Проблем при паленето заради датчици?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 24.04.2008

Проблем при паленето заради датчици?

Мнение от Frank » 09 Мар 2011, 1:04

Колеги помагайте:
Дадоха ми ток на колата (318 '02 бензин) от Volvo XC60. Малко след това колата започна да се държи странно и започна да гасне както работеше.След няколко дни съвсем отказа.Закачихме я на диагностика за да се разбере какъв е проблема и се оказа, че тока който ми е даден е 18V. Според диагностиката са изгорели 2 датчика: датчик на коляновият вал и някакъв друг, единият от които го няма в БГ (нито в Дару кар ,нито в Камор),поръчва се от Германия и струва около 200 лв :( :kuku:
Майстора който го прави ми е много добър познат, от години си правя колата там и не се съмнявам в него но честно казано след тази причина която ми даде... :dunno:
Възможно ли е да изгорят тези датчици при положение че има релета който трябва да изключват при по-висок волтаж или тока ги удря директно. Възможно ли е от тези датчици колата да престане да пали, а не да ми светнат като проблем на компютъра. Възможно ли е да ми е даден такъв волтаж от 18 при положение че Волвото е с 1 акумулатор а не с 2 и не е логично да работи с друг волтаж ?!?
Ако някой има идея или се е сблъсквал с нещо такова моля дайте ми мнение. :help:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 7.07.2010
Местоположение: <<Valencia,Spain >>.......... <<през лятото-Pleven,Bulgaria>>
Пол: Мъж
Кара: Е46 330D 204hp (M57N)

Re: Проблем при паленето заради датчици?

Мнение от boXeer » 09 Мар 2011, 22:54

Колега , прегледай тази тема:
Въпрос за грешки?
и тази:
Един "предзимен" въпрос...

Виж къде сте допуснали грешка,за да не я повтаряш в бъдеще.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проблем при паленето заради датчици?

Мнение от Dirty M5 driveR » 09 Мар 2011, 23:05

Да, възможно е заради скапан датчик на коляновия вал да не пали.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 24.04.2008

Re: Проблем при паленето заради датчици?

Мнение от Frank » 10 Мар 2011, 19:33

Прегледах темите подробно.Благодаря!
Акумилатора е сменен при неработещ двигател и изваден ключ.Компютъра поне работи..Датчиците на коляновият и разпределителният вал - не и дано проблема е само това.Чудя се обаче е дали е възможно да е подаден ток директно 18V?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем при паленето заради датчици?

Мнение от гумата » 13 Мар 2011, 11:37

За три месеца ми се наложи да сменя датчици на колянов вал crancshaft senzor и датчик на разпределителен вал camshaft senzor. Понеже не можех да повярвам на очите си за втория и около мен хората също. Ето и моите съвети като изплакал от датчици.
Отидете на диагностик с компютър.Аз ходех до Княжево насред село- момчето е много свестен човек. Взима прилично и честно дава оценка според възможностите си.
Ако не можете да стигнете, датчик се проверява -дали има ток, но ако има пак може да не дава сигнал - сигналът е като квадрати на каре. При мен включихме диод, който не мигаше, а при суден двигател не светеше.Беше заминал дачтикът на разпределителния вал. Дръпнете датчикът на разпределителния вал и опитайте да запалите. Тракат ли релетата в колата и става ли лунапарк? При мен се полиучи нещо подобно.
Ако са заминали и двата датчика, като се има предвид, че те са много надеждни. :banghead: :banghead:
http://www.youtube.com/watch?v=jUZAiHpuF0s
На този адрес разгледайте как тестват датчика...
За двата дачтика купувате само оригинален на сименс респективно 189 и 193 лева. ДАТАТА НА ПРОИЗВОДСТВО НА КОЛАТА ИМА ЗНАЧЕНИЕ И ДАТЧИКЪТ ТРЯБВА ДА СЪОТВЕТСТВА НА ТОЗИ ПЕРИОД! В кутийката от Д.К. има хартийка , на която изрично пише, за кои автомобили е предназначен този датчик! Продава се с о пръстен всеки. По- евтините са Валео около 79 лева на ул."Симеон" и ОВТ или нещо сродно 89 лева.. Научих, че датчикът е с чип всеки. Има голямо значение , както електрониката в датчика, така и самата термоустойчива пластмаса и затова е от значение да е сименс. :banghead:
запалването се контролира от четвърти цилиндър и там има значение датчикът на разпределителния вал.
Сменя се лесно. Дръпвате внимателно куплунга като с една ръка притискате отстрани крачетата , а с другата друпвате куплунга. Взимате шестограм 5 - малко по- дълъг, защото има един вакумен маркуч и под него развивате датчикът. Намира се отпред:Виж диаграмата timing case:датчикът е под номер 4 о пръстенъ е номер 5
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... 7631&hg=11

След смяната на датчика задължително компютърът трябва да го припознае . Колата известно време се реорганизира. Първите два, три километра не е вашата кола, но с движението всички трябва да се оправи и оборотите да си дойдат в границите. Необходимо е да НЕ форсирате зверски, а да оставите колата да върви - първо бавно, после леко умерено и едва, когато се нагласи според компютъра, да си карате спокойно.

Преди да стигна до датчика на разпределителния вал, защото не палеше и не палеше, опитахме основните релета и прегледахме компютъра, защото никой не вярваше, че е само датчика. Ту има проблем , ту няма, ту пали , ту не плаи... :bang: :banghead: :ranting: :dummy: :dummy: :dummy: :dummy: Има ток, но не работи като не дава импулсите /под квадратен сигнал/ на компа и той се побърква. Датчикът се проверява с осцилоскоп, но може и с подръчни средства. Много се внимава да не даде на късо,защото отива компютъра.
При даване на ток, вие имате защити и може да ви изгори някое реле, компютърът е защитен, а двата датчика са по- късно, те са с друго напрежение и трудно биха изгорели.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook