проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 8.09.2016
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: 316 ti

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ventsi denev » 10 Окт 2020, 20:05

The Heartlistener написа:
ventsi denev написа:
The Heartlistener написа:Ако не си сменял обтегач, първото и неотложно нещо е да го смениш с новия тип който е по-дълъг и твърд.

Направо верига ще сменям за по сигурно.

...и обтегач непременно ако си с оригиналния! Иначе няма да постигнеш почти никакъв ефект. Когато свалиш стария и го сравниш с новия тип ще видиш защо.

Привет смених верига и обтегач сега колата работи перфектктно и дор има повече тяга от преди.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 14.01.2018
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от sitedog » 21 Ное 2020, 23:51

Здравейте колеги,

За пореден път пиша за прословутия мотор N42B20TU. Дълго време валветроник системата не работеше.
След доста ремонти и лутане, проблема беше отстранен и валветроника заработи :bowdown: :conf:
За съжаление не за дълго !! Сега, мотора пак има притрисане и валветроника не работи. Едиствената грешка, която изписва е 2858, Variable valve gear adaptation function или VVT - адаптация крайни позиции. :banghead: При опит за адаптация, нещата се случват успешно. Серво-мотрчето се чува да върти, но грешката остава. :dummy: :dunno: Може ли някой, с по-голям опит .. да ми каже от какво може да е ? :bowdown:
Последна промяна sitedog на 03 Яну 2024, 23:10, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 23 Ное 2020, 18:57

Управление, кабели, ВВТ датчика, механично зацикляне..
Всяко едно от изброените са все слаби места
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 8.09.2016
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: 316 ti

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ventsi denev » 29 Ное 2020, 17:41

Привет при мен предърпване има на 2ра и 3та предавка при 1200-1400 оборота повече се проявява докато е студена като загрее не скоро сменях верига и обтегач .Прави ми впечатление че докато загрее оборотите не падат така плавно и равномерно както преди иначе като загрее мотора работи супер тихо плавно и без да мени обороти .Колата е 3 серия 316ти 115кс от 2002г
Последна промяна ventsi denev на 21 Дек 2020, 21:02, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Колеги, N42b20 от къде да тръгна

Мнение от BAYRON » 13 Дек 2020, 2:37

https://www.youtube.com/watch?v=ioH3mEbj6DQ
Нов внос автомобил. Видимо е на малко илометри. Затова и го купих. На студено е перфектен, на топло обаче почва да не ми харесва.
Има леко трептения, но шума ме притеснява много.
Изчетох доста преди да пиша. И незнам от къде да започна.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Колеги, N42b20 от къде да тръгна

Мнение от ivoaudi » 13 Дек 2020, 3:56

От темата за н42 почни. Там безброй пъти сме се обяснявали защо ти трака мотора така.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Колеги, N42b20 от къде да тръгна

Мнение от The Heartlistener » 13 Дек 2020, 10:38

BAYRON написа:https://www.youtube.com/watch?v=ioH3mEbj6DQ
Нов внос автомобил. Видимо е на малко илометри. Затова и го купих. На студено е перфектен, на топло обаче почва да не ми харесва.
Има леко трептения, но шума ме притеснява много.
Изчетох доста преди да пиша. И незнам от къде да започна.

На първо място виж обтегача на веригата, почти е сигурно че не е сменян. Ето разликите в главите на оригиналния /който не си изпълнява функцията добре/ и новия тип, който е по-твърд. Това можеш лесно да провериш, вижда се. Ако е стария тип с широката глава - сменяй веднага!
Изображение
Хърхорещия звук като на малолитражен дизел се дължи на износ в леглата и лопатките на ваносите:
Изображение
Износването при всички е различно, затова някои се чуват много, други са по-тихи.
А ясно изразеният кънтящ звук който става натрапчив при отваряне на капачката е от вакуум помпата.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Re: Колеги, N42b20 от къде да тръгна

Мнение от BAYRON » 13 Дек 2020, 23:06

The Heartlistener написа:
BAYRON написа:https://www.youtube.com/watch?v=ioH3mEbj6DQ
Нов внос автомобил. Видимо е на малко илометри. Затова и го купих. На студено е перфектен, на топло обаче почва да не ми харесва.
Има леко трептения, но шума ме притеснява много.
Изчетох доста преди да пиша. И незнам от къде да започна.

На първо място виж обтегача на веригата, почти е сигурно че не е сменян. Ето разликите в главите на оригиналния /който не си изпълнява функцията добре/ и новия тип, който е по-твърд. Това можеш лесно да провериш, вижда се. Ако е стария тип с широката глава - сменяй веднага!
Изображение
Хърхорещия звук като на малолитражен дизел се дължи на износ в леглата и лопатките на ваносите:
Изображение
Износването при всички е различно, затова някои се чуват много, други са по-тихи.
А ясно изразеният кънтящ звук който става натрапчив при отваряне на капачката е от вакуум помпата.

Болта е стария ще го сменя и ще пиша за резултата.
Предполагам, че може и сам да се справя :help: Нещо може ли да се обърка със смяната на болта?
Да прецакам центровката например, защото веригата ще е хлабава за известно време??
Като отворя капачката на мотора всъщност се усилва същия звук който ме безпокои.
И това ме навежда на мисълта за картерната вентилация.
Нищо не се чува от самите ваноси, не че ми е ясно, просто нищо не чувам отпред на двигателя при веригата и ваносите.
:kuku: :kuku: :kuku: Някъде прочетох в темата за "декомпресия" от която идва този шум.
Иначе колата е много пъргава. Понеже е нова разход на масло и бензин не мога да я хвана.
Едниственоно което ми направи впечатление са по-ниските обороти на празен ход. Правя сравнение с М43.
Значи болта/ обтегача/ и клапана ми се стуват резонни. После аконяма оправия ше се отвори да се види веригата и ваносите.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 14 Дек 2020, 16:52

Със смяната ще се се справиш сам, ето клип:
https://www.youtube.com/watch?v=Hgn5CCq ... DpfWE6dVF2
Трябва да поутихне колата. Тропането като "на канче" от задната част и като отвориш капачката е от вакуум помпата, тя винаги се чува повече или по-малко. Гарантирано ще я сваляш заради теч на масло от о-пръстена, задната част на мотора сигурно е в масло.
Клапанът на картерната вентилация обикновено е едно от първите неща които се сменяват, почти сигурно е оригинала. Смяната е доста досаден процес.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 14 Дек 2020, 17:39

Обтегач имам чисто нов оригинален, купен погрешка. Ако те интересува ми пиши на лично. Смяната наистина е задължителна и елементарна.
Тракането дето се чува през капачката... може да прозвучи смешно, ама на моята кола се получи при смяната на пистовия ремък! Просто новия имаше мустаци по него от матрицата при отливането. Тези неравности създаваха този звук доста дълго време, без никакъв реален проблем. Ако имаш под ръка друг, пробвай с него. Или пък леко със шкурка заглади мустаците (ако има).
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от BAYRON » 17 Дек 2020, 14:11

Вече си мисля, че тази работа на двигателя е от маслото.
Сипах и Мотул 5/30 ц3 , а вероятно правилното масло е 5/40.
Изхождам от логиката, а и от това което прочетох в темата, че 5/40 работи в по-висок температурен диапазон, а оптималната температурата на двигателя е около 105 гадуса.
При мен влошаването на работата на двг. е когато загрее напълно. Със старото масло не бях забелязъл да има съществена разлика в шума, само се разклащаше повече на топло.
Обтегача още не съм го сменил поради липса на време, но проверих, че е оригиналния с голямата глава.
Течове нямам никакви нито от вакуум помпата, нито гарнитури, нито соленоиди. Клапана на картерните газове едвали е сменян.
Двигателя изглежда доста лъскав, не личи нещо да е пипано по него. На километраж е под 100км
От днес обаче има "нова серия на филма" Светна ми лампата на алтернатора. След като я угасих и запалих лампата угасна???
Преди два дни купих нов акумулатор поради същите симптоми. Оказа се заминала клетка на стария.
Палех с кабели, защото не можеше да издържи едно денонощие след зареждане, а малко преди да умре, колата заработи почти на три цилиндъра не можеше да се форсира
и светнаха всички възможни лампи... ЕМЛ АБС, ЧЕК мек и други. После всичко си дойде на мастото. Никакви лампи, никакви прекъсвания и прочее. Вероятно е натрупала доста грешки.
Замерих алтернатора с новия акумулатор 14.1- 14.2 и от време на време имаше колебания, падаше до 13.9/8
Възможно ли е ремъка да е хлабав, защото алтернатора според мен или работи или не работи. Лампата светна направо не е примигвала ?
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 17 Дек 2020, 14:34

Ремъка ти не е възможно да е хлабав! Вероятно имаш износени четки на динамото. Иначе най-силния шум, който се чува е от вакуум помпата, както ти бе вече споменато. Колкото до маслото, то може да добавя нюанси в звука, да, ма първо смени обтегача!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от BAYRON » 17 Дек 2020, 15:33

Благодаря за отговора. Обтегача ще го сменя разбира се.
А вакуум помпата за смяна ли е или трябва да се ремонтира?
Прощавай за невежеството, но не мога да направя връзка какво общо има вакуум помпата с това тропане.
Имаал съм и други БМВ-та дизели бензини с неработещи , течащи помпи но такова тропане не съм чувал.
Последна промяна BAYRON на 21 Дек 2020, 12:31, променена общо 1 път
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 17 Дек 2020, 15:41

https://www.youtube.com/watch?v=SN8S4Irt2zM
Помпата се сменя, но съдейки по "международния" опит, резултатът относно чукането и е нулев...А не е евтиния все пак.
https://www.drive2.ru/l/5018222/
Впрочем - когато смениш клапана на картерната вентилация, сподели има ли някаква промяна в този звук ;) .
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от BAYRON » 21 Дек 2020, 13:06

Не мога да намеря обтегач на тази верига. Само оригинален или комплект с веригата и пластмасите.
Бил спрян от производство. Дрън дрън. Тя като енова колата защо ти е обтегач.
Сега ще звъня в БМВ дали имат с малката глава оригинален.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook