Колебания на двигателя при ниски обороти.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 27.03.2011
Пол: Мъж

Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от Vil » 27 Мар 2011, 21:53

здравейте
автомобила ми е БМВ 320i производство 99та година. както се казва в заглавието наскоро почнах да имам проблеми особено при студен двигател колата да не стои на нормалните 700 оборота на място, а да варират почти до гаснене и после да се вдигат. моля дайте ми някакъв съвет и съжелявам ако темата ми се дублира с друга от форума, аз просто не намерих подобна.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 22.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: s16b20,m50b20
Мечтае да кара: с книжка

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от dokt0ra » 28 Мар 2011, 20:36

Нуждаеш се от профилактика на празноходовата система...друга вероятна причина е да смучи въздух,които не е рагламентиран от airmass sensor.
бяло бяло ,защо не си червено....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от unikalen88 » 28 Мар 2011, 22:09

колега,несъм запознат много с бензина,но може да е стъпково моторче-чувал съм че се чистило някакси,може да опиташ.другото е въздушен филтър как е сменян ли е редовно
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само по празници

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от Wolfen » 29 Мар 2011, 0:40

Vil написа:здравейте
автомобила ми е БМВ 320i производство 99та година. както се казва в заглавието наскоро почнах да имам проблеми особено при студен двигател колата да не стои на нормалните 700 оборота на място, а да варират почти до гаснене и после да се вдигат. моля дайте ми някакъв съвет и съжелявам ако темата ми се дублира с друга от форума, аз просто не намерих подобна.


трябва да се закачи на диагностика .. на мен ми направи такъв номер след повечко ръчкане .. падат оборотите почти до гаснене, но сама си ги вдига и после пак падат. След като угасих двигателя, изчаках, запалих и вече нямаше проблем.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 27.03.2011
Пол: Мъж

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от Vil » 29 Мар 2011, 10:47

мерси за съветите, ще я закарам на диагностика и да видим

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от Gqbriel » 29 Мар 2011, 13:18

Wolfen написа:
Vil написа:здравейте
автомобила ми е БМВ 320i производство 99та година. както се казва в заглавието наскоро почнах да имам проблеми особено при студен двигател колата да не стои на нормалните 700 оборота на място, а да варират почти до гаснене и после да се вдигат. моля дайте ми някакъв съвет и съжелявам ако темата ми се дублира с друга от форума, аз просто не намерих подобна.


трябва да се закачи на диагностика .. на мен ми направи такъв номер след повечко ръчкане .. падат оборотите почти до гаснене, но сама си ги вдига и после пак падат. След като угасих двигателя, изчаках, запалих и вече нямаше проблем.


А ти оправи ли го това или още си е така :roll: ...стъпков мотор го прави това най-често от там нататък,се проверява наред.. :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само по празници

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от Wolfen » 29 Мар 2011, 14:01

още си е така ... да чукна на дърво, скоро не ми го е правила този проблем :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от lyu_records » 30 Мар 2011, 18:18

Колеги извинявам се за тъпия въпрос, ама за какво служи това стъпково моторче?
И само при бензина ли го има?
Наистина не знам а се събуди любопитството в мен, извинявам се за въпроса но не съм запознат? :oops: :oops: :oops:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само по празници

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от Wolfen » 30 Мар 2011, 18:42

"При автомобилите въпросното моторче за празен ход представлява най-обикновен постоянно токов електромотор, който върти червяк и така премества напред, назад бутало. При мен на моноинжекциона това буталце (прът) натиска оста на дроселовата клапа все едно съм я натиснал с педала (дал съм газ) и така коригира оборотите като подава газ вместо мене най-образно казано. Така като пуснеш климатика, включиш дългите светлини или друг такъв голям консуматор, МПХ натиска газта вместо тебе и така въпреки нарастналата консумация оборотите на празен ход остават същите. Например като катериш баир с 60 км в час си натиснал доста по-надолу педала на газта отколкото ако караш със същата скорост по равен участък. Това прави и МПХ - като нарастне консумацията на енергия, вместо да ти паднат оборотите и да почне да се тресе двигателя то подава повече газ и така задържа оборотите непроменени.
При други двигатели (например при 1.6 16 клапана) това МПХ не натиска газта ами неговото буталце представлява конус, който влиза в отвор и така колкото е по-изваден конуса толкова повече въздух влиза и толково ще са по-големи оборотите. И така пак чрез коригиране на количеството въздух, което влиза в цилиндрите на празен ход регулира оборотите само че не чрез отваряне и затваряне на дроселовата клапа, ами чрез отделен канал за въздух.

Проблема на тези моторчета е че с времето колкото и да са добре уплътнени влиза ситна прах в тях, смесва се с греста вътре, отделно и зъбите на самият червяк се изностват и така вече започва да не се движи лесно, да прескача заради износените зъби и т.н.

Компютърът на колата (ЕБУ) управлява този електромотор като му подава постоянно напрежение, като ако му подаде + на първата клема и - на втората да речем то върти така, че буталцето изкача навън, но ако обърне и подаде - на първата клема и + на втората то върти така, че буталцето се прибира навътре. Това ЕБУ прави с много кратки импулси (за много кратко време подава напрежение) така че да го мести бавно и по този начин да стабилизира оборотите точно. От там може би се е наложо името стъпково иначе като му подаваш постоянно напрежение то си се движи гладко, не на стъпки."

- из ФИАТ форума (това намери гугъла) :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46.320и.
Мечтае да кара: самолет
Детайли за колата: нормални !

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от vanki4a » 30 Мар 2011, 18:46

брат след като е закараш на диагностика ако нищо не излезе почисти си стапковия елекродвигател ,виж си маркучите за въздуха и за вакуума , свещи провери ,може и да е някоя бубина ,сащо може и да е нещо друго .при мене беше така смених свещите и се оправи ! успех! :wave:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от Gqbriel » 30 Мар 2011, 19:27

Wolfen написа:"При автомобилите въпросното моторче за празен ход представлява най-обикновен постоянно токов електромотор, който върти червяк и така премества напред, назад бутало. При мен на моноинжекциона това буталце (прът) натиска оста на дроселовата клапа все едно съм я натиснал с педала (дал съм газ) и така коригира оборотите като подава газ вместо мене най-образно казано. Така като пуснеш климатика, включиш дългите светлини или друг такъв голям консуматор, МПХ натиска газта вместо тебе и така въпреки нарастналата консумация оборотите на празен ход остават същите. Например като катериш баир с 60 км в час си натиснал доста по-надолу педала на газта отколкото ако караш със същата скорост по равен участък. Това прави и МПХ - като нарастне консумацията на енергия, вместо да ти паднат оборотите и да почне да се тресе двигателя то подава повече газ и така задържа оборотите непроменени.
При други двигатели (например при 1.6 16 клапана) това МПХ не натиска газта ами неговото буталце представлява конус, който влиза в отвор и така колкото е по-изваден конуса толкова повече въздух влиза и толково ще са по-големи оборотите. И така пак чрез коригиране на количеството въздух, което влиза в цилиндрите на празен ход регулира оборотите само че не чрез отваряне и затваряне на дроселовата клапа, ами чрез отделен канал за въздух.

Проблема на тези моторчета е че с времето колкото и да са добре уплътнени влиза ситна прах в тях, смесва се с греста вътре, отделно и зъбите на самият червяк се изностват и така вече започва да не се движи лесно, да прескача заради износените зъби и т.н.

Компютърът на колата (ЕБУ) управлява този електромотор като му подава постоянно напрежение, като ако му подаде + на първата клема и - на втората да речем то върти така, че буталцето изкача навън, но ако обърне и подаде - на първата клема и + на втората то върти така, че буталцето се прибира навътре. Това ЕБУ прави с много кратки импулси (за много кратко време подава напрежение) така че да го мести бавно и по този начин да стабилизира оборотите точно. От там може би се е наложо името стъпково иначе като му подаваш постоянно напрежение то си се движи гладко, не на стъпки."

- из ФИАТ форума (това намери гугъла) :mhihi:


Мога да кажа от опит,че ако работи ( не е отишло) след хубаво почистване и излъскване - разликата е голяма.При мен след като го изчистих - колата просто се промени.Ако не е чистено аз бих посъветвал да се почисти и тогава да се види има ли разлика. :yes:
Дизела няма такова нещо :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от lyu_records » 30 Мар 2011, 20:16

Благодаря колеги за изчерпателния отговор :yes: СУПЕР СТЕ!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 27.03.2011
Пол: Мъж

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от Vil » 30 Мар 2011, 22:03

И аз благодаря още веднъж, за пръв път поствам във форума и не съм очаквал такъв support :)

Е46 Fanatic
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 19.10.2007
Местоположение: sofiq,sliven city
Пол: Мъж
Кара: Старата Дрифтачка
Детайли за колата: При изключено ASC колата се превръща във кола от старата школа (старата Дрифтачка)

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от S.D.W » 30 Мар 2011, 22:37

Виш клапата за подкартерните газове.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 27.03.2011
Пол: Мъж

Re: Колебания на двигателя при ниски обороти.

Мнение от Vil » 31 Мар 2011, 22:06

днес минах през сервиза, SWD позна за клапата, от там беше проблема

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook