проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- ventsi denev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 316 ti
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
The Heartlistener написа:ventsi denev написа:The Heartlistener написа:Ако не си сменял обтегач, първото и неотложно нещо е да го смениш с новия тип който е по-дълъг и твърд.
Направо верига ще сменям за по сигурно.
...и обтегач непременно ако си с оригиналния! Иначе няма да постигнеш почти никакъв ефект. Когато свалиш стария и го сравниш с новия тип ще видиш защо.
Привет смених верига и обтегач сега колата работи перфектктно и дор има повече тяга от преди.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги,
За пореден път пиша за прословутия мотор N42B20TU. Дълго време валветроник системата не работеше.
След доста ремонти и лутане, проблема беше отстранен и валветроника заработи
За съжаление не за дълго !! Сега, мотора пак има притрисане и валветроника не работи. Едиствената грешка, която изписва е 2858, Variable valve gear adaptation function или VVT - адаптация крайни позиции. При опит за адаптация, нещата се случват успешно. Серво-мотрчето се чува да върти, но грешката остава. Може ли някой, с по-голям опит .. да ми каже от какво може да е ?
За пореден път пиша за прословутия мотор N42B20TU. Дълго време валветроник системата не работеше.
След доста ремонти и лутане, проблема беше отстранен и валветроника заработи
За съжаление не за дълго !! Сега, мотора пак има притрисане и валветроника не работи. Едиствената грешка, която изписва е 2858, Variable valve gear adaptation function или VVT - адаптация крайни позиции. При опит за адаптация, нещата се случват успешно. Серво-мотрчето се чува да върти, но грешката остава. Може ли някой, с по-голям опит .. да ми каже от какво може да е ?
Последна промяна sitedog на 03 Яну 2024, 23:10, променена общо 1 път
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Управление, кабели, ВВТ датчика, механично зацикляне..
Всяко едно от изброените са все слаби места
Всяко едно от изброените са все слаби места
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ventsi denev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 316 ti
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Привет при мен предърпване има на 2ра и 3та предавка при 1200-1400 оборота повече се проявява докато е студена като загрее не скоро сменях верига и обтегач .Прави ми впечатление че докато загрее оборотите не падат така плавно и равномерно както преди иначе като загрее мотора работи супер тихо плавно и без да мени обороти .Колата е 3 серия 316ти 115кс от 2002г
Последна промяна ventsi denev на 21 Дек 2020, 21:02, променена общо 1 път
Колеги, N42b20 от къде да тръгна
https://www.youtube.com/watch?v=ioH3mEbj6DQ
Нов внос автомобил. Видимо е на малко илометри. Затова и го купих. На студено е перфектен, на топло обаче почва да не ми харесва.
Има леко трептения, но шума ме притеснява много.
Изчетох доста преди да пиша. И незнам от къде да започна.
Нов внос автомобил. Видимо е на малко илометри. Затова и го купих. На студено е перфектен, на топло обаче почва да не ми харесва.
Има леко трептения, но шума ме притеснява много.
Изчетох доста преди да пиша. И незнам от къде да започна.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Колеги, N42b20 от къде да тръгна
От темата за н42 почни. Там безброй пъти сме се обяснявали защо ти трака мотора така.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Колеги, N42b20 от къде да тръгна
BAYRON написа:https://www.youtube.com/watch?v=ioH3mEbj6DQ
Нов внос автомобил. Видимо е на малко илометри. Затова и го купих. На студено е перфектен, на топло обаче почва да не ми харесва.
Има леко трептения, но шума ме притеснява много.
Изчетох доста преди да пиша. И незнам от къде да започна.
На първо място виж обтегача на веригата, почти е сигурно че не е сменян. Ето разликите в главите на оригиналния /който не си изпълнява функцията добре/ и новия тип, който е по-твърд. Това можеш лесно да провериш, вижда се. Ако е стария тип с широката глава - сменяй веднага!
Хърхорещия звук като на малолитражен дизел се дължи на износ в леглата и лопатките на ваносите:
Износването при всички е различно, затова някои се чуват много, други са по-тихи.
А ясно изразеният кънтящ звук който става натрапчив при отваряне на капачката е от вакуум помпата.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Колеги, N42b20 от къде да тръгна
The Heartlistener написа:BAYRON написа:https://www.youtube.com/watch?v=ioH3mEbj6DQ
Нов внос автомобил. Видимо е на малко илометри. Затова и го купих. На студено е перфектен, на топло обаче почва да не ми харесва.
Има леко трептения, но шума ме притеснява много.
Изчетох доста преди да пиша. И незнам от къде да започна.
На първо място виж обтегача на веригата, почти е сигурно че не е сменян. Ето разликите в главите на оригиналния /който не си изпълнява функцията добре/ и новия тип, който е по-твърд. Това можеш лесно да провериш, вижда се. Ако е стария тип с широката глава - сменяй веднага!
Хърхорещия звук като на малолитражен дизел се дължи на износ в леглата и лопатките на ваносите:
Износването при всички е различно, затова някои се чуват много, други са по-тихи.
А ясно изразеният кънтящ звук който става натрапчив при отваряне на капачката е от вакуум помпата.
Болта е стария ще го сменя и ще пиша за резултата.
Предполагам, че може и сам да се справя Нещо може ли да се обърка със смяната на болта?
Да прецакам центровката например, защото веригата ще е хлабава за известно време??
Като отворя капачката на мотора всъщност се усилва същия звук който ме безпокои.
И това ме навежда на мисълта за картерната вентилация.
Нищо не се чува от самите ваноси, не че ми е ясно, просто нищо не чувам отпред на двигателя при веригата и ваносите.
Някъде прочетох в темата за "декомпресия" от която идва този шум.
Иначе колата е много пъргава. Понеже е нова разход на масло и бензин не мога да я хвана.
Едниственоно което ми направи впечатление са по-ниските обороти на празен ход. Правя сравнение с М43.
Значи болта/ обтегача/ и клапана ми се стуват резонни. После аконяма оправия ше се отвори да се види веригата и ваносите.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Със смяната ще се се справиш сам, ето клип:
https://www.youtube.com/watch?v=Hgn5CCq ... DpfWE6dVF2
Трябва да поутихне колата. Тропането като "на канче" от задната част и като отвориш капачката е от вакуум помпата, тя винаги се чува повече или по-малко. Гарантирано ще я сваляш заради теч на масло от о-пръстена, задната част на мотора сигурно е в масло.
Клапанът на картерната вентилация обикновено е едно от първите неща които се сменяват, почти сигурно е оригинала. Смяната е доста досаден процес.
https://www.youtube.com/watch?v=Hgn5CCq ... DpfWE6dVF2
Трябва да поутихне колата. Тропането като "на канче" от задната част и като отвориш капачката е от вакуум помпата, тя винаги се чува повече или по-малко. Гарантирано ще я сваляш заради теч на масло от о-пръстена, задната част на мотора сигурно е в масло.
Клапанът на картерната вентилация обикновено е едно от първите неща които се сменяват, почти сигурно е оригинала. Смяната е доста досаден процес.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Обтегач имам чисто нов оригинален, купен погрешка. Ако те интересува ми пиши на лично. Смяната наистина е задължителна и елементарна.
Тракането дето се чува през капачката... може да прозвучи смешно, ама на моята кола се получи при смяната на пистовия ремък! Просто новия имаше мустаци по него от матрицата при отливането. Тези неравности създаваха този звук доста дълго време, без никакъв реален проблем. Ако имаш под ръка друг, пробвай с него. Или пък леко със шкурка заглади мустаците (ако има).
Тракането дето се чува през капачката... може да прозвучи смешно, ама на моята кола се получи при смяната на пистовия ремък! Просто новия имаше мустаци по него от матрицата при отливането. Тези неравности създаваха този звук доста дълго време, без никакъв реален проблем. Ако имаш под ръка друг, пробвай с него. Или пък леко със шкурка заглади мустаците (ако има).
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Вече си мисля, че тази работа на двигателя е от маслото.
Сипах и Мотул 5/30 ц3 , а вероятно правилното масло е 5/40.
Изхождам от логиката, а и от това което прочетох в темата, че 5/40 работи в по-висок температурен диапазон, а оптималната температурата на двигателя е около 105 гадуса.
При мен влошаването на работата на двг. е когато загрее напълно. Със старото масло не бях забелязъл да има съществена разлика в шума, само се разклащаше повече на топло.
Обтегача още не съм го сменил поради липса на време, но проверих, че е оригиналния с голямата глава.
Течове нямам никакви нито от вакуум помпата, нито гарнитури, нито соленоиди. Клапана на картерните газове едвали е сменян.
Двигателя изглежда доста лъскав, не личи нещо да е пипано по него. На километраж е под 100км
От днес обаче има "нова серия на филма" Светна ми лампата на алтернатора. След като я угасих и запалих лампата угасна???
Преди два дни купих нов акумулатор поради същите симптоми. Оказа се заминала клетка на стария.
Палех с кабели, защото не можеше да издържи едно денонощие след зареждане, а малко преди да умре, колата заработи почти на три цилиндъра не можеше да се форсира
и светнаха всички възможни лампи... ЕМЛ АБС, ЧЕК мек и други. После всичко си дойде на мастото. Никакви лампи, никакви прекъсвания и прочее. Вероятно е натрупала доста грешки.
Замерих алтернатора с новия акумулатор 14.1- 14.2 и от време на време имаше колебания, падаше до 13.9/8
Възможно ли е ремъка да е хлабав, защото алтернатора според мен или работи или не работи. Лампата светна направо не е примигвала ?
Сипах и Мотул 5/30 ц3 , а вероятно правилното масло е 5/40.
Изхождам от логиката, а и от това което прочетох в темата, че 5/40 работи в по-висок температурен диапазон, а оптималната температурата на двигателя е около 105 гадуса.
При мен влошаването на работата на двг. е когато загрее напълно. Със старото масло не бях забелязъл да има съществена разлика в шума, само се разклащаше повече на топло.
Обтегача още не съм го сменил поради липса на време, но проверих, че е оригиналния с голямата глава.
Течове нямам никакви нито от вакуум помпата, нито гарнитури, нито соленоиди. Клапана на картерните газове едвали е сменян.
Двигателя изглежда доста лъскав, не личи нещо да е пипано по него. На километраж е под 100км
От днес обаче има "нова серия на филма" Светна ми лампата на алтернатора. След като я угасих и запалих лампата угасна???
Преди два дни купих нов акумулатор поради същите симптоми. Оказа се заминала клетка на стария.
Палех с кабели, защото не можеше да издържи едно денонощие след зареждане, а малко преди да умре, колата заработи почти на три цилиндъра не можеше да се форсира
и светнаха всички възможни лампи... ЕМЛ АБС, ЧЕК мек и други. После всичко си дойде на мастото. Никакви лампи, никакви прекъсвания и прочее. Вероятно е натрупала доста грешки.
Замерих алтернатора с новия акумулатор 14.1- 14.2 и от време на време имаше колебания, падаше до 13.9/8
Възможно ли е ремъка да е хлабав, защото алтернатора според мен или работи или не работи. Лампата светна направо не е примигвала ?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ремъка ти не е възможно да е хлабав! Вероятно имаш износени четки на динамото. Иначе най-силния шум, който се чува е от вакуум помпата, както ти бе вече споменато. Колкото до маслото, то може да добавя нюанси в звука, да, ма първо смени обтегача!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Благодаря за отговора. Обтегача ще го сменя разбира се.
А вакуум помпата за смяна ли е или трябва да се ремонтира?
Прощавай за невежеството, но не мога да направя връзка какво общо има вакуум помпата с това тропане.
Имаал съм и други БМВ-та дизели бензини с неработещи , течащи помпи но такова тропане не съм чувал.
А вакуум помпата за смяна ли е или трябва да се ремонтира?
Прощавай за невежеството, но не мога да направя връзка какво общо има вакуум помпата с това тропане.
Имаал съм и други БМВ-та дизели бензини с неработещи , течащи помпи но такова тропане не съм чувал.
Последна промяна BAYRON на 21 Дек 2020, 12:31, променена общо 1 път
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
https://www.youtube.com/watch?v=SN8S4Irt2zM
Помпата се сменя, но съдейки по "международния" опит, резултатът относно чукането и е нулев...А не е евтиния все пак.
https://www.drive2.ru/l/5018222/
Впрочем - когато смениш клапана на картерната вентилация, сподели има ли някаква промяна в този звук .
Помпата се сменя, но съдейки по "международния" опит, резултатът относно чукането и е нулев...А не е евтиния все пак.
https://www.drive2.ru/l/5018222/
Впрочем - когато смениш клапана на картерната вентилация, сподели има ли някаква промяна в този звук .
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Не мога да намеря обтегач на тази верига. Само оригинален или комплект с веригата и пластмасите.
Бил спрян от производство. Дрън дрън. Тя като енова колата защо ти е обтегач.
Сега ще звъня в БМВ дали имат с малката глава оригинален.
Бил спрян от производство. Дрън дрън. Тя като енова колата защо ти е обтегач.
Сега ще звъня в БМВ дали имат с малката глава оригинален.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани