климатроник

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 20.01.2008
Пол: Мъж
Кара: Е36/93-Е38/3.0IL-Е46/2.0D-03-X-5/3.
Мечтае да кара: камила

Re: климатроник

Мнение от thejackal7 » 27 Ное 2010, 18:29

Когато е на Авто. климата си вкарва и топло и колкото си прецени и свеж студен въздух,когато изключиш режим Авто.си духа въздух с температура която му е зададена на дисплея без странични други екстри :driving:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: климатроник

Мнение от oci » 28 Ное 2010, 9:39

Климатроника работи в режим на отопление като ползва охлаждащата течност на двигателя заблуда е, че някои смятат, че трябва да включат компресора както е принципа на работа на домашните климатици.
Регулиране на температурата става с водния клапан на него му казва управлението кога да отвори да пусне топъл антифриз към радиаторчето в купето като пък самото управление взима тази информация от външния и вътрешния датчик за темепература.
Тово е по просто обяснено дано съм бил ясен с обясненията си.
И какво се случва например:
1. Задаваш 22 градуса на климатроника на охлаждане, но ваншната температура е 10 градуса а в купето е 18 градуса /това е примерно/ от централната духалка духа студено, /защото тя има опция ръчно да се настрой със врътките сини и червени точки/, а в краката и на стъклото духа топло защото външния и вътрешен датчик дават инфо за по ниска температура от зададената и въпреки, че сте пуснали охлаждане клапана е отворил и почва да загрява вътрешния радиатор това е нормално.
Затова режима отопление и охлаждане трябва да се съобрази с вътрешната и външна температура.
2. На отопление при ниска външна температура както е сега около 5-10 градуса и вътре в колата гаранция не е повече от 15 градуса при зададени 22 градуса клапана трябва да е отворил и да вкарва само топъл антифриз към радиатора.
Положение ауто е само да определи скоростта на вентилатора на купето спрямо температурата в колата когато достигне 22 градуса оборотите са минимални стремейки се по този начин да подържа тази температура.

Това, че смесва топъл със студен въздух може да се дължи на много неща примерно проблема да е в ел.клапана да трябва да се почисти ако не затваря и отваря добре, проблем в някои от клапите, датчиците за външнат и вътрешна температура.
И не на последно място да има проблем в самото управление и то да не командва коректно ел. клапана.
Така на един колега клапана отваряше по рано с 4 градуса и проблема беше в управлението и го оправихме само с прекодиране, но всичко е строго индивидуало затовя най-добре една диагностика да се види как затваря клапана и показанията на датчиците.
Тово което наблюдавам, е че проблема много рядко е в клапите да кажа, че до сега не съм имал проблем с клапа на е46 в смисъл да не затваря тя или работи или не и всичко зависи от това дали е здраво моторчето, а някой път моторчето на клапата работи, но се отчупва от оста и превърта в оста на клапата и тогава не затваря.
Но това с клапите се проверя като се пуска една по една долу в краката, на стъклото и в средата и то се усеща как затвярат и отварят стига да не е механичен проблем да е заседнало нещо и тя да седи леко отворена.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1893
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: 330ci/X5 3.5i
Мечтае да кара: трезвен

Re: климатроник

Мнение от S7 » 28 Ное 2010, 9:59

Ползвайте по често функцията ауто че да се раздвижват всички клапи и ако не искате да ви духа в муцуните просто затваряйте централните духалки :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 786
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d, E46 318i
Мечтае да кара: F30 M3
Детайли за колата: 320d GT '13 N47T
318i '98 M43TUB19

Re: климатроник

Мнение от mistyrain » 29 Ное 2010, 14:43

oci написа:Климатроника работи в режим на отопление като ползва охлаждащата течност на двигателя заблуда е, че някои смятат, че трябва да включат компресора както е принципа на работа на домашните климатици.
Регулиране на температурата става с водния клапан на него му казва управлението кога да отвори да пусне топъл антифриз към радиаторчето в купето като пък самото управление взима тази информация от външния и вътрешния датчик за темепература.
Тово е по просто обяснено дано съм бил ясен с обясненията си.
И какво се случва например:
1. Задаваш 22 градуса на климатроника на охлаждане, но ваншната температура е 10 градуса а в купето е 18 градуса /това е примерно/ от централната духалка духа студено, /защото тя има опция ръчно да се настрой със врътките сини и червени точки/, а в краката и на стъклото духа топло защото външния и вътрешен датчик дават инфо за по ниска температура от зададената и въпреки, че сте пуснали охлаждане клапана е отворил и почва да загрява вътрешния радиатор това е нормално.
Затова режима отопление и охлаждане трябва да се съобрази с вътрешната и външна температура.
2. На отопление при ниска външна температура както е сега около 5-10 градуса и вътре в колата гаранция не е повече от 15 градуса при зададени 22 градуса клапана трябва да е отворил и да вкарва само топъл антифриз към радиатора.
Положение ауто е само да определи скоростта на вентилатора на купето спрямо температурата в колата когато достигне 22 градуса оборотите са минимални стремейки се по този начин да подържа тази температура.

Това, че смесва топъл със студен въздух може да се дължи на много неща примерно проблема да е в ел.клапана да трябва да се почисти ако не затваря и отваря добре, проблем в някои от клапите, датчиците за външнат и вътрешна температура.
И не на последно място да има проблем в самото управление и то да не командва коректно ел. клапана.
Така на един колега клапана отваряше по рано с 4 градуса и проблема беше в управлението и го оправихме само с прекодиране, но всичко е строго индивидуало затовя най-добре една диагностика да се види как затваря клапана и показанията на датчиците.
Тово което наблюдавам, е че проблема много рядко е в клапите да кажа, че до сега не съм имал проблем с клапа на е46 в смисъл да не затваря тя или работи или не и всичко зависи от това дали е здраво моторчето, а някой път моторчето на клапата работи, но се отчупва от оста и превърта в оста на клапата и тогава не затваря.
Но това с клапите се проверя като се пуска една по една долу в краката, на стъклото и в средата и то се усеща как затвярат и отварят стига да не е механичен проблем да е заседнало нещо и тя да седи леко отворена.


Адски добро обяснение :clap:

При мен обаче забелязвам следното. Вън е хладно и съм настроил на 22 градуса и не е на ауто ами аз сум си избрал степен. Колата е още студена и въпреки че не съм на ауто и усиля вентилатора, вътре не духа. Демек осеща че въздуха които ще вкара е по-студен от зададения и го спира. След като загрее колата започва да си топли. До тук добре, обаче след известно време работа почва да вкарва хладен въздух, и ако не го барам ще почне да ми вкарва топъл по некое време. пак казвам, не съм на ауто.
Положение ауто е само да определи скоростта на вентилатора на купето спрямо температурата в колата когато достигне 22 градуса оборотите са минимални стремейки се по този начин да подържа тази температура.

Това, че смесва топъл със студен въздух може да се дължи на много неща примерно проблема да е в ел.клапана да трябва да се почисти ако не затваря и отваря добре, проблем в някои от клапите, датчиците за външнат и вътрешна температура.
И не на последно място да има проблем в самото управление и то да не командва коректно ел. клапана.
Така на един колега клапана отваряше по рано с 4 градуса и проблема беше в управлението и го оправихме само с прекодиране, но всичко е строго индивидуало затовя най-добре една диагностика да се види как затваря клапана и показанията на датчиците.
Тово което наблюдавам, е че проблема много рядко е в клапите да кажа, че до сега не съм имал проблем с клапа на е46 в смисъл да не затваря тя или работи или не и всичко зависи от това дали е здраво моторчето, а някой път моторчето на клапата работи, но се отчупва от оста и превърта в оста на клапата и тогава не затваря.
Но това с клапите се проверя като се пуска една по една долу в краката, на стъклото и в средата и то се усеща как затвярат и отварят стига да не е механичен проблем да е заседнало нещо и тя да седи леко отворена.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: климатроник

Мнение от StelllsKi » 29 Ное 2010, 19:40

Колеги,а при мен има друг проблем... моят климатроник започна да духа САМО топло независимо дали ще сваля градусите на 16 или ще сложа врътката в средата на три сини точки или ще пусна компресора на климатика не иска да охлажда и това е.Има само лека промяна в температурата към по-ниска когато врътна средната врътка на студено има някаква минимална разлика но не пада до толкова че да ми вкарва незатоплен въздух отвън както трябва да е при ниски зададени градуси и средна врътка на студено. e 46 318i m43
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.09.2010
Пол: Мъж

Re: климатроник

Мнение от mitkofast » 29 Ное 2010, 22:13

Аз имам същия проблем.Пускам парното на 25 градуса примерно,духа топло известно времи и след това започва да духа студен въздух.Вдигам градусите ,за малко духа топло и пак започва студеното.Проблема го няма само когато задам 32 градуса но нали се сещате, че става пък много топло.Моля дайте съвети какъв може да е проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1893
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: 330ci/X5 3.5i
Мечтае да кара: трезвен

Re: климатроник

Мнение от S7 » 30 Ное 2010, 18:17

Ел клапаните :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.09.2010
Пол: Мъж

Re: климатроник

Мнение от mitkofast » 30 Ное 2010, 20:37

S7 написа:Ел клапаните :yes:

Кой може да е по точно и как се отстранява проблема?Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: климатроник

Мнение от StelllsKi » 04 Дек 2010, 1:18

Явно е този вблизост до диса клапата разположен е на лявото кубе на амортесора към него влиза маркуч съответно излиза говоря за м43.

А при мен странните събития продължават: Днес ми дойде на ум да си пробвам пак климатроника да не би да се е оправил та:
1.нагласих 23градуса
2.включих обдухвне на стъклото и централните конзоли на таблото
3.завъртях врътката на средната духалка на студено докрай.....и какво се случи след тези действия;
По някаква пеичина този път започна да си вкарва незатоплен въздух отвън през духалките на таблото дори пуснах за малко компресора на АС-то взе да духа много студено както трябва да е НО при това положение обдухвателите на предното стъкло духаха със всичка сила топъл въздух и така накратко от духалките на таблото студ отгоре на стъклото яко жега. После свалих градусите на 16 но никаква промяна с обдухвателите на стъклото духаха си топло и това е без никакава промяна!
Колеги има ли някой от вас разумно обяснение на този проблем
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: климатроник

Мнение от slitter » 04 Дек 2010, 10:15

А аз предполагам, че е нищо. Навън като е 23, а вътре в затворената кола сигурно 25 и като е сложена на ауто 22 вие кво искате да духа??? И при мене също се редуват топло студено с врътка сложена на 3 червени точки и си е така, а гарантирам няма преебана или блокирала клапа!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: климатроник

Мнение от pazokolarov » 04 Дек 2010, 16:55

StelllsKi написа:Явно е този вблизост до диса клапата разположен е на лявото кубе на амортесора към него влиза маркуч съответно излиза говоря за м43.

А при мен странните събития продължават: Днес ми дойде на ум да си пробвам пак климатроника да не би да се е оправил та:
1.нагласих 23градуса
2.включих обдухвне на стъклото и централните конзоли на таблото
3.завъртях врътката на средната духалка на студено докрай.....и какво се случи след тези действия;
По някаква пеичина този път започна да си вкарва незатоплен въздух отвън през духалките на таблото дори пуснах за малко компресора на АС-то взе да духа много студено както трябва да е НО при това положение обдухвателите на предното стъкло духаха със всичка сила топъл въздух и така накратко от духалките на таблото студ отгоре на стъклото яко жега. После свалих градусите на 16 но никаква промяна с обдухвателите на стъклото духаха си топло и това е без никакава промяна!
Колеги има ли някой от вас разумно обяснение на този проблем


Колега, това е нормална работа на системата, няма за какво да се тревожиш.
pazokolarov написа:Гевезелъци при работата на климатроника.
При включен климатик (за охлаждане), независимо от външната температура, след включване на чистачките започва да се подава топъл въздух към предното стъкло.

Ако външната температура е по-ниска от зададената за поддържане от климатроника и не сте в режим на отопление, започва да се подава топъл въздух към предното стъкло до достигане на зададдената стойност на температурата в купето, както и за по-нататъшно й поддържане.

:arrow:опит то практиката: Замъгляването на предното стъкло ( и на всички останали) се премахва бързо при включване на климатика, независимо от това какъв режим на работа на климтроника използвате, дори и зимно време при отопление.
...
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 786
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d, E46 318i
Мечтае да кара: F30 M3
Детайли за колата: 320d GT '13 N47T
318i '98 M43TUB19

Re: климатроник

Мнение от mistyrain » 06 Дек 2010, 11:12

Така колеги, ето до какво заключение достигнах аз. Преди време го нямах този проблем със започването да духа хладно въпреки, че трябва да духа топло. Преди като изгася колата се чуваше за около 5 мин едно жужене от към панела на климатика. Там както знаете има една малка перчица която смуче въздух от към купето и го праща върху датчика който вижда каква е температурата и настройва парното/климатика. От известно време обаче ми направи впечатление че това жужене го няма. Та си мисля, че може да се е прецакала тази перчица и да не смуче въздух от купето. Следователно вътре в модула става топло в един момент и там си се задържа топлината и въпреки че в купето започва да изтива, при него като си е топло, той задава на климатика/парното грешни данни и затова започва да вкарва студено.

Какво ще кажете вие по въпроса?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1893
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: 330ci/X5 3.5i
Мечтае да кара: трезвен

Re: климатроник

Мнение от S7 » 06 Дек 2010, 22:55

При мене рядко остава да жужи и пак нямам проблем :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 786
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d, E46 318i
Мечтае да кара: F30 M3
Детайли за колата: 320d GT '13 N47T
318i '98 M43TUB19

Re: климатроник

Мнение от mistyrain » 07 Дек 2010, 10:56

S7 написа:При мене рядко остава да жужи и пак нямам проблем :paranoid:


Хмм, изненада ме тук колега. Може теорията да не ми е вярна тогава :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 15.07.2014
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Bmw 323ci e46
Мечтае да кара: Bmw M5

Re: климатроник

Мнение от retrolove123 » 29 Дек 2021, 17:16

Привет на всички ! Знам ,че темата е стара , но ако някой си е решил проблема нека напише решението . Много ви благодаря !

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook