Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
BMW e46 320d 150hp 2002г. АВТОМАТИК! Та колата ми е мъртвец до 3000 оборота (тръгва като жигула работеща на 3 цилиндъра), но като ги дигне, оборотите и върна педала на газта и пак го настъпя колата излита. Когато настъпвам плавно педала на газта но МНОГО плавно литва и под 3000 оборота, но когато си поиска. Водих я на много майстори и има купища мнения. Да спомена, че при диагностика не излизат грешки, единственото, е че турбината се бави (лагва) това, при диагностика в движение, при гледане на стойности. Но надуе ли турбината си надува много мъжки. Да спомена също и когато е студена и я запаля проблема е още по голям защото нямам тръгване, педала до долу и едвам мърда.
1. Какво съм сменил и направил по въпроса.
а) Сменен е дебитомера и е адаптиран за тази кола.
б) Изчистен е EGR клапана и е проверен дали бачка.
в) Проверена е променливата геометрия и клапана който я управлява заедно с вакума.
Тези неща работят на 100%
2. Какво казват майсторите.
Майстор N1. Турбината е заминала или е от колектора.
а) (аз мисля, че чисто механично тя работи доста добре и надува повече от добре, на диагностика но след 3000 оборота)
б) (колектора щеше да се види защото изхвърлих вихровите клапи)
Майстор N2. Изкривил съм клапан или има механичен проблем и да отваряме мотора.
а) аз също мисля че мотора действително работи по грубичко но след обстойно разглеждане шума идва от това, че имам малък проблем с обтягащата ролка.
Майстор N3 Запушени катализатори.
а) spored men при запушени катализатори колата изобщо нямаше да върви, а действително като тръгне си тръгва мъжката.
Майстор N4 При доста обстойно разглобяване на всички клапани и тестване кой как и защо и кога работи, заедно с диагностика. И цял ден
ръчкане на какво ли не. Установи че компютъра на колата се държи не адекватно, (надува не когато трябва турбината) клапаните правят каквото си искат и каквото си решат.
а) тука вече съм малко по съгласен с него и утре съм за подмяна на софтуер на мотор.
Не че съм песимист ама след всички премеждия ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ!!! защото някак си предчуствам как и с новия софтуер пак ще е МЪКА МЪКА
Благодаря на колегата Dimitroff за голямата помощ.
1. Какво съм сменил и направил по въпроса.
а) Сменен е дебитомера и е адаптиран за тази кола.
б) Изчистен е EGR клапана и е проверен дали бачка.
в) Проверена е променливата геометрия и клапана който я управлява заедно с вакума.
Тези неща работят на 100%
2. Какво казват майсторите.
Майстор N1. Турбината е заминала или е от колектора.
а) (аз мисля, че чисто механично тя работи доста добре и надува повече от добре, на диагностика но след 3000 оборота)
б) (колектора щеше да се види защото изхвърлих вихровите клапи)
Майстор N2. Изкривил съм клапан или има механичен проблем и да отваряме мотора.

а) аз също мисля че мотора действително работи по грубичко но след обстойно разглеждане шума идва от това, че имам малък проблем с обтягащата ролка.
Майстор N3 Запушени катализатори.
а) spored men при запушени катализатори колата изобщо нямаше да върви, а действително като тръгне си тръгва мъжката.
Майстор N4 При доста обстойно разглобяване на всички клапани и тестване кой как и защо и кога работи, заедно с диагностика. И цял ден

а) тука вече съм малко по съгласен с него и утре съм за подмяна на софтуер на мотор.
Не че съм песимист ама след всички премеждия ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ!!! защото някак си предчуствам как и с новия софтуер пак ще е МЪКА МЪКА

Благодаря на колегата Dimitroff за голямата помощ.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Пробвал ли си да ресетнеш скоростната кутия?
Si non confectus, non reficiat.
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Zagy написа:Пробвал ли си да ресетнеш скоростната кутия?
Ванката направи нещо със софта на кутията и тя си е наред. Става въпрос няма никакви проблеми или грешки в нея. А е с ново масло и филтър. Превключва си абе работи си супер на 6.
Та да до уточня, кутията правеше някакви своеволия, примерно като съм в обороти и пусна газта да свали малко по грубо една предавка на долу. Или пък същото но като натисна спирачката, правеше го чат пат. Също като съм на P и сменя на D или R "дупето" на автомобила подскачаше


Последна промяна lyu_records на 20 Фев 2011, 22:50, променена общо 1 път
- Krasimir19
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Planet Roterende
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Колега не се съмнявай в катализатора може да е и от него, един мой братовчед имаше проблем с катализатора. Значи при него симптомите бяха колата ту вървеше ту не вървеше, и имаше моменти в които пък си беше чист мъртвец тази кола, ходихме по диагностики сервизи, и всички казваха „ Турбото е заминало„ е добре че не им се вързахме. Може да е от катализатора защото един катализатор като е много задръстен и връща изгорелите газове обратно в интеркулера, а това е лошо. Моя съвет е свали катализатора тествай я без него, има разлика в вървежа тогава го махай! И доколкото знам те са 2 няма лошо да се махнат и двата, но като се има предвид че заводските гърнета са в пъти по здрави от така наречени резонаторни гърнета или тръбите които се слагат на мястото на катализатора, е по добре да се запазят заводските си гърнета. Ето как направихме ние свалихме катализатора и от горната му част изрязохме една квадратна дупка през която да може да се изкара всичко каквото има вътре, естествено трябваше да се разбие да стане на парчетии всичко вътре, и след като изкарахме всичко пак си заварихме изрязаната част на празния катализатор и стана ОК. Вече 4 години няма проблем с гърнето. 

- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Супер си колега малко ме обнадежди
защото доста хора ми казаха че щом върви от време на време няма как да е от него. Иначе майстора ми каза че ще го махне по същия начин както при вас. Но сега се чудя кое първо да направя да и сменя софтуера или да махна катализатора. 
Някой има ли представа колко парички струва нов софт на мотора в Дару? Защото човека който ми каза да го направя ми каза направо утре да отида там на место и щели да го направят и според него е около 80-сетина лева, което мен ме съмнява.


Някой има ли представа колко парички струва нов софт на мотора в Дару? Защото човека който ми каза да го направя ми каза направо утре да отида там на место и щели да го направят и според него е около 80-сетина лева, което мен ме съмнява.
- Krasimir19
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Planet Roterende
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Еми според мен махни първо катализатора, тази интервенция е по евтина ако не стане тогава ходи в Дару. Успех дано да си оправиш колицата по скоро 

- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Krasimir19 написа:Еми според мен махни първо катализатора, тази интервенция е по евтина ако не стане тогава ходи в Дару. Успех дано да си оправиш колицата по скоро
Колега супер си, защото заради теб започнахме тук да мислим по въпроса. Какво защо и как се случва. Та достигнах до следния извод, когато колата е студена е тотално спряла. Но това се случва когато на вън е около нулата или под нея. Съответно двигателя загрява, от ауспуха пуши пара, бял дим, защото се образува кондензация. При това положение поне аз така мисля, се затруднява ако е запушен наистина катализатора, изкарването на газовете. Но като започна да натискам и връщам педала на газта тръгне ли един път колата, вече всичко е по добре но пак е мъка. Съответно разкарва кондензацията, който се е натрупал и запушил допълнително и състоянието се нормализира. Ако е от софт, щеше да реагира нормално зле



- Krasimir19
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Planet Roterende
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Те са 2 махни ги и двата и да нямаш ядове друг път, единствено ме е яд че не махнахме втория на тази Е46-ца която казвах че и махахме катализатора, но и това ще стане
. Форума е затова да си помагаме 


- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
За мен няма как да е от катализаторите...но нищо не пречи да се пробва.
Малко ме съмнява да е от софта на еку-то...но не пречи да се пробва.
Лошото е, че имам голямо доверие на един от механиците, който гледа колата...и смятам, че проблема може да е и в мотора...
Малко ме съмнява да е от софта на еку-то...но не пречи да се пробва.
Лошото е, че имам голямо доверие на един от механиците, който гледа колата...и смятам, че проблема може да е и в мотора...
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Ванка последния пич при който я карах преслушва мотора с някакви слушалки, за да разбере от къде идва по грубата работа на мотора. Та каза, че не е клапан нито вал според него е обтегача на ремъка. Бе знаели човек. Та след малко тръгвам към Дару да видим звъннах и ми казаха че е около 70-тина лв. софта, а не е лошо да се смени, принципно и без да го има този проблем. Ще пиша после какво е станало като се върна 

- Krasimir19
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Planet Roterende
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
И братовчед ми смени няколко майстора които му казваха че проблема е от катализатора, и други майстори пък които постянно казваха турбото е за сменяне + това и на диагностики ходеше на доста места и нищо не изкарваше. Но накрая сами си видя че от катализатора му е проблема, тъй че не е лошо да се пробва само да откачи катализатора от тръбите без да го премахва още и да направи едно кръгче да се види дали пак ще прави така. Успех колега
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Мъко моя
ей сега се връщам от Дарукар положението е същото и с новия софтуер. Бе не знам но сега като махна катализаторите и пак нищо не стане вече ще се замислям за самоубийство
. Та от Дару казаха че действително всичко си е на 6 по колата но не върви. Мъка! Мъка! И много нерви хвърлени на вятъра! 



- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
И да незбравиш да ти прегледат генерацията. Може да ти си е затлачила, от насрани (раздробени) катализатори!
- Krasimir19
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Planet Roterende
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Като гледам си опитал от всичко вече, само катализаторите останаха махни ги и сподели да видим има ли разлика. 

- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: Колеги помощ със стар проблем с вървенето на 320D 150hp
Krasimir19 написа:Като гледам си опитал от всичко вече, само катализаторите останаха махни ги и сподели да видим има ли разлика.
Човече нищо не разбирах от дизелови двигатели, вече съм инженер. Това е такъв ужас свързан с разходи, загубено време, пари и много нерви. А дано да тръгне, че вече не знам.
Утре моето си майсторче ще я почва и ще пиша какво е положението с катализаторите.
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани