Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от lyu_records » 12 Апр 2011, 13:15

Колеги искам да попитам някой от вас имал ли е проблем с датчика за налягането на турбината. При мен се набива грешка "ниско налягане в турбото" възможно ли е да е от датчика. След борба с вакуми, софтуер, катализатори, и егр, се оказа че всичко си работи като хората, но колата понякога в ниските обороти не ще да върви. Когато надуе турбото си надува мъжката, в кулера няма масло почистен е няма и пробойни. Единственото което не е проверено е въпросния датчик! Двигателя не чука и няма никакви странични шумове.
Приемам и предположения за проверка на нещо друго! :dunno:
320d 150hp

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от Retrofit » 12 Апр 2011, 13:53

Сигурно е от датчика проблема, запушен е от саждите на ЕГР-а и не ти отчита надуването на турбината, от там колата минава в сервизен режим и не върви.
Датчика много лесно ще го разберете на диагностика в живи данни.

Номер 16 от схемата:

Изображение

Направи диагностика, ако в него е проблема, свали го и пробвай да го почистиш като го потопиш в бензин или газ за горене да се накисне добре, после с четка внимателно.
Ако няма разлика, провери кабелите до него да не са прекъснати, ако не са...нов датчик.

Код: Избери целия код
Номенклатурен номер :    13617787142
Описание :    да����ик за нал��гане
Ед.цена (с ДДС) :    155.89 BGN
Няма наличност    
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

Успех

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от lyu_records » 12 Апр 2011, 14:03

Ми колега на диагностика е набила няколко пъти грешка "ниско налягане в турбото". При живите данни турбото надува след 3000 оборота, при това мъжката, друго не излиза. :dunno:
Този датчик излиза ли като грешка и при живи данни как може да се разбере че е от него проблема. :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от Retrofit » 12 Апр 2011, 14:14

Гледаш как надува турбината в живи данни, трябва да променя стойности още като и подадеш газ, а не чак към 3000 оборота.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от lyu_records » 12 Апр 2011, 14:20

Retrofit написа:Гледаш как надува турбината в живи данни, трябва да променя стойности още като и подадеш газ, а не чак към 3000 оборота.

Ясно, мерси колега :yes:
Променя ги чак към 3000, понякога 2500, при това само като помпам педала на газта, или го натисна плавно. При рязко подаване на газ, нищо не става. Значи най вероятно е от него. Намерих си колега с работещ и ще пробвам с неговия. Но се получава на живи данни точно това което казваш ти.
Благодаря и ще пиша какво е станало след пробата!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от Maxmadness » 12 Апр 2011, 15:28

Колега сменяй смело датчика и ще се оправи :yes:
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: Дупница
Детайли за колата: 320д, 320и, 328и

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от oTECa » 12 Апр 2011, 15:37

Аз имам малко подобен проблем на твоя. При мен обаче дава че пренадува турбото. Сменях датчика но не се оправи проблема. При мен поне се видя че проблема е в турбото. Затова не бързай да се набутваш с нов датчик, при положения че твоя може да е здрав. Вземи от някаде само за проба, ако се оправи копувай. Ако ли не търси проблема другаде. Аз така първо смених дебитомер, после клапан на турбото и положението все си остана същото. Накрая сменихме и този датчик и пак не се оправи колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от lyu_records » 12 Апр 2011, 16:27

:banghead: Ми колеги не е от този датчик свалихме от друга кола и ефекта е същия, не е и от кабелите. Проверих и температурния датчик и от него не е. И моята турбина пренадува 2,5 бара и кусур вдига :banghead: при това се надува от 2500, 3000 оборота. Та и аз съм сменил един куп неща и нищо не става. Поне си намерих турбина за проба в горе долу читаво състояние, в четвъртък ще я метнем на колата да видим какво ще е положението, че то и друго не остана.
Бе ако е от турбото значи е рециклирано, те след такава манипулация почват да правят такива мизерии. :banghead:
А ново 2700 лв. самоубийство :bang:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от Retrofit » 12 Апр 2011, 16:31

oTECa написа:Аз имам малко подобен проблем на твоя. При мен обаче дава че пренадува турбото. Сменях датчика но не се оправи проблема. При мен поне се видя че проблема е в турбото. Затова не бързай да се набутваш с нов датчик, при положения че твоя може да е здрав. Вземи от някаде само за проба, ако се оправи копувай. Ако ли не търси проблема другаде. Аз така първо смених дебитомер, после клапан на турбото и положението все си остана същото. Накрая сменихме и този датчик и пак не се оправи колата.


Колега, щом ти дава че пренадува, проблема не е в датчика за налягане, а в геометрията на турбото или в нейното управление.
Провери си вакумите до клапана който управлява геометрията, ако всичко е ОК, може да пробваш да размениш клапаните с този на ЕГР-а и ако се оправи проблема ти е в него.
Може и мембраната да се е скъсала на вакумния актуатор и да не движи геометрията.
А най-лошия вариант е самата геометрия да е блокирала...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от lyu_records » 12 Апр 2011, 18:54

Геометрията си работи, не е блокирала. Клапанчетата на Егр и този за управлението на геометрията са разменяни. Даже съм слагал и друг клапан от кола на колега. Геометрията си се движи както си трябва потвърдено от 2 сервиза вече. Ми не знам какво да права вече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от Retrofit » 12 Апр 2011, 19:30

Коментара ми беше за колегата oTECa

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от BaHka » 12 Апр 2011, 19:31

След всичко проверено по колата, мерихте ли вакуума колко е? Като няма нужния вакуум, пак няма управление на турбото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 30.06.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: 320Д 2002
Мечтае да кара: 330 d

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от zoti » 12 Апр 2011, 19:51

lyu_records написа::banghead: Ми колеги не е от този датчик свалихме от друга кола и ефекта е същия, не е и от кабелите. Проверих и температурния датчик и от него не е. И моята турбина пренадува 2,5 бара и кусур вдига :banghead: при това се надува от 2500, 3000 оборота. Та и аз съм сменил един куп неща и нищо не става. Поне си намерих турбина за проба в горе долу читаво състояние, в четвъртък ще я метнем на колата да видим какво ще е положението, че то и друго не остана.
Бе ако е от турбото значи е рециклирано, те след такава манипулация почват да правят такива мизерии. :banghead:
А ново 2700 лв. самоубийство :bang:


Е,чак 2700 са много-от Бг за около 1800-1900.Наскоро съм се интересувал за цени,така че е сигурно :yes:
From the body to the soul,where our hearts lead.....we must go

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: Дупница
Детайли за колата: 320д, 320и, 328и

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от oTECa » 12 Апр 2011, 21:46

Retrofit написа:Коментара ми беше за колегата oTECa

Колега при мен проблема е ясен. Клапан си купих от Дару, но се оказа че не е от него. Правихме и друг тест. Откачихме клапана на турбото и сложихме винче в маркучето за да не бяга вакуума. Така оставихме турбото без вакуум и съответно без управление. При теста и живите данни, до 3500 оборота, турбото държи около 1 бар, след 3500 скача на 1.9 бара и колата си литва. Сменил съм и дебитомера, пробвах и с друг (със сигурност работещ) датчик за налягане. На диагностиката няма грешка никаква. При движение надува до 2.3 бара и дава грешка за нереална стойност на вакуумния клапан и разтоварва турбината на 1.6 бара. След като разтовари гешката изчезва и турбото пак надува, и целия цикъл се повтаря. От всичко това стигнах до извода че проблема ми е някаде по променливата гемоетрия на турбото. Но него мисля да го свалям лятото, за да мога да си бръмча с моторетката, че иначе оставам без кола.
А не е и от мембраната на акуатора. Надувахме я с вакуум помпа и си държи повече от доволно. Не изпуска изобщо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 20.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G70
Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options

Re: Някой сменял ли е датчика за налягането в турбината?

Мнение от jivko2828 » 12 Апр 2011, 23:35

lyu_records написа::banghead: Ми колеги не е от този датчик свалихме от друга кола и ефекта е същия, не е и от кабелите. Проверих и температурния датчик и от него не е. И моята турбина пренадува 2,5 бара и кусур вдига :banghead: при това се надува от 2500, 3000 оборота. Та и аз съм сменил един куп неща и нищо не става. Поне си намерих турбина за проба в горе долу читаво състояние, в четвъртък ще я метнем на колата да видим какво ще е положението, че то и друго не остана.
Бе ако е от турбото значи е рециклирано, те след такава манипулация почват да правят такива мизерии. :banghead:
А ново 2700 лв. самоубийство :bang:

Колега само не разбрах,
ти си сменял турбина, или си я рециклирал, или си взел някаква за нова, а се оказва рециклирана?
А преди 2500 оборота слаба ли е колата? В смисъл мъчи се да стигне до тези обороти, или стига бързо до 2500 без особена тяга и тогава се усщане дърпане?
Питам понеже и аз рециклирах моята, и ми е интересно какво е точно поведениетo при теб.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook