проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Афтърмаркет няма отдавна, поне от по-реномираните фирми. Само оригинал. Вземи от колегата Laviatan.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Мисля, че бях взел от Лавиатан. Ако искаш звънни му
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Проблем с датчик на разпределителен вал или не?
Здравейте колеги, по принцип пиша в Е39 раздела от доста време ама жената ревна за 3та серия и явно почвам и тук.
Та по проблема:
Купих е46 318 2003 с N42, направих диагностика и изкара грешка в camshaft sensor exhaust нищо ново за бмв. Оставих колата при приятел в сервиза да поръча и смени датчика и готово ама не съвсем грашка си остана (човека го сменил с афтърмаркет даже не знам каква марка). Естествено и логично поръчах си един VDO и си го смених самичък да ама не грешката отново стои и не се чисти. Разгледах и видях че е възможен проблем с валвотроник обучих го с иста процеса минава без проблем и грешката продължава да стои.
Някой има ли идея какво не и е наред на колата?
П. С. Не ме дразни, че записва грешка. Колата проявява всички сипмтоми на проблемен датчик. Няма пълна мощност, гори много, не работи на 100% равномерно.
Та по проблема:
Купих е46 318 2003 с N42, направих диагностика и изкара грешка в camshaft sensor exhaust нищо ново за бмв. Оставих колата при приятел в сервиза да поръча и смени датчика и готово ама не съвсем грашка си остана (човека го сменил с афтърмаркет даже не знам каква марка). Естествено и логично поръчах си един VDO и си го смених самичък да ама не грешката отново стои и не се чисти. Разгледах и видях че е възможен проблем с валвотроник обучих го с иста процеса минава без проблем и грешката продължава да стои.
Някой има ли идея какво не и е наред на колата?
П. С. Не ме дразни, че записва грешка. Колата проявява всички сипмтоми на проблемен датчик. Няма пълна мощност, гори много, не работи на 100% равномерно.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем с датчик на разпределителен вал или не?
bohcho написа:Здравейте колеги, по принцип пиша в Е39 раздела от доста време ама жената ревна за 3та серия и явно почвам и тук.
Та по проблема:
Купих е46 318 2003 с N42, направих диагностика и изкара грешка в camshaft sensor exhaust нищо ново за бмв. Оставих колата при приятел в сервиза да поръча и смени датчика и готово ама не съвсем грашка си остана (човека го сменил с афтърмаркет даже не знам каква марка). Естествено и логично поръчах си един VDO и си го смених самичък да ама не грешката отново стои и не се чисти. Разгледах и видях че е възможен проблем с валвотроник обучих го с иста процеса минава без проблем и грешката продължава да стои.
Някой има ли идея какво не и е наред на колата?
П. С. Не ме дразни, че записва грешка. Колата проявява всички сипмтоми на проблемен датчик. Няма пълна мощност, гори много, не работи на 100% равномерно.
Фазата на изпускателния вал е извън норма. При такъв проблем винаги набива грешка за датчика, но със смяната му нищо не постигаш. Закачи я и виж адаптацията на изпускателния вал за да се убедиш.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
По съвет на друг колега прозвъних кабелитенна датчика няма прекъсвания намерих схема на ECU с пиновете и резултата е следния
Червен кабел пин 1 от буксата на датчика 12в постоянен той отива в предпазителя до ECU с номер F3. Черен кабел пин 2 от буксата отива в ECU пин 30 4.99 v. Кафяв кабел маса отива в ECU пин 36 0v. Не знам стойностите такива ли трябва да са?
П.П. изстрил съм всички адаптации с инпа.
Червен кабел пин 1 от буксата на датчика 12в постоянен той отива в предпазителя до ECU с номер F3. Черен кабел пин 2 от буксата отива в ECU пин 30 4.99 v. Кафяв кабел маса отива в ECU пин 36 0v. Не знам стойностите такива ли трябва да са?
П.П. изстрил съм всички адаптации с инпа.
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
dentamed написа:Виж компа
Здравей, какво по точно да видя на компа?
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от него
Здравейте колеги, имам проблем с е46 2003 318 n42 двигател. Проблема е следния, колата няма мощност записва грешка за датчик разпределителен вал.
Ето и до къде стигнах замених датчика с оригинален нов VDO но грешката остана. Размених датчиците за да съм сигурен, че новия работи и да остана грешка за camshaft exhaust.
Проверих кабелите на датчика,прозвънени са до ECU няма прекъсване.
Данните от измерването:
Пин 1 червен кабел отива в бушон F3 - 12V
Пин 2 черен кабел отива ECU пин 30 - 4.99V
Пин 3 кафяв кабел отива ECU пин 36 - 0v
Не знам стойностите такива ли трябва да са?
Един колега ме насочи за изпускателния вал и адаптациите му не не съм съвсем на ясно как да ги изчистя.
Някой можели да съдейства?
Благодаря предварително!
Ето и до къде стигнах замених датчика с оригинален нов VDO но грешката остана. Размених датчиците за да съм сигурен, че новия работи и да остана грешка за camshaft exhaust.
Проверих кабелите на датчика,прозвънени са до ECU няма прекъсване.
Данните от измерването:
Пин 1 червен кабел отива в бушон F3 - 12V
Пин 2 черен кабел отива ECU пин 30 - 4.99V
Пин 3 кафяв кабел отива ECU пин 36 - 0v
Не знам стойностите такива ли трябва да са?
Един колега ме насочи за изпускателния вал и адаптациите му не не съм съвсем на ясно как да ги изчистя.
Някой можели да съдейства?
Благодаря предварително!
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от
Не е до чистене на адаптациите. Тъй като ме пита на ЛС, отговорих ти какъв е проблема според мен...
Не трябваше да пускаш нова тема, защото така и така ще я преместят в "официалната".
Не трябваше да пускаш нова тема, защото така и така ще я преместят в "официалната".
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
bohcho написа:По съвет на друг колега прозвъних кабелитенна датчика няма прекъсвания намерих схема на ECU с пиновете и резултата е следния
Червен кабел пин 1 от буксата на датчика 12в постоянен той отива в предпазителя до ECU с номер F3. Черен кабел пин 2 от буксата отива в ECU пин 30 4.99 v. Кафяв кабел маса отива в ECU пин 36 0v. Не знам стойностите такива ли трябва да са?
П.П. изстрил съм всички адаптации с инпа.
Наред са стойностите, които си измерил. Смени местата на датчика за да се убедиш, че не е от него( и то не е), после размени и мястото на соленоидите (тук имаш не малък шанс) и ако все така грешката е в изпускателния остават 2 варианта, проблем наистина в компа, който без осцилоскоп не виждам как ще установиш и проблем с дебита и налягане на масло към изходящия соленоид. Всъщност има и трети вариант - изпълнителния механизъм, колелото горе на разпределителния вал. Супер рядко се случва, но се случва. Както ти писа по-нагоре колегата, има зададени стойности до които трябва да се превърти вала и той не ги достига. Защо, предстои ти да установиш Колкото до компа, Дентамед имаше предвид да го отвориш и да погледнеш за прегорели пътечки, виждат се лесно. Аз бих добавил да погледнеш внимателно за окиси по буксите вътре и вън.
Сега видях, че така си купил колата и това мирише много лошо. Огледай внимателно горе главата около капака на клапаните, търси следи от отваряне. Излязъл силикон насам-натам например. Ако да, сигурно ще ти се наложи и ти да я отвориш
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Добре ще разгледам и комютъра.
Датчиците вече съм ги превъртял и винаги грешката остава там. Соленоида на изпускателя го почистих но не го размених ще пробвам и него.
Ако се стигне до помняна на компютър мога ли лесно да го клонирам или трябва да търся цял комплект с ключ и евс?
П. П. Капака на валовете е отварян подменена е гарнитура заради теч на масло (не знам колко е вярно) получих старата бонус с сменана вакум помпа.
Датчиците вече съм ги превъртял и винаги грешката остава там. Соленоида на изпускателя го почистих но не го размених ще пробвам и него.
Ако се стигне до помняна на компютър мога ли лесно да го клонирам или трябва да търся цял комплект с ключ и евс?
П. П. Капака на валовете е отварян подменена е гарнитура заради теч на масло (не знам колко е вярно) получих старата бонус с сменана вакум помпа.
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Почистих соленоидите. Отначало отваряха и затваряха доста колебливо което вдъхна надежда, че може да е от тях, след обилно почистване с спрей за егр и подаване на ток принудително се раздвижиха.
За съжеление и след почистване и размня грешката си остана и промяната е 0.
За съжеление и след почистване и размня грешката си остана и промяната е 0.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
bohcho написа:П. П. Капака на валовете е отварян подменена е гарнитура заради теч на масло (не знам колко е вярно) получих старата бонус с сменана вакум помпа.
То бе почти сигурно и май не ти остават много варианти. Отворете с някой, който може да рови Ваноси и Валвтроници и огледайте хубаво схемата на мазане в главата. Продухайте магистралите, тръбички, уплътнения, сегментите на разпределителните валове, тръбичките отгоре, всичко. Според мен тая помпа дето е вързана на изпускателния не е сменена за нищо. Някой я е свалял заради теч и е счупил вала при поставянето, а после е доомазал нещата при сглобяването
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Нарочно ти пиша в отделно мнение за да ти обърна внимание за нещо, което може да провокира точно твоя казус и вече съм го виждал с очите си след кадърен ремонт:
Соленоидите често извадени при топъл мотор не влизат като у тях си и то ОСОБЕНО изпускателния. Не добре влезлия соленоид запушва частично маслената магистрала. Едва ли е това при теб, но нищо не пречи да ги погледнеш и двата и да сравниш колко са “вкопани”.
Соленоидите често извадени при топъл мотор не влизат като у тях си и то ОСОБЕНО изпускателния. Не добре влезлия соленоид запушва частично маслената магистрала. Едва ли е това при теб, но нищо не пречи да ги погледнеш и двата и да сравниш колко са “вкопани”.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
И двата ги извадих на студен двигател направи ми впечатление че горния влезе по дълбоко извадих долния и сложих отново вярвам сега са на едно ниво.
Благодаря за отговорите.
Благодаря за отговорите.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани