Сонда или Катализатор???

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Сонда или Катализатор???

Мнение от slitter » 17 Окт 2010, 20:21

Колеги, искам да попитам за вашето мнение по повод грешка, която се записва от ЕКУто на двигателя и съответно светването на чек енджин лампата - ето я и грешката:
untitled 1.JPG

Лампата на таблото светва, грешката, както виждате се записва, но няма абсолютно никакво влияние върху работата на мотора. Питам понеже съм с махнат катализатор и на негово място има поставен резонатор. Двигателя е 318 (М43Б19)! Лампата като се кара в града не свети и не записва грешка, но през уикенда пътувах извънградско и след около 100 км светва. Казвам го, защото я трих и преди да тръгна наобратно към София и пак така. след 100 на км ето я на таблото :) Въпросът е дали грешката идва от това, че няма катализатор или от проблем със сондата. Запознатите колеги с диагностиката на ДИС знаят, че има препратка от грешките и препратката е към тест на сондите и то конкретно на тази преди катализатора. При тесата сондата не показва абсолютно никакви отклонения в параметрите от допустимите. Въпросът е дали не се случва само при определени условия отклонение или просто колата отчита липсата на катализатора? Както виждате от грешката СО е 153 мг/бутален ход. Забелязах, че в сервизните функции има възможност за адаптация на възприетите параметри на СО до 175. Тва някой правил ли го е? В смисъл явно е заложено в програмата да се правят настройки в зависимост от състоянието на катализатора - дали успява или не успява да отсрани еди колко си врени иемисии. Всъщност въпросите са два - как мислите, проблема в сондата ли е, в липсата на катализатора ли е? и Другият въпрос е правил ли е някой адаптация на допустимите количества на вредните емисии!?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от kriso85 » 17 Окт 2010, 20:52

Според мен проблемът е в сондата.

Аз съм с абсолютно същия мотор, нямам катализатор от 3 години, като съм карал и с права тръба. Сега с резонатор.
И няма никакви грешки в следствие на това, още по-малко светещи жълти лампи.

Интересното е , че след изтриване не светва веднага.

В другите теми за софтуерни модификации колегите говорят за някакво "залъгване" , че катализатора си е на мястото.

Всъщност от колко време нямаш катализатор ?
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от slitter » 18 Окт 2010, 10:51

kriso85 написа:Според мен проблемът е в сондата.

Аз съм с абсолютно същия мотор, нямам катализатор от 3 години, като съм карал и с права тръба. Сега с резонатор.
И няма никакви грешки в следствие на това, още по-малко светещи жълти лампи.

Интересното е , че след изтриване не светва веднага.

В другите теми за софтуерни модификации колегите говорят за някакво "залъгване" , че катализатора си е на мястото.

Всъщност от колко време нямаш катализатор ?


А аз се поразрових в нета за инфо и май повече клоня към липсата на катализатора. Не знам дали ти е направило впечатление, че грешка Р0420 е по Евро 3 стандарта за вредни емисии и съдейки по информацията, дадена за грешката мисля, че леко минавам над максимално допустимите норми! Ето Ви графиките за различните стандарти:
Euronorms_Petrol.png
това е за бензинви двигатели
Euronorms_Diesel.png
това е за дизелови агрегати

Аз също съм с резонатор вече 3 години и не ми е светело нищо по таблото, просто защото чек енджин беше неактивна и двигателя работеше по Евро 2 стандарта от 1996 г., но както писах в една друга тема ъпдейтнах софта на колата и явно вече съм по Евро 3 стандарта. Чек енджина вече е активен не само заради Евро 3, а и защото колата вече работи с ЕОБД стандарта за самодиагностика, както са повечето коли, произведени за европа след 2000 г. Най-вероятно ти си още по стария стандарт от '96, където допустимите норми са до 0,5 гр/км и макар да си без катализатор самата работа на двигателя не надхвърля тези стойности. За Евро 3, както се вижда от графиката допустимите са 0,15 гр/км и ми прави впечатление, че грешката, която ми излиза за 153мг при 2480 оборота е малко над максимално допустимите норми, ако не бъркам мерната единица и десетичната дроб! :) Това ме навява на мисълта, че двигателите работят максимално ефективно, че да има пълно изгаряне и макар и без катализатор в крайна сметка да си що годе в нормите! Но за 100% вероятност на това трябва да се направи един по-стойностен анализ в някой сервиз, където да се измерят газовете! От моя страна това са само предположения, но не са лишени от логика! Колкото до моя случай, както казах в поста си в началото има възможност за регулиране на възприетите от ЕКУто вредни емисии. Видях, че може да се регулират от - 175 до +175 мг. Явно в момента стандартната настройка е до 150 мг. И като даде малко повече, както е при мен 153 светва лампата. Ако успея да я наглася на 175 мисля, че не би трябвало да има проблем! Ама за всичко това не съм на 100% сигурен. Затова исках да се изкаже някой по-знаещ. В крайна сметка нали има доста майстори тука. Никой не дава компетентно мнение. Другия вариант е да се измести леко задната сонда, за да не измерва точните количества изгорели газове, а по-малко и да симулира, че кат действа. Софтуерно май би било най-безобидно, но да видим.... Ще чакам някой по-запознат да се изкаже!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от vavilon » 18 Окт 2010, 12:54

И таз добра, тъкмо мислех да ъпдейтвам :(. Добре де, какво пречи да вдигнеш емисията на 175? Кво може да се омаже? :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от slitter » 18 Окт 2010, 14:14

vavilon написа:И таз добра, тъкмо мислех да ъпдейтвам :(. Добре де, какво пречи да вдигнеш емисията на 175? Кво може да се омаже? :)


Начи, понеже днес ми е по-свободен ден се позанимавх малко по-подробно с диагностика и стигнах до следните изводи:

Според мен мерната единица която е дадена в грешката няма нищо общо с тези от графиките. Анализ на изгорелите газове може само на стенд за тест на изгорелите газове! Това е друго! Но какво ми направи впечатление - ето първо малко живи данни:
untitled.JPG
сондите се гонят с почти еднакви параметри, а до колкото знам първата, която е преди катализатора трябва постоянно да мени параметрите си, а втората да е със сравнително постоянни характеристики, което да означава, че катализатора действа. По-късно ще прегледам живите данни на жена ми на колата, за да се уверя дали това е така, защото на нейната катализатора не е махан. Ако се окаже това така, решението на това ще бъде изместването на задната сонда малко по-надолу, за да не се засичат параметрите, т.е. задната да дава по-ниски от предната. И това ще се окаже единственото решение, защото споменатото от мен настройване на емисийте не се отнася до коли, които по принцип имат катализатори. Явно в производство за някои страни излизат коли (е46), до колкото разбрах, без катализатори и там може да се прави ръчна настройка, в нашия случай не!!! Пробвах го, изписва, че този автомобил е снабден с катализатор и настойката на емисийте се прави автоматично посредством сигналите от ламбда сондите! Така че софтуерния вариант отпада! :) Колкото до това, колега, дали да ъпшдейтваш - сам прецени! Както казах в другата тема - по ефективна работа на двигателя и малко по-малко вредни емисии и малко повече мощ! Не е станала порше, но според мен е по-пъргава в ниските. Ако си с катализатор няма да имаш проблеми предполагам. То и аз не виждам кой знае какъв проблем. Реално нещата излизат извън стойности каогато колата се натоварва повече извънградско. Две седмици я карах в града и лампата не ми е светвала, светна като я подюрих на магистралата след 100на километра. Но и на това ще му намеря решението. Ако се наложи свалям заданата сонда и я издърпвам малко по-надолу да не улавя всичко и тва е! Колкото до това дали е по-добре с катализатор или без на 100% мнението ми е по-добре БЕЗ, защото разликата при 318 поне е яко осезаема. Мога да направя сравнеие с колата на жена ми - абсолютно еднакви коли, абсолютно еднакви двигатели - мойте без кат е много по-пъргава от нейната и не от смяната на софта, а още от преди тва; харчи по-малко: средно за града за мен около 10.5 и 13 и нагоре при нея, като изключвам фактора задкормилно устройство и по-големи гуми в нейна полза :) Зимно време като сме и двамата с 15ки пак същата работа! За мен около 2л е отгоре заради стария и запушен катализатор, поне при този двигател. До тук толкова, по-късно ще гледам да пусна живи данни и от нейната кола за сравнение!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от vavilon » 18 Окт 2010, 14:23

Ами с резонатор съм от близо 2,5г. Аз затова така реагирах. Дали ще има място да се измести задната ламбда?
п.п.А ти махай катализатора на другата кола, за да няма после запушена генерация!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от Next » 18 Окт 2010, 14:30

Направи една фтулка на задната сонда и набий на сондата да не смучи газовите. Не се набутвай да местиш сонди да правиш дупки после да удължаваш кабели и такива работи.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от vavilon » 18 Окт 2010, 14:36

Next написа:Направи една фтулка на задната сонда и набий на сондата да не смучи газовите. Не се набутвай да местиш сонди да правиш дупки после да удължаваш кабели и такива работи.

Какво представлява втулката?
1.Втулка с проходен отвор?
2.Втулка с непроходен отвор (тапа)?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна vavilon на 18 Окт 2010, 14:46, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от Next » 18 Окт 2010, 14:42

1.Втулка с проходен отвор
Това ми препоръчаха да направя
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от slitter » 18 Окт 2010, 14:45

Откъде да взема тая втулка?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от vavilon » 18 Окт 2010, 14:48

slitter написа:Откъде да взема тая втулка?


От стругаря :) Малко закъснях с чертането на втулките :mhihi: .
Начи ще ми трябват размерите или самата сонда за да и взема размерите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от Next » 18 Окт 2010, 14:54

Или първата или втората втулка ще е добре. Аз направих първата ама по модела на предната лабда сонда ама те били с различни диаметри и не стана задната сонда е с по малък диаметър и не стоеше втулката ми. Някой ако знае колко диаметра е сондата след катализатора да казва :)
И да на стругар се правят.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от Моджо » 18 Окт 2010, 18:28

Жорка и ти тръгна с моите неволи))) Ако го разгадаеш как се оправя - свиркай.
Хм,хм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от slitter » 18 Окт 2010, 19:44

Моджо написа:Жорка и ти тръгна с моите неволи))) Ако го разгадаеш как се оправя - свиркай.


Винаги! :) Ти между другото може да минеш да гледаме живите данни!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Сонда или Катализатор???

Мнение от vavilon » 19 Окт 2010, 10:23

А от какъв материял се изработва? Ако има значение? :)

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook