проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от
Колега, оригиналния не е на VDO. На BMW се слагат само оригинали датчици.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от
За Сименс еку-тата може и да е така, но това е Бош. Без да влизам в спор ще кажа че от 3 години съм с датчици на разпр.валове Mobiletron и нямам никакви проблеми /не е реклама/.
А проблемът на колегата не е в датчика. Сравнително често срещан е при N42.
А проблемът на колегата не е в датчика. Сравнително често срещан е при N42.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от
Аз преди 200 години спрях да правя коли, но отлично си спомням качесвото на Мобилтрон. Бяха чувствително по-евтини и един единствен път не съм попаднал на неработеща електроника от тях. Иначе тук е мана небесна да се слагат оригинални и никакви други датчици, но всеки си знае.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от
Иво, предишните ми БМВ-та също са били с Бош електроника, ползвал съм много афтърмаркет датчици /не китайчета, разбира се/ и не съм имал проблеми. Единствено за дебитомерите поддържам мнение че e много желателно да са на фирмата производител на DME. От това съм патил с пари на вятъра и съм се убеждавал на живи данни. За N42 Бош-а е приятен като цена. Щото за някои стари модели цените са страшни.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от
Напълно съгласен за дебитомерите, даже точно това се колебаех да доуточня и аз
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от
Само да вметна единия датчик е оригинал бмв другия е вдо и с двата ефекта е един и същ.
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от
Разводнвате темата на колегата тези датчици, Относно проблема каква е точно грешката? Интересува ме описанието.
Управление на ванос, центровка, износване на главата в местото на подаване на масло към ваноса, друго не се сещам за сега.
Управление на ванос, центровка, износване на главата в местото на подаване на масло към ваноса, друго не се сещам за сега.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Колата няма мощност, записва датчик разп вал ам не е от
Няма разводняване, защо да има разводняване. Още в началото бе споменато, че проблема не е в датчика. Това не пречи да поговорим и за датчици.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- baylazar
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 28.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i 143k.с
- Мечтае да кара: 5 серия xdrive
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте,колеги.Отдавна не ми се е налагало да пиша по въпросния двигател,защото не съм имал и сериозни проблеми.Но от няколко месеца се получи един ефект при палене сутрин,който не мога да отстраня.Сутрин пали като трактор 5-6 секунди докато огасне лампата на маслото и после заспива и си работи нормално,даже доста безшумно.Нещата ,които са направени по въпроса-проверен и почистен клапан на масленият елемент,сменена сонда с цедка на маслената помпа,масло мотул 5w40 одобреното от бмв уж френско.Не харчи масло върви добре,няма никакви признаци за калпаво налягане на маслото към елемента.Ако е не е карана продължително време,този ефект го няма.Ако обаче съм я карал дълго време дали на дълъг път или градско,особено ако съм я понатискал,сутрин е много зле за описаното в началото.Интересното е,че дори след дълго каране като я огася и после припаля и пак огася на следващия ден ефекта го няма.Ако някой има идеи какво става,моля да помага.
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: Проблем с датчик на разпределителен вал или не?
.bohcho написа:Здравейте колеги, по принцип пиша в Е39 раздела от доста време ама жената ревна за 3та серия и явно почвам и тук.
Та по проблема:
Купих е46 318 2003 с N42, направих диагностика и изкара грешка в camshaft sensor exhaust нищо ново за бмв. Оставих колата при приятел в сервиза да поръча и смени датчика и готово ама не съвсем грашка си остана (човека го сменил с афтърмаркет даже не знам каква марка). Естествено и логично поръчах си един VDO и си го смених самичък да ама не грешката отново стои и не се чисти. Разгледах и видях че е възможен проблем с валвотроник обучих го с иста процеса минава без проблем и грешката продължава да стои.
Някой има ли идея какво не и е наред на колата?
П. С. Не ме дразни, че записва грешка. Колата проявява всички сипмтоми на проблемен датчик. Няма пълна мощност, гори много, не работи на 100% равномерно.
Развитие по въпроса:
Проверени и са всички маслени магистрали сменена е веригата с всички обтегачи презацепена перфектно и ваносите и проблема си остана.
Набеден е компютъра
- nedbmw
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги как мога с INPA-та да активирам ванусите на N42 мотора за да разберя сработват ли? Нещо на Аnalog Value 4 им виждам само статичните градуси за моментното зацепване спрямо кол. вал но в дясно стойностите си седят нулеви, а не трябва ли да се променят при задействането на ванусите за да видя в какви градуси се изменя ъгъла на разпре. валове. Имам и едно Delfi с него мога да активирам само изпускателния ванус, и двигателя си променя работата но смукателния нещо не реагира. Влизам в активиране на компоненти в ИНПА но там няма активация на ванусите, а уж фирменна диагностика.
- Ceco Sqrov
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 10.02.2018
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги,отворих главата за гумички,и при чистенето на блока и буталата от нагара по тях установих луфт в буталата.
Та питанката ми е нормално ли е да и луфт в буталата или ще трябва дс отварям и на доло за сегменти и лагери.
Та питанката ми е нормално ли е да и луфт в буталата или ще трябва дс отварям и на доло за сегменти и лагери.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ако буталото хлопа в цилиндъра нито сегменти а още по малко биелния лагер може да го спре. А луфт трябва да има, иначе буталото ще затегне, но този луфт трябва да е в определени норми за конкретния двигател. На око или с ръка няма как да се установи точно, говорим за ~0.1мм. Все пак някой с повечко опит може да предположи с определена точност дали е зле работата иначе ако имаш съмнения се сваля буталото и се замерва и то и цилиндъра.
- Ceco Sqrov
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 10.02.2018
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Отворих и на долу.
Маслените сегменти бяха леш,веригата на масленната помпа не е сменята от както кола е станало,биелните лагери бяха тръгнали и смених всичко.
Маслените сегменти бяха леш,веригата на масленната помпа не е сменята от както кола е станало,биелните лагери бяха тръгнали и смених всичко.
- Ceco Sqrov
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 10.02.2018
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Проверка и шлайф на глава 0,14 не знам много ли е малко е идея си нямам. И била леко крива но вече е ОК
Нови гумички,пасване на клапани,нови гарнитури и болтове на главата.
Нови гумички,пасване на клапани,нови гарнитури и болтове на главата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани