проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 10.02.2018
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Ceco Sqrov » 13 Авг 2021, 13:25

На ангренажната верига отдолу където е зъбното колело дето влиза между две пластмаси едната се отчупи не знам как я счупих и се чудя да сменям ли и нея или това парче ми се струва че играе роля само за монтажа да не изпадне зъбното колело когато се пуска в мотора за монтаж.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 10.02.2018
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Ceco Sqrov » 13 Авг 2021, 13:28

Утре ще я зацепвам и ще видя какви съм ги сътворил защото единствено главата ходи при майстор всичко друго аз след сумати изчетени статии и изгледани клипчета в нета се заинатих и я разглобих,и вече е събрана и чакам доставчика да ми донесе инструмента за зацепване

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.11.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW 316ti M; BMW E61 525ix
Мечтае да кара: M

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от volk » 26 Сеп 2021, 7:02

Здравейте! Имам проблем с прословутия харч на масло от гумичките. Обмислям дали да свалям главата и да сменя гумичките или без сваляне на глава. Колата е на 256000 км реални и си мисля дали не е време да се смени гарнитурата и да се напаснат клапани примерно. Има ли особености, които да са особено важни и да внимавам. Обмислям дали сам да не извърша процедурата, а да отида на майстор да зацепи само. Притеснява ме, че оставя ли колата на някой повече няма да я подкарам нормално. В момента работи идеално, но маслото изчезва, което не ми харесва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 28 Сеп 2021, 14:29

На 250 000 нищо им няма на клапаните, даже водачите са отлични на тея км. Гарнитурата няма пробег, защо да я сменяш? Не сваляй главата, когато не е наложително!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivanski_2 » 28 Сеп 2021, 14:32

ivoaudi написа:На 250 000 нищо им няма на клапаните, даже водачите са отлични на тея км. Гарнитурата няма пробег, защо да я сменяш? Не сваляй главата, когато не е наложително!


Амииии интересен извод. Аз не бих бил толкова категоричен понеже може и на 150 000 да са за смяна ако маслото е сменяно 1-2пъти, всичко зависи от навременната смяна и обслужване, та не се знае в какво състояние са на колегата.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.11.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW 316ti M; BMW E61 525ix
Мечтае да кара: M

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от volk » 28 Сеп 2021, 18:40

Колата е швейцарска, не съм я докарал от Италия и по отношение на обслужването може да се надявам, че е ОК. Аз не държа да свалям главата изобщо, но незнам дали няма да е по - лесно да се свали и да се профилактира така или иначе. Като гледам по клипове процедурата по смяна на гумички без сваляне на главата, честно казано, не се сещам кой ще го направи без да си остави ръцете. Може и да има, но аз не познавам. Мисля си да го правя сам, ама още не съм се решил. Моторът работи отлично според мен, за 5 години един път е светнал чека за смяна на бобина. Трябва малко кураж.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 28 Сеп 2021, 19:10

ivanski_2 написа:
ivoaudi написа:На 250 000 нищо им няма на клапаните, даже водачите са отлични на тея км. Гарнитурата няма пробег, защо да я сменяш? Не сваляй главата, когато не е наложително!


Амииии интересен извод. Аз не бих бил толкова категоричен понеже може и на 150 000 да са за смяна ако маслото е сменяно 1-2пъти, всичко зависи от навременната смяна и обслужване, та не се знае в какво състояние са на колегата.


За изпуснали клапани няма една единствена тема. Няма да е случайно, не мислиш ли?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.11.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW 316ti M; BMW E61 525ix
Мечтае да кара: M

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от volk » 28 Сеп 2021, 19:18

Ivoaudi мненията ти по отношение на този мотор и проблемите му съм ги чел и ме обнадеждават за здравината му. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 28 Сеп 2021, 20:23

Благодаря за което, но моите мнения в основата си са базирани на други, утъпкали пътеките преди мен и от които се учих и аз самия. Та:
Ти си знаеш как ще постъпиш с твоя мотор, но аз бих сменил банани, обтягач, вложки и евентуално нещо друго по периферията, което си подсказва, че има нужда. Може да смениш картерна вентилация например. Това непременно БЕЗ да свалям излишно глава. Процедурата не бих казал, че е сложна. Уморен съм и не ми се философства сега, но предвид как се “пасват” клапани от години насам ти казвам директно, че в момента бидейки на 250 хиляди те уплътняват сериозно по-добре от това как ще уплътняват след припасването! Добавяме риска от кофти майстор, който ще ти сваля главата и на който можеш да се нахендриш, риска от повлякла резба, части ментета, излишно изхарчени време, пари, нерви и….
Не слагай оригинални вложки!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.11.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW 316ti M; BMW E61 525ix
Мечтае да кара: M

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от volk » 28 Сеп 2021, 20:49

Ще се вслушам в съветите ти. Кога ще се случи не съм сигурен, но мисля, че си прав. Сменил съм кариерната вентилация преди няколко месеца, колата е 2004г. Поздрави! Благодаря отново!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от stefan_suny » 28 Сеп 2021, 21:14

И от мен едно да не сваляш главата. Наскоро моето м54 го отварях, на 400 000км от които последните 200 000км на газ, клапаните не бяха перфектни но все още държаха, както и нито един водач за смяна. Основните лагери бяха като нови, а биелните в добро състояние. Предвид че твоя двигател няма масов проблем с бутала/сегменти то на тези 250 000 ако са истински е безсмислено да си го причиняват това да сваляш главата. И както казва колегата по горе, задължително нови водачи/обтегачи/гумички/тройници и т.н. и ще ти служи вярно още дълго

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.11.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW 316ti M; BMW E61 525ix
Мечтае да кара: M

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от volk » 28 Сеп 2021, 21:34

Непременно ще ги сменя :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 07 Ное 2021, 23:50

интересно станало в тая тема.Доста ресурс имал тоя мотор.
И от бмв ще са изненадани.
250'300'500 000 без износване.
Явно карате с хубави масла...

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 10.02.2018
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Ceco Sqrov » 05 Дек 2021, 15:16

Моя мотор го отворих на 213к и маслените сегменти бяха леш,ама пълен леш,биелните лагери също бяха тръгнали,вие как по 350,500к карате не знам.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 5.09.2013

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Me36 » 16 Дек 2021, 16:42

Здравейте,преди време карах 323И Е46,уникална за каране кола,здрава и безпроблемна.
Загледах се в 4 цилиндровите е90 но там всичко което не е фейслифт с директно впръскване е леш.Пушат,миришат и така…а ме и обзе една носталгия по 46чката та сега пак съм на пангара,този път фейслифтова ми се ще да е.
Тук има доста знаещи и разбиращи хора по въпросния мотор,до колкото разбрах откъм карантина е доста здрав и рядко загубата на масло му се дължи от сегменти или друг проблем в мотора.
Понеже вече поостаряха,има ли смисъл изобщо да ги гледам( да взема ,колкото и да ми се кара) и дали вече има хора които при евентуален проблем с някоя от често срещаните болежки на мотора би могъл адекватно да ги отстрани?

Благодаря!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook