проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от

Мнение от zvetiko » 07 Фев 2021, 17:38

Колега, оригиналния не е на VDO. На BMW се слагат само оригинали датчици.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от

Мнение от The Heartlistener » 07 Фев 2021, 17:52

За Сименс еку-тата може и да е така, но това е Бош. Без да влизам в спор ще кажа че от 3 години съм с датчици на разпр.валове Mobiletron и нямам никакви проблеми /не е реклама/.
А проблемът на колегата не е в датчика. Сравнително често срещан е при N42.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от

Мнение от ivoaudi » 08 Фев 2021, 11:50

Аз преди 200 години спрях да правя коли, но отлично си спомням качесвото на Мобилтрон. Бяха чувствително по-евтини и един единствен път не съм попаднал на неработеща електроника от тях. Иначе тук е мана небесна да се слагат оригинални и никакви други датчици, но всеки си знае.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от

Мнение от The Heartlistener » 08 Фев 2021, 12:17

Иво, предишните ми БМВ-та също са били с Бош електроника, ползвал съм много афтърмаркет датчици /не китайчета, разбира се/ и не съм имал проблеми. Единствено за дебитомерите поддържам мнение че e много желателно да са на фирмата производител на DME. От това съм патил с пари на вятъра и съм се убеждавал на живи данни. За N42 Бош-а е приятен като цена. Щото за някои стари модели цените са страшни.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от

Мнение от ivoaudi » 08 Фев 2021, 12:41

Напълно съгласен за дебитомерите, даже точно това се колебаех да доуточня и аз
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от

Мнение от bohcho » 09 Фев 2021, 15:40

Само да вметна единия датчик е оригинал бмв другия е вдо и с двата ефекта е един и същ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от

Мнение от bigfinger » 07 Мар 2021, 21:37

Разводнвате темата на колегата тези датчици, Относно проблема каква е точно грешката? Интересува ме описанието.
Управление на ванос, центровка, износване на главата в местото на подаване на масло към ваноса, друго не се сещам за сега.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от

Мнение от ivoaudi » 08 Мар 2021, 0:38

Няма разводняване, защо да има разводняване. Още в началото бе споменато, че проблема не е в датчика. Това не пречи да поговорим и за датчици.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 24 Мар 2021, 11:17

Здравейте,колеги.Отдавна не ми се е налагало да пиша по въпросния двигател,защото не съм имал и сериозни проблеми.Но от няколко месеца се получи един ефект при палене сутрин,който не мога да отстраня.Сутрин пали като трактор 5-6 секунди докато огасне лампата на маслото и после заспива и си работи нормално,даже доста безшумно.Нещата ,които са направени по въпроса-проверен и почистен клапан на масленият елемент,сменена сонда с цедка на маслената помпа,масло мотул 5w40 одобреното от бмв уж френско.Не харчи масло върви добре,няма никакви признаци за калпаво налягане на маслото към елемента.Ако е не е карана продължително време,този ефект го няма.Ако обаче съм я карал дълго време дали на дълъг път или градско,особено ако съм я понатискал,сутрин е много зле за описаното в началото.Интересното е,че дори след дълго каране като я огася и после припаля и пак огася на следващия ден ефекта го няма.Ако някой има идеи какво става,моля да помага.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Проблем с датчик на разпределителен вал или не?

Мнение от bohcho » 27 Мар 2021, 11:59

bohcho написа:Здравейте колеги, по принцип пиша в Е39 раздела от доста време ама жената ревна за 3та серия и явно почвам и тук.
Та по проблема:
Купих е46 318 2003 с N42, направих диагностика и изкара грешка в camshaft sensor exhaust нищо ново за бмв. Оставих колата при приятел в сервиза да поръча и смени датчика и готово ама не съвсем грашка си остана (човека го сменил с афтърмаркет даже не знам каква марка). Естествено и логично поръчах си един VDO и си го смених самичък да ама не грешката отново стои и не се чисти. Разгледах и видях че е възможен проблем с валвотроник обучих го с иста процеса минава без проблем и грешката продължава да стои.
Някой има ли идея какво не и е наред на колата?

П. С. Не ме дразни, че записва грешка. Колата проявява всички сипмтоми на проблемен датчик. Няма пълна мощност, гори много, не работи на 100% равномерно.
.


Развитие по въпроса:
Проверени и са всички маслени магистрали сменена е веригата с всички обтегачи презацепена перфектно и ваносите и проблема си остана.
Набеден е компютъра :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от nedbmw » 29 Юни 2021, 9:20

Колеги как мога с INPA-та да активирам ванусите на N42 мотора за да разберя сработват ли? Нещо на Аnalog Value 4 им виждам само статичните градуси за моментното зацепване спрямо кол. вал но в дясно стойностите си седят нулеви, а не трябва ли да се променят при задействането на ванусите за да видя в какви градуси се изменя ъгъла на разпре. валове. Имам и едно Delfi с него мога да активирам само изпускателния ванус, и двигателя си променя работата но смукателния нещо не реагира. Влизам в активиране на компоненти в ИНПА но там няма активация на ванусите, а уж фирменна диагностика.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 10.02.2018
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Ceco Sqrov » 30 Юли 2021, 7:53

Здравейте колеги,отворих главата за гумички,и при чистенето на блока и буталата от нагара по тях установих луфт в буталата.
Та питанката ми е нормално ли е да и луфт в буталата или ще трябва дс отварям и на доло за сегменти и лагери.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от stefan_suny » 06 Авг 2021, 22:46

Ако буталото хлопа в цилиндъра нито сегменти а още по малко биелния лагер може да го спре. А луфт трябва да има, иначе буталото ще затегне, но този луфт трябва да е в определени норми за конкретния двигател. На око или с ръка няма как да се установи точно, говорим за ~0.1мм. Все пак някой с повечко опит може да предположи с определена точност дали е зле работата иначе ако имаш съмнения се сваля буталото и се замерва и то и цилиндъра.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 10.02.2018
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Ceco Sqrov » 13 Авг 2021, 13:19

Отворих и на долу.
Маслените сегменти бяха леш,веригата на масленната помпа не е сменята от както кола е станало,биелните лагери бяха тръгнали и смених всичко.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 10.02.2018
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Ceco Sqrov » 13 Авг 2021, 13:22

Проверка и шлайф на глава 0,14 не знам много ли е малко е идея си нямам. И била леко крива но вече е ОК
Нови гумички,пасване на клапани,нови гарнитури и болтове на главата.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook