. Замърсява се оста и втулката, хубаво се почистват, смазва се оста и втулката и после залепване на капачката. Само много внимавай с мембраната че е една тънка, да не я скъсаш! Успех :yes:
п.п.На видеото, тоя много се напъва, се едно бара жена си :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1909
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото

Мнение от S7 » 16 Апр 2011, 18:54

И при мене е същата работа :banghead: сега ще опитам с още 1 клапан и после и аз започвам да търся къде е проблема :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото

Мнение от cfk » 17 Апр 2011, 13:15

Готово, един неработещ клапан вече работи нормално, сега остава да видим колко ще изкара :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1909
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото

Мнение от S7 » 17 Апр 2011, 21:50

cfk написа:Готово, един неработещ клапан вече работи нормално, сега остава да видим колко ще изкара :yes:


Я сподели...рециклира ли го или го смени?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d

Мнение от cfk » 18 Апр 2011, 0:05

По описания начин - разглобих го, смазах буталцето, залепих мембраната и горната част и за сега работи като нов :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1909
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d

Мнение от S7 » 18 Апр 2011, 0:16

Само не можах да видя с какво маже буталцето?Прилича ми на вазелин :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 381
Регистриран на: 22.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: M6

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d

Мнение от bochogogogo » 18 Апр 2011, 8:49

А как разбирате дали буталцето дава пълен ход и дали се е прецакал клапана?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d

Мнение от cfk » 18 Апр 2011, 10:16

http://www.youtube.com/watch?v=W3zOrUHxhFg&feature=related
Намира се от ляво на двигателя под тръбата на въздуховода към въздушният филтър. На клипът се вижда как трябва да движи лостчето при работещ клапан и леко подаване на газ, ако ходът е по-малък /както вече писах при мен беше 2-3 милиметра/ или въобще го няма, значи има проблем :!: Колата пак върви, но турбото не работи както трябва. Причината обаче може да не е само в клапана, трябва също да се провери вакума към него и дали геометрията на турбината не е блокирала.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: Рециклиране вакумен клапан на турбото при 320d

Мнение от lyu_records » 18 Апр 2011, 11:21

Колега и при мен имаше подобен проблем, геометрията на турбото мърдаше, но не до край. Та при мен слагах друг клапан какво ли не правихме и си беше все същото, та оказа се че проблема е в геометрията на самото турбо. Оставил съм го за ремонт на едно место и ми казаха, че ще се наложи да се смени цял кит на променливата геометрия, лагерчета някакви и т. н. това удоволствие излиза 350 лв. Но при твоя случай най-верояно нещо се замърсява самото клапанче от някаква мърсотийка по вакумите. При мен се оказа по-голям проблема, до колкото за самата геометрия ми казаха че при нашите коли трудно се зацапва и блокира. Информативно най често се случват подобни проблеми при турбо компресора от не сменен филтър за картерните газове или запушен катализатор.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook