проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 20 Апр 2020, 13:52

Моето зъбче замина с половин сантиветър от сегмента,а на колегата имаше 2мм канал в главата
Има в ютуб едни руски клипове на двг n63 за който се показва нагледно,че заводски този сегмент не е направен кадърно да държи налягане на маслото
Последна промяна dentamed на 20 Апр 2020, 14:01, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 20 Апр 2020, 13:59

dentamed написа:изчетох всички мнения с интерес.
А моето е дефектирал комп.Защо мисля така?
защото:
1. Стойностите на ванусите перфектни.
Ако има проблем с зацепването и работата на ванусите много лесно се проверява на диагностика и се хваща преди даже да се сложат скобите за зацепване.
2.Соленоиди-прости електромагнитни клапани.
Или работяг или не работят.Трябва да се почистят ама ти си го направил.При подаване на ток си работят.Размял си ги и пак същото.Аз съм виждал запушен със силикон и колата работи все едно няма някой биелен лагер-сташен тътен и свети емл.При подаване на газ изчиства и тътена спира и емл изчезва.При отпускане на газта пак същото.Само с едно тръскане на соленоида ,за да падне силикона всичко се оправи.
3.Маслото в буксите.Хубавото е,че маслото е течност при която не се променя напрежението и не дава на късо.Иначе лошо-доста букси по тоя мотор са пълни с масло.Лично на моята буксите на соленоидите винаги са били в масло и винаги е работела перфектно.Мисля,че проблема е от о-пръстените и шайбите при въртене правят всичко в масло.Но не е изключено и от самата букса при пукане на пластмасата от топлината в дълбочина.
4.Сегмента на валовете.Може да.Обаче там има едни зъбчета на двата края които го свързват в едно цяло.По невнимание съм ги чупил и колата пак работеше без видима разлика.На един приятел местата на главата където лагеруват конкретните сегменти бяха станали огромни канали и пак колата работеше без видим проблем.
5.Компютъра.Да.Съмнява ме защото съм имал подобен проблем.Много работи прегледах докато стигна до него.Мени напрежения.Дава на късо.Мени оборалоти.Студена върви топла не.Днеска е добре утре не.При мерене точно на буксите на соленоидите еднато менеше напрежението и понякога даваше късо даже.Имаше грешки и за соленоида и за датчика на разпределителния вал.Триеха се на загасена кола,а като се запали всичко се появявя отново.
След смяната на компа 3 години я карах без повече проблеми.Колата си работеше страшно балансирано във всички режими.
Грешките никога повече не се появиха.
Ако при тебе е заминала друга писта ири друг елемент в компа може да не са точно идентични проблемите.
Може и да греша но хвърли едно око на компа.

+1 за заминал транзистор в DME /който отговаря за този клапан/, съответно липсващ управляващ сигнал към клапана. Като разбира се, отчитам вариант че може да са прави и колегите. Момчето ще си каже какво е излязло...ако има желание да пише пак. :bchug:
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

318i 143кс 2003 Двигателя се тресе при палене

Мнение от smok85 » 28 Апр 2020, 8:11

Здравейте колеги.От няколко дни ми се появи едно притрисане на двигателя при всяко палене продължаващо 4-5 секунди.Оборотите падат до около 500 ,двигателя се тресе след което се оправя до следващото палене.Струва ми се и ,че двигателя стана малко по-шумен.Появи се едно бучене в купето при ускоряване и някакъв чаткащ звук ,съвсем слаб ,но преди го нямаше особено като загрее двигателя ставаше безшумен на всякакви обороти .Все едно няма двигател.А сега си се чува доста осезателно.Днес смятам да го разхвърлям ,да презацепя веригата,да изчистя клапана за картерни газове с бензин и да огледам маркучите за пукнат,скъсан и т.н.Дайде идея ако на някой му се е случвало от какво може да е.БЛагодаря ако някой помогне.

Eдинствената грешка е :
27bb [10171] camshaft control outlet- vanos0
1,3,5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 28.09.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW E36
Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D

Re: 318i 143кс 2003 Двигателя се тресе при палене

Мнение от BMW.VIPERA » 28 Апр 2020, 9:34

Мое мнение. От нередовна смяна на масло.задръстени пулове. - чатка кат трактор. Ако си с кобилиците и просълговатите пулове е ощ по зле там. Заради износен разпределителен вал ми излизаше кобилица и ми се счупиха 2клпана.....

Аз бих мхнал капака на клапаните белязал центеовката. Свалям валовете и чистя пуловете... Тамън ще огледаш и шините за веригата как са. (че може да караш с чупен оптегач и да не си се усетил! Пак личен опит.)
Но ако не си на ясно кво пр... По добре търси алтернатива или си плаща в сервиз.

Изпратено от моят G3121 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: 318i 143кс 2003 Двигателя се тресе при палене

Мнение от The Heartlistener » 28 Апр 2020, 11:43

smok85 написа:Здравейте колеги.От няколко дни ми се появи едно притрисане на двигателя при всяко палене продължаващо 4-5 секунди.Оборотите падат до около 500 ,двигателя се тресе след което се оправя до следващото палене.Струва ми се и ,че двигателя стана малко по-шумен.Появи се едно бучене в купето при ускоряване и някакъв чаткащ звук ,съвсем слаб ,но преди го нямаше особено като загрее двигателя ставаше безшумен на всякакви обороти .Все едно няма двигател.А сега си се чува доста осезателно.Днес смятам да го разхвърлям ,да презацепя веригата,да изчистя клапана за картерни газове с бензин и да огледам маркучите за пукнат,скъсан и т.н.Дайде идея ако на някой му се е случвало от какво може да е.БЛагодаря ако някой помогне.

Eдинствената грешка е :
27bb [10171] camshaft control outlet- vanos0


Колега, така и така темата ще бъде преместена в "най-скапания двигател"... та влез там и попрочети последните две страници. Същият проблем се обсъждаше, с тази разлика че при теб не сработва изпускателния ванос.
За да не пишем едни и същи неща постоянно...
Започва се с най-елементарното - проверка на клапана - работи ли, евентуално да не му е задръстена цедката /ако има такава/, промивка и замерване на управлението му.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от smok85 » 28 Апр 2020, 14:08

А възможно ли е да е от горивото защото последните 2 зареждания заредих от Марешки и най от тогава започнаха проблемите ...
1,3,5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 28 Апр 2020, 14:40

smok85 написа:А възможно ли е да е от горивото защото последните 2 зареждания заредих от Марешки и най от тогава започнаха проблемите ...

Няма общо с горивото. При положение че ти записва ТАЗИ грешка - изпускателния ванос не работи /той се активира първи след всяко палене/, оттук и симптомите. Така че ако грешката е перманентна - няма какво да се чудиш.
Свали соленоида /горния от двата/, на първа ръка тест с външен източник, промивка. Най-доброто в случая е да е натрупан боклук от маслото на цедката.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от smok85 » 01 Май 2020, 13:59

И двата соленоида ги свалих и ги пробвах - цъкат си нормално и им се движи буталцето ,но ми направи впечатление ,че съпротивлението на всмукателния соленоид е 11.5 ома а на изпускателния е 12.3 ома.Това може ли да е проблем?Свалих и веригата - всичко си е нормално.Обтегача е наред,няма счупени банани и плъзгачи.От къде идва този хлопаш/ тракащ звук и това тресене на двигателя при всяко палене не мога да разбера....Валовете са добре.Пружинките на валвтроника да здрави и по местата си
1,3,5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 01 Май 2020, 15:50

Звукът и тресенето идват от неактивирането на изпускателния ванос. След което компютърът влиза в авариен режим. Продължава ли да записва грешката постоянно след всяко първо палене? Размени местата на соленоидите и виж остава ли грешката на изпускателя. Ако да - замерваш ел.линията на буксата, както е описано на предишната страница.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от smok85 » 03 Май 2020, 18:48

Да ви съобщя решението на проблема с играенето на оборотите при всяко палене.Оказа се,че вчера като съм свалял веригата за да я огледам не съм я монтирал правилно.Центровката ми бягаше с доста (не знам как е станало ) .Сега я презацепих с комплекта за зацепване и всичко заспа.Пак е стария безшумен самолет.Тези коли колкото и да са проблемни и трудни за ремонт си заслужават всяка стотинка :bowdown: Благодаря и безаварийни :driving:

ПС Явно е била поразтеглена малко веригата и от там е дошъл проблема.На 30 000км е (за 1година ).Марка BGA.
1,3,5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от nedbmw » 09 Май 2020, 8:07

Колеги купих си диагностичен интерфейс Делфи и с него си правих диагностика на моята Е46-ца с N42 мотор. Та защо не мога да активирам смукателния ванос може само изпускателния. Това го правя при ниски обороти. В менюто ми излиза активация на ваносите и други активатори като стъпкови моторчета и клапани изключване на цилиндри и разни други неща. Но вануса сработва при натискане само на изпускателния вал другия не реагира. Преди време свалях клапаните на ванусите да им сменям големите О-пръстени и съм ги проверявал работят си при подаване на ток. Цедките са им чисти също. Да не би нещо изходното стъпало на компа нещо да е повредено. Имам проблем в ускорението и в обороти до към 1800 после се отпушва. Има леко предърпване особенно кога е на газ се усеща повече. Не съм карал друго с такъв мотор и не мога да преценя това нормално ли е.Търся сега причината. Интересува ме къде мога да намеря данни на нормалните референтни стойности на тоя мотор за да мога да ги сравня с това което показва диагностиката. Моя е 143 к.с

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 09 Май 2020, 12:49

nedbmw написа:Колеги купих си диагностичен интерфейс Делфи и с него си правих диагностика на моята Е46-ца с N42 мотор. Та защо не мога да активирам смукателния ванос може само изпускателния. Това го правя при ниски обороти. В менюто ми излиза активация на ваносите и други активатори като стъпкови моторчета и клапани изключване на цилиндри и разни други неща. Но вануса сработва при натискане само на изпускателния вал другия не реагира. Преди време свалях клапаните на ванусите да им сменям големите О-пръстени и съм ги проверявал работят си при подаване на ток. Цедките са им чисти също. Да не би нещо изходното стъпало на компа нещо да е повредено. Имам проблем в ускорението и в обороти до към 1800 после се отпушва. Има леко предърпване особенно кога е на газ се усеща повече. Не съм карал друго с такъв мотор и не мога да преценя това нормално ли е.Търся сега причината. Интересува ме къде мога да намеря данни на нормалните референтни стойности на тоя мотор за да мога да ги сравня с това което показва диагностиката. Моя е 143 к.с

Имай предвид че на празен ход при загряване всмукателния вал отива в максимален ъгъл, едва при по-висока температура /над 60 гр./ компа започва корекции. С Делфи-то, освен да четеш грешки и да прицъкваш това-онова друго не става - гледаш някакви цифри, които нищо не ти говорят. Освен това има и доста неточности като данни. Имам го от много години и сам съм се убедил. Ползвай примерно Инпа за нормална диагностика на този мотор, там има референтни граници на стойностите, които все пак могат да те ориентират кое не е в норми.
Ако не ти сработва всмукателния ванос, ще записва съответната грешка /Camshaft control/, щом нямаш такава-значи работи. Закачи колата на Инпа и си провери адаптациите на ваносите. Всмукателният не трябва да е над 120, изпускателният - около 55-60. Виж още стойности на дебитомер, ламбди.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 11.06.2020
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: e46 316ti
Мечтае да кара: x5

2854 -Variable valve gear-plausibility sensor

Мнение от sash.lesh » 13 Юни 2020, 14:25

Здравейте колеги, наскоро взех една 316ti 2001, смених една камара неща, закачихме я на компютър, изчистихме грешките, обаче ми изкара някаква нова грешка 2854 variable valve gear plausibility sensor. Четох по темата, но не успях да разбера кое точно трябва да сменя. Ако някой помогне ще бъда благодарен. :lol: :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: 2854 -Variable valve gear-plausibility sensor

Мнение от The Heartlistener » 13 Юни 2020, 19:47

sash.lesh написа:Здравейте колеги, наскоро взех една 316ti 2001, смених една камара неща, закачихме я на компютър, изчистихме грешките, обаче ми изкара някаква нова грешка 2854 variable valve gear plausibility sensor. Четох по темата, но не успях да разбера кое точно трябва да сменя. Ако някой помогне ще бъда благодарен. :lol: :help:

Грешката е за датчика на ексцентрик вала.
Изображение
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 19 Юни 2020, 19:22

Колеги, не е точно по темата, но е свързано с н42 и ще попитам тук:
Диференциала ми е вече на 630х км и има осезаем луфт, изразява се в това, че като превключвам скорости и прихлопва. Втора употреба читави би трябвало да има тонове, просто щото са супер здрави, та смятам ще е лесно да намеря хубав. Чух обаче, че за н42 конкретно са два модела дифове, голям и малък. Някой от вас знае ли за какво да гледам за да преценя какъв да търся? В смисъл, че ги нямам двата пред мен физически да преценя.
Някакъв номер може би или друго?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook