Ремонт на алтернатор

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 19.01.2007
Пол: Мъж
Кара: 320ci 00"

Ремонт на алтернатор

Мнение от gogo911 » 04 Мар 2011, 21:47

Колеги имам следното питане, къде мога да си ремонтирам алтернатора утре(събота) и има ли някой представа колко горе-долу струва такава манипулация при положение че аз ще си го сваля и ще го занеса.
Проблема му е че не зарежда във високите обороти и товари колата повече от колкото трябва.

Благодаря предварително

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: BURGAS
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Boeing

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от karnak » 05 Мар 2011, 0:18

Ако беше писал от къде си,може би щяхме да те насочим!Принципно в моя роден град е около 30лв труда!
REDBULL ДАВА КРИЛА
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1909
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от S7 » 05 Мар 2011, 14:37

От птичи поглед на номера на колата му пише 'СА' :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от VRPerformance » 05 Мар 2011, 19:06

karnak написа:Ако беше писал от къде си,може би щяхме да те насочим!Принципно в моя роден град е около 30лв труда!
то и в другите градове е горе долу толкова :) а иначе каква ще е цената зависи от това като се разглоби какво ще излезе повредено,защото едни и същи симптоми може да даде и при липса на четки и при проблем с диоди,статор и т.н ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от katronski_br » 05 Мар 2011, 20:58

сменя се реле регулатора и готово
там е и релето, и изправителният блок, и четки и така нататък.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от VRPerformance » 05 Мар 2011, 21:22

katronski_br написа:сменя се реле регулатора и готово
там е и релето, и изправителният блок, и четки и така нататък.
искаш да кажеш че всичко е едно цяло ли?и защо да се сменя реле регулатор ако той е наред а просто няма четки?или колектор?въобще без да се отвори няма какво да си говорим...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от katronski_br » 05 Мар 2011, 21:52

всичко е едно цяло- част от самия генератор. генератора-(ротор, статор) плюс захранващият блок, в който е изправителният блок плюс предпазителя, заедно с релето се нарича алтернатор.
самата джаджа в която са тези неща е част от алтернатора и към нея са четките.
на мен ми я смениха заради заминало реле. аз се излпжих пред майсторите като им казах ''абе като ще се отваря там , защо не ми видите и четките ако може да се види за да знам как са''
те се засмяха и казаха че така или иначе се сменят защото ''джаджата'' е едно цяло. после ми я показаха и аз видях че наистина е така.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от VRPerformance » 05 Мар 2011, 22:53

katronski_br написа:всичко е едно цяло- част от самия генератор. генератора-(ротор, статор) плюс захранващият блок, в който е изправителният блок плюс предпазителя, заедно с релето се нарича алтернатор.
самата джаджа в която са тези неща е част от алтернатора и към нея са четките.
на мен ми я смениха заради заминало реле. аз се излпжих пред майсторите като им казах ''абе като ще се отваря там , защо не ми видите и четките ако може да се види за да знам как са''
те се засмяха и казаха че така или иначе се сменят защото ''джаджата'' е едно цяло. после ми я показаха и аз видях че наистина е така.
Човече ти как мислиш аз дали не знам какво е Алтернатор :?: именно защото той е съвкупност от много части,трябва да се разглоби за да се види кое е за смяна,а релето е заедно с четките да,но самото реле се проверява на стенд и ако то е здраво му се сменят само четките :idea: а диодите,статора,ротора също са отделни части които могат да се сменят поотделно :idea: идея си нямам каква е тая джаджа за която обесняваш,защото всичко се разглобява поотделно ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от katronski_br » 05 Мар 2011, 23:11

явно нищо не си разбрал.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от VRPerformance » 06 Мар 2011, 0:11

katronski_br написа:сменя се реле регулатора и готово
там е и релето, и изправителният блок, и четки и така нататък.
katronski_br написа:всичко е едно цяло- част от самия генератор. генератора-(ротор, статор) плюс захранващият блок, в който е изправителният блок плюс предпазителя, заедно с релето се нарича алтернатор.
самата джаджа в която са тези неща е част от алтернатора и към нея са четките.
на мен ми я смениха заради заминало реле. аз се излпжих пред майсторите като им казах ''абе като ще се отваря там , защо не ми видите и четките ако може да се види за да знам как са''
те се засмяха и казаха че така или иначе се сменят защото ''джаджата'' е едно цяло. после ми я показаха и аз видях че наистина е така.
ами Да,нищо не разбрах от това което написа защото е доста объркано и не точно,доколкото разбрах са ти сменили неква джаджа зареди заминало реле :idea: за да ти стане ясно и на теб ще ти покажа и снимки на съответните части,

това представлява реле,което ако е за смяна си върви с четките,но ако е здраво,могат да се сменят само четките :idea:
http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 559183.jpg
а това е изправителен блок(диоден блок)
http://www.sparxx.co.za/images/VREC004A.JPG

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 598
Регистриран на: 4.04.2010
Местоположение: Мюнхен
Пол: Мъж
Кара: 320д Е46 136к.с
Мечтае да кара: BMW F10

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от shark1986 » 06 Мар 2011, 0:17

VRPerformance написа:
katronski_br написа:сменя се реле регулатора и готово
там е и релето, и изправителният блок, и четки и така нататък.
katronski_br написа:всичко е едно цяло- част от самия генератор. генератора-(ротор, статор) плюс захранващият блок, в който е изправителният блок плюс предпазителя, заедно с релето се нарича алтернатор.
самата джаджа в която са тези неща е част от алтернатора и към нея са четките.
на мен ми я смениха заради заминало реле. аз се излпжих пред майсторите като им казах ''абе като ще се отваря там , защо не ми видите и четките ако може да се види за да знам как са''
те се засмяха и казаха че така или иначе се сменят защото ''джаджата'' е едно цяло. после ми я показаха и аз видях че наистина е така.
ами Да,нищо не разбрах от това което написа защото е доста объркано и не точно,доколкото разбрах са ти сменили неква джаджа зареди заминало реле :idea: за да ти стане ясно и на теб ще ти покажа и снимки на съответните части,

това представлява реле,което ако е за смяна си върви с четките,но ако е здраво,могат да се сменят само четките :idea:
http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 559183.jpg
а това е изправителен блок(диоден блок)
http://www.sparxx.co.za/images/VREC004A.JPG

:OT: Темата тръгна към това кой е повече наясно със нещата :mhihi:
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от VRPerformance » 06 Мар 2011, 0:52

ако прочетеш отначало ще видиш че темата върви в посока изясняване на какви части могат да бъдат евентуален проблем и това че е хубаво да се отвори генератора и да се погледне,а не да се дават насоки за смяна на части без идентифициране на проблема преди това,защото има хора които първо си купуват доста излишни части преди да открият действително къде е проблема ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от katronski_br » 06 Мар 2011, 0:58

значи става въпрос за различни алтернатори
двете неща които си показал на мен са ми в един и същи корпус (въпросната джаджа) хванат с болтове за генератора.
развъртяха ги, хвърлиха го и завъртяха ново. благодарско за което (неисках типичната българска работа, ''сега ще го отворим и ще сменим само дефектният елемент'') най добре ново. пък и не видях начин да се отваря старото. иначе знам че излиза по евтино да се сменят само четки, или само реле, или само диот от схемата Грец на изправителя.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от VRPerformance » 06 Мар 2011, 1:05

Не става въпрос за друг,доколкото виждам имаш 320д,а частите които съм пуснал са точно от такъв Алтернатор,разглобяват се нещата :idea: просто майстора ти е бил такъв,по лесно е за него да развие и завие болчетата,пак и така не е нужно да се пъне кое точно не работи ;) и от тук идва погрешно останалата информация в главата ти,от тук идва факта че се опитвам да обесня как стоят нещата и че даваш погрешна информация! и сега едва ли не аз излизам виновен че искам да ви образовам малко....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Ремонт на алтернатор

Мнение от katronski_br » 06 Мар 2011, 1:15

нееее, разликата е че нито майсторите нито сервиза имат нещо общо с БГ.
тук така се действа за което съм доволен.
няма смяна на клапани, сегменти, бутала, лагери. проблем с двигателя.................... сменя се двигателя.
няма побългарявания вързан с тел.
при мен се занимаваха и установиха че е реле-регулатора и ри мен не зареждаше на високи обороти а реле-регулатора (както съм сигурен че знаеш) прави точно това- зарежда с еднакъв ток и при тихи и при високи обороти. просто сега имам целият този блок от алтернатора нов. ако бяха разглабяли и сглабяли- цената на труда надвишаваше цената на новият блок (въпросната джаджа), все пак в БГ труда е по евтин.
така че колегата да си прецени и според възможностите да намери вариянт.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook